![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch niet zo raar dat die voor 2 zitjs moeten betalen?
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marie heeft gelijk, er is verband tussen armoede en overgewicht.
En inderdaad; lange mensen hebben het vaak extra lastig en zeker op vliegtuigen dus als een dikke reiziger moet betalen moet de vliegtuigmaatschappij ook een behoorlijk zitplaatsen voorzien voor lange mensen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als een standaard vliegtuig opeens volgezet wordt met corpulente i.p.v. normale personen zal dit toestel zelfs niet mogen opstijgen. Dat zou het leven van alle inzittenden in gevaar kunnen brengen.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 19 april 2009 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Alle gekheid op een stokje, ik heb niks tegen dikzakken, maar wat is er nu oneerlijk aan om iemand voor twee zetels te laten betalen...als hij er twee nodig heeft ? Als ik 150 kilo bagage wil meeslepen, moet ik dat ook betalen hoor ?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ipv de helft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burger
|
![]() Wat ik nooit begrepen heb is waarom een koffer gewogen wordt en een pasagier niet.
Voor mij is het simpel bagage + passagier op de weegschaal voor vertrek en afhankelijk van het type ticket je besteld hebt worden eventuele additionele kosten van je ticket ter plaatse berekend ik zie niet waar er sprake kan zijn van discrimatie iedereen kan zelf bepalen hoeveel hij/zij weegt en hoeveel bagage je mee neemt de operationale kosten van een vliegtuig zijn nu eenmaal sterk afhankelijk van het te transporteren gewicht |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat dus om mensen die zo dik zijn dat ze twee stoeltjes nodig hebben, en die hoeven alleen extra te betalen als het vliegtuig helemaal vol zit, als er dus echt mensen niet mee kunnen omdat zij op twee stoeltjes moeten zitten. Op zich zet het wel de deur open naar hogere tarieven voor bijvoorbeeld bovengemiddeld zware passagiers, maar de maatregel op zich, wie is er nou zo dik dat ie twee stoelen nodig heeft? Ik ken wel mensen die in de lengte wel een extra plek kunnen gebruiken, maar die breedte daar werk ik nog aan. En anders gewoon bussiness class vliegen hè?
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bv weet best dat enkele kilootjes van mijn overgewicht te wijten zijn aan het feit dat ik gek ben op chocolade, maar ik weet ook dat dat iets van de laatste jaren is (sinds de menopauze). Vroeger snoepte ik weinig en had ik toch overgewicht wat veroorzaakt werd door medicijnen die ik gedurende meer dan 40 jaar heb moeten nemen.
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie 'medelijden' heeft met mensen die erg korpulent zijn, omdat er eventueel een medische grondslag is; en wie bijgevolg vindt dat die mensen 'gratis' meer plaats mogen krijgen op een vliegtuig, die moet ook aanvaarden dat mensen die liggend moeten vervoerd worden, ook niet meer moeten betalen dan een gewoon zittend passagier.
Erg komfortabel voor mij: ik zal wel wat rugpijn veinzen, en heel wat leuker de vliegreis maken .... (en onderweg nog eens wisselen van plaats met mijn vrouw, als de airhostessen even niet opletten ...) Mag ik trouwens nog even opmerken dat het niet zozeer het enkele aantal kilogrammen is, die het probleem vormen. Maar wel degelijk het gevoel van de gewone passagier, die de pech heeft om naast zo'n dikkerd te zitten. Of die ziet dat die dikkerd een van de 'betere' plaatsen krijgt (meer beenruimte net achter de deuropeningen, of op een plaats waar het aantal zetels in de breedte net mindert met één stuk ...). Pech, want zelfs voor een vluchtje naar Turkije, is de benepen gewone plaats voor een niet-korpulente mens reeds een onkomfortabele vier-uren-vlucht.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel, ik ben nu zo een mastodont van +150 kg
Ik mag een aantal van jullie wel feliciteren met een aantal vooroordelen en foutieve informatie. Ik vlieg meestal samen met mijn graatmager vrouwtje. Ondanks het feit dat zij met liefde wat plaats aan mij wil afstaan, wordt er steeds geeist bij landen en opstijgen, dat de zetelleuning neergeklapt wordt. Ik mag blijkbaar maar één zetel innemen. Bovendien passen wij samen op 2 zetels, en is ons gewicht samen het gewicht van 2 stevige heren. Iemand een idee waarom ik dan zou moeten dubbelbetalen? Ik laat mijn vrouw ook steeds tussen ons en de eventuele rijgenoot zitten. Zelf prefereer ik een gangplaats, zodat ik bij ontbreken van gangverkeer wat naar die kant kan overhellen. Ook de informatie over de ruime plaatsen voor dikkers is volledig fout. Die plaatsen werden mij om die reden al vele malen geweigerd. Ik ben nog nooit gevraagd elders plaats te nemen wegens de zogenaamde balans van een vliegtuig. Daar zijn technische oplossingen voor. Graag zou ik ook korting krijgen voor het niet verbruiken van de maaltijden aan boord, want het tafeltje kan niet neerklappen. Het niet eten heeft uiteraard een gunstige invloed op het laten van winden, boeren en andere geurverspreiders. Mijn felicitaties voor het automatisch toeschrijven van lijfgeuren en andere ongemakken aan dikkerds. Uiteraard bestaan die, maar automatisch het ene aan het andere linken getuigd van een miniverstand (weliswaar in een prachig normaal lijf). |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met iemand die een ziekte heeft, en daardoor enorm dik is, of het nu direct door de ziekte of door de medicamenten om die ziekte tegen te gaan is , zal ik mij zeker en vast nooit vrolijk maken. Wat veelvraten betreft, die door hun eigen stomme schuld zo vet zijn, heb ik niet het minste medelijden , en vind dat ik daar ook mee mag lachen. In beide gevallen : als je dubbel plaats pakt, moet je dubbel betalen. Maar als het door ziekte komt, zou de ziekenkas mogen inspringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Ticketprijs structuren als volgt: basisprijs per plaats + toeslag per kilogram (passagier + bagage).
Eerlijk en kijkende naar de kosten van een vliegtuig ook het beste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
weet je , als jij met je vrouwtje het zo regelt dan raakt het men koude kleren niet ..... maar als er een derde last van heeft is dat wel helemaal anders !!! ik hou er niet van om bijvoorbeeld op een bus geplet te worden tussen het venster en een iets of wat steviger persoon , geloof me vrij dat is echt degoutant
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Een vliegtuig vol met zware mensen verbruikt meer (en kost dus meer) als een vliegtuig met normale mensen. Het is niet fair dat de normale mensen mee moeten betalen aan de extra kost die een dikzak met zich meebrengt.
En hier is niets asociaal aan. Gewicht = extra lift = extra drag = extra voortstuwing = meer brandstofverbruik. |
![]() |
![]() |