Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Bent u er voorstander van dat een aantal landen en/of regio's in Europa zones mogen worden waar het
ja 19 47,50%
neen 21 52,50%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2004, 10:30   #41
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus

En er wonen vooral weinig moslims in de VS, laat staan dat die daar de wetten te stellen zouden hebben. Verder zijn er in Amerika zones waar rijke blanken zich hermetisch afzonderen in goed bewaakte residentiële dorpen waar buitenstaanders niet inkomen.
Er wonen een paar miljoen moslims in de VS. Zo weinig is dat dus ook weer niet. En in die goed bewaakte residenties (overigens niet zo wijdverspreid als sommigen hier geloven) wonen inderdaad vooral rijken, en wel van verschillende afkomst.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 10:34   #42
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Om even concreet te worden, komen onder meer volgende gebieden in aanmerking om overwegend blanke zones te worden : Vlaanderen (eventueel zonder Brussel) met een homogene Vlaams Blok regering, Bayern (coalitie van de rechtervleugel van CSU met FPÖ-inwijkelingen) en gans Scandinavië (coalitie van de locale rechtse partijen met de inwijkelingen van Vlaams Blok, FN, FPÖ, enz). Dat laatste gebied omdat daar nog veel plaats is en er heden nog maar weinig vreemdelingen wonen. Misschien zou zelfs ook Wallonië in aanmerking kunnen komen om te worden omgevormd tot een Front National-staat waar de aanhangers van Le Pen zich zouden thuis voelen onder het Leiderschap van Le Pen zelf. De Waalse PS-aanhangers zouden dan naar Frankrijk kunnen verhuizen om daar dan de Franse PS te versterken. Als het ware een win-win situatie.
En wat als de mensen die in die gebieden wonen, jullie niet willen? Want als jullie in bijvoorbeeld Scandinavië zouden gaan wonen, zijn jullie daar de vreemdelingen, dus heeft de lokale bevolking het recht jullie buiten te gooien. face it, niemand wil jullie...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 11:09   #43
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
En er wonen vooral weinig moslims in de VS, laat staan dat die daar de wetten te stellen zouden hebben. Verder zijn er in Amerika zones waar rijke blanken zich hermetisch afzonderen in goed bewaakte residentiële dorpen waar buitenstaanders niet inkomen.
Weinig? Dat denk ik niet hoor. Minstens een paar miljoen.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 12:10   #44
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
ik stel voor dat jullie enthousiaste rechtsen zich dan allemaal in lapland gaan vestigen... daar is nog niet veel regering die je eventuuel zou tegenwerken... in het winterseizoen is alles ALLES daar wit... en in de zomer zal je allesbehalve kunnen bruinen... wat wil je meer.
Zelfs wij die zullen achterblijven in dit bevuilde land vol inwijkelingen zullen tevreden zijn met die regeling!
Waarom moeten wij naar Lapland verhuizen?

het zijn jullie die een verandering willen door een multiculturele samenleving te genereren. Het lijkt mij dan niet meer dan normaal dat jullie dit experiment in een regio voortzetten die geen overlast en gevaar voor ons inhoud.
Lapland lijkt mij daar nog iets te kortbij voor.

Wanneer jullie zonodig willen experimenteren met nieuwe samenlevingsvormen, kunnen jullie dat niet ten koste van de mensen doen die dit niet willen.

Het enigste dat jullie met je experiment bereiken is dat Europa met de dag meer destabiliseert, de economie ten gronde gaat en het steeds onveiliger wordt.
Uiteindelijk zal dit experiment eindigen in nieuw bloedvergieten in Europa.

Is het dat wat jullie met je experiment willen bereiken?
mag ik je erop wijzen dat als je de geschiedenis doorpluist immigratie tegen gaan et een experiment is...
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 12:16   #45
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone

mag ik je erop wijzen dat als je de geschiedenis doorpluist immigratie tegen gaan et een experiment is...
Ik ben nog eens wat gaan kijken op de site's van de Amerikaanse en Canadeese indianen...... Die zitten nog elke dag met de gevolgen van massa-immigratie.... En veel voorbeelden van een eventuele verrijking van hun cultuur vind ik ook niet....
Maar ik geef niet op ....Xal eens gaan snollen in Australie... mischien dat de aboriginals daar beter af zijn...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 17:00   #46
k9

Standaard

Citaat:
In Europa zijn er reeds zeer veel (legale en illegale) vreemdelingen, en Europa dreigt compleet te worden overspoeld door vreemdelingen zodanig dat het overwegend blanke karakter van Europa compleet verloren dreigt te gaan.
Complete onzin. De meer dan 400miljoen "blanke" europeanen hebben als buren enkele miljoenen niet blanken. 1 a 2% van een bevolking is niet overspoelen. (alleen in VB propaganda is dat overspoelen)
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 20:10   #47
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle

Hoe verklaar je dan toch het feit dat de VS er wél in slagen een multiculturele samenleving met redelijk succes te installeren?
Een terechte vraag, geen verwijt op je punt ofzo.
Uit uw antwoord kan ik enkel concluderen dat u de VS niet blijkt te kennen.
Ik zou bijna durven beweren dat er continu een burgeroorlog gaande is tussen de verschillende rassen in de VS.
De verschillende rassen leven er misschien wel samen in één land, maar wel voor het allergrootste gedeelte naast elkaar door en bestrijden elkaar waar mogelijk.

De VS heeft in haar grootsteden waarschijnlijk het grootste aantal ghetto's ter wereld.
In de VS wordt er zelfs aan een intelligente vorm van genocide gedaan om de populatie van zwarten enigzins te beperken en vooral van de straat te houden. Ondanks een zeer repressief anti-drugsbeleid, wordt er maar zeer weinig gedaan om drugs te bestrijden bij de zwarte bevolking. Integendeel zelfs, hebben de grote dealers er redelijk vrij spel. De zwartjes trappen daar netjes in en het drugsprobleem in de VS is dan ook hoofdzakelijk een zwart probleem.

Samengevat kan ik je zeggen dat de VS een voorbeeld zijn van een totaal mislukte multiculturele samenleving.
Sorry Peace,
Tot vervelens toe moet ik ermee op de proppen komen....
In tegenstelling tot velen die hier hun wijsheden over de VS neerzetten, heb ik gelijktijdig in de VS en in het VK gewoond (NYC en Londen). Reeds in 1985 verbleef ik voor een jaar als au pair in El Cerito (bij San Francisco), bij een familie van chinese afkomst. Ik heb familie in Omaha en in Detroit. Ik ben nu nog steeds zeer regelmatig in de VS voor beroepsredenen.

Zij die oordelen over de VS moeten de dingen ginder van dichtbij opsnuiven en voor langere tijd, niet als toerist, maar met een zeker minimum aan integratie. Om een lang verhaal kort te maken: jij haalt de dingen weer volledig uit hun verband en je isoleert een element om vervolgens te veralgemenen. Ik kan je evenveel voorbeelden geven van zwarten, latino's, arabieren, aziaten die wél slaagden en gewoon meedraaien in het economisch systeem en in de maatschappij. Maar die "allochtone" mensen zijn zodanig geintegreerd dat het niet meer opvalt in de smeltkroes dat ze infeite "buitenlanders" zijn. Op de werkvloer "krioelde" het letterlijk van verschillende culturen. Ik heb zelfs geweten dat palestijnen en joden in vrede naast elkaar stonden en de intifada samen op de TV volgden.... Ik kan je verzekeren dat als je ginder op je werk 1 verkeerde opmerking (zelfs insinuaties) maakt over iemands ras of geloof, je zonder pardon de laan wordt uitgestuurd, dat wil ik hier nog eens zien... De omgang tussen al die rassen en geloofsgroepen op de werkvloer is ongelooflijk goed, in al mijn ervaringen die ik ginds heb opgedaan. Voor officiele documenten krijg je in NYC nu al naast het engels op hetzelfde document een versie in het spaans voorgeschoteld. Powell en Rice zijn andere voorbeelden die me onmiddellijk te binnen springen om aan te tonen dat het racisme sterk verminderd is en dat echte werkwilligen, wél kansen krijgen, ongeacht ras of culturele afkomst.

Akkoord er zijn veel verschillen tussen rijk en arm en de zwarten behoren dikwijls nog tot de armsten. Akkoord, er zijn ghetto's, maar die zij er overal. Daar wordt ook het meeste "lawaai" gemaakt, en natuurlijk zal je dat als eerste zien. In NYC was tijdens mijn verblijf de stad onder Rudolph Giuliani's politiek omgebouwd tot één der veiligste grootsteden ter wereld, om maar een voorbeeldje te geven. Ik heb de veranderingen aan den lijve ondervonden. Je kan nu gerust in Central Park ronddolen zonder je leven te riskeren. Wel zie je natuurlijk grote tegenstellingen en verschillen in weelde, maar dat is wat anders dan het (volledig) gelijkschakelen aan rassenverschillen. En, akkoord, de zwarten zijn nog steeds niet evenredig vertegenwoordigd bij de white collars, maar er is zeer zeker verbetering zichtbaar, en zoals ik al zei, elk teken van racisme wordt door de werkgever streng beteugeld.
Oud 18 april 2004, 22:40   #48
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
In Europa zijn er reeds zeer veel (legale en illegale) vreemdelingen, en Europa dreigt compleet te worden overspoeld door vreemdelingen zodanig dat het overwegend blanke karakter van Europa compleet verloren dreigt te gaan.
Complete onzin. De meer dan 400miljoen "blanke" europeanen hebben als buren enkele miljoenen niet blanken. 1 a 2% van een bevolking is niet overspoelen. (alleen in VB propaganda is dat overspoelen)
Indien die vreemdelingen netjes verspreid waren over heel Europa was dat idd geen probleem. Het probleem is dat ze zich vooral concentreren in de grote steden van West-Europa. In Belgie zitten we zeker aan 10% nationaal. Aan cijfers voor Brussel durf ik mij niet wagen.

http://www.antiracisme.be/en/numbers/demography.htm
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 08:00   #49
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan

Indien die vreemdelingen netjes verspreid waren over heel Europa was dat idd geen probleem. Het probleem is dat ze zich vooral concentreren in de grote steden van West-Europa. In Belgie zitten we zeker aan 10% nationaal. Aan cijfers voor Brussel durf ik mij niet wagen.

Je beseft toch dat die cijfers over ALLE immigranten gaan?

Kijk vooral eens naar :

Figure 6: Size and percentage of the main nationalities in 1999

EU foreigners
562,534 5.51 63.1
Non- EU foreigners
329,446 3.22 36.9

Het grootste deel van vreemdelingen in belgie zijn dus EU burgers . De grootste groep vreemdelingen zijn dan ook italianen(veel katholieker zal je niet vinden).

Het aantal moslims word geschat tussen de 300 a 500 000 . Dat is 3 a 5% van de bevolking, helemaal geen "dreiging" dus.
Oud 19 april 2004, 16:00   #50
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan

Je beseft toch dat die cijfers over ALLE immigranten gaan?

Kijk vooral eens naar :

Figure 6: Size and percentage of the main nationalities in 1999

EU foreigners
562,534 5.51 63.1
Non- EU foreigners
329,446 3.22 36.9

Het grootste deel van vreemdelingen in belgie zijn dus EU burgers . De grootste groep vreemdelingen zijn dan ook italianen(veel katholieker zal je niet vinden).

Het aantal moslims word geschat tussen de 300 a 500 000 . Dat is 3 a 5% van de bevolking, helemaal geen "dreiging" dus.
k9 heeft geen gevoel voor de dynamiek van cijfers.

In het Brussels Gewest als geheel komt vandaag meer dan 50% van de geboorten op rekening van de moslims.

In de binnenstad van Antwerpen en in Mechelen bestaat de schoolbevolking voor meer dan 50% uit moslims.

Over 1 of 2 generaties zijn deze steden dus overwegend islamitisch qua bevolking en is Brussel een islamstaat geworden.

Is dit nu een "dreiging" of niet? Dat is maar wat je er zelf van vindt.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 16:05   #51
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Uit uw antwoord kan ik enkel concluderen dat u de VS niet blijkt te kennen.
Ik zou bijna durven beweren dat er continu een burgeroorlog gaande is tussen de verschillende rassen in de VS.
De verschillende rassen leven er misschien wel samen in één land, maar wel voor het allergrootste gedeelte naast elkaar door en bestrijden elkaar waar mogelijk.

De VS heeft in haar grootsteden waarschijnlijk het grootste aantal ghetto's ter wereld.
In de VS wordt er zelfs aan een intelligente vorm van genocide gedaan om de populatie van zwarten enigzins te beperken en vooral van de straat te houden. Ondanks een zeer repressief anti-drugsbeleid, wordt er maar zeer weinig gedaan om drugs te bestrijden bij de zwarte bevolking. Integendeel zelfs, hebben de grote dealers er redelijk vrij spel. De zwartjes trappen daar netjes in en het drugsprobleem in de VS is dan ook hoofdzakelijk een zwart probleem.

Samengevat kan ik je zeggen dat de VS een voorbeeld zijn van een totaal mislukte multiculturele samenleving.
Sorry Peace,
Tot vervelens toe moet ik ermee op de proppen komen....
In tegenstelling tot velen die hier hun wijsheden over de VS neerzetten, heb ik gelijktijdig in de VS en in het VK gewoond (NYC en Londen). Reeds in 1985 verbleef ik voor een jaar als au pair in El Cerito (bij San Francisco), bij een familie van chinese afkomst. Ik heb familie in Omaha en in Detroit. Ik ben nu nog steeds zeer regelmatig in de VS voor beroepsredenen.

Zij die oordelen over de VS moeten de dingen ginder van dichtbij opsnuiven en voor langere tijd, niet als toerist, maar met een zeker minimum aan integratie. Om een lang verhaal kort te maken: jij haalt de dingen weer volledig uit hun verband en je isoleert een element om vervolgens te veralgemenen. Ik kan je evenveel voorbeelden geven van zwarten, latino's, arabieren, aziaten die wél slaagden en gewoon meedraaien in het economisch systeem en in de maatschappij. Maar die "allochtone" mensen zijn zodanig geintegreerd dat het niet meer opvalt in de smeltkroes dat ze infeite "buitenlanders" zijn. Op de werkvloer "krioelde" het letterlijk van verschillende culturen. Ik heb zelfs geweten dat palestijnen en joden in vrede naast elkaar stonden en de intifada samen op de TV volgden.... Ik kan je verzekeren dat als je ginder op je werk 1 verkeerde opmerking (zelfs insinuaties) maakt over iemands ras of geloof, je zonder pardon de laan wordt uitgestuurd, dat wil ik hier nog eens zien... De omgang tussen al die rassen en geloofsgroepen op de werkvloer is ongelooflijk goed, in al mijn ervaringen die ik ginds heb opgedaan. Voor officiele documenten krijg je in NYC nu al naast het engels op hetzelfde document een versie in het spaans voorgeschoteld. Powell en Rice zijn andere voorbeelden die me onmiddellijk te binnen springen om aan te tonen dat het racisme sterk verminderd is en dat echte werkwilligen, wél kansen krijgen, ongeacht ras of culturele afkomst.

Akkoord er zijn veel verschillen tussen rijk en arm en de zwarten behoren dikwijls nog tot de armsten. Akkoord, er zijn ghetto's, maar die zij er overal. Daar wordt ook het meeste "lawaai" gemaakt, en natuurlijk zal je dat als eerste zien. In NYC was tijdens mijn verblijf de stad onder Rudolph Giuliani's politiek omgebouwd tot één der veiligste grootsteden ter wereld, om maar een voorbeeldje te geven. Ik heb de veranderingen aan den lijve ondervonden. Je kan nu gerust in Central Park ronddolen zonder je leven te riskeren. Wel zie je natuurlijk grote tegenstellingen en verschillen in weelde, maar dat is wat anders dan het (volledig) gelijkschakelen aan rassenverschillen. En, akkoord, de zwarten zijn nog steeds niet evenredig vertegenwoordigd bij de white collars, maar er is zeer zeker verbetering zichtbaar, en zoals ik al zei, elk teken van racisme wordt door de werkgever streng beteugeld.
Ik denk dat Peace vooral in Deep South Alabama vertoeft, op 100km van de dichtst bijzijnde stad, wanneer hij de VS bezoekt
Oud 19 april 2004, 16:06   #52
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
In het Brussels Gewest als geheel komt vandaag meer dan 50% van de geboorten op rekening van de moslims.
In de binnenstad van Antwerpen en in Mechelen bestaat de schoolbevolking voor meer dan 50% uit moslims.
Over 1 of 2 generaties zijn deze steden dus overwegend islamitisch qua bevolking en is Brussel een islamstaat geworden.
Belgie heeft met zijn meer dan 10 miljoen inwoners een 4 a 500 000 moslim . Om een meerderheid te vormen moeten die dus 51% hebben. De niet moslims blijven onveranderd (9 miljoen 500 000) dus moeten er 9miljoen moslims bijkomen.

Om in 2 generaties 9 miljoen moslims "bij te maken" moet elk moslim koppel een tiental kinderen hebben.

Compleet onrealistisch dus.

Ik kan streken in antwerpen aanduiden waar er uitsluitend joden wonen is dat ook een dreiging ik kan streken,...
Bangmakerij, niks meer.
Oud 19 april 2004, 16:10   #53
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Belgie heeft met zijn meer dan 10 miljoen inwoners een 4 a 500 000 moslim . Om een meerderheid te vormen moeten die dus 51% hebben. De niet moslims blijven onveranderd (9 miljoen 500 000) dus moeten er 9miljoen moslims bijkomen.

Om in 2 generaties 9 miljoen moslims "bij te maken" moet elk moslim koppel een tiental kinderen hebben.

Ik kan streken in antwerpen aanduiden waar er uitsluitend joden wonen is dat ook een dreiging ik kan streken,...
Bangmakerij, niks meer.
Terwijl uw stelling dat er geen dreiging is juist is, moet je toch oppassen met die redenering.

Ik draai het vraagstuk even om: Met hoeveel zijn ze in de Duitstalige gemeenschap?
Oud 19 april 2004, 16:13   #54
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bangmakerij, niks meer.
Zie je wel, totaal geen oog voor cijfers in hun context.

Brussel is een gewest. Antwerpen en Mechelen zijn steden.

Voor de inwoners van Antwerpen, Brussel en Mechelen maakt dat dus heel veel uit. Hun omgeving verandert drastisch, en deze verandering is zelfs zichtbaar van seizoen tot seizoen. Kom ergens een aantal maanden niet en als je er terugkomt zijn er weeral enkele huizen en winkels ingepalmd door moslims.

De Joden vormen al decennia-lang een kleine en stabiele bevolkingsgroep, in Antwerpen van zo'n 20.000. Zij groeien niet aan, dit in tegenstelling tot de moslims die in Antwerpen alleen al op nauwelijks 40 jaar in aantal zijn toegenomen van 0 naar 80.000 vandaag, of 4 keer meer dan er Joden in Antwerpen of 2 keer meer dan er Joden in België leven.

Brussel wordt een islamitisch Gewest. En Antwerpen en Mechelen worden islamitische steden. En dit zal gebeuren binnen dit en 40 jaar.
Oud 19 april 2004, 16:14   #55
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Terwijl uw stelling dat er geen dreiging is juist is, moet je toch oppassen met die redenering.

Ik draai het vraagstuk even om: Met hoeveel zijn ze in de Duitstalige gemeenschap?
Met een heel pak meer . Enkele miljoen in een land van 80 miljoen mensen. iets meer dan in belgie dus.

De hele discussie is zinloos, moslims zijn net zo min 1 geheel als de christenen zijn. Kijk maar naar iraq, kijk maar in belgie naar de vijandigheid van turken tegen marokanen. De verschillen in de onderlingen minderheden zijn ook groot, sommige moslims zijn even moslim als de meeste belgen katholiek zijn.

enz enz.
Oud 19 april 2004, 16:17   #56
k9

Standaard

Citaat:

Zie je wel, totaal geen oog voor cijfers in hun context.

Brussel is een gewest. Antwerpen en Mechelen zijn steden.

Voor de inwoners van Antwerpen, Brussel en Mechelen maakt dat dus heel veel uit. Hun omgeving verandert drastisch, en deze verandering is zelfs zichtbaar van seizoen tot seizoen. Kom ergens een aantal maanden niet en als je er terugkomt zijn er weeral enkele huizen en winkels ingepalmd door moslims.
Het ging over een dreiging voor belgie, niet dat een racisistje zoals jij er niet tegenkan dat een moslim een huis bezit.

Demografisch gezien zijn "de moslims" voor belgie geen bedreiging.

Citaat:
Brussel wordt een islamitisch Gewest. En Antwerpen en Mechelen worden islamitische steden.

Ach ja leef jij maar met die angst, je verdient het. Hopelijk flip je niet door en begin je geen moslims af te schieten.
Oud 19 april 2004, 16:18   #57
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Goed plan! Maar waarom moet dat een land in Europa zijn, kies toch een tropisch land, en dan nog liefst een eiland, zodat je je grenzen goed kan bewaken.

St. Helena bijvoorbeeld:Sturen jullie ons af en toe een kaartje, uit het White Power-paradijs?
Helaba, de inwoners van St. Helena nu zijn zowat de meest interculturele die je je kan inbeelden. Beetje mix tussen zwarten, Europeanen en Chinezen. Enfin het zijn allemaal mengvormen.
Oud 19 april 2004, 16:18   #58
Darwin
Banneling

Standaard

West-Europa evolueert naar een situatie waarbij de steden bevolkt worden door moslims en waarbij de interstedelijke gebieden bevolkt worden door niet-moslims.

West-Europa wordt dus één grote Balkan, Libanon of Israel.

Kies maar uit.
Oud 19 april 2004, 16:20   #59
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Als we alle gronden nu eens gewoon verkopen. Dan woont elk individu waar hij wil wonen.Niets houdt Cynicus en co tegen om een groot deel gronden naast elkaar te kopen en zodoende een stukje blank Europa te hebben.
Oud 19 april 2004, 16:21   #60
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan ik alleen maar bevestigen, Straddle... Als er één plaats is waar je ergens een beeld kan vormen van multicultureel samenleven, dan is het wel in de USA. Het beeld van de permanente gewelddadige spanningen tussen bevolkingsgroepen op basis van etnie wordt vaak ingegeven door films en televisiereeksen (vaak uit de eighties...).

Dat neemt echter niet weg dat er wel essentiële verschillen bestaan tussen de cultuur in de VS en Europa. Nooit vergeten dat de gemiddelde (blanke) Amerikaan zich nog altijd verbonden voelt met de pioniers van weleer en zich maar al te goed bewust is dat ie weinig historische claims heeft op het land dat ie bewoont. Tradities zoals thanksgiving doen daar nog heel sterk aan denken. Misschien heeft ook die ingesteldheid wel z'n rol gespeeld in het multiculturele proces.

Ik zou daar heel graag jouw visie eens op leren kennen. Dit is een aspect van de Amerikaanse cultuur dat ik destijds jammergenoeg veel te weinig heb bestudeerd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be