![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
We (wij de betweters) maken conservatieve wetten die enkel gelden voor de conservatieven en niet voor ons (de betweters). Er is geen mogelijkheid om dat anders te interpreteren. Bovendien vult gij onder het label 'conservatief' in wat dat gij wil. Dat die invulling niet zo eenvoudig is, buiten jouw koppeke, spreekt voor zich omdat je niet eens een lijstje van 10 kan aanleggen.
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() LOL.
Ik 't label van conservatief ? 't Is al goed. Dank voor de 'smile'.
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
U bent er vast en zeker van overtuigd dat uw conservatieve samenlevinkjes zeer warme nesten zijn dat altijd genoeg mensen zal aantrekken, dus dat kan geen probleem zijn volgens u. Laatst gewijzigd door Bhairav : 28 januari 2009 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal: dat kan alleen maar werken mits een keiharde dictatuur, en zelfs die zal niet lang overleven. Nee, de enige mogelijkheid om uw systeem enige tijd te laten werken is een waterdichte territoriale opdeling. Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Wat net de grap is, want welke jongere wilt er nu nog zo'n kerktorenseut zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Probeer niet zo intelligent rond de pot te draaien en denk eens harder na over wat ik "uiteindelijk" hiermee zou bedoelen. Het is nu eenmaal zo dat mensen individualistischer worden met de dag en dat iedereen onder hetzelfde regime gooien gewoon niet goed komt.
In de ene zone moogt ge niet dit, maar wel dat en in de andere zone dan weer vice versa want daar wonen nu eenmaal mensen die blablabla. Waarom neemt gij nu alles zo vreselijk letterlijk op, u bent toch niet autistisch ofzo? Want daar kan ik echt ni me discussieren. EDIT: Concrete ideëen om het individualisme in de samenleving tegen te gaan hoort of leest ge allang niet meer, nergens, dus dat wil al wat zeggen. En als ge zoiets leest dan doet ge gewoon in uw broek van het lachen. Met dit te negeren komen we er ook niet. Laatst gewijzigd door Bhairav : 28 januari 2009 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is precies een psychoot? Ik heb me ferm geërgerd aan hoe de media de eerste twee dagen een karakterprofiel schetsten van de dader. Het eerste dat werd gezegd was: de dader was altijd eerder teruggetrokken en lette goed op in de klas. Fijn voor al die eerder introverte goede leerlingen in alle scholen, die vanaf heden dus potentiële psychoten zullen zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Mij frappeerde deze passus in dat artikel: Maar onze maatschappij wordt harder, de lat ligt zeer hoog, het wordt voor jongeren almaar moeilijker om zich te bewijzen.' (en dat geldt niet enkel voor jongeren, die verharding van de maatschappij, maar ouderen zijn daar weerbaarder en mondiger tegen, met structuren waarin ze beter de weg vinden) Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2009 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
De overgrote meerderheid gebruikt nog steeds 'wij' als ze het deel van het collectief bedoelen waar 'zij' zich in thuis voelen. Zij het politiek, godsdienstig, territoriaal, sport, cultuur, moraal, ethiek, VTM kijkers, één kijkers, MMM luisteraars, Q luisteraars, Limburgers, Antwerpenaars, Vlamingen, Walen, Maes drinkers, Jupiler drinkers, samen woners, getrouwden, linksen, rechtsen ..... zij het zelfs 'wij tegen de rest van de wereld. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De potentiële psychoot heeft onverzorgd haar en wallen onder de ogen, terwijl hij nochtans in een villa woont. No kidding. Perfect criterium voor een eerste screening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Deze draad heeft een hoog abstractieniveau.
Wat denk ik over het hoofd wordt gezien, en toch zo voor de hand liggend is, is de functie van het gezin. Hoe dat ook is samengesteld. Ik denk dat zeker in de eerste levensjaren kinderen behoefte hebben aan een 'thuis', een veilige haven. Wat mij betreft mag dat 'thuis' best non-traditioneel zijn als het maar veiligheid en geborgenheid biedt én het besef dat er van je wordt gehouden 'no matter what'. Ook vroeger waren er gezinnen waarin beide ouders werkten maar werd de thuissituatie vaak geregeld door grootouders. Of de gezinnen waren groter zodat er altijd iemand (oudere broer of zuster) thuis was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet goed hoe je tot die ervaring komt. Volgens de sector lijden in België 2 �* 3.000 mensen aan een of andere vorm van psychose. Verder is deze aandoening, of verder: schizofrenie, voor nogal wat mensen iets heel dichtbij.
![]() |
#58 |
|
![]() Ik heb het niet over het onderwerp van deze draad maar over de invulling ervan door sommigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Er bestaan heel wat stoornissen die zich kenmerken door de aanwezigheid van een psychose. Schizofrenie is daar slechts één van, maar dit is wel de zwaarste. Bij schizofrenie worden psychotische episodes afgewisseld met episodes waarin de cliënt (zwaar) depressief is.
Schizofrenie komt pas echt tot uiting in de adolescentie, maar tijdens de puberteit kunnen er al aanwijzingen zijn dat het misgaat met de persoon. Het feit dat je wat introverter en minder sociaal bent, kan behoren tot wat genoemd wordt 'een normale puberteitscrisis'. Maar wat ik tot nog toe heb gehoord heb over hem is niet enkel dat. Er wordt gesproken van 'een zonderling figuur', een 'bizar' figuur, iemand die zichzelf volledig afzondert en geen sociale contacten meer heeft, zelfs niet met vrienden of met ouders, iemand met een voortdurende grimas op zijn gezicht die nu en dan tegen zichzelf spreekt. Voorts had een getuige het over iemand die niet met zijn ogen knipperde en 'trager liep dan een normaal mens'. De gruwelijke feiten, en het feit dat hij gemaquilleerd was hiertijdens, gewoon rustig wegreed met zijn fiets en dergelijke zijn allemaal aanwijzingen dat het hier inderdaad om een niet- of beter laattijdig- ontdekte schizofrene persoon gaat ... Het is dus zeker niet zo dat mensen die zichzelf een beetje of in een bepaalde periode afzonderen of wat stiller zijn, direct als psychotisch, laat staan schizofreen, bestempelt moeten worden. (Toen ik voor het eerst hoorde over de feiten in samenspraak met de woorden 'psychiatrisch verleden' dacht ik direct dat het om iemand psychotisch ging.) Of hij werkelijk schizofrenie heeft zal blijken uit het psychiatrisch onderzoek, maar er zijn wel sterke aanwijzingen voor. Of er daarnaast ook sprake is van een antisociale persoonlijkheidsstoornis heeft ('een psychopaat is') zal denk ik pas echt duidelijk worden in de rechtbank, wanneer men kan zien hoe hij reageert op de gruwelijkheden die hij veroorzaakt heeft. Blijft hij hier ijzig koel onder en doet het hem allemaal niets, of geraakt hij zelf bijna in shock en overmand door emoties door de gruwel die hij op zijn geweten heeft? Daarnaast is het maar te hopen dat hij niet te goed is in acteerwerk. Wat wel een feit is dat nu op een heel pijnlijke manier als een paal boven water staat, is dat ons geestelijke gezondheidszorgbeleid in België zwaar tekort schiet, alsmede het beleid om iemand te laten colloqueren. Daarnaast gaat een geestelijke gezondheidszorg beleid natuurlijk over de behandeling van enkele symptomen. De oorzaken van al die problemen zouden ook aangepakt moeten wroden, en ik denk dat de threadopener en andere gelijk hebben als ze dan kijken naar onze maatschappijstructuren die het blijkbaar mogelijk maken dat er zulke gevallen zich kunnen ontwikkelen.
![]() |