Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2009, 20:29   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

welke kronkels de belgicisten bedenken om toch maar te doen alsof er niks aan de hand is, het wordt wel hilarisch eigenlijk.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 20:36   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
welke kronkels de belgicisten bedenken om toch maar te doen alsof er niks aan de hand is, het wordt wel hilarisch eigenlijk.
Er is wel degelijk iets aan de hand en dat is dat het revanchisme en haatgevoelens in Vlaanderen tegenover alles wat vreemd is duidelijk aan een opmars bezig is en dat de verstandhouding tussen Vlamingen en Franstaligen er niet beter op wordt. Ik ontken dat helemaal niet. Ik schuif alleen andere oplossingen en oorzaken naar voor. U zegt. Het is alllemaal de schuld van de Franstaligen en Ok dan splitsen we de boel maar. Opgelost

Op basis van de informatie in kranten over moslims en allochtonen hebben we objectief gezien veel meer redenen om die mensen te haten dan de Franstaligen. Op alle vlakken scoren ze slechter dan de Franstaligen qua werkloosheid, qua criminaliteit, qua integratie, in veel gevallen zelfs qua taal. Ik ontken dat helemaal niet. Ik schuif alleen een andere oplossing naar voor. U impliceert. Het is allemaal de schuld van de allochtone. Ok dan gooien we ze maar buiten. Opgelost.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 januari 2009 om 20:36.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 21:19   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Er is wel degelijk iets aan de hand en dat is dat het revanchisme en haatgevoelens in Vlaanderen tegenover alles wat vreemd is duidelijk aan een opmars bezig is en dat de verstandhouding tussen Vlamingen en Franstaligen er niet beter op wordt.
Dat revanchisme is er niet zomaar. Na 178 jaar vernederingen vind ik dat het zelfs nog goed meevalt. Ik ben eigenlijk heel blij dat de Vlamingen eens een grotere bek beginnen opzetten, dat wijst op een groeiende kritische houding tegenover de gevestigde machten.

Citaat:
Ik ontken dat helemaal niet. Ik schuif alleen andere oplossingen en oorzaken naar voor. U zegt. Het is alllemaal de schuld van de Franstaligen en Ok dan splitsen we de boel maar. Opgelost
ik heb nooit gezegd dat het allemaal de schuld is van 'de franstaligen'. Het is de schuld van Belgique.

Citaat:
Op basis van de informatie in kranten over moslims en allochtonen hebben we objectief gezien veel meer redenen om die mensen te haten dan de Franstaligen.
Hoezo? Zij hebben geen anschluss en lebensraum ambities, zij zijn niet verantwoordelijk voor een taalkundige arabisering van Vlaams Brabant en zij hebben niet 178 jaar lang de Vlaamse taal en cultuur onder de knoet gehouden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 21:33   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen racist maar sinds die moslims blalblabla...dagelijks lees je wel blablabla.....

Die moskee in de straat, in Vlaanderen, nu het is maar een kleinigheid maar mijn moeder is katholiek.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 21:38   #45
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is wel degelijk iets aan de hand en dat is dat het revanchisme en haatgevoelens in Vlaanderen tegenover alles wat vreemd is duidelijk aan een opmars bezig is en dat de verstandhouding tussen Vlamingen en Franstaligen er niet beter op wordt. Ik ontken dat helemaal niet. Ik schuif alleen andere oplossingen en oorzaken naar voor. U zegt. Het is alllemaal de schuld van de Franstaligen en Ok dan splitsen we de boel maar. Opgelost

Op basis van de informatie in kranten over moslims en allochtonen hebben we objectief gezien veel meer redenen om die mensen te haten dan de Franstaligen. Op alle vlakken scoren ze slechter dan de Franstaligen qua werkloosheid, qua criminaliteit, qua integratie, in veel gevallen zelfs qua taal. Ik ontken dat helemaal niet. Ik schuif alleen een andere oplossing naar voor. U impliceert. Het is allemaal de schuld van de allochtone. Ok dan gooien we ze maar buiten. Opgelost.
Naar mijn goevoel komen het voornaamste revanchisme en de voornaamste haatgevoelens hier van uw kant. Blijkbaar zit het u niet lekker dat bij steeds meer mensen de ogen opengaan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 30 januari 2009 om 21:38.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 21:55   #46
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote][quote=solidarnosc;3951526]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

De Nederlanden is een geografisch begrip niet taalkundig laat staan "etnisch". Moest het een taalkundig begrip zijn zouden de Friezen trouwens geen deel zijn van de Nederlanden. Dit argument om België te splitsen valt met andere woorden ook weg want het zou gewoon betekenen dat we de Nederlanden verder verdelen in drie stukken (tenzij u van mening bent dat grote delen van het huidig Wallonië en Luxemburg niet tot de Nederlanden behoren maar dat is historische onzin.)
Omdat Wallonië ooit tot de Nederlanden behoorde zijn de Vlamingen geen volk?

Citaat:
Ik ben wellicht net als u republikein. U valt België echter aan op basis van het feit dat een monarchie heeft die niet oorspronkelijk afkomstig is van onze regio. Ik zeg nu dat dit ook het geval is voor verschillende landen waaronder Nederland, VK etc. Dit argument valt dus gewoon weg.

Ik herhaal: een koning is antidemocratisch. Het feit dat onze koning geeneens "origineel Belg" is is een meer dan cynische vaststelling.
Dat andere landen ook een antidemocratisch staatshoofd hebben doet daar niks aan af.

Citaat:
Voor de rest reageert u helemaal niet op mijn opmerkingen. De Nederlanden hebben quasi op geen enkel moment in de geschiedenis een staatkundig verband met elkaar gehad. Vlaanderen is honderden jaar een deel geweest van Frankrijk. Als we die jaren naast het aantal jaar leggen dat "Vlaanderen" deel is geweest van de staats/verband "De Nederlanden" dan zou men eerder moeten zeggen dat België gestolen is van de Fransen. Het idee dat België gestolen zou zijn van iemand is dan ook absurd.
Volgens jou behoorde België en/of Vlaanderen niet tot De Nederlanden omdat het ooit aan en ander land behoorde.

België is een kunstmatige staat waarvan het land werd gestolen van het verband waar het toe behoorde: De Nederlanden.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 30 januari 2009 om 21:57.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 22:04   #47
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat revanchisme is er niet zomaar. Na 178 jaar vernederingen vind ik dat het zelfs nog goed meevalt. Ik ben eigenlijk heel blij dat de Vlamingen eens een grotere bek beginnen opzetten, dat wijst op een groeiende kritische houding tegenover de gevestigde machten.
Nog bijlange niet genoeg Pel, wat wij nodig hebben is een paar honderdduizend protestante Nederlanders..of ex-Vlamingen...kortom; ex landgenoten...als je weet wat ik bedoel..

Citaat:
ik heb nooit gezegd dat het allemaal de schuld is van 'de franstaligen'. Het is de schuld van Belgique.
inderdaad..de Walen zijn van de Belgische perversie de grootste slachtoffers

Citaat:
Hoezo? Zij hebben geen anschluss en lebensraum ambities, zij zijn niet verantwoordelijk voor een taalkundige arabisering van Vlaams Brabant en zij hebben niet 178 jaar lang de Vlaamse taal en cultuur onder de knoet gehouden.
2
Oud 30 januari 2009, 23:03   #48
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik weet dat een formulier bijsluiten in de verkeerde taal niet wettelijk is. Maar ik wou graag een stok in het hoenderhok gooien.

Ik ben nooit separatistisch ingesteld geweest, maar sinds de politieke crisis jongstleden komt de houding van de Walen me wel zwaar de strot uit... Je kan geen krant meer openslaan of je ziet wel één of ander bericht waaruit blijkt dat de Walen ons op de één of andere manier of saboteren, chanteren, 'proberen beroven', of een combinatie van voorgaande. Zie bv de sabotages van de onderhandelingen (de drie burgemeesters moeten eerst benoemd worden ), het gedoe met de zorgverzekering, het baarmoederhalskankervaccin, ...

Dat formulier (wat we jaarlijks krijgen, alles in het NL) bij de brief is in het Frans waardoor mijn niet-Frans sprekende moeder het inderdaad niet kan lezen. Het gaat om een financiele zaak. Na het zelf ingevuld te hebben (waarvoor ze dus moet rekenen op ons), moet ze ermee naar de bank. Benieuwd hoe ze daar reageren als ze in een op en top Vlaamse stad, ver van de rand, een Frans formulier onder de neus geschoven krijgen. Het is natuurlijk geen drama, maar ... zie mijn eerste alinea.
Niks verplicht jou, Groentje-18, om zulke Franstalige formulieren te aanvaarden. Of die fout hier het gevolg was van een slapende ambtenaar of een pertinent gebrek aan respect voor het Nederlands maakt daarbij weinig verschil.

Mijn idee hierover: formulier niet invullen maar terugsturen met een begeleidende brief, waarin je zegt dat je verwacht dat men zo beleefd is zulke papieren toe te sturen in de officiële taal van het Vlaamse gewest. Wil je problemen vermijden kan je eventueel nog een kopie nemen van het Franstalige formulier en je eigen brief die je mee terug stuurde, en deze twee bijhouden als bewijs.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 30 januari 2009 om 23:04.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 23:27   #49
mama kust
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat een formulier bijsluiten in de verkeerde taal niet wettelijk is. Maar ik wou graag een stok in het hoenderhok gooien.

Ik ben nooit separatistisch ingesteld geweest, maar sinds de politieke crisis jongstleden komt de houding van de Walen me wel zwaar de strot uit... Je kan geen krant meer openslaan of je ziet wel één of ander bericht waaruit blijkt dat de Walen ons op de één of andere manier of saboteren, chanteren, 'proberen beroven', of een combinatie van voorgaande. Zie bv de sabotages van de onderhandelingen (de drie burgemeesters moeten eerst benoemd worden ), het gedoe met de zorgverzekering, het baarmoederhalskankervaccin, ...

Dat formulier (wat we jaarlijks krijgen, alles in het NL) bij de brief is in het Frans waardoor mijn niet-Frans sprekende moeder het inderdaad niet kan lezen. Het gaat om een financiele zaak. Na het zelf ingevuld te hebben (waarvoor ze dus moet rekenen op ons), moet ze ermee naar de bank. Benieuwd hoe ze daar reageren als ze in een op en top Vlaamse stad, ver van de rand, een Frans formulier onder de neus geschoven krijgen. Het is natuurlijk geen drama, maar ... zie mijn eerste alinea.
Groentje toch ! dat is wel een drama !

ik stel vast dat iedereen in deze draad die daar hier minimaliserend over doet ... bewust de onderkant van de maatschappij, de mensen die niet de gelegenheid kregen een vreemde taal te leren ... laat stikken.

erg sociaal ... dat zijn verdorie de werkmensen die jullie studies mee bekostigden.
mama kust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 23:35   #50
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dit zou eigenlijk in K&K moeten, ware het niet dat het een binnenlandse aangelegenheid betreft die tegenwoordig zeer actueel is, dacht ik toch.

Vandaag hebben wij als bewoners van Vlaanderen een brief van de sociale zekerheid uit Brussel ontvangen. De opdrukken op de envelop waren Franstalig. De brief was in het Nederlands. Een bijgesloten formulier was in het ... Frans.

Kan dit zomaar, en hoe zit het met de taalwetten en de naleving ervan?
Nog iemand zulke affaires meegemaakt of gehoord?
Vermoedelijk is de dienst die voor de verzending in staat Franstalig (zou wel eens de Post kunnen zijn..).
Zo staat b.v. op ALLE officiële documenten die naar de Vlaamse inwoners van Ronse verstuurd worden 'Renaix' - en verschillende ministeries gebruiken die 'officiële lijst ??' .

Persoonlijk maak ik het ook mee dat ik een spaarrekening open...en alle afschriften in het Frans krijg, en ondanks herhaald aandringen, zonder resultaat...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 23:44   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Als ge dan toch wilt strijden voor uw taal en de taalwetten wil laten gelden kan u beter zelf enig respect tonen en de taal proberen te gebruiken zoals het hoort.
Mijn reactie was nog steeds binnen de context van het probleem dat u aanhaalde.
Respect voor wie het niet kan leren aub!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 23:46   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Niks verplicht jou, Groentje-18, om zulke Franstalige formulieren te aanvaarden. Of die fout hier het gevolg was van een slapende ambtenaar of een pertinent gebrek aan respect voor het Nederlands maakt daarbij weinig verschil.

Mijn idee hierover: formulier niet invullen maar terugsturen met een begeleidende brief, waarin je zegt dat je verwacht dat men zo beleefd is zulke papieren toe te sturen in de officiële taal van het Vlaamse gewest. Wil je problemen vermijden kan je eventueel nog een kopie nemen van het Franstalige formulier en je eigen brief die je mee terug stuurde, en deze twee bijhouden als bewijs.
Mijn idee hierover:
naar uw burgemeester een persoonlijk onderhoud vragen, en hem zeggen dat je moeder er niet veel van begrijpt en er ongerust over is ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 23:48   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Vermoedelijk is de dienst die voor de verzending in staat Franstalig (zou wel eens de Post kunnen zijn..).
Zo staat b.v. op ALLE officiële documenten die naar de Vlaamse inwoners van Ronse verstuurd worden 'Renaix' - en verschillende ministeries gebruiken die 'officiële lijst ??' .

Persoonlijk maak ik het ook mee dat ik een spaarrekening open...en alle afschriften in het Frans krijg, en ondanks herhaald aandringen, zonder resultaat...
Hoe spijtig dat ik dat nog niet heb mogen meemaken, want als harde flamingant zou ik nogal opspelen met brieven naar kranten, testaankoop enz.

Maar, wie a zegt moet be zeggen: over welke bankinstelling heb je het ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 00:27   #54
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn idee hierover:
naar uw burgemeester een persoonlijk onderhoud vragen, en hem zeggen dat je moeder er niet veel van begrijpt en er ongerust over is ....
Kan je ook doen, maar dat is al wat meer moeite natuurlijk. Persoonlijk zou ik, als het over een éénmalige fout gaat, denken dat een schriftelijk protest volstaat. Maar dat is gewoon mijn gedacht natuurlijk.
Oud 31 januari 2009, 00:44   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Naar mijn goevoel komen het voornaamste revanchisme en de voornaamste haatgevoelens hier van uw kant. Blijkbaar zit het u niet lekker dat bij steeds meer mensen de ogen opengaan.
Dat was wellicht ook de reactie van sommigen in een buurland ten oosten van ons in 1933. Toen waren het de joden, communisten en plutocraten die voor alle onheil verantwoordelijk waren. Het is niet die van mij. Het is maar hoe men het bekijkt. Nu nogmaals. De discussie as such gaat niet over het probleem maar de oorzaken ervan en wat men er kan aan doen.

Mijn partijtje heeft de economische crisis van a tot b voorspeld oorzaken en gevolgen een jaar vooraleer de eerste stukken in onze kranten verschenen en we hebben een congres georganiseerd en dossier geschreven over de nationaliteitenkwestie in ons land eveneens een jaar voor de huidige communautaire crisis. Zeggen dat we onze kop in het zand zouden steken is dan ook dikke onzin. Integendeel.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 31 januari 2009 om 00:49.
Oud 31 januari 2009, 01:03   #56
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;3951837][quote]
Citaat:

Omdat Wallonië ooit tot de Nederlanden behoorde zijn de Vlamingen geen volk?

Ik herhaal: een koning is antidemocratisch. Het feit dat onze koning geeneens "origineel Belg" is is een meer dan cynische vaststelling.
Dat andere landen ook een antidemocratisch staatshoofd hebben doet daar niks aan af.

Volgens jou behoorde België en/of Vlaanderen niet tot De Nederlanden omdat het ooit aan en ander land behoorde.

België is een kunstmatige staat waarvan het land werd gestolen van het verband waar het toe behoorde: De Nederlanden.
Mijn punt is dat Vlaanderen anno 2008 even kunstmatig is als België anno 2008 en dat de ontstaansgeschiedenis ervan dateert in 1830. Dat Vlamingen anno 2008 een volk is is een sociale constructie die slechts is kunnen gebeuren door het ontstaan van België. Had België niet bestaan dan zouden Limburgers en Brabanders die zich vandaag ook als Vlamingen omschrijven (en die meer dan 50% van de huidige Vlamingen uitmaken) zichzelf nooit Vlamingen genoemd om de eenvoudige redenen dat ze nooit deel zouden hebben uitgemaakt van wat we vandaag Vlaanderen noemen. Vlamingen zouden de mensen zijn in het huidig West-en Oost-Vlaanderen samen met Brabanders, Limburgers, Friezen, Hollanders, Luxemburgers, Henegouwers deel hebben uitgemaakt van de "Nederlanden".

De Nederlanden is echter een even vage constructie als de British Isles, Iberisch schiereiland, De Balkan, Baltische staten. De effectieve staatkundige indeling van die landen is altijd al wisselend geweest en meestal zijn die gebieden opgesplitst.

We kunnen 2000 jaar Vlaamse geschiedenis eens overlopen. Benieuwd om te zien in hoeveel jaren daarvan het een bestuurlijke eenheid heeft gevormd met wat men vandaag Nederland noemt. Nogmaals. De Nederlanden zijn de omschrijving van een gebied. That's it.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 31 januari 2009 om 01:04.
Oud 31 januari 2009, 01:03   #57
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was wellicht ook de reactie van sommigen in een buurland ten oosten van ons in 1933. Toen waren het de joden, ...
Allé vooruit, elke Vlaming die niet akkoord gaat met de huidige situatie is dus een nazi of zoiets.

Waarom verbaast het mij met zulke standpunten niet dat uw partij niet van de grond komt?
Oud 31 januari 2009, 01:07   #58
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allé vooruit, elke Vlaming die niet akkoord gaat met de huidige situatie is dus een nazi of zoiets.

Waarom verbaast het mij met zulke standpunten niet dat uw partij niet van de grond komt?
Ik ga ook niet akkoord met de huidige situatie. Het verschil met nationalisten is dat ik een andere opvatting heb over de oorzaken van dit probleem en een ander opvatting heb over de oplossingen.
Oud 31 januari 2009, 01:13   #59
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga ook niet akkoord met de huidige situatie. Het verschil met nationalisten is dat ik een andere opvatting heb over de oorzaken van dit probleem en een ander opvatting heb over de oplossingen.
Neen, het is verschil is dat mensen zoals jij het voortdurend schijnen nodig te vinden totaal niet ter zake doende vergelijkingen te maken.

Op enig alternatief of enig constructief idee heb ik jou trouwens nog niet kunnen betrappen. Jammer, want volgens mij ben je intellectueel tot meer in staat.
Oud 31 januari 2009, 01:18   #60
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, het is verschil is dat mensen zoals jij het voortdurend schijnen nodig te vinden totaal niet ter zake doende vergelijkingen te maken.

Op enig alternatief of enig constructief idee heb ik jou trouwens nog niet kunnen betrappen. Jammer, want volgens mij ben je intellectueel tot meer in staat.

Een probleem dat we twee jaar geleden hebben bediscussieerd en in een dossier hebben gegoten, zoals het vooruitziende mensen past allemaal voor de huidige communautaire crisis.

http://www.socialisme.be/marxisme/2007/natkwestie.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be