![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook dit:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De dag dat jij zowel het fundamentalisme van Hamas évenzeer veroordeelt als het fundamentalisme van de orthodoxe Joden, zal ik je graag op je woord geloven. Nu niet.
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal de dag zijn dat ze de Islam opgeeft, want dat is dé godsdienst van de hypocrisie.
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het een dogma, een hypothese, een dichterlijke provocatie, een politiek statement, een uitnodiging tot een theologische polemiek? Wilt u zo goed zijn hieromtrent enige verduidelijking te verschaffen? Dank bij voorbaat voor het gevolg dat u aan dit verzoek wenst te geven, abstract-geometrische groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In de Koran worden Joden en christenen de ene keer vriendelijk bejegend, een andere keer worden ze 'Mensen van het Boek' genoemd, een term die ze (= de Joden en christenen) niet voor zichzelf gekozen hebben overigens, en weer een andere keer vergelijkt hij ze met varkens en apen. Vele dingen worden in de Islam strikt verboden, behalve als ze niet in het openbaar zijn (bijvoorbeeld homoseksualiteit of het prediken van het christendom). Volgens Islamitische wetten is het slachtoffer van een verkrachting, degene die gestraft moet worden. Moet het nog surreëler worden? |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() @ Esperanza: u hoeft mij niet op mijn woord te geloven. Doe vooral geen moeite om zelf iets op te zoeken...
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#50 |
Burgemeester
|
![]() Het artikel uit de Morgen (die lui weten niets over de bijbel) is erg onnauwkeurig en niet juist. Gelovige joden baseren zich op de THORA en deze bestaat uit de eerste vijf boeken van het Oude-Testament. De andere boeken uit het Oude-Testament en het Nieuwe-Testament (dat begint met de geboorte van Jezus) hebben NIETS met de thora te maken.
Bovendien berust de joodse identiteit op het geboren zijn uit een joodse moeder en slaat het niet op de joodse godsdienst. Een jood kan evengoed atheïst zijn, niet-gelovig, liberaal of orthodox gelovig. |
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moraal van de threadstarter... als je raket afschiet op een school, doe je dat beter met de Qur'an in de hand
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Pas dan sta je echt "buitenspel" (vis-�*-vis het "joodse gemeenschap") http://www.youtube.com/watch?v=6Ek5G6337yU Laatst gewijzigd door Bertie : 5 februari 2009 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je het hebt over Israël en Hamas, dan heb je gelijk. Als je het hebt over Israël en Palestina, dan vergis je je, cf. wat ik zei i.v.m. de geschiedenis van de Palestijnse strijd.
Citaat:
Citaat:
Als het leven hier op aarde uitzichtloos is, zoals voor de Palestijnen vandaag, en in het algemeen voor het grootste deel van de wereldbevolking, dan is religieus obscurantisme een logisch gevolg. De oplossing is dan niet om met het opgeheven vingertje te zeggen dat religieuze leugens fout zijn (wat natuurlijk op zich waar is), maar om die uitzichtloze situatie te veranderen. Toen na de W.O. II de sociale situatie in Europa dramatisch verbeterde, steeg ook het aantal atheïsten dramatisch en werden de overblijvende gelovigen "geseculariseerd" en veel minder fanatiek. |
||
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Ik vind Israel gewoon een hogere cool factor hebben. Een beetje zoals dat mensen voor Anderlecht supporteren.
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als reactie op mijn commentaar op de selectieve verontwaardiging van een bepaalde forummer wordt gesteld dat ik "iets dien op te zoeken". W�*t precies dien ik dan op te zoeken? Geen flauw idee. Betrokkene geeft namelijk niet thuis. De vraag blijft onbeantwoord. Net zoals de vraag die ik jou heb gesteld, maar soit. Het standpunt van Uh-Huh in deze lijkt me vrij duidelijk. Heeft dan ook maar weinig uitstaans met dat gedachtenlezen van jou. Verder staat het je uiteraard vrij om je negeerlijst te gebruiken en zodoende gevrijwaard te blijven van mijn aanmatigingen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 februari 2009 om 06:17. |
|
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees en walg mee : http://www.libreopinion.com/members/...uestion01.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() [quote=Gilette;3970342]Denk je dat het in de joodse geschriften anders is? In een lezersbrief in Knack online werd een link gegeven naar een webpage met een samenvatting van citaten uit joodse geschriften, de Torah en Talmud.
Lees en walg mee : http://www.libreopinion.com/members/...uestion01.html Behalve dan dat het om vervalste citaten gaat. De amusantste en meteen triestigste vervalsing is die betreffende het niet Joodse meisje van drie dat verkracht mag worden. Dat 'niet-Joods' werd erbij verzonnen. Het staat nergens in de tekst. Met andere woorden het gaat wel degelijk over een Joods kind. De tekst in kwestie heeft overigens niets met pedofilie te maken. Hij handelt over het bedrag dat een man aan zijn vrouw hoort te betalen in geval van scheiding. Was de vrouw geen maagd toen ze zijn bruid werd, dan ligt dit bedrag een stuk lager. Behalve als kan aangetoond of met genoeg overtuiging beweerd kan worden dat ze haar maagdelijkheid verloor toen ze nog een kind was en er dus niet voor verantwoordelijk voor kan worden gehouden. Voor zover ik weet stemt die tekst uit de vierde of de vijfde eeuw. Laatst gewijzigd door Francientje : 10 februari 2009 om 11:15. |
![]() |
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() Hmm, dus in hun heilige boek staat de procedure in het geval van een scheiding? Hadden vrouwen in de 4-5de eeuw toen al het recht om te scheiden?
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
bruidschat bij het scheiden. Voor het overige vrees ik dat het Judaisme niet veel vrouwvriendelijker was dan het Christendom in die tijd. |
|
![]() |