![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u er voorstander van dat een aantal landen en/of regio's in Europa zones mogen worden waar het | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 47,50% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 52,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot vervelens toe moet ik ermee op de proppen komen.... In tegenstelling tot velen die hier hun wijsheden over de VS neerzetten, heb ik gelijktijdig in de VS en in het VK gewoond (NYC en Londen). Reeds in 1985 verbleef ik voor een jaar als au pair in El Cerito (bij San Francisco), bij een familie van chinese afkomst. Ik heb familie in Omaha en in Detroit. Ik ben nu nog steeds zeer regelmatig in de VS voor beroepsredenen. Zij die oordelen over de VS moeten de dingen ginder van dichtbij opsnuiven en voor langere tijd, niet als toerist, maar met een zeker minimum aan integratie. Om een lang verhaal kort te maken: jij haalt de dingen weer volledig uit hun verband en je isoleert een element om vervolgens te veralgemenen. Ik kan je evenveel voorbeelden geven van zwarten, latino's, arabieren, aziaten die wél slaagden en gewoon meedraaien in het economisch systeem en in de maatschappij. Maar die "allochtone" mensen zijn zodanig geintegreerd dat het niet meer opvalt in de smeltkroes dat ze infeite "buitenlanders" zijn. Op de werkvloer "krioelde" het letterlijk van verschillende culturen. Ik heb zelfs geweten dat palestijnen en joden in vrede naast elkaar stonden en de intifada samen op de TV volgden.... Ik kan je verzekeren dat als je ginder op je werk 1 verkeerde opmerking (zelfs insinuaties) maakt over iemands ras of geloof, je zonder pardon de laan wordt uitgestuurd, dat wil ik hier nog eens zien... De omgang tussen al die rassen en geloofsgroepen op de werkvloer is ongelooflijk goed, in al mijn ervaringen die ik ginds heb opgedaan. Voor officiele documenten krijg je in NYC nu al naast het engels op hetzelfde document een versie in het spaans voorgeschoteld. Powell en Rice zijn andere voorbeelden die me onmiddellijk te binnen springen om aan te tonen dat het racisme sterk verminderd is en dat echte werkwilligen, wél kansen krijgen, ongeacht ras of culturele afkomst. Akkoord er zijn veel verschillen tussen rijk en arm en de zwarten behoren dikwijls nog tot de armsten. Akkoord, er zijn ghetto's, maar die zij er overal. Daar wordt ook het meeste "lawaai" gemaakt, en natuurlijk zal je dat als eerste zien. In NYC was tijdens mijn verblijf de stad onder Rudolph Giuliani's politiek omgebouwd tot één der veiligste grootsteden ter wereld, om maar een voorbeeldje te geven. Ik heb de veranderingen aan den lijve ondervonden. Je kan nu gerust in Central Park ronddolen zonder je leven te riskeren. Wel zie je natuurlijk grote tegenstellingen en verschillen in weelde, maar dat is wat anders dan het (volledig) gelijkschakelen aan rassenverschillen. En, akkoord, de zwarten zijn nog steeds niet evenredig vertegenwoordigd bij de white collars, maar er is zeer zeker verbetering zichtbaar, en zoals ik al zei, elk teken van racisme wordt door de werkgever streng beteugeld.
![]() |
![]() |
#48 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
http://www.antiracisme.be/en/numbers/demography.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Kijk vooral eens naar : Figure 6: Size and percentage of the main nationalities in 1999 EU foreigners 562,534 5.51 63.1 Non- EU foreigners 329,446 3.22 36.9 Het grootste deel van vreemdelingen in belgie zijn dus EU burgers . De grootste groep vreemdelingen zijn dan ook italianen(veel katholieker zal je niet vinden). Het aantal moslims word geschat tussen de 300 a 500 000 . Dat is 3 a 5% van de bevolking, helemaal geen "dreiging" dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In het Brussels Gewest als geheel komt vandaag meer dan 50% van de geboorten op rekening van de moslims. In de binnenstad van Antwerpen en in Mechelen bestaat de schoolbevolking voor meer dan 50% uit moslims. Over 1 of 2 generaties zijn deze steden dus overwegend islamitisch qua bevolking en is Brussel een islamstaat geworden. Is dit nu een "dreiging" of niet? Dat is maar wat je er zelf van vindt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Om in 2 generaties 9 miljoen moslims "bij te maken" moet elk moslim koppel een tiental kinderen hebben. Compleet onrealistisch dus. Ik kan streken in antwerpen aanduiden waar er uitsluitend joden wonen is dat ook een dreiging ik kan streken,... Bangmakerij, niks meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Ik draai het vraagstuk even om: Met hoeveel zijn ze in de Duitstalige gemeenschap?
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Brussel is een gewest. Antwerpen en Mechelen zijn steden. Voor de inwoners van Antwerpen, Brussel en Mechelen maakt dat dus heel veel uit. Hun omgeving verandert drastisch, en deze verandering is zelfs zichtbaar van seizoen tot seizoen. Kom ergens een aantal maanden niet en als je er terugkomt zijn er weeral enkele huizen en winkels ingepalmd door moslims. De Joden vormen al decennia-lang een kleine en stabiele bevolkingsgroep, in Antwerpen van zo'n 20.000. Zij groeien niet aan, dit in tegenstelling tot de moslims die in Antwerpen alleen al op nauwelijks 40 jaar in aantal zijn toegenomen van 0 naar 80.000 vandaag, of 4 keer meer dan er Joden in Antwerpen of 2 keer meer dan er Joden in België leven. Brussel wordt een islamitisch Gewest. En Antwerpen en Mechelen worden islamitische steden. En dit zal gebeuren binnen dit en 40 jaar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
De hele discussie is zinloos, moslims zijn net zo min 1 geheel als de christenen zijn. Kijk maar naar iraq, kijk maar in belgie naar de vijandigheid van turken tegen marokanen. De verschillen in de onderlingen minderheden zijn ook groot, sommige moslims zijn even moslim als de meeste belgen katholiek zijn. enz enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Demografisch gezien zijn "de moslims" voor belgie geen bedreiging. Citaat:
![]() Ach ja leef jij maar met die angst, je verdient het. Hopelijk flip je niet door en begin je geen moslims af te schieten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() West-Europa evolueert naar een situatie waarbij de steden bevolkt worden door moslims en waarbij de interstedelijke gebieden bevolkt worden door niet-moslims.
West-Europa wordt dus één grote Balkan, Libanon of Israel. Kies maar uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Als we alle gronden nu eens gewoon verkopen. Dan woont elk individu waar hij wil wonen.Niets houdt Cynicus en co tegen om een groot deel gronden naast elkaar te kopen en zodoende een stukje blank Europa te hebben.
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat neemt echter niet weg dat er wel essentiële verschillen bestaan tussen de cultuur in de VS en Europa. Nooit vergeten dat de gemiddelde (blanke) Amerikaan zich nog altijd verbonden voelt met de pioniers van weleer en zich maar al te goed bewust is dat ie weinig historische claims heeft op het land dat ie bewoont. Tradities zoals thanksgiving doen daar nog heel sterk aan denken. Misschien heeft ook die ingesteldheid wel z'n rol gespeeld in het multiculturele proces. Ik zou daar heel graag jouw visie eens op leren kennen. Dit is een aspect van de Amerikaanse cultuur dat ik destijds jammergenoeg veel te weinig heb bestudeerd.
![]() |