![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over het voetpad slenteren, met je handen in je zakken, terwijl de flikken, in volle wapenuitrusting, je duidelijk aansporen om verder te lopen, vind ik, inderdaad, passief verzet.
Die man was, duidelijk imo, niet aan het meewerken met de politie. Dat heet volgens mij wel degelijk passief verzet. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Minister-President
|
![]() Dat is zeer goed mogelijk. Het lijkt mij echter dat die krant beter geïnformeerd en geloofwaardiger is dan een anonieme forumganger.
Citaat:
Citaat:
Een groep agenten loop achter hem, wandelen sneller en halen hem in. Ze vinden blijkbaar dat hij zich niet snel genoeg uit de voeten maakt en slaan hem op de grond. Jij noemt dat passief verzet, ik noem dat police brutality.
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had de krant, op dat moment, al de beelden gezien? Heb je eigenlijk al door dat wat de krant zegt en wat jij zegt 2 verschillende zaken zijn? Dat zowel wat jij zegt als wat ik zeg in overeenstemming zijn met wat de krant zegt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kan me niet van de indruk ontdoen, gebaseerd op het filmpje, dat hij het helemaal niet zo erg vond de politie wat te jennen. Vooral de handen in de zakken; dat lijkt me geen normaal gedrag van de alledaagse brave burger die meewerkt als er oproerpolitie in uw rug zit te porren. Dat lijkt me eerder het gedrag van iemand die er geen enkel probleem mee heeft de politie wat te jennen. Citaat:
Waarom probeer je eigenlijk zo niet-subtiel uwen agenda te laten doorschijnen?
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op het filmpje is ook te zien dat de man bezorgt achteruit aan het kijken is naar de steeds sneller naderende agenten. Het lijkt mij dat iemand die expres treuzelt dat zou doen met een zelfvoldane grijns op zijn gezicht om de agenten te jennen. Zo van: jullie kunnen mij toch lekker niets doen want technisch gezien ben ik niets verkeerd aan het doen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat zou eventueel nog wel opengetrokken kunnen worden: zelfs als op een bepaald moment iedereen over dezelfde middelen beschikt zullen verschillende mensen die op een verschillende wijze qua efficiëntie en doelgerichtheid gebruiken. Zo kan er ook een elite ontstaan, maar moeten we die elite dan wel categoriseren als economisch en niet eerder als een kennis-elite?
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burgemeester
|
![]() Sta we eigenlijk nog wel stil bij de moeilijke omstandigheden waarin deze mensen moeten werken? Ik heb respect voor de mensen die deze job nog willen doen, rotte appels kan je overigens in elke groep van de maatschappij vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Wie heeft er in Straatsburg weeral dat hotel in de fik gestoken? Stel dat daar nog mensen in zaten? eh? EH?
![]() |
#50 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
De krant zegt ook dat hij geen betoger was, maar een onschuldige voorbijganger. Jij zegt dat hij niet officieel deel uitmaakte van de groep betogers maar dat hij passief verzet bood en dus eigenlijk toch wel een beetje een betoger was. En dus geen onschuldige voorbijganger. Dat is zeker niet wat die krant impliceert. Citaat:
Citaat:
Misschien was de arme man niet meteen het toonbeeld van intelligentie? Ik weet het niet en jij evenmin. Citaat:
Die mannen zijn op z'n minst gebuisd op het omgaan met agressors en crowd control. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als men dat wou konden deze rellen volledig vermeden worden. Er was een gigantische troepenmacht die zich al maanden voorbereiden op deze gebeurtenis. Men heeft deze rellen laten plaatsvinden. En wie heeft weeral iemand vermoord? eh? EH?
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk impliceer je hier volgens mij quasi direct dat een anti-NAVO/G20/...-betoging sowieso op rellen zal uitbreken. Vreedzaam protesteren zit er bij die gasten inderdaad niet meer bij. Mocht je nu nog zeggen dat die hele anti G-20 protesten ondertussen helemaal zijn overgenomen door geweld-anarchisten.... Er is daar NIEMAND vermoord. Er is een dode gevallen.
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Er zijn hier duidelijk een paar mensen die mij in extreem linkse hoek willen duwen.
Kijk, als ge een steen naar de flikken gooit en ge krijgt daarna een pak rammel moet ge niet komen bleiten. Als ge over straat aan het wandelen zijt en ze beginnen op u te kloppen is toch wel een ander pak mouwen.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen die ergens tegen komen betogen zijn sowieso al pissed off. Als je dan echt met duizenden bent is de kans dat er daar een paar onnozelaars tussen zitten die geweld gaan gebruiken. Wat ik zo opmerkelijk vind is dat degene die beter zouden moeten weten en getraind zijn om zulke dingen te voorkomen, juist even gezellig liggen mee te spelen met die onnozelaars.
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen die ergens tegen komen betogen zijn sowieso al pissed off. Als je dan echt met duizenden bent is de kans dat er daar een paar onnozelaars tussen zitten die geweld gaan gebruiken. Wat ik zo opmerkelijk vind is dat degenen die beter zouden moeten weten en getraind zijn om zulke dingen te voorkomen, juist even gezellig liggen mee te spelen met die onnozelaars.
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mocht het niet naar mij zijn gericht: ook goed ![]() Ik denk dat je mag stellen dat zo'n betoging in goede banen leiden, zeker met een 'angry mob' zoals jij dat noemt (ik heb er andere namen voor, maar soit) geen eenvoudige taak moet zijn voor de oproerpolitie. En ja, het 'anoniem' in mekaar meppen van zo'n betoger, 't zal wel gebeuren. Maar waar zit hier nu het probleem? Dit was géén vreedzame betoging waarop men plots beginnen schieten is, hé. Dit was (ik spreek hier nu wel over Straatsburg) brandstichting, vernieling, ... Ik denk dat in beide kampen excessen zijn gebeurd. Dat was echter wel te verwachten. Het is nu wachten op een onschuldige die gedood wordt door een betoger zijn/haar steen om de verontwaardiging langs de andere kant te doen omslaan.
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mocht het niet naar mij zijn gericht: ook goed ![]() Ik denk dat je mag stellen dat zo'n betoging in goede banen leiden, zeker met een 'angry mob' zoals jij dat noemt (ik heb er andere namen voor, maar soit) geen eenvoudige taak moet zijn voor de oproerpolitie. En ja, het 'anoniem' in mekaar meppen van zo'n betoger, 't zal wel gebeuren. Maar waar zit hier nu het probleem? Dit was géén vreedzame betoging waarop men plots beginnen schieten is, hé. Dit was (ik spreek hier nu wel over Straatsburg) brandstichting, vernieling, ... Ik denk dat in beide kampen excessen zijn gebeurd. Dat was echter wel te verwachten. Het is nu wachten op een onschuldige die gedood wordt door een betoger zijn/haar steen om de verontwaardiging langs de andere kant te doen omslaan.
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |