![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Leest is eingendom van de Free Record Shop. Ik hoorde dat, na Amsterdam, nu ook Boudisque Utrecht (het vroegere Stafford) de deuren sluit. Binnen een aantal jaren krijgen we muziek digitaal binnen.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bol is duur.
Dan liever bij ons in het dorp "Oortje". Daar mocht je voorheen rustig blowen in de zaak, niet dat ik dat deed overgens want dat mag niet van de politie. Hebben lekker veel alternatieve en 60's muziek, metal, punk. Voor Frans Bauer hoef je daar niet te komen.
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
LP's zijn lomper, niet praktisch (A-kant, B-kant, handig hoor), geen random mogelijkheid, bevatten minder muziek, nemen meer plaats in, men kan ze in de cd-speler van de auto steken en dan zwijg ik nog over het onvermijdelijk gekraak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Muren, ramen en boxen bijvoorbeeld ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 2 april 2009 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze heb ik in de aaanbieding voor 250 Euro
![]()
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
CD blijft uiteindelijk een superieur medium. Je kan een CD als een LP doen klinken, andersom kan dat niet. Ikzelf koop trouwens nog altijd CD's. Ten eerste omdat ik muziek graag in een CD-rek heb staan, ik wil ook iets tastbaars hebben. Ten tweede omdat ik de muzikanten wil steunen en ten derde omdat ik het idioot vind om te betalen voor een MP3'tje terwijl je het zo gratis van het net kan plukken. Jep, ik weet het, eigenlijk is dat een schande. Laatst gewijzigd door alpina : 2 april 2009 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hmm heerlijk.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pleit voor een terugkeer naar versterkers met transistoren eerder dan chips en luidsprekers met sandwich technologie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen kHz, dan is het tot de 3e. Ik heb hier ook een wat geluid staan. Toch niet extreem. 4 boxen, platenspeler, cd, casette, Ipod conection, en een versterkerke. Toch ga ik geen naalden kopen van €250, dat laat ik aan de fanatiekelingen over.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest het zo duur (en zo lelijk) niet zijn zou ik zelfs opteren voor een buizenversterker. Mijn versterker(s) mogen dan wel 30jaar oud zijn, ze klinken nog steeds als het laatste oordeel ![]()
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Een CD heeft per definitie meer dynamiek dan een plaat: 95dB vs 60dB. Een plaat is vaak warmer van klank, maar wat je daar beschrijft is eigenlijk vervorming. Niets mis mee, ik vind ook dat dit aangenaam kan klinken, maar 't is niet wat men in de studio heeft opgenomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ook een buizenversterker kan misschien aangenaam warm klinken, maar ook dit is in feite vervorming. Een superieure buizenversterker is dan die versterker die het mooiste vervormd. Voor sommigen misschien het ultieme geluid, maar mij interesseert dat niet en ik ben al helemaal niet bereid om ettelijke 1000'en Euro's uit te geven voor een techniek die eigenlijk verouderd en al lang overtroffen is door transistor en recenter ook digitale versterkers. Maar ik moet wel toegeven, een plaat of een buizenversterker heeft veel meer charme. Dat vind ik dan ook een valabele reden om daar nog voor te kiezen. Op technisch vlak echter moeten ze onder doen. Laatst gewijzigd door alpina : 3 april 2009 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu draait een casette van Guns & Roses. Die heb ik thevens op LP, single, CD, MP3.
![]() |