Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2009, 11:23   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Gemiddelde( leeftijd_VERWACHTING) van en man is 75 JAAR EN DAT VAN een vrouw is 81 jaar,wat heeft men dan nog na 45 jaar werken,en HOEVEEL
Oud 20 februari 2009, 11:24   #42
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Gemiddelde( leeftijd_VERWACHTING) van en man is 75 JAAR EN DAT VAN een vrouw is 81 jaar,wat heeft men dan nog na 45 jaar werken,en HOEVEEL
hoe was het vroeger ?
gemiddelde leeftijdsverwachting 65.. en je ging op pensioen aan 65
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 11:27   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hoe was het vroeger ?
gemiddelde levensverwachting 65.. en je ging op pensioen aan 65
Brugpensioen kende men niet op zen 55 jaar

Edit en de leeftijd tussen 67 en 75 zit vol met ziektes die men vroeger niet moest mee maken

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 20 februari 2009 om 11:30.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 12:44   #44
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht

De staat zorgt ook op andere vlakken voor massale verspilling van levenstijd. Scholieren zitten bv veel te lang op school; wat ze daar leren, kan mits de nodige vrijheid zeker in de helft van de tijd worden bereikt. Een goede leerling zou zeker op zijn 16 jaar naar de unif of hogeschool kunnen gaan. Momenteel maakt men dubbele kosten: 2 productieve jaren minder, en dan moet er nog eens betaald worden om die school draaiend te houden ook.
Liever niet. Op dit moment merk je al dat 18 jarigen nog steeds moeite hebben om het "schoolse" los te laten en academicus te worden. De overgang is voor hun al een enorme schok.

Een 16 jarige op de collegebanken zetten is in mijn ogen geen goed idee. Je hebt uitzonderingen natuurlijk. Maar ik vrees dat ze met die verantwoordelijkheid en vrijheid geen weg kunnen.

(Intellectueel kunnen ze best capabel zijn, daar niet van...)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 16:12   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Universitairen raad ik ten stelligste af om een job te nemen onder hun niveau. Indien er niets te vinden is opt moment kunt ge het beste de economische malaise overbruggen door middel van een jaartje verder te studeren. Of zelfs vrijwilligerswerk in een of ander ontwikkelingsland. Maar ga aub niet als verkoper of vakkenvuller werken als ir, want dat zijn echte lelijke plekken op uw cv als ge ooit nog uw ir diploma wilt gebruiken bij een solicitatie.

Indien ge echt niks vindt dat overeenkomt: volg een opleiding, master na master, postgraduaten, enzo....en probeer een jaar latern opnieuw op de arbeidsmarkt. Of verhuis naar waar er wel werk is. Dat laatste doen er veel.

Maar werk aannemen zwaar onder uw niveau ? Never.....daar hebben die mensen geen jaren voor gestudeerd. Verspilling van belastingsgeld.
Sorry dat ik het zeg maar hier reageer ik op met de gezegde "goed zot".

Wanneer er bij mij iemand zich zou komen aanbieden voor een welbepaalde functie en op de vraag wat hij nu doet zou door hem geantwoord worden, "Ik heb het eerste het beste aangenomen om bezig te zijn dus, voorlopig kuis ik toiletten, die mag samen met 99 andere daar staan voor die job, die zal bij mij als eerste aangeworven zijn. Maar ja, ik ben dan ook geen universitair he. Ik heb leren mijn verstand gebruiken en niet alleen leren kennis opslaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 februari 2009 om 16:13.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 16:31   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik heb tot mijn grote spijt ook al heel wat prutsers van loodgieters, bezetters, vloerders, schilders, metselaars, elektriciens... over de vloer gehad.
Het heeft mij er echter nooit toe aangezet om uit bekrompenheid een waarde-oordeel te vormen aangaande alle uitoefenaars van deze beroepen.
Ja, ...en? Is dat uw rede om de stommiteiten van bepaalde universitair onderlegde te verbloemen?

Die betreffende loodgieters, bezetters, vloerders, schilders, metselaars, elektriciens, waren misschien helemaal niet opgeleid in dat vak. In de bouwsector is het de meest gewone zaak dat men mensen engageert die in de specifieke specialiteit niet zijn opgeleid. Zo ontstaat er inderdaad soms wel eens wat broddelwerk. Ik keur dat niet goed, daar ben ik het mee eens met U, maar verder kunnen dat volstrekt zeer bekwame mensen zijn.

Wanneer ik een rechter zie optreden voor een jeugdrechtbank, dan kan dat onmogelijk de bakker zijn van twee staten verderop die even ter gelegenheid als interim op treed en mag ik daar toch van verwachten dat die man voor meer dan vijf frank hersenen in zijn kop heeft denk ik. Het tegendeel is me anders al meermaals opgevallen.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 februari 2009 om 16:32.
Oud 20 februari 2009, 16:46   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Zo een licentiaat nucleaire wetenschappen, mag dus volgens u niet in een bedrijf gaan werken om wat administratie te doen ?
Volgens Tavek niet. Een duidelijk voorbeeld van de gedachtegang van de doorsnee universitair. Hij zweeft 20 meter boven de grond, kijkt op alles en iedereen neer en vindt alles ver beneden zijn waardigheid.

Tavek, ik hoop dat jij dit ook leest. Weet je wat die mannen nodig hebben? Zoals in de vroege zeilvaart, twee jaar voor de mast meevaren om terug te keren tot de realiteit van het leven.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 februari 2009 om 16:47.
Oud 20 februari 2009, 16:51   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
De gemiddelde pensioenleeftijd van de door u aangehaalde generatie der 'knoefters' ligt nochtans ergens in de 50.
Het zal juist de huidige jonge(re) generatie zijn die genoodzaakt zal worden om minstens tot hun 70 te gaan werken om alle schulden weg te werken van de huidige generatie der pensioengerechtigden die het mooi voor zichzelf hebben klaargespeeld om 'en masse' op 50 met brugpensioen te gaan maar die van zichzelf denken dat ze de hardste werkers uit de geschiedenis zijn.
Keur ik evenmin goed. Pensioen moet ge verdienen.

Diegene die dubbele shiftengedraaid hebben en bij gevolg dubbel hebben afgedragen, continu ploegenstelsel gelopen hebben vb. Waarom zouden die niet op 50 op pensioen mogen

Laatst gewijzigd door Garry : 20 februari 2009 om 17:18.
Oud 20 februari 2009, 16:57   #49
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Worden we wakker? Het is niet de bedoeling te genieten van uw 'oude dag', de bedoeling is werken en dan neervallen. Profiteren zit er enkel in voor diegene die reeds profiteren van andermans werk.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 17:03   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever niet. Op dit moment merk je al dat 18 jarigen nog steeds moeite hebben om het "schoolse" los te laten en academicus te worden. De overgang is voor hun al een enorme schok.
Een 16 jarige op de collegebanken zetten is in mijn ogen geen goed idee. Je hebt uitzonderingen natuurlijk. Maar ik vrees dat ze met die verantwoordelijkheid en vrijheid geen weg kunnen.
(Intellectueel kunnen ze best capabel zijn, daar niet van...)
Draai anders oorzaak en gevolg om...
Het feit dat we ze zolang kind houden op't middelbaar - dat niet meer is dan een instituut waar mensen zich door moeten worstelen vooraleer ze aan het echte leven mogen beginnen (het heeft al lang niets meer met 'voorbereiden' te maken) - zorgt er net voor dat ze niet klaar zijn voor universiteit.

De rol van het middelbaar is elk jaar opnieuw irrelevanter aan't worden, beetje bij beetje.

Hoe pervers kan je zijn om dat gevolg aan te halen als 'reden' om een oplossing van dat probleem tegen te houden. :/
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 20 februari 2009 om 17:04.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 22:12   #51
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar ja, ik ben dan ook geen universitair he. Ik heb leren mijn verstand gebruiken en niet alleen leren kennis opslaan.
Ja want universitairen zijn wereldvreemde mensen die niet "den stiel" kennen en niet "den boerenverstand" hebben, maar alleen papegaaiwerk doen.

Proletenlogica.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 22:13   #52
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het feit dat we ze zolang kind houden op't middelbaar - dat niet meer is dan een instituut waar mensen zich door moeten worstelen vooraleer ze aan het echte leven mogen beginnen (het heeft al lang niets meer met 'voorbereiden' te maken) - zorgt er net voor dat ze niet klaar zijn voor universiteit.

De rol van het middelbaar is elk jaar opnieuw irrelevanter aan't worden, beetje bij beetje.

Hoe pervers kan je zijn om dat gevolg aan te halen als 'reden' om een oplossing van dat probleem tegen te houden. :/
Het middelbaar zuigt, om dingen kort samen te vatten. Wat ik daar leerde kon ik in 1 jaar leren.
Oud 20 februari 2009, 22:13   #53
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sorry dat ik het zeg maar hier reageer ik op met de gezegde "goed zot".

Wanneer er bij mij iemand zich zou komen aanbieden voor een welbepaalde functie en op de vraag wat hij nu doet zou door hem geantwoord worden, "Ik heb het eerste het beste aangenomen om bezig te zijn dus, voorlopig kuis ik toiletten, die mag samen met 99 andere daar staan voor die job, die zal bij mij als eerste aangeworven zijn. Maar ja, ik ben dan ook geen universitair he. Ik heb leren mijn verstand gebruiken en niet alleen leren kennis opslaan.
Niks doen is not done. Onder uw niveau werken is ook not done.

Stop een universitair niet onder zijn niveau. Bedrijven DOEN het gewoonweg niet. Ze nemen geen master aan voor de job van een graduaat of A2. En dat heeft zo zijn goede redenen. Je gebruikt talent het beste door ze te laten werken in een omgeving waar ze het beste uit zichzelf kunnen halen.

En je hoeft niet te zeggen wat een universitair moet doen. We weten goed genoeg wat we willen. Werken is niet louter geld verdienen voor ons. Het is een carriere, een manier om onszelf te ontwikkelen. We gaan dus niet zelfgenoegzaam op ons lui gat liggen en dop trekken. Dat is weer iets typisch voor de mensen voor wie werken een last is en gratis geld (dop) feest is....
Oud 20 februari 2009, 22:16   #54
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Stop een universitair niet onder zijn niveau. Bedrijven DOEN het gewoonweg niet. Ze nemen geen master aan voor de job van een graduaat of A2. En dat heeft zo zijn goede redenen. Je gebruikt talent het beste door ze te laten werken in een omgeving waar ze het beste uit zichzelf kunnen halen.

En je hoeft niet te zeggen wat een universitair moet doen. We weten goed genoeg wat we willen. Werken is niet louter geld verdienen voor ons. Het is een carriere, een manier om onszelf te ontwikkelen. We gaan dus niet zelfgenoegzaam op ons lui gat liggen en dop trekken. Dat is weer iets typisch voor de mensen voor wie werken een last is en gratis geld (dop) feest is....
Klein vraagje:

Wat met de communicatiewetenschappen en andere richtingen waarmee men 4 jaar lang effectief niks leert doen?
Oud 20 februari 2009, 22:22   #55
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt gij een auto ? Een pc ? Een frigo ? Een diepvries ? Vliegt ge met het vliegtuig naar uw vakantiebestemming ? Als ge naar het ziekenhuis gaat, maakt ge daar dan gebruik van geavanceerde apparatuur ? Uw drinkwater ? Uw wegen ? Uw bruggen ? Etc....

Wie ontwerpt en bouwt deze ?
Mij lijken dat allemaal technische benodigheden om daar al het krediet naar de universitairen te laten gaan lijkt me overdreven,als ze kapot zijn worden ze gemaakt door een technicus.
Maar ik spreek u niet tegen he beste,ze zijn nodig net zoals er boeren nodig zijn voor u literke melk of voor uw groentjes.
Is erovercapaciteit in alle regio's en beroepen en dan vliegen zowel de univs als de arbeiders.
Oud 20 februari 2009, 22:24   #56
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

een vraagje?

die dikke nek krijgt ge die gratis bij een master?
Oud 20 februari 2009, 22:24   #57
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Mij lijken dat allemaal technische benodigheden om daar al het krediet naar de universitairen te laten gaan lijkt me overdreven,als ze kapot zijn worden ze gemaakt door een technicus.
Maar ik spreek u niet tegen he beste,ze zijn nodig net zoals er boeren nodig zijn voor u literke melk of voor uw groentjes.
Is erovercapaciteit in alle regio's en beroepen en dan vliegen zowel de univs als de arbeiders.
Technici volgen procedures ontworpen door ingenieurs.
Oud 20 februari 2009, 22:27   #58
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Ik lees hier uit dat gij het middelbaar niet echt plezant hebt gevonden. Uw goed recht. Ik kijk met heel veel goede gevoelens terug op mijn middelbare school tijd. Ja ik heb voor bepaalde vakken afgezien, en op dat moment zag ik niet echt het nut er van in, maar ik heb er zoveel dingen geleerd die zo belangrijk zijn in het leven.....

Maar je kan niet eeuwig onbezorgd kind zijn. Op je 18de word je losgelaten uit de zorgeloze structuur van het middelbaar onderwijs. Sommigen zijn eerder klaar daarvoor. Maar voor de meesten is 18 zelfs te vroeg....
Oud 20 februari 2009, 22:31   #59
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Klein vraagje:

Wat met de communicatiewetenschappen en andere richtingen waarmee men 4 jaar lang effectief niks leert doen?
Men leert dat wel iets, en die mensen zijn ook bruikbaar op de arbeidsmarkt. Ik dacht eerst ook zoals u, maar ik heb onlangs een aantal mensen gesproken met pol en soc/communicatiewetenschappen masters op zak, en die doen toch erg specifiek werk, waar ik niets van zou bakken. En men leert er wel degelijk iets nuttigs: op een gestructureerde en probleemoplossende manier omgaan met complexe materie. En dat is goud waard.
Oud 20 februari 2009, 22:32   #60
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
een vraagje?

die dikke nek krijgt ge die gratis bij een master?
Ik weiger de redenering te volgen die Garry en u hier poneren dat iemand 5 jaar van zijn leven moet studeren om daarna WCs te poetsen.

Dat is pure verspilling van talent.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be