![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Dat staat er niet geschreven. U zou dus alvast niet aangenomen worden.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gestraft !
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Verder is het gemakkelijk om aan den allochtoon te gaan vragen of zij slachtoffer zijn van racisme. Vaak is het gewoon vermeend racisme gelijk "ikke de job niet hebbe gekrege, dus da zijn racieste" of "leraar heeft mij gebuisd dus leraar is raciest".
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 23 maart 2009 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Neen, dat laat hij niet uitschijnen. Jammer, u bent dus nog steeds niet aangenomen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 23 maart 2009 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zo erg was het dus geworden. “We mogen deze discriminatie niet langer tolereren. Desnoods moeten we quota opleggen, zoals ze dat ook in de Verenigde Staten hebben gedaan.” Zo bleef hij herhalen. Hij zou het quotasysteem koppelen aan een verplichte cursus Nederlands voor allochtonen. Maar zelfs een hevige quotafanaat als Vande Lanotte gaf volgens het Vlaams Blok toe dat het quotasysteem het gevaar inhoudt dat allochtonen dan gewoon... een stempel van onbekwaamheid zouden krijgen. Pfff. Volgens Renaat Van Landuyt, die ook naar oplossing zoekt in plaats van op de boodschappers te schieten, leg je quota bij wet vast: "Als alle bedrijven de quota vervolgens aan hun laars lappen, moeten we hen allemaal bestraffen." Laatst gewijzigd door DannyS : 23 maart 2009 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat zich die vraag niet stelt. Moet het niet eerder zijn,” bij afdanking moet de werkgever voorkeur geven aan een Europese kracht”? Waar is men nu nog met aanwervingen bezig? Is dat weeral niet eerder om ons zand in de ogen te strooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ge mij eens uitleggen, waarom er in Vlaanderen, met zijn duizenden jonge werklozen, Polen, ook van vreemde afkomst, moeten ingevoerd worden, om te werken. Heeft het European Network Against Racism daar al aan gedacht ?
Laatst gewijzigd door Bob : 23 maart 2009 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks werken de Polen hier en wij in Polen he, dat is wat ze willen. In plaats wan eerst de lonen en sociale voordelen op elkaar af te stemmen voordat landen mogen toetreden laten ze ze eerst toetreden en dan geraken de lonen en sociale omstandigheden op termijn van zelf wel aangepast, maar dan in de negatieve zin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ga niet ontkennen dat er in Vlaanderen racisme is maar volgens mij zijn de hoge werkloosheidscijfers en de lage scholingsgraad bij allochtonen niet louter te wijten aan racisme. Ik heb ook school gelopen in een school waar veel allochtonen zaten. Velen zaten er gewoon tegen hun goesting (ik trouwens ook) maar vertikten het ook om enige vorm van inspanning te doen. Anderen bezondigden zich aan de "self-fulfilling prophecy" door te denken dat ze met een diploma toch geen werk zouden winden later en er dus geen moeite voor hoefden te doen waardoor ze nu idd. zonder diploma zitten (en vaak ook zonder werk), maar wiens schuld is dat dan?
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, ik ben niet tevreden met een eenvoudig herstel van het evenwicht. Er moeten ook compensaties komen voor de geleden schade. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er moet geen herstel komen en zeker geen onzinnige compensaties. De bedrijvenwereld is geen weerspiegeling van de maatschappij. Ik heb u nochtans niet horen klagen in de tijd toen beveren met 10 zwarte spelers speelde. Volgens dezelfde redenering die u redeneert moest beveren toen met 9 zwarte spelers minder spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor een eerste daad van racisme zou ik echter ook niet verder gaan dan de elders gebruikelijke één jaar opsluiting. Laatst gewijzigd door DannyS : 23 maart 2009 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waaruit concludeert ge dan, dat dit met racisme te maken heeft ? In Belgie heeft men nu eenmaal een ons kent ons mentaliteit. Maar iemand met ne Vlaamse naam, die niemand kent, staat even ver. Soms integendeel, want hij kan ook nog het slachtoffer worden van positieve discriminatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |