Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2009, 19:36   #41
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
En waarom zouden ze bij twee GELIJKWAARDIGE kandidaten, de ene Europees, de andere niet, AUTOMATISCH voor de niet-europeaan moeten kiezen ? Lijkt me discriminatie en racisme tov de Europeaan.

Maar dat mag zeker.
Dat staat er niet geschreven. U zou dus alvast niet aangenomen worden.

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 19:43   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wari Bekijk bericht
Ik weet, het is goedkoop, maar U schrijft slechter dan een analfabete allochtone mongool.
Ach, zal me worst wezen, als je het maar begrepen hebt, of moet ik het eventjes in het Italiaans herhalen voor u? Cretino!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 19:57   #43
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Dat staat er niet geschreven. U zou dus alvast niet aangenomen worden.
Leer lezen. In de originele post van DannyS laat hij het uitschijnen dat als een werkgever kiest voor de europeaan bij 2 gelijkwaardige kadidaten, dit een schande is en dat de werkgever daar niet eens voor gestraft wordt.

Gestraft !
Oud 23 maart 2009, 20:20   #44
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Wie is die ware die dat zegt? Volgens zij die het kunnen weten vormt de racistische bevolking trouwens niet het grootste probleem voor de allochtonen. Wel het feit dat ze op de arbeidsmarkt worden gediscrimineerd. Het European Network Against Racism heeft nagegaan dat de helft van de Belgische werkgevers zelfs openlijk toegeven dat ze uit twee gelijkwaardig gekwalifiseerde werknemers ze liever geen niet-europeaan aanwerven. Ze worden daar in België niet eens voor gestraft.
Het United Nations Committee on the Elimination of Racial Discrimination hebben, in hun reaktie op het door België ingestuurde raport, bovendien hun bezorgdheid geuit over het geringe aantal gevallen van crimineel racisme die daadwerkelijk gerechtelijk werden vervolgd, met name betrefende het raciaal geweld, de haat en discriminatie gepleegd door de politie.
Ze zijn ook verontwaardigd over ten eerste de bevindingen van ons "National Institute on Criminal Statistics and Criminology" die concludeerde dat vreemdelingen tot strengere straffen werden veroordeeld dan personen van Belgische origine. En ten tweede over het feit dat etnische minderheden dikwijls oververtenwoordigd waren in stedelijke sociale woningen – tot 90% volgens het United Nations Committee on the Elimination of Racial Discrimination – waarover ze opmerken dat dit een de facto segregatie is. Het Committee laat opmerken dat dit zou kunnen leiden tot het invoeren van etnische criteria bij verhuur van sociale woningen, wat zou voeren tot meer raciale discriminatie.
...
Cijfers van zo'n ploeg zijn sowieso verdacht. Zo'n forum tegen racisme als European Network Against Racism verliezen elke bestaansreden de dag dat er geen racisme meer is. Voor hun eigen werkzekerheid veilig te stellen moeten zij juist proberen aan te tonen dat er nog heel veel racisme is en er dus nog veel werk aan de winkel is (voor hun dan). Das net hetzelfde als ik hier middelkes ga verkopen om de olifanten mee te verjagen. Eerdat mijn middelke succes gaat hebben moet ik er alleen voor zorgen de mensen wijs te maken dat hier ook werkelijk olifanten zitten.

Verder is het gemakkelijk om aan den allochtoon te gaan vragen of zij slachtoffer zijn van racisme. Vaak is het gewoon vermeend racisme gelijk "ikke de job niet hebbe gekrege, dus da zijn racieste" of "leraar heeft mij gebuisd dus leraar is raciest".
Oud 23 maart 2009, 20:21   #45
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wie is die ware die dat zegt? Volgens zij die het kunnen weten vormt de racistische bevolking trouwens niet het grootste probleem voor de allochtonen. Wel het feit dat ze op de arbeidsmarkt worden gediscrimineerd. Het European Network Against Racism heeft nagegaan dat de helft van de Belgische werkgevers zelfs openlijk toegeven dat ze uit twee gelijkwaardig gekwalifiseerde werknemers ze liever geen niet-europeaan aanwerven. Ze worden daar in België niet eens voor gestraft.
Het United Nations Committee on the Elimination of Racial Discrimination hebben, in hun reaktie op het door België ingestuurde raport, bovendien hun bezorgdheid geuit over het geringe aantal gevallen van crimineel racisme die daadwerkelijk gerechtelijk werden vervolgd, met name betrefende het raciaal geweld, de haat en discriminatie gepleegd door de politie.
Ze zijn ook verontwaardigd over ten eerste de bevindingen van ons "National Institute on Criminal Statistics and Criminology" die concludeerde dat vreemdelingen tot strengere straffen werden veroordeeld dan personen van Belgische origine. En ten tweede over het feit dat etnische minderheden dikwijls oververtenwoordigd waren in stedelijke sociale woningen – tot 90% volgens het United Nations Committee on the Elimination of Racial Discrimination – waarover ze opmerken dat dit een de facto segregatie is. Het Committee laat opmerken dat dit zou kunnen leiden tot het invoeren van etnische criteria bij verhuur van sociale woningen, wat zou voeren tot meer raciale discriminatie.
...
dubbel

Laatst gewijzigd door Rapture : 23 maart 2009 om 20:28.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 20:31   #46
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer lezen. In de originele post van DannyS laat hij het uitschijnen dat als een werkgever kiest voor de europeaan bij 2 gelijkwaardige kadidaten, dit een schande is en dat de werkgever daar niet eens voor gestraft wordt.

Gestraft !
Neen, dat laat hij niet uitschijnen. Jammer, u bent dus nog steeds niet aangenomen.

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 23 maart 2009 om 20:31.
Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 21:15   #47
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En waarom zouden ze bij twee GELIJKWAARDIGE kandidaten, de ene Europees, de andere niet, AUTOMATISCH voor de niet-europeaan moeten kiezen ? Lijkt me discriminatie en racisme tov de Europeaan.

Maar dat mag zeker.
Als je (m/v) uitsluitend uit dezelfde groep kiest is dat discriminatie t.o.v. de andere groep. Dat dit heel erg aan 't worden is blijkt toch ook duidelijk uit de genoemde simpele waarschuwing van Vande Lanotte. Ik zal ze eens herhalen: "Mijn waarschuwing is heel simpel: maakt er nu iets van. Lukt het niet, dan is er geen andere keuze meer dan verplichte quota op te leggen." - Johan Vande Lanotte in Het Laatste Nieuws, 11.12.2002 SP-A.
Zo erg was het dus geworden.
“We mogen deze discriminatie niet langer tolereren. Desnoods moeten we quota opleggen, zoals ze dat ook in de Verenigde Staten hebben gedaan.” Zo bleef hij herhalen.
Hij zou het quotasysteem koppelen aan een verplichte cursus Nederlands voor allochtonen. Maar zelfs een hevige quotafanaat als Vande Lanotte gaf volgens het Vlaams Blok toe dat het quotasysteem het gevaar inhoudt dat allochtonen dan gewoon... een stempel van onbekwaamheid zouden krijgen. Pfff.
Volgens Renaat Van Landuyt, die ook naar oplossing zoekt in plaats van op de boodschappers te schieten, leg je quota bij wet vast: "Als alle bedrijven de quota vervolgens aan hun laars lappen, moeten we hen allemaal bestraffen."

Laatst gewijzigd door DannyS : 23 maart 2009 om 21:33.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 21:18   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gestraft !
Ik denk dat zich die vraag niet stelt. Moet het niet eerder zijn,” bij afdanking moet de werkgever voorkeur geven aan een Europese kracht”? Waar is men nu nog met aanwervingen bezig? Is dat weeral niet eerder om ons zand in de ogen te strooien.
Oud 23 maart 2009, 21:41   #49
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Cijfers van zo'n ploeg zijn sowieso verdacht. Zo'n forum tegen racisme als European Network Against Racism verliezen elke bestaansreden de dag dat er geen racisme meer is. Voor hun eigen werkzekerheid veilig te stellen moeten zij juist proberen aan te tonen dat er nog heel veel racisme is en er dus nog veel werk aan de winkel is (voor hun dan). Das net hetzelfde als ik hier middelkes ga verkopen om de olifanten mee te verjagen. Eerdat mijn middelke succes gaat hebben moet ik er alleen voor zorgen de mensen wijs te maken dat hier ook werkelijk olifanten zitten.

Verder is het gemakkelijk om aan den allochtoon te gaan vragen of zij slachtoffer zijn van racisme. Vaak is het gewoon vermeend racisme gelijk "ikke de job niet hebbe gekrege, dus da zijn racieste" of "leraar heeft mij gebuisd dus leraar is raciest".
Moet ge mij dan bijvoorbeeld eens uitleggen hoe de werkloosheid daalt naarmate je minder gebuisd bent, behalve als je ook van vreemde afkomst bent. Dat feit heeft het European Network Against Racism niet zelf bedacht.
Oud 23 maart 2009, 21:44   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ge mij dan bijvoorbeeld eens uitleggen hoe de werkloosheid daalt naarmate je minder gebuisd bent, behalve als je ook van vreemde afkomst bent. Dat feit heeft het European Network Against Racism niet zelf bedacht.
Moet ge mij eens uitleggen, waarom er in Vlaanderen, met zijn duizenden jonge werklozen, Polen, ook van vreemde afkomst, moeten ingevoerd worden, om te werken. Heeft het European Network Against Racism daar al aan gedacht ?

Laatst gewijzigd door Bob : 23 maart 2009 om 21:45.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 21:54   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Moet ge mij eens uitleggen, waarom er in Vlaanderen, met zijn duizenden jonge werklozen, Polen, ook van vreemde afkomst, moeten ingevoerd worden, om te werken. Heeft het European Network Against Racism daar al aan gedacht ?
Straks werken de Polen hier en wij in Polen he, dat is wat ze willen. In plaats wan eerst de lonen en sociale voordelen op elkaar af te stemmen voordat landen mogen toetreden laten ze ze eerst toetreden en dan geraken de lonen en sociale omstandigheden op termijn van zelf wel aangepast, maar dan in de negatieve zin.
Oud 23 maart 2009, 21:59   #52
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ga niet ontkennen dat er in Vlaanderen racisme is maar volgens mij zijn de hoge werkloosheidscijfers en de lage scholingsgraad bij allochtonen niet louter te wijten aan racisme. Ik heb ook school gelopen in een school waar veel allochtonen zaten. Velen zaten er gewoon tegen hun goesting (ik trouwens ook) maar vertikten het ook om enige vorm van inspanning te doen. Anderen bezondigden zich aan de "self-fulfilling prophecy" door te denken dat ze met een diploma toch geen werk zouden winden later en er dus geen moeite voor hoefden te doen waardoor ze nu idd. zonder diploma zitten (en vaak ook zonder werk), maar wiens schuld is dat dan?
Oud 23 maart 2009, 22:08   #53
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We mogen deze discriminatie niet langer tolereren. Desnoods moeten we quota opleggen,
Dus discriminatie met discriminatie bestrijden.

Als u voor opgelegde quot'as bent dan bent u gewoon een ordinaire steuner van discriminatie.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 22:16   #54
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja HAMC, maar U was vroeger wel met een hoofdletter. Nu is jullie normaal aanvaart maar wanneer ik vroeger op school "jullie " zou geschreven hebben was ik gegarandeerd flink gebuisd geweest. Gij daartegen was wel normaal alhoewel niet beleefd. Nu is dat een aanspreek titel voor de Koning.

In ieder geval is er duidelijk nog een verschil tussen het losbollige Nederland wat op de voet gevolgd wordt door ons Belziekske en andere landen. In Italië is Lei (U) nog steeds met een hoofdletter geschreven hoor, ook in de midden van een zin. Zo zie je maar!
Tja, in Amsterdam hebben ze you mannekes nog liever onder de tram dan met een hoofdletter. Daar gaan ze soms zelfs hun eigen geslachtsnaam klein schrijven, of om de drie weken helemaal veranderen om toch maar op de thuispagina van zoekmachines te verchijnen.
Oud 23 maart 2009, 22:21   #55
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Dus discriminatie met discriminatie bestrijden.

Als u voor opgelegde quot'as bent dan bent u gewoon een ordinaire steuner van discriminatie.
U bent er waarschijnlijk ook tegen dat ze Josef Fritzl zelf een tijdje gaan opsluiten?
Maar inderdaad, ik ben niet tevreden met een eenvoudig herstel van het evenwicht. Er moeten ook compensaties komen voor de geleden schade.
Oud 23 maart 2009, 22:25   #56
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent er waarschijnlijk ook tegen dat ze Josef Fritzl zelf een tijdje gaan opsluiten?
Maar inderdaad, ik ben niet tevreden met een eenvoudig herstel van het evenwicht. Er moeten ook compensaties komen voor de geleden schade.
ja, dergelijke figuren verdienen de doodstraf maar wat heeft den Fritzl nu met dit te maken? heeft u soms een dochterverkrachtingssyndroom?

Er moet geen herstel komen en zeker geen onzinnige compensaties. De bedrijvenwereld is geen weerspiegeling van de maatschappij.

Ik heb u nochtans niet horen klagen in de tijd toen beveren met 10 zwarte spelers speelde. Volgens dezelfde redenering die u redeneert moest beveren toen met 9 zwarte spelers minder spelen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 22:27   #57
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Anderen bezondigden zich aan de "self-fulfilling prophecy" door te denken dat ze met een diploma toch geen werk zouden winden later en er dus geen moeite voor hoefden te doen waardoor ze nu idd. zonder diploma zitten (en vaak ook zonder werk), maar wiens schuld is dat dan?
Ik heb het over de massa die blijkens de cijfers wel een diploma behaalden en wel degelijk veel minder snel werk vonden dan degene met een Vlaamse naam.
Oud 23 maart 2009, 22:33   #58
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ja, dergelijke figuren verdienen de doodstraf maar wat heeft den Fritzl nu met dit te maken?
Ik zie Fritzl als het zoveelste rechts figuurke dat geen enkel respect heeft voor zijn medemens, en kan gewoon ff aantonen dat bijvoorbeeld opsluiten met opsluiting kan worden bestraft.
Voor een eerste daad van racisme zou ik echter ook niet verder gaan dan de elders gebruikelijke één jaar opsluiting.

Laatst gewijzigd door DannyS : 23 maart 2009 om 22:37.
Oud 23 maart 2009, 22:48   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de massa die blijkens de cijfers wel een diploma behaalden en wel degelijk veel minder snel werk vonden dan degene met een Vlaamse naam.
En waaruit concludeert ge dan, dat dit met racisme te maken heeft ? In Belgie heeft men nu eenmaal een ons kent ons mentaliteit. Maar iemand met ne Vlaamse naam, die niemand kent, staat even ver. Soms integendeel, want hij kan ook nog het slachtoffer worden van positieve discriminatie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 22:55   #60
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er moet geen herstel komen en zeker geen onzinnige compensaties. De bedrijvenwereld is geen weerspiegeling van de maatschappij.
Een bedrijf veroordelen is veel gemakkelijker dan het racisme uitroeien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be