![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bereken daarnaast de prijs van goedbetaalde mannen met goed materieel op elk schip. Hint: de prijs van hyperdure militaire schepen, raketten en dat soort 'speelgoed' verdwijnt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() hint : die piraten gebruiken de buit om te investeren in beter materieel.
Laatst gewijzigd door Jedd : 13 april 2009 om 01:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Nimitz-klasse vliegdekschip Developmentprijs: 3 miljard dollar Bouwprijs: 4,5 miljard dollar Jaarlijkse operatiekost: 160 miljoen dollar Totaal: 8,66 miljard dollar Gerald R. Ford Klasse Developmentprijs: 5 miljard dollar Bouwprijs: 8 miljard dollar Jaarlijkse operatiekost: 250 miljoen dollar Totaal: 13,250 miljard dollar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Je hebt dan ook complete dominantie met dat prijskaartje. Met jouw "vrijwilligers" kunnen ze nooit een dergelijke vuist maken. Daar zit de knoop van jouw redenering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Oh ja, om het even 'goedkoper' te maken, prijs van een destroyerke; 1 miljard dollar. Dit soort dingen; ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Laten we er even van uitgaan dat de beveiliging van die regio een private zaak zou zijn. Wat overblijft van de staat, of het overlegmiddel dat de staat vervangt, is iets dat toepassing heeft op een verzameling van handelsbelangen. Hoe zou ik dan als redenaar met schepen in die regio handelen? Heel simpel, ik zou gewoon terugkeren naar koloniale toestanden.
Ik koop me een paar boten met geschut (en dan heb ik het zelf nog niet over de gigantische kanonnen van moderne oorlogsboten). Daarop zet ik huurlingen, en wees gerust dat ik die wel kan ronselen (huurlingen zijn immers van alle tijden), met de opdracht; beveilig die kuststrook. Wel, garantie dat die kuststrook veilig zal zijn. Een paar dorpen gaan in de fik vliegen, dat wel. Maar mijn winsten zijn veilig. Vervolgens bouw ik een paar vrijhavens in dat gebied voor schepen te beschermen en te bevoorraden voor je het weet heb ik gewoon militaire steunpunten in het gebied. Dan ben ik uiteindelijk een regionale macht. Een soort koloniale macht zonder een staat om enige verantwoording af te leggen. Somalië Vrijstaat-toestanden.
![]() |
#51 |
|
![]() Je schijnt het niet te snappen. Een destroyer delft het onderspit tegen de Amerikaanse marine. Dat is de reden waarom de VS zoveel investeert in hun wapentuig. Omdat dergelijke dominantie lonend is. Extrapoleer dat naar de vraag waarom milities werden vervangen door staande nationale legers, en je krijgt hetzelfde antwoord: milities zijn outdated, vermits ze op geen enkele wijze nog relevant zijn in het modern defensie-apparaat. Wat jij wil doen, is een middeleeuwse denkwijze transplanteren in een laatmoderne wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Maar kom, we kunnen toch maar weer zeggen dat zonder staatsmacht de vuile onmenselijke, nietsontzienende kapitalisten mensen zullen vermoorden, dat is ook al wat he? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Dat wel maar die piraten zijn nog altijd oefenschijven tegenover een destroyer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Tof. Met u gaan we nu es vrede en welvaart bereiken se. /sarcasme
Laatst gewijzigd door Heftruck : 13 april 2009 om 02:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Waarom zou ik enkel de gevolgen bestrijden als ik maar een paar keer een investering moet doen om heel de kust te beveiligen? Dan ben ik gewoon een krijgsheer in dienst van de rederijen, wat mij op middellange en lange termijn een pak geld kan opleveren.
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Heb ik uw artikel vernoemd in mijn reactie? Ik dacht het niet. Die verhaaltjes zijn allemaal heel mooi maar ze gelden gewoon niet meer, de tijd dat ze "Somalische Kustwacht" speelden is lang voorbij hoor.
|
![]() |
![]() |