![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Tis wel een seculier, dat wel. Ik heb nog niet kunnen vinden of het een bergturk is ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een woord dat gebruikt wordt om het maar niet over 'Koerd' te moeten hebben.
In Belgique zouden we bijvoorbeeld van Laagland-Walen kunnen spreken als we eigenlijk Vlamingen bedoelen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stadsvlamingen ipv Brusselaars
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Dat iemand met een migratieachtergrond van BergTurken de Armeense genocide ontkent is niet zo gek.
Toendertijd bij de verdrijving van de Armeniërs hebben de Koerden enthousiast geholpen. Hun was het land van de Armeniérs beloofd. En dat hebben ze gekregen. Ze wonen er nog steeds. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Hoe? Zijn we niet allen Belgen?
![]() |
#51 |
Partijlid
|
![]() pff..weet niet echt wat ik ervan moet denken.
ik ben er niet echt voor..moest mijn burgemeester een allochtoon zijn, ik denk dat ik verhuis.. ist een echte belg? of ene met een dubbele nationaliteit? (ik kost van die dubbele nationaliteiten...of je bent belg of je bent het niet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Ik weet niet of er in Sint-Joost veel Zazaturken wonen. In eigen land noemt men hen smurfturken.
Uit de lucht geplukt: "Het is maar net wat je accepteert. Mijn man is ook een Erzincanli Zaza, maar hij zegt niet dat hij een Koerd is en hij wil ook geen eigen land. Ik heb begrepen dat hun afkomst uit Iran komt. Een vriendin van mij komt uit Tunceli oftewel Dersim, zij is ook Zaza en haar afkomst/ wortels liggen in voormalig Joegoslavië. Dus, waar de Zaza's nou wrkelijk vandaan komen is voor mij onbekend. De taal die zij spreken vind ik enigzins wel op Turks lijken. Ik spreek n.l. geen Zaza en versta soms wel wat ze zeggen en volgens hem lijken al die dialecten (Koerdische talen) enigzins op elkaar. Naar mijn weten zijn alle Zaza's Alevieten. De oude stempel noemt de taal Zaza ook Alevice. Maar dat is volgens mij niet waar, omdat ik ook een Aleviet ben en ze bij ons de taal helemaal niet kennen. egt niet ben je gek ik ben zaza en ben geen alevi onu bil. en zazalilar komen niet uit joegeslavië...maar uit georgië..vandaar zijn ze naar zuid-westen van iran gegaan en koerden komen uit west iran. koerden en zaza's waren als eerst in een gebied die nu turkije heet.pas daarna kwamen de turken..de eerste bewoners van turkije zijn zaza's en kurden. en veel zazalilar zeggen wel ik ben kurd.ze zeggen dat omdat ze weten dat als ik tege jullie zeg ik ben zaza dat jullie gaan zeggen wat is zaza anladinizmi?? Antwoord : smurfturk Laatst gewijzigd door Gorkum : 21 februari 2009 om 03:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs een dubbele nationaliteit vind ik niet onmiddellijk een probleem, tenzij het zou gaan om een nationaliteit van een land waarmee we in conflict liggen. D?*n zou de man/vrouw in kwestie wèl een keuze moeten maken. Ik zie bijvoorbeeld niet goed in wat ik tegen een burgemeester(es) van Surinaamse afkomst, maar met een dubbele Nederlandse/Belgische nationaliteit, zou moeten hebben, tenzij het om een corrupt of geschift geval zou gaan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 februari 2009 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Met Noord-Korea hebben we geen conflict.
Dus een burgemeester met een N-Koreaanse dubbele nationaliteit, die ieder jaar naar zijn oude thuisland gaat op vakantie, is geen probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat maar zitten. In Belgique hebben we zo al genoeg begripsvervalsing. Hier heeft men de identiteit van 'Franstalige' uitgevonden om te vermijden dat men over Franstalige Vlamingen zou moeten spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Als die Noord-Koreaan geen misdadige activiteiten kunnen worden aangewreven (spionaga, diefstal, ...) dan zie ik niet onmiddellijk een probleem. Stel dat die man/vrouw het land niet meer binnen mag als hij/zij de Noord-Koreaanse nationaliteit opgeeft (ik ken de wetten aldaar niet, maar ik me toch moeilijk voorstellen dat de Grote Leider ginds erg opgezet is met 'vaandelvlucht'), en aldus het contact met familie en/of vrienden zo goed als geheel moet afbreken. Ik zie niet in waarom ik zo wreed zou moeten zijn om die man/vrouw tot zoiets te verplichten. Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat het behoud van de Noord-Koreaanse nationaliteit kan geïnterpreteerd worden als een instemming met het regime aldaar, maar zelfs dan: heeft niet iederéén hier recht op een eigen mening? En nogmaals: als die man/vrouw hier uitstekend werk levert, wat is dan eigenlijk het probleem?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zou de eedaflegging van een burgemeester met dubbele nationaliteit klinken "Ik zweer trouw aan de Belgische en de Turkse grondwet" ?
Maar alles bijeen. Waarom deze mediaheisa. De man is nu staatssekretaris. Wat heeft hij gepresteerd ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Bij mijn weten heeft Keulen anders niet dwarsgezeten in Rode of Knokke-Heist, waar de burgemeester ook Franstalig is. Misschien is dat hele gedoe rond die faciliteitengemeenten wel wat complexer dan gewoon 'Nederlandstalige hebben iets tegen Franstaligen'.
Laatst gewijzigd door Burkide : 22 februari 2009 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |