Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2009, 11:40   #41
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

elke werkende mens zou spontaan het werk moeten neerleggen bij zulke berichten.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 12:06   #42
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
elke werkende mens zou spontaan het werk moeten neerleggen bij zulke berichten.
Weet je, de overheid zou toch eens dringend werk moeten maken van een uitgroeibanen beleid, waar uitgroeibanen eenvoudige administratieve en technische parttime jobs zijn bij de overheid die je kunt invullen als overbruggingsgepensioneerde. Je hebt nog eens een reden om uw tanden te poetsen, uw haar te kammen, uw lijfgeur af te douchen, en je weet nog waarom je rondloopt op de wereld, je bent nog niet afgeschreven maar je kunt nog een dienst bewijzen op een ander niveau...

Daarnaast een stelsel die voorkomt dat jongen mensen in die type jobs rollen, die huidige ploegen mogen afgevloeid worden naar de privésector zodat die daar het onderste uit de kan kan prutsen van een werknemer, tot hij depressief, moegewerkt, leeggezogen en batterijen plat zich dan wentelt in een periode ziekteverlof, waar je dan weer rolt in die overheidsjob type parkwachter bvb

Als het model dan een beetje goed werkt, wordt de overheid op slag een 1miljoen ambtenaren rijker. Hebben we 0.0 werkloosheid en full employement.
De kunst zal zijn om iedereen een 'rendabel' job te geven die op zijn lijf geschreven zonder hem te stresseren afgaat.

De andere kunst is dan ook om de switch te verzetten in het hoofd van de mensen, die hem kan motiveren om terug naar de privé te hoppen als hij ziet dat daar meer te rapen valt bvb.

Sowieso wordt elke steuntrekker dan vrijgeplijt van het dogma dat hij gratis geld krijgt, want iedereen moet er dan voor werken. Dus op dat vlak wordt elke steuntrekker dan vrijgeplijt.

De enige echte steuntrekkers worden dan bvb de mensen in coma bij wijze van spreken, of psychiatrische patienten bvb, of hartinfarctpatienten met kunsthart bvb mensen die dus fysisch niet meer bekwaam zijn om arbeid te verrichten. Alhoewel als de kop van boven zit, voor sommige dan toch de administratieve job om de hoek kan liggen loeren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 12:21   #43
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

weet je 'de overheid' zou eens werk moeten maken van de ongelijkheid. Zolang er mensen zijn die op een korte periode meer verdienen dan anderen op hun ganse leven klopt er iets niet. Hoog tijd dat de schapen stoppen met hieraan mee te werken.
De werkende middenklasse werkt voor de grootverdieners, niet voor de steuntrekkers!

Laatst gewijzigd door the_dude : 27 maart 2009 om 12:22.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 12:25   #44
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Weet je, de overheid zou toch eens dringend werk moeten maken van een uitgroeibanen beleid, waar uitgroeibanen eenvoudige administratieve en technische parttime jobs zijn bij de overheid die je kunt invullen als overbruggingsgepensioneerde. Je hebt nog eens een reden om uw tanden te poetsen, uw haar te kammen, uw lijfgeur af te douchen, en je weet nog waarom je rondloopt op de wereld, je bent nog niet afgeschreven maar je kunt nog een dienst bewijzen op een ander niveau...

Daarnaast een stelsel die voorkomt dat jongen mensen in die type jobs rollen, die huidige ploegen mogen afgevloeid worden naar de privésector zodat die daar het onderste uit de kan kan prutsen van een werknemer, tot hij depressief, moegewerkt, leeggezogen en batterijen plat zich dan wentelt in een periode ziekteverlof, waar je dan weer rolt in die overheidsjob type parkwachter bvb

Als het model dan een beetje goed werkt, wordt de overheid op slag een 1miljoen ambtenaren rijker. Hebben we 0.0 werkloosheid en full employement.
De kunst zal zijn om iedereen een 'rendabel' job te geven die op zijn lijf geschreven zonder hem te stresseren afgaat.

De andere kunst is dan ook om de switch te verzetten in het hoofd van de mensen, die hem kan motiveren om terug naar de privé te hoppen als hij ziet dat daar meer te rapen valt bvb.

Sowieso wordt elke steuntrekker dan vrijgeplijt van het dogma dat hij gratis geld krijgt, want iedereen moet er dan voor werken. Dus op dat vlak wordt elke steuntrekker dan vrijgeplijt.

De enige echte steuntrekkers worden dan bvb de mensen in coma bij wijze van spreken, of psychiatrische patienten bvb, of hartinfarctpatienten met kunsthart bvb mensen die dus fysisch niet meer bekwaam zijn om arbeid te verrichten. Alhoewel als de kop van boven zit, voor sommige dan toch de administratieve job om de hoek kan liggen loeren.
U hebt volledig gelijk
Wie nog meekan na 50 kan in zijn/haar job blijven.
Wie niet meer meekan , kan een rustige job doen bij de vlaamse overheid/gemeente : administratie, telefoon, onthaal,.....
Evenwel zal dat met een kleiner loon moeten, maar meestal ben je op die leeftijd uit de kosten.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 27 maart 2009 om 12:27.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 12:44   #45
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
weet je 'de overheid' zou eens werk moeten maken van de ongelijkheid. Zolang er mensen zijn die op een korte periode meer verdienen dan anderen op hun ganse leven klopt er iets niet. Hoog tijd dat de schapen stoppen met hieraan mee te werken.
De werkende middenklasse werkt voor de grootverdieners, niet voor de steuntrekkers!
Daar heb ik nu eens echt niets op tegen. Als je dat verschil wil wegpesten uit belgie (wat we feitelijk al grotendeels doen, omdat we nogaltijd een braindrain naar de States hebben) , dan blijf je over met de loozers, financier daarmee dan maar uw model.
Oud 27 maart 2009, 13:04   #46
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
U hebt volledig gelijk
Wie nog meekan na 50 kan in zijn/haar job blijven.
Wie niet meer meekan , kan een rustige job doen bij de vlaamse overheid/gemeente : administratie, telefoon, onthaal,.....
Evenwel zal dat met een kleiner loon moeten, maar meestal ben je op die leeftijd uit de kosten.
Wéét U dat diegenen die nu om en bij de 50 zijn al gedurende héél hun carriere dank zij het slechte regeringsbeleid van de ene crisis in de andere zijn gesukkeld,en de vooral gedoemd zijn om voor de schulden uit het verleden,die van het heden ,en die er in de toekomst zullen ontstaan op te draaien....

Zij betalen voor de fouten,en zij betaalden de laatste decennia véél te veel van een steeds kleiner wordend loon aangezien de levensduurte veel sneller stijgt dan hun verloning...

En nu wil U die mensen gaan belonen met een iets gemakkelijker werkje aan een nog kleiner loon,nét alsof de grootverdieners zich onder de gewone arbeidersklasse bevinden...

En als dank krijgen ze van U dan een schamel pensioentje aangezien de berekening ervan grotendeels gebaseerd is op het laatste loon ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 13:09   #47
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
1° Electoraal wel niet straf sexy hé ?
2° volgens mij maakt het budgettair zelf seen verschil dat je iedereen langer in de werkloosheid tewerkstelt en daardoor meer uitkeert... Dus waarom zou de overheid dat beslissen ???
De overheid zal dit inderdaad niet beslissen, het zal veeleer worden opgelegd van buitenaf. Sedert de introductie van de Euro kan Belgie zelf geen geld meer printen, hetgeen erop neerkomt dat als er geen inkomsten zijn er ook geen uitgaven meer zijn. Anders gezegd: een ambtenaar heeft wel zekerheid van werk, maar geen zekerheid dat hij zal betaald worden. Idem voor al degenen die vroeg of laat geld moeten krijgen van de overheid.
De overheid kan dan enkel nog geld lenen, maar daar zit een bovengrens aan. Eens die grens is overschreden zit je met een overheid 'in default'.
Sommigen zullen argumenteren dat zoiets niet kan, wel dat kan wel. Als je vergelijkt met Californie (de 5) grootste economie ter wereld) waar een paar maanden geleden een dergelijke situatie zich aandiende dan zie je dat het perfekt kan.
Daarom zal Belgie gedwongen worden de pensioenleeftijd op te trekken. Je kan niet met omringende landen zitten die de leeftijd verhogen en zelf, armer zijnde, zo een systeem in stand houden. Simpelweg omdat de jonge werkkrachten zullen weggezogen worden naar het buitenland waar de salarissen veel hoger zullen zijn gelet op de budgettaire ruimte. Binnen 10 jaar sta je misschien op 2 uur aan de Franse zuidkust met de trein, en ik vraag me af wat Belgie wordt als de gelukzoekers zich hier mooi hebben. geinstalleerd en de degenen die waarde creeren buiten Belgie zitten.

Dramatischer wordt het als je de 'accrued pension liabilities' van Belgie zou kennen. Dat is de schuld die de overheid heeft voor pensioenen ingevolge jaren gewerkt in het verleden. Normaliter zouden die moeten 'geboekt' staan zodat je een beeld krijgt van wat je te wachten staat. Geschat wordt (jammer genoeg ontbreekt elke juiste info) dat dit voor Belgie zo'n 300 miljard euro is, d.w.z. 300 miljard euro te betalen voor jaren gewerkt in het verleden. Een verdubbeling van de overheidsschuld.
Het werkloosheidssysteem kent zo een ontsporing niet.

Mijn vrees is dat het onmogelijk is in de huidige situatie van Belgie deze zaak nog om te keren. Punt is namelijk dat je zeker weet dat die kost eraan komt.
Dat geld verdwijnt dan grotendeels in de handen van de medische wetenschap.

10 jaar geleden schreef de Financial Times dat euthanasie zal worden ingevoerd in Europa op grond van deze overwegingen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 15:06   #48
Don Quichote
Banneling

Standaard

Het blijft een feit...

De ouwetjes van nu hebben al die jaren gekozen voor de goeierds.

De goeierds die met de centen gemorst hebben dat het niet mooi was.
Degenen die de politieke macht van Vlaanderen verkwanseld hebben .

Het wangedrocht Belgie is nu onbestuurbaar.
Van ernstige hervormingen gaat niets in huis komen.

Betaal maar verder, Vlaming..en kinderen en kleinkinderen en...
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 15:48   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Het blijft een feit...

De ouwetjes van nu hebben al die jaren gekozen voor de goeierds.

De goeierds die met de centen gemorst hebben dat het niet mooi was.
Degenen die de politieke macht van Vlaanderen verkwanseld hebben .

Het wangedrocht Belgie is nu onbestuurbaar.
Van ernstige hervormingen gaat niets in huis komen.

Betaal maar verder, Vlaming..en kinderen en kleinkinderen en...
Stem dan voor het VB he, die vragen toch LDD mee, twee revolutionaire samen. alle twee gemeden als de pest, vooral door het koningshuis.
't Is dat wat we moeten hebben. Met die koninklijke slippendragers gaan we er niet uit geraken hoor. Dan spelen we binnen 180 jaar nog voor lakeien van 't hof en van La Wallonie.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2009 om 15:53.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 15:52   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Garry toch, presenteer eens uw argumenten wat subtieler
Oud 27 maart 2009, 16:02   #51
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus om goed te zijn moet de pensioenleeftijd op 80 jaar gezet worden.
Tot uw 80 jaar gaan doppen ? Waar is dat goed voor, ze ( de werkgevers/winstnemers ) zeggen nu al allemaal dat je te oud bent vanaf je 50 jaar ?!
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 16:07   #52
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
ZO dat is dan weer een goeie onderbouwde wetenschappelijke stelling
Nu zijn er natuurlijk mensen die als vanzelfsprekend gaan besluiten dat in de toekomst iedereen 80 jaar, 90 jaar of nog ouder zal worden, en de pensioenleeftijd daarop gaat berekenen / hoger leggen. Maar op welke wetenschappelijke stellingen baseren zulke mensen zich ? Wie garandeert mij dat ik 90 of 100 jaar ga worden, als hij dat als argument gebruikt om mij tot mijn 80 jaar te doen werken vooraleer ik recht op pensioen heb ? Wie ?
Oud 27 maart 2009, 16:08   #53
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe zit die procedure in elkaar om iemand bvb een lagere loon te geven en een lagere functie als hij blijkt door ouderdom niet meer mee te kunnen in zijn job met de jonge leeuwen ?
Die procedure bestaat enkel in uw brein denk ik. Nergens anders.
Oud 27 maart 2009, 16:11   #54
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Steuntrekkers zijn enkel de kop van jut , die krijgen er van langs, het zijn profiteurs, terwijl degenen die deze verzinsels de wereld insturen, poen scheppen met biljoenen, en zich kreupel lachen met het dom gepeupel dat hen vetmest.
Oud 27 maart 2009, 16:16   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Die procedure bestaat enkel in uw brein denk ik. Nergens anders.
Dat weet ik wel zeker. Paul bedoelt het zeker wel goed maar voor zover ik weet is er maar een manier en dat is via ontslag en een nieuwe aanwerving in een andere functie aan een lager loon. In het andere geval is het loon heilig en kan daar volgens mij niet aan geraakt worden.
Oud 27 maart 2009, 16:22   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan ik mij wel in vinden. Ik vind het geen slecht idee dat er niet alleen een minimum barema bestaat maar ook een max. plafond dat wettelijk bepaald wordt en dat niet meer dan X aantal % boven het minimum mag liggen. Daar zal wel nooit wat van in huis komen want ministers snijden niet graag in hun eigen vel, maar wanneer dan de topfiguren meer geld willen dan wat het plafond toelaat zijn ze verplicht van het minimum op te trekken. Natuurlijk moet er dan ook op toegekeken worden dat men het dan weer niet gaat vervangen van allerlei premies en andere toestanden om het zaakje te omzeilen.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2009 om 16:27.
Oud 27 maart 2009, 16:53   #57
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zowel in Nederland als in België hebben de politiekers toch een ding met elkaar gemeen. Ze kunnen uitmuntend voor zandmannetje spelen.
da's waar
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 16:57   #58
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

In de non-profitsector kan veel bespaard worden door het verrichten van vrijwilligerswerk
door jong-gepensioneerden te bevorderen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 17:16   #59
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En hoevéél van deze mensen zijn door hun bedrijf als het ware gedwongen om op brugpensioen te gaan mijn beste....

Of wil U deze oudere generatie dumpen in de werkloosheid als dank voor hun jarenlang presteren...

En wie heeft voor die overvloed aan ambtenaren gezorgd mijn beste,de laatste telling spreekt van 1.000.000 ......
U , ik of die politici.....

En wie heeft die meute van politici die rijkelijk worden betaald aangesteld ,en die zichzelf nog extra zakcentjes creëren door tientallen commissies in het leven te roepen...
U , ik of die politici....

Denk daar maar eens over na als U straks in het stemhokje staat,en bekijk dan nadien het gevecht maar om de macht en de bijhorende vetbetaalde postjes door de onderlinge kliekjes....

Die politici zijn er in belgië niet om het land en zijn belangen te dienen mijn beste, nee zij dienen uitsluitend hun eigenbelang en het eigen ego....

Al de rest is daaraan ondergeschikt, en als er te snijden valt wegens de crisis zullen ze er wél voor zorgen dat ze in Uw en mijn vel gaan snijden ....

Maar in hun monsterachtig staatsapparaat het mes zetten of het beperken van het aantal politieke mandaten zullen ze nooit wagen mijn beste...

De politieke roedel en het aantal vacante plaatsjes zal eerder nog worden uitgebreid met enkele commissies om al die politieke bloedzuigers toe te laten om mee in de vetpotten van belgië te graaien....

En U en ik en de rest van de gewone bevolking zullen ervoor moeten betalen,tot Uw laatste snik....
Tja ik volg uw redenering maar wij kunnen niet blijven betalen hé, ook bij de burger en de ondernemingen geraakt het geld op.
Nu mijn visie op de crisis is dat wij moeten blijven investeren, hard werken en dan stel ik vast dat mijn omzetcijfers niet dalen, integendeel. Echter als je vandaag naar de bank gaat om uw infrastructuur uit te breiden kom je van een kale reis terug. Zelf heb ik aan de lijve mogen ondervinden hoe mijn huisbankier waar ik jaren mee heb samengewerkt veranderd is in een bange kwezel, tja dan kan ik ik ook mijn infrastuctuur niet aanpassen, geen bijkomend personeel meer aanwerven en moet ik klanten weigeren zo simpel is dat. Ik vraag mij trouwens af hoe dat bij particulieren zit die een krediet aangaan krijgen die nog iets?? Enfin dit maar om aan te tonen dat onze overheden de crisis totaal fout aangepakt hebben, die banken krijgen geld zonder garanties of voorwaarden, en nu laten die banken iederen in de kou staan, alle initiatief valt weg kortom wat gaan we nu doen wachten?
Ik ben ervan overtuigd dat een maand niets doen door politici en banken de crisis met telkens met een jaar laat toenemen. Het is zoals je stelt het politieke en financiële establishment heeft zich teruggetrokken in een luxueuse bunker, terwijl de rest buiten moet blijven en de bombardementen moet ondergaan.

Laatst gewijzigd door jbl : 27 maart 2009 om 17:17.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 18:07   #60
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Nu zijn er natuurlijk mensen die als vanzelfsprekend gaan besluiten dat in de toekomst iedereen 80 jaar, 90 jaar of nog ouder zal worden, en de pensioenleeftijd daarop gaat berekenen / hoger leggen. Maar op welke wetenschappelijke stellingen baseren zulke mensen zich ? Wie garandeert mij dat ik 90 of 100 jaar ga worden, als hij dat als argument gebruikt om mij tot mijn 80 jaar te doen werken vooraleer ik recht op pensioen heb ? Wie ?
je kunt op zijn minst de huidige realiteit en huidig begrotingsevenwicht zoeken. Dat is een feit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be