Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2009, 18:29   #41
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus moet de voorwaarden zijn; wie geen belasting betaald geen sociale woning?
Want nu is het; wel sociale woning maar niets ondernemen om belasting te betalen!
Of dacht u dat wie niet eens de taal verstaat behoort tot de groep die belasting betaald en gebruik maakt van een sociale woning?
Een sociaal beleid is geen citroen he, wie wil werken en belasting betalen is welkom ongeacht origine maar wie vooral op zijn etnische krent wil zitten en niet eens de moeite wil doen de taal te leren omdat dit in strijd is met 'etnische eigenheid' mag opkrassen, uitvreters zijn nergens welkom en ook hier niet.
Migranten genoeg die zich wel willen inspannen, wel de taal leren, en wel willen werken, het moet maar eens afgelopen zijn met mensen die 'gratis' als recht zien maar wel een land achter zich laten waar helemaal niets' gratis' is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 07:17   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens denk ik dat je David Irwing bedoelt, die zich tevens in 'goed' gezelschap bevindt samen met ene Mahmoud Ahmadinejad bijvoorbeeld.
yeps! that' s the guy.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 16:22   #43
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Want nu is het; wel sociale woning maar niets ondernemen om belasting te betalen!
Of dacht u dat wie niet eens de taal verstaat behoort tot de groep die belasting betaald en gebruik maakt van een sociale woning?

Een sociaal beleid is geen citroen he, wie wil werken en belasting betalen is welkom ongeacht origine maar wie vooral op zijn etnische krent wil zitten en niet eens de moeite wil doen de taal te leren omdat dit in strijd is met 'etnische eigenheid' mag opkrassen, uitvreters zijn nergens welkom en ook hier niet.
Migranten genoeg die zich wel willen inspannen, wel de taal leren, en wel willen werken, het moet maar eens afgelopen zijn met mensen die 'gratis' als recht zien maar wel een land achter zich laten waar helemaal niets' gratis' is.
Pardon?
Indien je ooit wil aantonen hoe je verwarring zaait in een draad is dit een schoolvoorbeeld.
post nr 36, van de hand van Alice bevat volgende zin
Citaat:
Zelfs het stellen van taalvorwaarden binnen sociale woning mag van hen niet,
waarop mijn reactie in post nr 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Vreemd dat we geen taalvoorwaarden opleggen om belastingen te betalen, maar wel om van de diensten betaald door die belastingen te mogen genieten...
Alice, die duidelijk niet begrepen heeft wat ermee bedoeld wordt reageert met
Citaat:
Driewerf nagel op kop, als je gebruik wil maken van voorzieningen die de overheid ter beschikking stelt zoals sociale woningen dan moet je ook aanvaarden dat daar voorwaarden aan verbonden zijn.
Nu nogmaals: als het erom gaat om gebruik te maken van sociale voorzieningen, dan wil Alice daar taalvoorwaarden aan verbinden. Maar als het gaat om het geld te innen om die voorzieningen te financieren, maw het heffen van belastingen, dan zou zij vermoedelijk de eerste zijn om (terecht!) schamper te reageren mochten alleen Nederlandskundigen die moeten betalen.
Goed ik herhaal mijn stelling van post nr 37, kwestie van Alice duidelijk te maken dat ze er niks van begrepen heeft.

post nr 41 bulkt van de ongerijmdheden.
Citaat:
Heeft iemand dat gesuggereerd? Wie? Ik alleszins niet!
Citaat:
Hu? Iets ondernemen om belastingen te betalen? Ik weet niet in welk land Alice woont, maar bij mij (en alle inwoners van Vlaanderen, Belgen en migranten alike) valt jaarlijks de bruine enveloppe in bus zonder dat ik daar wat dan ook voor onderneem. Alice mag mij het land opnoemen waar je iets moet ondernemen om belastingen te betalen. Alice woont misschien in Monaco...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 16:37   #44
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik wens iedereen toe dat hij/zij veel belastingen moet betalen en geen recht heeft op een sociale woning. Normaal hoeven deze mensen dan zelfs geen vreemde talen te kennen of te leren : ter wille van hun geld zal iedereen hen ter wille zijn en ze genieten bovendien van de hoogste verdraagzaamheid betreffende hun godsienstbeleving en de mate waarin zij het zich mogen veroorloven te "zondigen".

Talrijk zijn de belgische gastarbeidcers in de golfstaten die aanzienlijke bedragen "naar huis" kunnen sturen en zich dank zij de volgelingen van de profeet aardig weten te verrijken. Ik vraag me af waarom de Wildersen en de De Winters van de lage landen daar geen reisje naartoe plegen om onze landgenoten-gastarbeiders eens aan te zetten om het goede voorbeeld te geven en met bejkwame spoed retour huiswaarts te keren ?

Over de arabische golfvleespotten (die gerust halal mogen zijn ) wordt er door onze islamofoben altijd zedig gezwegen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 16:51   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Naturlijk heb je islamofobie : mensen hebben terechte redenen om bang te zijn voor bepaalde eigenheden van de islam.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vandale
U hebt gezocht op het woord: fobie.
RESULTAAT
 fo·bie de; v -bieën (psych) ongemotiveerde vrees
http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...oekwoord=fobie

Citaat:
De andere EESC-aanbeveling is gericht op de doelstelling
van de Commissie om antisemitisme, racisme en
vreemdelingenhaat tegen te gaan. Het EESC pleit ervoor
dat islamofobie aan de lijst wordt toegevoegd.
Daarbij wordt NIET de segregatie van burgers beoogd,
maar de erkenning dat sommige mensen worden gediscrimineerd
op grond van hun etnische afkomst of
religie. Die discriminatie neemt niet alleen de vorm
aan van verbaal en fysiek geweld, maar resulteert ook
in een ongelijke toegang tot werk, onderwijs en goede
gezondheidszorg.
Het EESC hoopt dat deze doelstelling ertoe leidt dat
alle EU-burgers en burgers uit derde landen in harmonie
met elkaar kunnen leven, doordat het respect
groeit voor alle culturen en geloofsovertuigingen die
binnen de Unie en haar lidstaten vertegenwoordigd
http://eesc.europa.eu/activities/pre...02_2006_nl.pdf

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 februari 2009 om 16:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 16:59   #46
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik wens iedereen toe dat hij/zij veel belastingen moet betalen en geen recht heeft op een sociale woning. Normaal hoeven deze mensen dan zelfs geen vreemde talen te kennen of te leren : ter wille van hun geld zal iedereen hen ter wille zijn en ze genieten bovendien van de hoogste verdraagzaamheid betreffende hun godsienstbeleving en de mate waarin zij het zich mogen veroorloven te "zondigen".

Talrijk zijn de belgische gastarbeidcers in de golfstaten die aanzienlijke bedragen "naar huis" kunnen sturen en zich dank zij de volgelingen van de profeet aardig weten te verrijken. Ik vraag me af waarom de Wildersen en de De Winters van de lage landen daar geen reisje naartoe plegen om onze landgenoten-gastarbeiders eens aan te zetten om het goede voorbeeld te geven en met bejkwame spoed retour huiswaarts te keren ?

Over de arabische golfvleespotten (die gerust halal mogen zijn ) wordt er door onze islamofoben altijd zedig gezwegen.
Ah, néé, d�*n geldt "Eigen Belang Eerst", hé...
Oud 2 februari 2009, 17:03   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Pardon?
Indien je ooit wil aantonen hoe je verwarring zaait in een draad is dit een schoolvoorbeeld.
post nr 36, van de hand van Alice bevat volgende zin

waarop mijn reactie in post nr 37

Alice, die duidelijk niet begrepen heeft wat ermee bedoeld wordt reageert met

Nu nogmaals: als het erom gaat om gebruik te maken van sociale voorzieningen, dan wil Alice daar taalvoorwaarden aan verbinden. Maar als het gaat om het geld te innen om die voorzieningen te financieren, maw het heffen van belastingen, dan zou zij vermoedelijk de eerste zijn om (terecht!) schamper te reageren mochten alleen Nederlandskundigen die moeten betalen.
Goed ik herhaal mijn stelling van post nr 37, kwestie van Alice duidelijk te maken dat ze er niks van begrepen heeft.

post nr 41 bulkt van de ongerijmdheden.

Heeft iemand dat gesuggereerd? Wie? Ik alleszins niet!

Hu? Iets ondernemen om belastingen te betalen? Ik weet niet in welk land Alice woont, maar bij mij (en alle inwoners van Vlaanderen, Belgen en migranten alike) valt jaarlijks de bruine enveloppe in bus zonder dat ik daar wat dan ook voor onderneem. Alice mag mij het land opnoemen waar je iets moet ondernemen om belastingen te betalen. Alice woont misschien in Monaco...
Wordt een Vlaming die zijn belastingaangifte in het Frans doet en/of het verschuldigde bedrag met een Franstalig stortingsformulier overmaakt vrijgesteld van belastingen en worden de fout betaalde sommen teruggestort?

't Proberen waard!
Oud 2 februari 2009, 17:20   #48
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En de boeken van Siegfried Verbeke Sus? Zijn die vrij te verkrijgen of verboten?

(en er zijn zo nog wat negationistische pipo's die boeken hebben geschreven in de VS of Engeland meen ik).
zijn die boeken vrij te verkrijgen? of zijn die hier verboten in de zin van:

'Dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als nazis willen participeren, moeten ze afstand nemen van "verboten boek".'

en o ja, is het strafbaar om bovenstaand zinnetje te durven uiten wegens beledigen van mensen die dat boekje wèl willen kopen? Zou Youssef Leblanc me kunnen aanklagen wegens rassiesme of zoiets als ik dat zou durven zeggen? Of zou ik hiervoor bijvoorbeeld 8 strafpunkten für ein ganses Jahr kunnen bekomen wegens übertredung von das Befehl?
Je Vlaams Blok stemde destijds mee de antinegationismewet, of niet?
Oud 2 februari 2009, 17:28   #49
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb al verscheidene keren exemplaren ervan te koop gezien bij de Slegte en andere tweedehands boekenwinkels. Openlijk.
Ikzelf heb hier ook een exemplaar van Mein Kampf liggen.
Wijlen Bert van Boghout had het jaren in zijn vitrine liggen.
Oud 7 februari 2009, 15:33   #50
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Niet juist. Vreemdelingen mogen in hun sociale woning de talen spreken die zij willen, ze moeten enkel in hun administrative contacten een minimum aan NL kennen. Of verwacht je dat het administratief personeel 177 talen bijstudeert en de inspanningen allemaal van die kant moeten komen?
Niet juist.
Anders zou het volstaan de administratieve geplogendheden dmv een tolk te laten gebeuren.
Nu moet de kandidaat woner kunnen bewijzen dat hij NL spreekt, door het voorleggen van een taalexamen of bewijzen dat hij hier school heeft gelopen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 15:44   #51
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet juist.
Anders zou het volstaan de administratieve geplogendheden dmv een tolk te laten gebeuren.
Nu moet de kandidaat woner kunnen bewijzen dat hij NL spreekt, door het voorleggen van een taalexamen of bewijzen dat hij hier school heeft gelopen.

Volstaan? En u gaat de kosten van 177 tolken bij alle Vlaamse gemeentebesturen van uw spaarcentjes betalen zeker. En u vindt het vanzelfsprekend dat ik in een boerengat in Kazaghstan door de gemeentelijke administratie in het Nederlands geholpen wordt.

En u vindt het vanzelfsprekend dat bij een noodsituatie er eerst 177 tolken opgeroepen moeten worden zodat de bewoners op een plateauke een vertaling krijgen van het woord 'nooduitgang'.

Tot hoever moeten we gaan voor die taalonwillige bewoners die graag op kosten van de Vlaamse belastingbetaler in een sociale woning wonen, maar weigeren om hun taal aan te leren. Moet de taalwetgeving veranderd worden opdat ze alle 177 ook in hun eigen taal ergens aan de slag kunnen?
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be