![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kalm aan.
We, ons, is een manier van spreken. BTW: wanneer je een interview quote is het de gewoonte om de bron te melden.
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() U lijkt zich om één of andere reden ![]() ![]() ![]() ![]() Want u richt uw pijlen op het afleiden van de aandacht naar andere zaken. Het interview heb ik gecopypaste uit een GESLOTEN forum dat ik dagelijks aandachtig bekijk (daar dus geen last van actieve trollen; desgevallend worden die er stande pede uitgezwierd; hier kom ik alleen maar om mensen indien nodig wakker te schudden en trollen te pesten). Als toemaatje nog eentje met mijnheer Fiorentino, dit keer met bronvermelding http://www.inveztor.nl/pagina/blog/view/9620: Ik ga zelf niet zoeken waar het interview vandaan komt (ga zelf maar is googelen asu het echt wil weten) Paradoxale crisis De huidige crisis is anders dan voorgaande crises en valt niet te vergelijken met die van 1929. De crisis die we beleven op dagelijkse basis blijft verbazingwekkend. MF: Het is historisch, het is bij iedereen bekend. We krijgen het ook de gehele dag voorgeschoteld. Het is ook paradoxaal. Voor het eerst in de geschiedenis van crises, het Amerikaanse tijdschrift Fortune grijpt zelfs terug tot bijbelse tijden, is het gedrag van huishoudens veranderd. Traditioneel wordt in goede tijden gespaard en wordt in magere tijden dat geld uitgegeven. Echter, in alle landen stijgen de besparingen juist in deze barre economisch tijden. En dit geldt ook in de VS. MF: In een land waar het woord spaargelden bijna een belediging was tijdens de jaren van euforie, zijn de besparingen razendsnel omgeslagen van -3% tot +3% en dit stijgt dagelijks verder. We zijn nog wel verre verwijderd van 15% sparen zoals in Europa of Japan gebruikelijk is. Dit is een essentieel gegeven, maar geeft tevens de diverse overheden kopzorgen. Die proberen juist wanhopig de consumptie aan te zwengelen. Hoe kunnen we deze paradox verklaren? MF: Er zijn verschillende verklaringen. Ten eerste treft de crisis voor het moment alleen degenen die hun baan verloren. Degenen die werk hebben, zien hun inkomen niet danwel marginaal dalen. Aan de andere kant, hoe meer regeringen proberen om de consumptie aan te zwengelen door de crisis te dramatiseren, hoe meer angst daarmee gecreëerd wordt en hoe meer daarmee de paniek in huishoudens wordt aangewakkerd en er dus nog meer wordt gespaard. Wanneer u elke dag te horen krijgt dat het einde van de wereld nabij is, is het normaal dat er niet meer gewinkeld wordt. Nee, deze crisis is echt anders dan andere crises, en vooral minder ernstig dan die van 1929. Op het moment is de rij voor de gaarkeukens niet langer dan die bij de ski resorts. * * * Knip. Ik doe voor vandaag het licht uit op dit forum. In tegenstelling tot sommige andere mensen word ik niet betaald om hier de hele dag rond te lopen. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 9 april 2009 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Voor wie dacht dat de crisis voorbij zou zijn na de beurshausse van afgelopen 2 weken, lees dit artikel van the economist van vandaag eens:
Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De imperiale pretentie moet opgeborgen. Zoniet zullen ze overal ter wereld onteigend worden.
![]() |