Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2009, 23:25   #41
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Inderdaad. Met drugs wil ik niet enkel de illegale drugs zeggen. Ik ken heel wat mensen van de generatie van mijn ouders ( rond de 70 ), die al jaar en dag onder de kalmeerpillen en /of pepmiddelen zitten, en in feite meer drinken dan goed voor hen is. Die zijn perfect geïntegreerd in onze maffe maatschappij, hebben heel hun leven hard gewerkt, geconsomeerd en tv gekeken. Maar een cannabis roker opsluiten in de gevangenis vinden zij niet meer dan normaal. " Zo een gedrogeerd varken ! Komaan zeg, dat k�*n toch niet ! " . Ik beschouw deze anders brave mensen als verdoofd, en gehypnotiseerd. Elk kritisch denken, vooral waar het hun eigen gedrag betreft, is hier ver zoek !
Het gaat er vooral om mensen een goed gevoel te geven en te leren wegen met twee maten en gewichten. Het is vreemd te constateren dat mensen geen besef hebben van de contradictie in hun houding. Blijkbaar is het blind volgen van een autoriteit het hoogste doel en is de in vraag stelling absoluut uit den boze. Zelf wanneer diezelfde autoriteit op schrijnende wijze zijn incompetentie aantoont.
Het is hetzelfde verhaal met het sluiten van de shops aan de grenzen, waardoor de georganiseerde misdaad wederom de vrije hand krijgt. Het is perfect te voorspellen wat het gevolg zal zijn. De overlast zal extreem de hoogte in vliegen en men zal het cannabis gebruik met de vinger wijzen. Eén of andere professor zal op tv komen beweren dat het duidelijk is dat deze criminelen lijden aan psychosen ten gevolge van het gebruik van cannabis.

Wat is men toch origineel in het toepassen van misleiding. Maarja, als de vis bijt...waarom zou je het aas vervangen.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 01:10   #42
Jedd
Banneling

Standaard

als je fluim per ongeluk op een agent belandt, uiteraard puur ongewild, ben je dan strafbaar ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 03:56   #43
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe dan ook, men moet keihard optreden tegen gedrogeerden die de baan op gaan! Voor mijn part door iemand die echt gedrogeerd (na bijkomend onderzoek) is een rijverbod van een maand, bij herhaling een half jaar op te leggen!
De drugs zelf meer zoeken voor ze aan de man gebracht worden zou ook al niet slecht zijn! Een dealer moet gestraft worden op een manier die hem het verder dealen moet ontmoedigen... Of dat nu gebeurt is maar de vraag.
Al dat gezanik over medicatie enz dient enkel maar om sommigen hun gangetje te laten gaan. Er lopen er al genoeg rond die hun gangetje gaan, op allerlei gebieden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 06:17   #44
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe dan ook, men moet keihard optreden tegen gedrogeerden die de baan op gaan! Voor mijn part door iemand die echt gedrogeerd (na bijkomend onderzoek) is een rijverbod van een maand, bij herhaling een half jaar op te leggen!
De drugs zelf meer zoeken voor ze aan de man gebracht worden zou ook al niet slecht zijn! Een dealer moet gestraft worden op een manier die hem het verder dealen moet ontmoedigen... Of dat nu gebeurt is maar de vraag.
Al dat gezanik over medicatie enz dient enkel maar om sommigen hun gangetje te laten gaan. Er lopen er al genoeg rond die hun gangetje gaan, op allerlei gebieden...
Gij denkt zeker ook nog dat Utopia bestaat zapzap
Oud 16 maart 2009, 06:26   #45
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Hopelijk reageert die speekseltest ook op Prozac. Dan wordt het eindelijk wat rustiger op de baan. Ik heb al mensen zien flippen op dat spel dat het niet normaal is.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 06:28   #46
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met gedrogeerden? Onder invloed van alcohol? Medicijnen? Of enkel de illegale soft/harddrugs?

Wat heb je er op tegen dat iemand cannabis gebruikt, als hij/zij niet met de auto rijdt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 06:44   #47
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat bedoel je met gedrogeerden? Onder invloed van alcohol? Medicijnen? Of enkel de illegale soft/harddrugs?

Wat heb je er op tegen dat iemand cannabis gebruikt, als hij/zij niet met de auto rijdt?
Cannabis zet aan tot het zwaarder spul aangezien men het op straat moet kopen...en de cirkel is rond zeker.
Oud 16 maart 2009, 06:54   #48
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Praat je enkel over cannabis, xtc, speed, coke enz , soit alle illegale spullen, of moet die test ook reageren op Valium, Temesta, benzodiazepines allerhande, Captagon, Prozac...
Captagon bvb is echt goede speed , neem dat tezamen met een paar Temesta's, of Valium's, en dan boots je een " speed-ball " na, op legale wijze dan. En met zoiets achter je kiezen mag je de baan op ?!
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 06:57   #49
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Cannabis zet aan tot het zwaarder spul aangezien men het op straat moet kopen...en de cirkel is rond zeker.
Precies. Met de sluiting van coffe-shops zal het gebruik in harddrugs stijgen. De drugsrunners staan goede tijden te wachten !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 10:24   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies. Met de sluiting van coffe-shops zal het gebruik in harddrugs stijgen. De drugsrunners staan goede tijden te wachten !
Och, ze kunnen nog altijd tabak en alcohol gebruiken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 10:35   #51
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed nieuws voor de gangsters, de prijzen zullen stijgen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 09:14   #52
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

We zijn nu en paar maand verder, heeft er iemand nog iets gehoord over deze testen?
Oud 25 juni 2009, 09:25   #53
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Als zowel de gevoeligheid als de specificiteit maar 70% zijn is dat onaanvaardbaar. Stel dat er op een avond 100 mensen gecontroleerd worden waarvan er 3 gebruikt hebben, dan zullen er rond de 30 mensen een rijverbod voor 12 uur krijgen, waarvan er maar twee daadwerkelijk wat gebruikt hebben. En naarmate je het aantal gebruikers kleiner schat worden deze cijfers alleen maar schandaliger. Je hebt dus gewoon een kans van een derde dat je gepakt wordt als je niks gedaan hebt, tegen een kans van tweederde als je wel wat gedaan hebt.
Oud 25 juni 2009, 16:45   #54
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Dat is goed; drugs gebruiken achter het stuur is dwaas. En inderdaad, het maakt niet eens uit of het over illegale drugs dan wel legale of geneesmiddelen gaat: de hoofdzaak is veiligheid in het verkeer en daar is (wat mij betreft) geen discussie over.
Een speekseltest is snel gedaan dus... gemakkelijk uit te voeren!
En het sluit volgens mij helemaal niet de deur voor een legalisatiebeleid, integendeel: een van mijn grootste persoonlijke bezwaren bij legalisatie was vooral het feit dat het heel moeilijk te controleren was.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 16:49   #55
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Goed nieuws voor de gangsters, de prijzen zullen stijgen.
Zal niet zoveel effect hebben. Drugprijzen zijn namelijk nogal inelastisch.
Oud 25 juni 2009, 16:51   #56
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Dat is goed; drugs gebruiken achter het stuur is dwaas. En inderdaad, het maakt niet eens uit of het over illegale drugs dan wel legale of geneesmiddelen gaat: de hoofdzaak is veiligheid in het verkeer en daar is (wat mij betreft) geen discussie over.
Een speekseltest is snel gedaan dus... gemakkelijk uit te voeren!
En het sluit volgens mij helemaal niet de deur voor een legalisatiebeleid, integendeel: een van mijn grootste persoonlijke bezwaren bij legalisatie was vooral het feit dat het heel moeilijk te controleren was.
Een nieuwe test invoeren die een foutenmarge heeft van 30% lijkt me nu niet echt iets om blij mee te zijn.
Oud 28 juni 2009, 20:54   #57
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Een nieuwe test invoeren die een foutenmarge heeft van 30% lijkt me nu niet echt iets om blij mee te zijn.
't Is beter dan niks. En dat zal nog wel verbeteren.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:36   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Uiteindelijk bereikt men wel 70% van hetgeen men wil bereiken. En het is niet echt een foutenmarge van 30%, maar wel 30% dat niet, of onvoldoende, wordt gededecteerd.
Oud 28 juni 2009, 21:39   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als zowel de gevoeligheid als de specificiteit maar 70% zijn is dat onaanvaardbaar. Stel dat er op een avond 100 mensen gecontroleerd worden waarvan er 3 gebruikt hebben, dan zullen er rond de 30 mensen een rijverbod voor 12 uur krijgen, waarvan er maar twee daadwerkelijk wat gebruikt hebben. En naarmate je het aantal gebruikers kleiner schat worden deze cijfers alleen maar schandaliger. Je hebt dus gewoon een kans van een derde dat je gepakt wordt als je niks gedaan hebt, tegen een kans van tweederde als je wel wat gedaan hebt.
Verkeerde voorstelling. Er zullen twee van de drie gebruikers een tijdelijk rijverbod krijgen (de derde valt weg wegens de foutenmarge).
Oud 28 juni 2009, 23:33   #60
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Goede maatregel, junks horen niet op de baan thuis.
Pas op, enkel 70 tot 100 % betrouwbaar !! Met wat tegenslag ben jij ook positief, zelfs als je van je hele leven nog nooit cannabis gebruikt hebt !!!
Hoe ga je DAT aan vrouw en vrienden uitleggen ?
dring dring "Sjoekke, ik ga wat later zijn. De polies heeft de auto afgepakt...Ik ben positief getest op cannabis !"
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be