![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlands door 20 miljoen. Het is de 7de taal in de EU van de 27 landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ben enkel benieuwd wie men na de Walen de schuld gaat geven. Ik zet men geld in op de Limburgers.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 maart 2009 om 22:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe ging dat ook al weer : "Waar moet ik heen, ik kan niet naar China want daar zit het te vol. Ik kan niet naar Amerika want dat land bestaat niet echt..." of zoiets. Ik heb eens ooit gelezen dat de gemiddelde mentale leeftijd van de Amerikaanse televisiekijker iets van 6 jaar is. Dat van Europa 10 jaar. Niet veel, maar in elk geval beter. Laatst gewijzigd door Yves38 : 1 maart 2009 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bekijken we gewoon even het eerste deel van het betreffende artikel: Het begint al met de titel: "Rassenconflict in België" Moet ik hier nog vertellen dat het hier niet gaat om een rassenstrijd maar om een taalstrijd? De eerste zin, opnieuw van dat: "Revival van rassenconflicten in België", veroorzaakt door de 'excessieve' eisen van de Vlamingen die gelijke rechten eisen voor de Nederlandse taal met het Frans." Over welke 'rassen' het gaat en wat er excessief is aan het eisen van gelijke rechten komen we niet te weten. In de volgende zin gaat het dan over een vermeende campagne, bij het Vlaamse bevolkingsdeel, die zou stellen dat het 'Vlaams' (over Nederlands spreekt men niet) de enige nationale taal in België zou zijn, en het Frans een vreemde importatie. In de zin daarna gaat het opnieuw over de 'excessieve' Vlaamse eisen om het Vlaams/Nederlands op gelijke voet te plaatsen met het Frans (volgens de schrijver van het artikel een absurde eis). Wat excessief en absurd is aan de eis om beide grote landstalen op gelijke voet te behandelen komen we opnieuw niet te weten. Volgende zin: 'Een luidruchtige campagne in de Vlaamse pers, gesteund door de 'rurale, onwetende bevolking' in de Vlaamse provincies... En zo gaat dat het hele artikel door. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat over een artikel uit 1902, maar het illustreert natuurlijk wel hoe bekrompen het Amerikaanse imperialisme op de vrijheidsdrang van volkeren reageert.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat artikel toont zeer goed de arrogantie en opgeblazenheid van de (vroegere en huidige) Amerikaanse kapitalistische, industriële en mercantiele elite aan tegenover alles wat niet naar 'moderniteit' ruikt, tegenover alles wat in de buurt komt van ruraliteit, traditie en authenticiteit. Het is bijzonder jammer dat de burgeroorlog van 1861-1865 niet geleid heeft tot de vernedering van die verachterlijke bende door het aristocratische Zuiden - bijzonder jammer dat die schurkenstaat nu nog steeds één is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik pleit dan ook voor een bondgenootschap van Euraziatische volkeren om onze culturele tradities, in al hun diversiteit, te vrijwaren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Ik heb toch liever Obama als bondgenoot dan Ahmedinejad. Maar kom, ik ben ook voorstander van een laissez-faire- houding door de VS op internationaal gebied. Minder interventie op militair, economisch en humanitair gebied. Het wordt tijd dat de VS eens 'eigen volk eerst' begint te denken en handelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Dit is een stap in de goede richting. Jaren heb ik op internationale beurzen gestaan. Door dat er totaal geen samenwerking was tussen de Belgische bedrijven, stonde we altijd op de meest onmogelijke plaatsen. Niet alleen moesten we meer betalen als enkeling. Ook stonden we naast de WC en de meest ongezellige, donkere hoeken van de beurs zaal.
Als men vergelijkt met de Nederlanders die in blok plaats aanvroegen. Die verwezen naar collega Nederlanders die misschien iets konden aanbieden. Dan is die Belgische toestand middeleeuws. Dus hoog tijd dat we als Vlaming ons kunnen mogen promoten. Onrechtstreeks zal de Waal er ook goed bij varen. Dit gaat niet om de taal, maar om de rem van België.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet jij niet luisteren naar wat Walen u zeggen? Of hebben Walen dan toch niet zo veel macht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Soms zeggen postings meer over de poster dan over de thread. En nu we toch bezig zijn, hoe is je commentaar op Frankrijk na lezing van volgende paragraaf geplukt uit Le Figaro van 5 mei 1994: Le français disparaît de Flandre, ou il était parlé dans les villes depuis le Moyen Age, chassé par le flamand des classes pauvres et par une législation raciste. Het Vlaams van de arme klasse en een racistische wetgeving..... Ik zou zeggen dat zowel bovenstaand artikel als dat van 1902 getuigen van de speciale instelling waarmee bepaaalde Belgen over Vlaanderen denken en van de vooringenomen manier waarop ze ons in het buitenland proberen te verkopen ,en français uiteraard.
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 maart 2009 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|