Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2004, 18:04   #41
Yort
Burger

Yort's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, maar best dat er zo'n vlaggen zijn, fleurt de wedstrijden op (dat incident met Hoste hoort daar natuurlijk niet bij). Zo zie je ook es hoeveel Vlamingen er daar zijn. Heel wat dus.
Oud 11 april 2004, 18:05   #42
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yort
Trouwens, maar best dat er zo'n vlaggen zijn, fleurt de wedstrijden op (dat incident met Hoste hoort daar natuurlijk niet bij). Zo zie je ook es hoeveel Vlamingen er daar zijn. Heel wat dus.
Als iedere supporter de vlag van zijn thuisland meeneemt zie je er plots wel een stuk minder!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 18:11   #43
Yort
Burger

Yort's schermafbeelding

Standaard

Dat is een waarheid als een koe. Maar niet iedereen is zo fier over zijn vaderland hé.
Oud 11 april 2004, 18:19   #44
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Hoste kreeg zijn verdiende loon.
Denk maar aan de ronde van Vlaanderen, 2 Vlamingen en een Duitser, ONZE koers dus, en wie wint er, de Duitser.
In geen enkel ander land zou dat lukken.
Het lot (god?) heeft ervoor gezorgd dat hij nu meer respect zal hebben voor zijn land!

Trouwens, die vlaggen zijn het probleem niet, het publiek staat gewoon belachelijk dicht. Ze vragen om problemen. Er moet gewoon 1 meter zijn tussen supporters en renners.
En die auto's en moto's rijden daar ook onverantwoord tussen.
Wat voor zever is dat nu? Koers is koers, Hoste ging in de Ronde achter Bruylandts, dan is dat zo, niets aan te doen. Hij probeerde, het is niet gelukt. Spijtig.

En die supporters mogen dicht staan, dat maakt het just zo wervelend. Alleen moeten ze niet zo dom zijn om met hun vlaggen te staan wapperen voor de neus van de renners. Dat is om problemen vragen.
De werkwijze van de ACTIEVOERDERS van Vlaanderen Vlagt is: lange vlaggestokken waarmee we de vlag hoog kunnen houden. Meestal staan we ACHTER het publiek. En staan we aan de afsluiting dan kijken we steeds in de richting van waar de renners (en de volgers!) komen en houden de vlag hoog als de renners er zijn. Wij zwaaien niet met losse vlaggen! Wij kunnen niet iedereen die een vlag heeft aan het handje houden. Regelmatig maken onze actievoerders de al te drieste supporters attent op hun onvoorzichtigheid. Soms wordt dat ons niet in dank afgenomen: "Waar moeien die mannen zich mee?" maar de meesten gedragen zich heel verantwoordelijk.
Oud 11 april 2004, 18:19   #45
Joshua
Burger

Standaard

Mijn sympathie gaat volledige naar vlaanderen vlagt. Maar toch wil ik langst deze weg toch wijzen op de politieke verantwoordelijkheid die ze dragen.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zoiets kan gebeuren ? De komende dagen zullen de gazetten weeral vol staan met dit ongeval. De politiek korrektheid zal wel weeral toeslaan. De discussie over het al dan niet toestaan van de leeuwe vlaggen zal wel weeral losbreken. Ik geef toe dat dit met eender welk object kan gebeuren. Een plastiek zakje bvb. Maar nu heeft al wie anti vlaanderen vlagt is munitie om mee te schieten. Een zeer spijtig voorval.

Zo`n voorval moet ten allen prijze vermeden worden. Toch blijf ik Vlaanderen vlagt steunen.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 18:25   #46
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Mijn sympathie gaat volledige naar vlaanderen vlagt. Maar toch wil ik langst deze weg toch wijzen op de politieke verantwoordelijkheid die ze dragen.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zoiets kan gebeuren ? De komende dagen zullen de gazetten weeral vol staan met dit ongeval. De politiek korrektheid zal wel weeral toeslaan. De discussie over het al dan niet toestaan van de leeuwe vlaggen zal wel weeral losbreken. Ik geef toe dat dit met eender welk object kan gebeuren. Een plastiek zakje bvb. Maar nu heeft al wie anti vlaanderen vlagt is munitie om mee te schieten. Een zeer spijtig voorval.

Zo`n voorval moet ten allen prijze vermeden worden. Toch blijf ik Vlaanderen vlagt steunen.
Inderdaad, Joshua, wij zullen wel weer zwaar onder vuur komen te liggen. Het had natuurlijk "beter een andere vlag geweest", dan zou er minder heisa rond gemaakt worden. Remember die politieman die ene valpartij veroorzaakte, remember die fotograaf die een valpartij veroorzaakte, remember dat reclamezakje van Credit Lyonnais waardoor Armstrong ten val kwam!
We hebben echter al voor hete vuren gestaan! Onze mensen hebben in verband met het vlaggen strenge richtlijnen te volgen. Wie zich daar niet aan houdt gaat niet meer mee of krijgt een begeleider mee.
Oud 11 april 2004, 18:34   #47
Yort
Burger

Yort's schermafbeelding

Standaard

Laat het duidelijk zijn dat ik de acties van Vlaanderen Vlagt volledig steun.

Maar als je ziet dat op bepaalde nieuwssites de schuld al meteen naar Vlaanderen Vlagt wordt geschoven, dan kunnen we ons al opmaken voor een heftig debat.

En dat doordat een supporter, die wellicht niets met Vlaanderen Vlagt te maken heeft, zijn verstand niet heeft gebruikt...
Oud 11 april 2004, 18:38   #48
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Laat het duidelijk zijn dat ik de acties van Vlaanderen Vlagt volledig steun.

Maar als je ziet dat op bepaalde nieuwssites de schuld al meteen naar Vlaanderen Vlagt wordt geschoven, dan kunnen we ons al opmaken voor een heftig debat.

En dat doordat een supporter, die wellicht niets met Vlaanderen Vlagt te maken heeft, zijn verstand niet heeft gebruikt...
op VTM vonden ze alleszins dat ge uw vlag moest thuis laten
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 18:58   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Onze mensen hebben in verband met het vlaggen strenge richtlijnen te volgen. Wie zich daar niet aan houdt gaat niet meer mee of krijgt een begeleider mee.
Leer uw mensen misschien om die vlaggen niet in de handen van om het even welke idioot te duwen.

Geeft toe dat het stilaan abberant wordt, wanneer reeds tweemaal in één seizoneen koers haar normale beslag niet krijgt.
Geen al te grote kritiek op het hele concept van V², maar het is net als met wapens: als ze vlot verkrijgbaar zijn worden ze ook gebruikt.........
Oud 11 april 2004, 19:20   #50
Luddo
Minister

Standaard

[quote="Supe®Staaf"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Onze mensen hebben in verband met het vlaggen strenge richtlijnen te volgen. Wie zich daar niet aan houdt gaat niet meer mee of krijgt een begeleider mee.
Leer uw mensen misschien om die vlaggen niet in de handen van om het even welke idioot te duwen.

Geeft toe dat het stilaan abberant wordt, wanneer reeds tweemaal in één seizoneen koers haar normale beslag niet krijgt.
Geen al te grote kritiek op het hele concept van V², maar het is net als met wapens: als ze vlot verkrijgbaar zijn worden ze ook gebruikt.........[/quote]

Is dat niet een beetje van de pot gerukt, Superstaaf? Vlaanderen Vlagt heeft dat vlaggenzwaaien niet uitgevonden! We hebben alleen ingespeeld op een bestaande trend. Ik kijk al tientallen jaren naar de wielerwedstrijden. Als ze vroeger in de Tour doorkwamen op een col was er, bij wijze van spreken, voor de renners bijna geen doorkomen aan door die zee van vlaggenzwaaiende supporters! Soms kregen ze maar een meter om te passeren! Nu is dat al veel gebeterd. In de laatste Tour is Armstrong gevallen door een (geel!) reclamezakje dat door Credit Lyonnais (een hoofdsponsor) met duizenden werd uitgedeeld! Ga je dan ook zeggen: "maar het is net als met wapens: als ze vlot verkrijgbaar zijn worden ze ook gebruikt." Daar is echter geen boel over gemaakt! Ik heb nooit nog maar de naam van die sponsor horen vallen!
Nu ja, we zullen wel weer heel de media over ons krijgen, maar net als bij dat incident met Ben Berden zullen we uit onze as herrijzen gelijk de Fenix!
Nog één bedenking: de media en vooral de sportjournalisten oordelen en veroordelen zogezegd "namens het gezond gebleven deel van de bevolking" maar het is een klein wereldje waar iedereen iedereen kent. Ze praten wel met de groten der aarde maar met de gewone supporter en de "man in de straat" hebben ze geen enkele affiniteit! En als ze dat al eens doen is het om hun vooroordelen te horen bevestigen! Zij hebben wel de macht om hun gekleurde (niet zwartgele) waarheid via microfoon en camera wereldwijd te verspreiden. Op één (1) actiedag praten onze actievoerders met meer gewone supporters (al of niet Vlaamsgezind) dan een sportjournalist op een heel jaar! De wielersupporter die ons regelmatig bezig ziet weet dat dit niet onze de manier van doen is. Ook de inrichters (EN de journalisten!) weten dat wij een heel gedisciplineerde groep zijn en dat we steeds tot redelijke afspraken bereid zijn!
Oud 11 april 2004, 19:25   #51
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Toen ik dit ongelukkige voorval op TV zag, dacht ik meteen aan dit forum.

Ik dacht: wie zou zo dwaas zijn om hierover weer een "anti-Vlaams" topic te openen...?

Tja, en de winnaar is Superstaaf....

Ach ach ach, hoe kleintjes...

Maar kom, om dan even mee te gaan in deze belachelijke vlaggendiscussie: aangezien het aandeel leeuwenvlaggen véél groter was dan het aandeel driekleuren, is de kans natuurlijk groter dat er eens iets misloopt met een vurige Vlaamse supporter.

PS: waarom geen topic over de leverancier van de banden van Museeuw en Van Petegem? Ook schandalig hé?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 19:30   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

Ik dacht: wie zou zo dwaas zijn om hierover weer een "anti-Vlaams" topic te openen...?

Eerlijk blijven Zeno!
Lees je wel wat ik schrijf, of reken je me af op wat je vermoedt dat er over het incident ging geschreven worden?
Oud 11 april 2004, 19:30   #53
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)

PS: waarom geen topic over de leverancier van de banden van Museeuw en Van Petegem? Ook schandalig hé?
Idd, slechte reclame! Ze hadden die fabricant gerust bij naam mogen noemen!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 19:30   #54
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:

Maar kom, om dan even mee te gaan in deze belachelijke vlaggendiscussie: aangezien het aandeel leeuwenvlaggen véél groter was dan het aandeel driekleuren, is de kans natuurlijk groter dat er eens iets misloopt met een vurige Vlaamse supporter.

Daar til ik niet al te zwaar aan, Zeno. Als Superstaaf het niet had gedaan had iemand anders dat gedaan. Dat lag in de lijn van het gebeuren. Misschien moet Vlaanderen Vlagt voor één keer op een politieke wijze reageren: "Goed of slecht... als er maar over jou gesproken wordt!"
Ik vind het vreselijk voor Leif Hoste! Die jongen verdiende een ereplaats.
Oud 11 april 2004, 19:34   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Luddo

Ik smijt geen steen naar u of uw organisatie.
Maar je kan er niet omheen: als er geen vlaggen zijn kan er ook geen lompigheid mee uitgestoken worden.

Kan je je er niet in vinden dat de vlaggendragers, van welke soort dan ook, een minimumafstand dient opgelegd te worden naar de renners toe?
Het excuus van niet in de camera's te geraken, is m.i. evengoed slappe thee. Essentieel blijft nog steeds de koers en het goede verloop ervan. Adverteerders, stemmingmakers, ideologische manifestanten,..... alles goed en wel, maar als het de korst afgaat, moet je niet schrikken dat er maatregelen zullen genomen worden.
Oud 11 april 2004, 19:35   #56
gorik.
Vreemdeling

gorik.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik. Stuur een bericht via MSN naar gorik.
Standaard

pff,is dit nu zo belangerijk en dan leg ik de nadruk bij de bub'ers,er gebeuren zoveel ongevallen bij de cours.

en wat dan nog als er een vlag in de wielen draait,dat hoort erbij en zeker als het publiek zo dicht staat en de vrt ervoor wil zorgen dat er geen leeuwevlagge in scherm komen.

ik zou er niet van verschieten als er een bub'er met een leeuwevlag stond te zwaaien en die ervoor gezorgd heeft dat die tussen de wielen vloog

ik dacht het van d emoment dat ik het hoorde ja het zal de bub'ers niet om de vlag gaan ,maar om de leeuw.
als het een belgische vlag was geweest dan was het waarschijnlijk een media stunt he want alles om in de media te komen.
gorik. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 19:38   #57
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Eerlijk blijven Zeno!
Lees je wel wat ik schrijf, of reken je me af op wat je vermoedt dat er over het incident ging geschreven worden?
De titel alleen al...

Ik heb altijd gedacht dat dit een politiek forum was, dus waarom verdient dit SPIJTIGE voorval hier een topic? Een topic, met een pracht van een titel, waarin belgicisten allerhande zich weer eens kunnen laten gaan in hun hetze tegen supporters met de vlag des duivels!
Oud 11 april 2004, 19:40   #58
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik.
pff,is dit nu zo belangerijk en dan leg ik de nadruk bij de bub'ers,er gebeuren zoveel ongevallen bij de cours.

en wat dan nog als er een vlag in de wielen draait,dat hoort erbij en zeker als het publiek zo dicht staat en de vrt ervoor wil zorgen dat er geen leeuwevlagge in scherm komen.
Tuurlijk, 't is de schuld van de VRT. Zo ne goeie hebbe wij nog nie gehoord
Citaat:
ik zou er niet van verschieten als er een bub'er met een leeuwevlag stond te zwaaien en die ervoor gezorgd heeft dat die tussen de wielen vloog
Gemeen hé mekaar zo pesten!
Citaat:
ik dacht het van d emoment dat ik het hoorde ja het zal de bub'ers niet om de vlag gaan ,maar om de leeuw.
als het een belgische vlag was geweest dan was het waarschijnlijk een media stunt he want alles om in de media te komen.
LoL Dan hadden ze zich waarschijnlijk in een klein hoekje teruggetrokken ofzo? Geef toe, nie echt een geslaagde stunt eh...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 19:41   #59
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
(...)

Idd, slechte reclame! Ze hadden die fabricant gerust bij naam mogen noemen!
[size=6]"Bandenleverancier Museeuw vervalst finale Parijs-Roubaix!"[/size]

8)
Oud 11 april 2004, 19:42   #60
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik.
en wat dan nog als er een vlag in de wielen draait,dat hoort erbij
Alles nog in orde?
Verwittig mij als ge eens door Aalst komt gefietst.
Ik zal met plezier een dweil in uw derailleur mikken en eens ferm lachen met de kasseibrand als ge mijn asfalt schendt.

Citaat:
en zeker als het publiek zo dicht staat en de vrt ervoor wil zorgen dat er geen leeuwevlagge in scherm komen.
Dus uw mediageilheid gaat voor op de essentie van Parijs-Roubaix: de koers?

Citaat:
Ferme stunt hee
Hopelijk zien ze niet dat ik dit artikeltje postte een kwartier voor ik die leeuwevodde op dienen troeten zijn raap mikte.
't Viel begot nog beter mee dan ik gehoopt had, hij kon de volgwagen in en bleitend de douche onder.
Welbesteekt.
Hij moest vorige week in al zijn dommigheid Wesemann niet bij den anderen Belg gebracht hebben.
't Soepkieken

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be