Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2009, 22:13   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Nederlands

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ook zullen er mensen hun werk verliezen omdat de Franstaligen geen staatshervorming willen. Zo'n kleine taal is het Nederlands trouwens niet.
Frans wordt in de EU gesproken door bijna 60 miljoen mensen.
Nederlands door 20 miljoen. Het is de 7de taal in de EU van de 27 landen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 22:19   #42
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het ging over het artikel dat terecht bemerkte dat het Frans een veel grotere taal is dan het Nederlands (Vlaams)

het punt is dus dat dit volstrekt irrelevant is. daar sta je dan met je argument.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 22:26   #43
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de verklaringen op dit forum verduidelijken de bekrompen mentaliteit van bepaalde Vlaamse kringen.

Twee muggen die zitten te bekvechten om een halve rijstkorrel.
Citaat:
Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat ons belastingsgeld niet goed besteed wordt. Terwijl de hulpbehoevende bejaarden liggen te verhongeren, het ziekenfonds veel behandelingen en zo niet terug betaalt en de Belgen jarenlang moeten wachten als er nieuwe medicatie is uitgevonden voordat de patiënt medicijn kan nemen, verspillen de Franstaligen ons geld. Ook zullen er mensen hun werk verliezen omdat de Franstaligen geen staatshervorming willen. Zo'n kleine taal is het Nederlands trouwens niet.
U hoeft niet telkens ik iets zeg mijn punt bevestigen.

Ben enkel benieuwd wie men na de Walen de schuld gaat geven.
Ik zet men geld in op de Limburgers.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 maart 2009 om 22:30.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 22:55   #44
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is juist. Ook de Russen hebben dat gedaan.
Amerika is een enorme smeltkroes van nationaliteiten. De brain drain is begonnen in 1945. Iedereen die een goed stel hersens heeft en die ook optimaal weet te gebruiken is daar welkom. Zelfs spionnen die overlopen. Ook in Rusland zijn die welkom.

Hoe ging dat ook al weer : "Waar moet ik heen, ik kan niet naar China want daar zit het te vol. Ik kan niet naar Amerika want dat land bestaat niet echt..." of zoiets.

Ik heb eens ooit gelezen dat de gemiddelde mentale leeftijd van de Amerikaanse televisiekijker iets van 6 jaar is. Dat van Europa 10 jaar. Niet veel, maar in elk geval beter.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 1 maart 2009 om 22:56.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 22:58   #45
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik op de allochtonen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:09   #46
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:14   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ooit gelezen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Hoe ging dat ook al weer : "Waar moet ik heen, ik kan niet naar China want daar zit het te vol. Ik kan niet naar Amerika want dat land bestaat niet echt..." of zoiets.

Ik heb eens ooit gelezen dat de gemiddelde mentale leeftijd van de Amerikaanse televisiekijker iets van 6 jaar is. Dat van Europa 10 jaar. Niet veel, maar in elk geval beter.
Gelezen... in de Story of was het "dag allemaal" ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:14   #48
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Walen hebben hier de macht. Zij hebben het hier voor het zeggen. Zij nemen de verantwoordelijkheid om beslissingen te nemen. De Limburgers beslissen niks, want ze mogen niet. Maar allez, ge schijnt precies te denken dat België gaat uiteenvallen? Of vergis ik mij? Waarom zou ik Limburgers ergens de schuld van geven zolang België bestaat?
Oud 1 maart 2009, 23:18   #49
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De Walen hebben hier de macht. Zij hebben het hier voor het zeggen. Zij nemen de verantwoordelijkheid om beslissingen te nemen. De Limburgers beslissen niks, want ze mogen niet. Maar allez, ge schijnt precies te denken dat België gaat uiteenvallen? Of vergis ik mij? Waarom zou ik Limburgers ergens de schuld van geven zolang België bestaat?
Ik beveel je nu als Waal je mond te houden.
Oud 1 maart 2009, 23:35   #50
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de verklaringen op dit forum verduidelijken de bekrompen mentaliteit van bepaalde Vlaamse kringen.

Twee muggen die zitten te bekvechten om een halve rijstkorrel.
Als jij de communautaire discussie in ons land af doet als twee muggen die bekvechten om een halve rijstkorrel, dan denk ik dat je het belang van bepaalde zaken nogal onderschat. En apropos: niet vlug afwijken van de eigenlijke discussie a.u.b.

Bekijken we gewoon even het eerste deel van het betreffende artikel:

Het begint al met de titel:
"Rassenconflict in België"
Moet ik hier nog vertellen dat het hier niet gaat om een rassenstrijd maar om een taalstrijd?

De eerste zin, opnieuw van dat: "Revival van rassenconflicten in België", veroorzaakt door de 'excessieve' eisen van de Vlamingen die gelijke rechten eisen voor de Nederlandse taal met het Frans."
Over welke 'rassen' het gaat en wat er excessief is aan het eisen van gelijke rechten komen we niet te weten.

In de volgende zin gaat het dan over een vermeende campagne, bij het Vlaamse bevolkingsdeel, die zou stellen dat het 'Vlaams' (over Nederlands spreekt men niet) de enige nationale taal in België zou zijn, en het Frans een vreemde importatie.

In de zin daarna gaat het opnieuw over de 'excessieve' Vlaamse eisen om het Vlaams/Nederlands op gelijke voet te plaatsen met het Frans (volgens de schrijver van het artikel een absurde eis). Wat excessief en absurd is aan de eis om beide grote landstalen op gelijke voet te behandelen komen we opnieuw niet te weten.

Volgende zin: 'Een luidruchtige campagne in de Vlaamse pers, gesteund door de 'rurale, onwetende bevolking' in de Vlaamse provincies...

En zo gaat dat het hele artikel door.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:40   #51
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik beveel je nu als Waal je mond te houden.
Typisch... Door dat Waals wanbeleid dat ons door de strot geramd wordt, is onze sociale zekerheid veel minder dan vroeger, maar daar mag niemand iets over zeggen.
Oud 2 maart 2009, 00:20   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het duurt wel erg lang voor er iemand zegt dat Uncle Sam Pro-Waals is.
Het gaat over een artikel uit 1902, maar het illustreert natuurlijk wel hoe bekrompen het Amerikaanse imperialisme op de vrijheidsdrang van volkeren reageert.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 01:36   #53
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Dat artikel toont zeer goed de arrogantie en opgeblazenheid van de (vroegere en huidige) Amerikaanse kapitalistische, industriële en mercantiele elite aan tegenover alles wat niet naar 'moderniteit' ruikt, tegenover alles wat in de buurt komt van ruraliteit, traditie en authenticiteit. Het is bijzonder jammer dat de burgeroorlog van 1861-1865 niet geleid heeft tot de vernedering van die verachterlijke bende door het aristocratische Zuiden - bijzonder jammer dat die schurkenstaat nu nog steeds één is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 01:44   #54
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat artikel toont zeer goed de arrogantie en opgeblazenheid van de (vroegere en huidige) Amerikaanse kapitalistische, industriële en mercantiele elite aan tegenover alles wat niet naar 'moderniteit' ruikt, tegenover alles wat in de buurt komt van ruraliteit, traditie en authenticiteit.
Inderdaad. En zij pogen wereldwijd alles wat naar traditie en authenticiteit ruikt, uit te roeien. Een Putin die teruggrijpt naar het "Heilige Rusland" of een Ahmedinejad die teruggrijpt naar de islam én naar de milennia oude Perzische cultuur zijn voor hen dus de aartsvijand.

Ik pleit dan ook voor een bondgenootschap van Euraziatische volkeren om onze culturele tradities, in al hun diversiteit, te vrijwaren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 2 maart 2009, 03:24   #55
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik pleit dan ook voor een bondgenootschap van Euraziatische volkeren om onze culturele tradities, in al hun diversiteit, te vrijwaren.
Ik heb toch liever Obama als bondgenoot dan Ahmedinejad. Maar kom, ik ben ook voorstander van een laissez-faire- houding door de VS op internationaal gebied. Minder interventie op militair, economisch en humanitair gebied. Het wordt tijd dat de VS eens 'eigen volk eerst' begint te denken en handelen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 06:49   #56
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Dit is een stap in de goede richting. Jaren heb ik op internationale beurzen gestaan. Door dat er totaal geen samenwerking was tussen de Belgische bedrijven, stonde we altijd op de meest onmogelijke plaatsen. Niet alleen moesten we meer betalen als enkeling. Ook stonden we naast de WC en de meest ongezellige, donkere hoeken van de beurs zaal.

Als men vergelijkt met de Nederlanders die in blok plaats aanvroegen. Die verwezen naar collega Nederlanders die misschien iets konden aanbieden. Dan is die Belgische toestand middeleeuws.

Dus hoog tijd dat we als Vlaming ons kunnen mogen promoten. Onrechtstreeks zal de Waal er ook goed bij varen.

Dit gaat niet om de taal, maar om de rem van België.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 09:09   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Typisch... Door dat Waals wanbeleid dat ons door de strot geramd wordt, is onze sociale zekerheid veel minder dan vroeger, maar daar mag niemand iets over zeggen.
Hoe?
Moet jij niet luisteren naar wat Walen u zeggen?
Of hebben Walen dan toch niet zo veel macht?
Oud 2 maart 2009, 09:34   #58
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat artikel toont zeer goed de arrogantie en opgeblazenheid van de (vroegere en huidige) Amerikaanse kapitalistische, industriële en mercantiele elite aan tegenover alles wat niet naar 'moderniteit' ruikt, tegenover alles wat in de buurt komt van ruraliteit, traditie en authenticiteit. Het is bijzonder jammer dat de burgeroorlog van 1861-1865 niet geleid heeft tot de vernedering van die verachterlijke bende door het aristocratische Zuiden - bijzonder jammer dat die schurkenstaat nu nog steeds één is.
Merkwaardig.

Soms zeggen postings meer over de poster dan over de thread.

En nu we toch bezig zijn, hoe is je commentaar op Frankrijk na lezing van volgende paragraaf geplukt uit Le Figaro van 5 mei 1994:

Le français disparaît de Flandre, ou il était parlé dans les villes depuis le Moyen Age, chassé par le flamand des classes pauvres et par une législation raciste.

Het Vlaams van de arme klasse en een racistische wetgeving.....

Ik zou zeggen dat zowel bovenstaand artikel als dat van 1902 getuigen van de speciale instelling waarmee bepaaalde Belgen over Vlaanderen denken en van de vooringenomen manier waarop ze ons in het buitenland proberen te verkopen ,en français uiteraard.
Oud 2 maart 2009, 10:52   #59
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang Vlaanderen bestaat gaan de Limburgers met het geld van de Antwerpenaren lopen. En niet alleen de Limburgers. De West en Oost-Vlamingen ook. Deze transfers moeten stoppen om de Antwerpse sociale zekerheid te redden. Trouwens de Limburgers vinden hun dialect superieur aan het Antwerps. Het wordt tijd dat deze arrogantie gestopt wordt.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 maart 2009 om 10:58.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 20:48   #60
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik heb toch liever Obama als bondgenoot dan Ahmedinejad. Maar kom, ik ben ook voorstander van een laissez-faire- houding door de VS op internationaal gebied. Minder interventie op militair, economisch en humanitair gebied. Het wordt tijd dat de VS eens 'eigen volk eerst' begint te denken en handelen.
Obama isolationistisch? Laat me niet lachen! De Obama-administratie verschilt qua buitenlands beleid nauwelijks van de Bush-administratie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be