![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wel. 't Is te zeggen. Het is geen onzin als je er vanuit gaat dat je kinderen in de toekomst exact zullen leven, denken, handelen en zijn zoals jij. Zonder één dissident of anders denkende. Het is pure onzin wanneer je er van uit gaat dat onze kinderen ongekende opportuniteiten in zich dragen. Het is pure onzin wanneer je beseft dat camera's en blauwe cowboys een dada zijn van onze generatie, maar niet noodzakelijk een dada van de generatie in wording.
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar nu over 't deel dat ik hier wel citeer. Een vraagje. Eerst een inleidin'g'kje. 't CLB is een overheidsinstantie. 'Een ziek brein' wordt dus niet vanuit jouw leefwereld en goed/afkeuren gemarkeerd. Maar vanuit de octopus armen van een de overheid, die op haar beurt gestuurd wordt door wisselende meerderheden. Dan het vraagje. Een kind met Libertarische ouders, waarvan de ouders dus tegen elke overheid zijn, heeft dat kind vanuit het oogpunt van een overheidsinstantie een ziek brein ? En moet dat bijgestuurd worden ? En is er een grote kans dat dit kind zal opgroeien tot ook een Libertarier en dus een gevaar voor de overheid ?
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een blaadje invullen waar van ver eens naar gekeken wordt en via louter kruisjes in vakjes beslist wordt wie waarin past, noem ik niet deftig getest worden. 't Is spijtig dat ministers doorgaans types zijn die weinig verstand hebben van menselijke zaken en alles kostenbesparend benaderen; maar met een normaal werkende observering van opgroeiende mensen kan dat wel.
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 1 februari 2009 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ? Denk je dat de overheid, en de heersende meerderheid, daar mee akkoord gaat ? Heb je nooit een libertariër zien schelden op de overheid in termen van dieven en moordenaars ? Denk je niet dat de huidige radicale minderheid morgen wel eens de heersende meerderheid kan zijn ? Kan je me garanderen dat deze 'geitenwollensokken wereldverbeteraars' dat ook zullen blijven als je hun macht institutionaliseert ? Denk je niet dat zowel de minderheid van vandaag als de meerderheid beseft dat een compromis gemakkelijker en voordeliger te bereiken is als men reeds vroeg ingrijpt op 't anders denken ? Denk je dat de resultaten en vooral de mogelijk neven-resultaten van een instituut als dit zichtbaar zijn ? Controleerbaar zijn ? Meetbaar zijn ? Ze grijpen rechtstreeks op de referentie in. Ze doen iets verdwijnen zonder dat er een spoor overblijft. Hoe ga je weten wanneer ze een aantal neven-resultaten beogen ? Nee, 't spijt me. 'k Vind dat een hele gevaarlijke richting waar je naar toe stuurt. Je wil het zichtbare blauw op straat vervangen door geniepig en onopvallend grijs in onze scholen. Je wil de opzichtige camera's vervangen door stille surveillance in onze klassen. Je wil sociale controle vervangen door staatscontrole. Je wil jonge mensen zodanig kneden dat 'men' ze ten alle tijde kan begrijpen en voorspellen.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Grappig" dat je sommige mensen hier hoort lullen over de onzin van het werk van kinderpsychologen...Moesten er zo meer mensen zijn, die zich inspannen voor de jeugd, zouden er zo geen gevallen gebeuren zoals in de kindercreche in dendermonde...
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 1 februari 2009 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
hoeveel clb-medewerkers zijn er op een school? Als iedereen sowieso uitdrukkelijk begeleiding zou krijgen, nodig of niet nodig, zouden er veeel meer clb-medewerkers worden aangenomen en een goei gedeelte vd leerlingen heeft geen of weinig begeleiding nodig
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() Mooi woord. Onze taal is toch zo mooi, en betekenissen liggen soms duidelijk voor de neus, maar worden niet gezien.
Zoals 't woord 'deskundige'. Te lezen als des'kundige naar analogie met ... desintegratie desinteresse desondanks destructief desillusie desinfecteren
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat ligt niet aan hen, maar aan het sturend systeem dat niet wil betalen voor professionele opvolging. Enkel de schijn moet worden opgehouden en de rest doet er weinig toe.
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Fascineert me mateloos, dat verbergen en maskeren.
Adhd'ers, autisten, gevaarlijke gekken, touretters. Stuk voor stuk meesters in maskeren en verbergen. Invasie van Aliens ? Laatst gewijzigd door Knipp : 1 februari 2009 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Of zoals je 't zelf uitdrukt: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Politiek afwijken is dus geen 'gevoelige informatie' ? En het nut van CLB's beperkt zich niet tot hun 'rechtstreekse doelen'. Ze zijn eerder te vrezen voor hun 'onrechtstreekse doelen'.
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het CLB is gebonden door het beroepsgeheim en verstrekt bvb. géén factuele informatie aan de directie of aan de leerkrachten. Indien het CLB van de school van Kim De Gelder méér geweten had zouden ze vanuit hun ervaring en observatie goede raad aan de ouders hebben kunnen geven: mogelijk een aantal doden een verwoeste levens minder. (indien de ouders de raad haden gevolgd!) Helaas volgen ouders de raad vh CLB dikwijls maar waar het wil tussenkomen om een ll. die er grandioos zijn botten aan veegde gedurende een jaar te verdedigen op de deliberatie... Laatst gewijzigd door filosoof : 1 februari 2009 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |