Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2009, 22:50   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Volgens het onderzoek zijn 41.5% van de VB-kiezers vrouwen.
Dat je heel wat vrouwen kent die VB stemmen is dus niet in tegenspraak met het onderzoek.
Ja, maar dat zijn dan ook 41,5 % vrouwen he, en geen mossels. En hoe bedoelen ze dat, ...41,5 % van wat. Hoe kunnen zij dat nu weten. Een verschil van 8,5 % is voor een peiling NIETS , NIENTE. Allora, voor het zelfde geld zijn er in werkelijkheid zelfs meer dan 50 % vrouwen. Niets anders dan lulkoek, daar is alles mee gezegd.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 april 2009 om 23:03.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 22:53   #42
born2bewild
Banneling

Standaard

sociale wetenschappers, wie zijn ze, waarvoor dienen ze en vooral: wie betaalt ze?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 23:45   #43
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ja; op alle 3.
Helaas wel, ja ..
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 08:20   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ja; op alle 3.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Helaas wel, ja ..
Kan je uitleggen waarop je je baseert om dit te stellen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 09:27   #45
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Heb ik zojuist gedaan, maar ben daarom niet meer overtuigd. Ze leggen zelf uit dat ze dikwijls moeten gissen en aanpassen en veronderstellen enz
Ben 63 jaar, ben nog nooit om mijn mening gevraagd in dat verband. Wie op het forum heeft het anders meegemaakt? (De laatste jaren kan men via het internet meedoen aan allerlei vragen en enquetes, maar...)
Nog eens, op voorhand aan het kiesvee vertellen wie volgens "hen" op welke partij zal stemmen, en in welke percentages is en blijft een vorm van brainwashing. Een deel van het "kiesvee" gaat er waarschijnlijk van uit dat de partij die volgens enquetes veel stemmen haalt wel de beste zal zijn ipv een beetje zelf te grasduinen en de media te volgen over het dagelijks gebeuren in dit landje. Het was/is bvb "bon ton" om VB-kiezers voor te stellen als de lagere soort in de maatschappij (ik heb het hier niet over deze enquete). Meermaals zo begrepen uit nieuwscommentaren van sommigen, terwijl het in werkelijkheid echt niet gaat over een verzameling van onontwikkelden en randgevallen of randdebielen en noem maar op...
En men hoopt dus dat een deel van het kiesvee daar gewoon zal op reageren met "ikke niet, ik ben een hoogstaander persoon enz" terwijl ze geen benul hebben waarover het gaat! Het soort dat bij het horen van de letters VB meteen beslist dat ze niet verder moeten kijken en lezen...
Ik heb echt de indruk dat jij deze studie niet goed hebt begrepen. Het is geen voorspelling naar de volgende verkiezingen toe,maar een studie naar het reele stemgedrag van de kiezers in 2007.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 09:41   #46
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu weet ik waarom ik nooit iets win met de Nationale Loterij. Zij gebruikt al haar inkomsten om onzinnige studies mee te doen, in plaats van ze terug uit te keren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 09:43   #47
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Jonge, dat laat me koud want die zijn te stom om mensen te noemen en wat gij daar van denkt kan me ook gestolen worden.

Ik heb nog nooit anders geweten dan dat er voor de verkiezingen allerhande peilingen gehouden worden en al naar gelang welke strekkingen er achter staat verschillen de resultaten van 10 naar 90% maar kloppen doet er heen enkele.
Nog iemand die niet begrepen heeft waarover het gaat. Dat het leeuwenaandeel van de VB stemmers laag of ongeschoold zijn lijkt hierbij te kloppen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 13:25   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Nog iemand die niet begrepen heeft waarover het gaat. Dat het leeuwenaandeel van de VB stemmers laag of ongeschoold zijn lijkt hierbij te kloppen.
Allé, stemmen de allochtonen ook al op het vb
Oud 12 april 2009, 13:33   #49
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
de laaggeschoolden van het vb en allochtonen hebben veel gemeen
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 13:44   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
de laaggeschoolden van het vb en allochtonen hebben veel gemeen
Zoook zullen de laaggschoolden van de vld, de spa, de cdv, de pvda... ook veel gemeen hebben.
Oud 12 april 2009, 17:26   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoook zullen de laaggschoolden van de vld, de spa, de cdv, de pvda... ook veel gemeen hebben.
Maar ook veel verschillen.

Volgens het onderzoek zijn het de VB-kiezers die meest "de wereld als uiterst complex aanzien, hun medemens wantrouwen, negatief staan ten aanzien van etnische minderheden, er autoritaire denkbeelden op nahouden en van de politiek vervreemd zijn." en ook "het minst bereid zijn om met bepaalde acties bij te dragen aan een betere leefomgeving"
LDD heeft eenzelfde kiespubliek, maar minder extreem.
En LDD en VB hebben het minst vrouwelijke kiezers.
De groen-kiezers zijn hun tegenpool.
Oud 12 april 2009, 18:07   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar ook veel verschillen.

Volgens het onderzoek zijn het de VB-kiezers die meest "de wereld als uiterst complex aanzien, hun medemens wantrouwen, negatief staan ten aanzien van etnische minderheden, er autoritaire denkbeelden op nahouden en van de politiek vervreemd zijn." en ook "het minst bereid zijn om met bepaalde acties bij te dragen aan een betere leefomgeving"
De groen-kiezers zijn hun tegenpool.
Zeker een onderzoek gesponserd door de overheid.
Maar te zien aan wat de machtspartijen er de laatste jaren van gebakken hebben, zou men beter een onderzoek doen naar de beleidmakers, ipv naar hun kiezers.
Het is centrumlinks dat Belgie naar de knoppen heeft geholpen, niet rechts.
Oud 12 april 2009, 19:29   #53
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik heb echt de indruk dat jij deze studie niet goed hebt begrepen. Het is geen voorspelling naar de volgende verkiezingen toe,maar een studie naar het reele stemgedrag van de kiezers in 2007.
Ik dacht dat er in mijn posting stond: (ik heb het hier niet over deze enquète)! Ik heb het voorbeeld van sommige meestal VRT-lieden gegeven die stelselmatig de publieke opinie bewerken met hun pro-multiculpraatjes en het onbeschaamd bashen van het VB publiek dat volgens hen uit bijna uitsluitend ongeletterde onnozelaars bestaat...
Gezien een paar van je volgende postings hoop ik dat je zelf geen stijfe-nek-problemen hebt met jouw superintelligentie, met al deze "laaggeschoolden" rond je...

Laatst gewijzigd door andev : 12 april 2009 om 19:43.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 19:19   #54
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar het schijnt zijn er weldegelijk, ja. Allochtonen die het beu zijn steeds door het slijk gesleurd te worden door toedoen van een bepaalde groep onder hen die enkel voor miserie zorgen!
Misschien is dat nog een deel van de oplossing: stel dat de vele allochtonen op wie niets aan te merken valt stemt voor een partij die het schorremorrie in hun rangen terug naar af stuurt, zogezegd "Belg" of niet, dan zou dat een serieuse win-win situatie zijn voor ons en voor hen, nietwaar? Gat in de kiesmarkt?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 19:40   #55
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker een onderzoek gesponserd door de overheid.
Maar te zien aan wat de machtspartijen er de laatste jaren van gebakken hebben, zou men beter een onderzoek doen naar de beleidmakers, ipv naar hun kiezers.
Het is centrumlinks dat Belgie naar de knoppen heeft geholpen, niet rechts.
Het is een onderzoek uitgevoerd door het Instituut voor Sociaal en Politiek Opinieonderzoek (ISPO) van het Centrum voor Sociologisch Onderzoek (CeSO) aan de Faculteit Sociale Wetenschappen van de Universiteit Leuven.

Waaraan ligt het dat het VB dit kiezerspubliek heeft?
"Volgens het onderzoek zijn het de VB-kiezers die meest "de wereld als uiterst complex aanzien, hun medemens wantrouwen, negatief staan ten aanzien van etnische minderheden, er autoritaire denkbeelden op nahouden en van de politiek vervreemd zijn." en ook "het minst bereid zijn om met bepaalde acties bij te dragen aan een betere leefomgeving"
De groen-kiezers zijn hun tegenpool."
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be