Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2009, 16:04   #41
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ach, het kwam er op neer dat FDW geen lessen hoeft te krijgen van radicale moslims.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 16:07   #42
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
zou je toch ook moeten weten als nederlander of is het maar een naam
Ik vind het lachwekkend dat hij zelfs in deze discussie nog een sneer naar Nederlanders uitdeelt. Veel Nederlanders vinden zelfs dat Vlamingen mooier en zachter algemeen Nederlands spreken dan wij. Ik woon trouwens in de mooie stad achter de duinen, Den Haag dus en ben een echte Nederlander.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 16:12   #43
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik vind het lachwekkend dat hij zelfs in deze discussie nog een sneer naar Nederlanders uitdeelt. Veel Nederlanders vinden zelfs dat Vlamingen mooier en zachter algemeen Nederlands spreken dan wij. Ik woon trouwens in de mooie stad achter de duinen, Den Haag dus en ben een echte Nederlander.
ken veel nederlanders die graag naar vlaanderen afzakken om buiten het financiele aspect men er in de "anonimiteit" kan leven,maar dat zijn uitzonderingen op de regel hoor
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 16:31   #44
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
In je privésfeer doe en laat je wat je wil. Godsdienstvrijheid is een humanistisch verworven recht. Echter, dat wil niet zeggen dat we ook actief de Islam als dusdanig moeten subsidieëren en uitbouwen tot het een volwaardige zuil is. Vooral niet om dat in huidige context de maatschappij best zo zuilvrij en gelijkheidnastrevend zou zijn. Voor de Islam is het zo dat ze zich niet compatibel opsteld met die normen en waarden die ons langs het humanisme gegeven zijn. Derhalve is het in FDW's ogen onze morele plicht hiertegen verzet te bieden, en waar we dit kunnen zonder onze eigen principes te verloochelen is juist bijvoorbeeld in de openbare instellingen of het straatbeeld.
Een islam die niet 'geseculariseerd' is, of die niet 'verlicht' is, past niet in ons democratisch staatsmodel.Zo eenvoudig is het.

Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2009 om 16:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 16:45   #45
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat programma trouwens nog ergens online te bekijken? Ik ben er erg benieuwd naar.

http://www.canvas.be/extra/html/page...=300&width=550
Oud 13 maart 2009, 16:49   #46
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Heb de uitzending gisteravond ook nog kunnen zien en was opnieuw verbaasd over de vreselijk partijdige moderatie.
Niet dat ik iets anders verwachtte van het linkse bastion 'vrt', dat weldra de naam 'Irt' zal dragen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 18:26   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tenzij ik iets gemist heb waren het vooral die halalle meiden die zeiden dat ze "ZELFS" beter Nederlands spraken dan hij.

Ik heb FDW niet horen uithalen naar het Nederlands van de Nederlanders.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 18:40   #48
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De reactie van het studiopubliek was ook zeer interessant, wetende dat het niet 'de aanhang van Dewinter' was, maar een door de VRT geselecteerd studiopubliek.
Dewinter deed het dan ook fantastisch. De trutten met schotelvod op hunne kop werden met de grond gelijk gemaakt en dit ondanks de steun die zij genoten van de moderatie en van de woordvoerder van de kardinaal.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 20:23   #49
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tenzij ik iets gemist heb waren het vooral die halalle meiden die zeiden dat ze "ZELFS" beter Nederlands spraken dan hij.

Ik heb FDW niet horen uithalen naar het Nederlands van de Nederlanders.
Solidarnosc zei: 'Wat we gezien hebben is niet typerend voor moslima's maar eerder voor hollanders' en ik denk niet dat de meiden van Halal symbool staan voor de gemiddelde Nederlander.
Oud 13 maart 2009, 20:24   #50
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dank!
Oud 13 maart 2009, 20:51   #51
De Waal
Banneling

Standaard

het is maar hoe je er naar kijkt, zopas gezien en volgens mijn gedacht is hij (dewinter) zwaar op zijnen bek gegaan, die moslim dames waren een maatje te groot voor hem,
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 20:56   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik ben VB-gezind maar geen fan van FDW omwille van zijn wat platte manier om uit te pakken met miskleunen als dat carnavaleske liedje over "ow wee weer een moskee", of iets in die aard. Voor Bart De Wever op het toneel verscheen vond ik hem echter wel een van de stevigste debaters in de politieke wereld. En hij heeft hier getoond dat hij twee razende en tierende en nochtans door de wol geverfde trutten de baas kon en het publiek dat niet bepaald gekomen was met een VB-bus toch op zijn hand kreeg.

Jammer voor hun beeld van "samenleven", maar de meiden van halal hebben zich hier echt in hun eigen voet geschoten. Het moet allemaal progressief en het gaat van samenleven en mens zijn en vrije meningsuiting... maar op geen moment toonden ze respect voor meer dan twee woorden van de tegenpartij en begonnen toen door mekaar te krijsen tegen de sterren op.

Het is een persoonlijke gedachte en niet echt uit te voeren, maar ik verdenk FDW ervan om kalmeerpillen te slikken. Want had ik zulks oneerlijk "debat" (tussen aanhalingstekens want het was geen debat... het was haast een monoloog vertolkt door twee meiden van halal) vanuit zijn positie moeten meemaken, dan zou ik de studio na maximaal 1 minuut hebben verlaten. En Phara heeft daar ook schuld aan. Ik herinner me nog de dagen dat De Zevende Dag een goed discussieprogramma was waar de moderatoren bijna gewapend zorgden dat iedereen woord en wederwoord kon geven.

Voor mij komt FDW hier als winnaar uit de arena. Hoe ad rem de meiden van halal ook waren. Hun absolute haat tegenover een andere mening maakte dat iedereen kon zien dat je met sommige moslims gewoon niet kan praten. Ik vind het wel jammer dat de uitzending zo vroeg moest eindigen. De repliek van mevrouw "groen-zwart" op de reactie van FDW die zegt dat hij een moslim heeft gered uit een brandende wagen omdat dat zijn taak is als mens werd overstemd door het einde van de aflevering.

Ik zou hier graag eens een vervolg op zien waar de moderatie WEL modereert. Phara moet zichzelf schamen om zo een rotte aflevering te maken van wat anders wel een degelijk debat had kunnen zijn. Maar ze ging met de kont omhoog voor de meiden en liet het "debat" ontsporen in oeverloos geroep. Misschien moet ze maar eens hamburgers gaan bakken in een MacDo of Quick. Want niemand, maar dan ook niemand is gewonnen met zulkse chaotische miserie. 't is dat ik het even op internet kon bekijken want ik ben al lang blij dat ik me die 150 euro kabeltv kan besparen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 21:00   #53
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Één van de weinige punten waar FDW niet op kon antwoorden, of wou antwoorden, was de terechte opmerking over de kledij van de orthodoxe Joden.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 21:44   #54
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Filip De Winter werd hier wel mooi in zijn hemd gezet. Hij verandert voortdurend van onderwerp, spreekt over couscous en Saoedi-Arabië, maar kon geen enkele eenvoudige vraag beantwoorden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 21:51   #55
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Filip De Winter werd hier wel mooi in zijn hemd gezet. Hij verandert voortdurend van onderwerp, spreekt over couscous en Saoedi-Arabië, maar kon geen enkele eenvoudige vraag beantwoorden.
Hij werd zelfs zodanig in zijn hemd gezet dat het publiek hem meerdere malen een applaus gaf...

Ik ben helemaal geen fan van racist Dewinter, en nog minder van zijn gemiddelde manier van discussie voeren, maar hier kwam hij ondanks het voortdurend onderbreken door de moslima's als winnaar uit.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 21:53   #56
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Zwakke en niet neutrale moderatie.

Filip Dewinter heeft goede indruk gemaakt, vooral het einde was sterk.

Hij kon dikwijls niet antwoorden, maar dat was eerder door het voortdurend gekakel aan de andere kant van de tafel.

Probeer hier maar es iets tussen te brengen :
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 22:08   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hij werd zelfs zodanig in zijn hemd gezet dat het publiek hem meerdere malen een applaus gaf...
Omdat het publiek dezelfde idiote zever gelooft, natuurlijk. Succes bij het publiek is het beste bewijs dat je onzin verkoopt. Het gemiddelde IQ is 100. Wie een IQ van 100 heeft, wordt in mijn wereld beschouwt als dom. Ergo: de meerderheid is dom, de intelligenten zijn in de minderheid.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 22:38   #58
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Omdat het publiek dezelfde idiote zever gelooft, natuurlijk. Succes bij het publiek is het beste bewijs dat je onzin verkoopt. Het gemiddelde IQ is 100. Wie een IQ van 100 heeft, wordt in mijn wereld beschouwt als dom. Ergo: de meerderheid is dom, de intelligenten zijn in de minderheid.
Volgens die redenering is democratie een regelrechte ramp?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 22:39   #59
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

Ik ben helemaal geen fan van racist Dewinter, en nog minder van zijn gemiddelde manier van discussie voeren, maar hier kwam hij ondanks het voortdurend onderbreken door de moslima's als winnaar uit.
Nja wat wil je? Twee mondige Hollandse moslima's in het Vlaanderen van 2009. Had Kabouter Plop daar gezeten in plaats van Dewinter dan had dit op dat vlak weinig verschil gemaakt.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 22:41   #60
De Zachte Anarchist
Burger

De Zachte Anarchist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Wat mij vooral bij blijft is dat dewinter er goed uitkwam. Af en toe zijn de opmerkingen misschien overdreven maar uiteindelijk denk ik toch dat voor de meerderheid dewinter toch gelijk krijgt.
Ondanks dat ik geen VB aanhanger ben was ik verbaasd over de argumentatie van FDW. Hij heeft in de grond van de zaak tenslotte weinig ongelijk gekregen gisteren.
Over Saoedi Arabië en Iran beginnen wanneer het over "de islam in de lage landen" gaat... sterke argumenten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be