![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Zoals iedereen recht heeft op leven (en hulp daarin) heeft ook iedereen recht op dood (en hulp daarin). En dat van ga dan maar een touw halen in de brico kan je evengoed omdraaien en zeggen, naai je been maar zelf dicht, .... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het zal ons als maatschappij veel geld en tijd uitsparen en de patient is er ook mee geholpen. Dus beide partijen halen er voordeel uit.
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat is de meest humane oplossing denk je bij zelfdoding als je het zelf wilt doen?
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 25 maart 2009 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() En andersom gelegaliseerde foltering dus?
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar éénmaal oud, kan het best zijn dat je al je pilletjes netjes hebt opgespaard... alleen moet ge ze dan nog weten terug te vinden hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() 75-plussers zou men sowieso moeten euthanaseren. Als ze een beetje redelijk zouden zijn, zouden ze daar zelf ook wel voor kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denk ook eens aan de hulpverleners!
Als ik morgen ons bobonne een mes in de rug plof, en achteraf aan de politie verklaar dat ik het deed omdat ze erom vroeg, zal niemand mij geloven. Ik vlieg achter de tralies. Een deel van de wetgeving rond euthanasie dient ook om de hulpverlensers tegen willekeur te beschermen. Vandaar dat "ondraaglijk lijden" in de wet is opgenomen. Stel dat een verpleegster/verpleger die ouden vrouw een spuitje zou geven, op dit momnet, met de huidige wet zou die ook in de gevangenis vliegt - tenzij die het juiste kleurtje heeft, uiteraard. Maw niemand zal die vrouw helpen, zolang de wet niet aangepast is.
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou een ferme besparingen in de psyhiatrie opleveren. Laatst gewijzigd door giserke : 25 maart 2009 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze dan zelfmoord pleegt of zelf de stekker uittrekt. Ze kan hier niet zomaar beginnen te eisen dat iemand anders een moord moet plegen in haar plaats omdat ze zelf niet wilt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1) Ofwel aanvaardt de patient het ondraaglijk lijden zoals het is en berust zich hier in. 2) Ofwel aanvaardt de patient het ondraaglijk lijden niet en neemt hij/zij de verantwoordelijkheid door euthanasie te plegen of eventueel als dat niet zou gaan, zelfmoord te plegen. Bij patienten die niet meer bij bewustzijn zijn en waarvan men niet weet of ze lijden of niet, maar wel weten dat er geen enkele hoop meer is tot enige verbetering, zou euthanasie moeten toegepast worden.
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 26 maart 2009 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens begrijp ik je standpunt hoor, zelf ben ik volledig tegen het jaren aan het machientje laten hangen. En Distelmans heeft bovendien overschot van gelijk als hij aanklaagt dat we het dan "humaner" vinden om die mensen langzaam uit te hongeren (geen voedsel of vocht meer toedienen) tot de dood volgt, terwijl het veel menselijker zou horen te zijn om de patienten snel met een spuitje uit hun leed te helpen.... Maar ik vrees dat het dus over die dunne lijn gaat.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Als ik je als oude bompa over je wandelstok zie struikelen, verschiet dan niet als ik gewoon over je heen stap. Ik draag namelijk de mentaliteit uit die je hier zelf propageert.
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben heus niet tegen euthanasie en besef dat de huidige wet niet voldoet om alle 'gaten te vullen', maar dit gaat voor mij de verkeerde kant op, als is het maar omdat er te gemakkelijk voor bovenstaande weg wordt gekozen. Volgende stap: gehandicapten? In Tiergarten nr 4 ligt alles nog klaar...
![]() |