![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat om de wet zelf. De ene drug is toegelaten terwijl andere die even gevaarlijk of zelfs veel ongevaarlijker zijn wel verboden worden. Het is discriminatie op basis van druggebruik.
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het discriminatieverbod is geschonden wanneer voor een verschil in behandeling tussen twee of meerdere personen, situaties of gevallen geen redelijke verantwoording bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Neen, alle drugs legaliseren. Geen discriminatie meer.
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wordt tijd dat de "burger" eens correcte informatie krijgt over drugs. Dat de vooroordelen over gebruikers doorprikt worden. Ik weet niet of jij in je omgeving, bij familie, vrienden, collega's kan zeggen dat je graag een joint rookt? De meeste gebruikers verzwijgen dit uiteraard. Heel wat mensen hebben ongetwijfeld in hun omgeving drugsgebruikers, waarvan ze geen vermoeden hebben. Ik denk dat veel mensen nogal ogen zouden trekken moesten ze weten wie er allemaal iets anders gebruikt dan alcohol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Mij niet.
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn plan is het wegwerken van discriminatie en het legaliseren van drugs.
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ARtisjok,
iedereen weet dat ik blow, iedereen ![]() Ouders hadden gehad liever van niet. Maar ik vind dat het allemaal nog goed meevalt. Ik citeer ook mijn vriendenkring en familie: we hebben liever dat je een jointje rookt dan dat je DRINKT, maar nog liever geen van beide. Dat laatste (geen van beide) is dan vooral familie dat spreekt. Ik ben al wel door mensen die buiten mijn kringen staan een junk genoemd, of een zieligaard. Maarja, dat hoort erbij zeker? Hun onwetendheid heeft me dan ook nooit geraakt. Ik wist immers wel beter. Maar neen, ik denk niet dat we de media daar dadelijk bij moeten halen. De media zal het toch maar verdraaien naar haar goesting. Zie hoe ze alles opblazen en sensatie-gericht aanpassen. Ik denk dat we meer gaan bereiken met goede gesprekken, en dan pas de media erbij halen. Zie, wie wilt er hier duidelijkheid? Ik reik de hand: laat ons eens horen op het gerecht en bij een advocaat wat de opties zijn, zonder dadelijk de media erbij te betrekken. Alles volgens het boekje zonder camera in het face. Wie is er voor te vinden een proces tegen de staat te starten ? Wie? En dan ja dan wordt het stil, en zo bereiken we nooit iets. De media erbij halen zal de staat alleen maar meer haar best doen doen om ons tegengelijk te bewijzen. En de media is in handen van de staat.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 april 2009 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het toch straf dat je "iedereen" durft en kan vertellen dat je blowt. Vind je niet dat veel mensen een verkeerd beeld hebben over drugs en gebruikers, en dat daar ook nog wat werk is? Ik wil zo'n proces wel steunen. Ik denk niet dat je kan stellen dat de media (of alle media) in handen is van de staat. Ik erger mij wel geregeld over de onderwerpen en over de manier van berichtgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het legaliseren van alle drugs, dus. Als het alleen over het wegwerken van discriminatie gaat, zijn er andere middelen (alle drugs verbieden). Trouwens het toelaten van bepaalde drugs, en het verbieden van andere, is niet discriminerend. Drugs zijn nu eenmaal geen levende wezens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben altijd recht voor de raap geweest.
Mijn gebuur toen ik bij mijn ouders woonde was nen politie. Die zal wss wel geroken hebben dat ik buiten mijn jays smoorde, die mens zei altijd goeiendag tegen mij ![]() Maarja, ik denk dat ik eigenlijk veel chance heb gehad en het goe getroffen heb. Ik ben zo goed als nooit veroordeeld geweest door mensen omdat ik blow. Maar ik zeg het, ik ben al wel door buitenstaanders zielig genoemd en een junk, dat wel. Maar ik heb een goede familie en een veilige vriendenkring. We laten mekaar gewoon vrij, ieder zijn ding he. Mijne beste maat drinkt en blowed al meer dan tien jaar niet meer, ik respecteer dat. Net zoals hij van mij respecteert dat ik blow. Ik mocht zelfs bij hem binnen blowen. Wel ik zeg je, met de media erbij halen gaan we niet het gewenst resultaat halen. De media zal ons wel vinden eens we ermee begonnen zijn. Een uitleg vragen en een rechtvaardiging vragen is toch ons recht? Moet daar persé een cameraploeg voor bij zijn? Als we het voor de TV willen kunnen we beter een debat aangaan met politiekers in Phara ofzo he. Hoewel ik dat persoonlijk pissen tegen de wind noem.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 april 2009 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Minister-President
|
![]() Neen, het legaliseren van drugs en het wegwerken van discriminatie.
Citaat:
Citaat:
Als iemand die slaappillen slikt gewoon zijn ding mag doen terwijl iemand die peppillen slikt zijn geld en vrijheid afgepakt mogen worden is er weldegelijk sprake van discriminatie op basis van druggebruik.
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Jij hebt blijkbaar veel chance gehad, maar vind je niet dat veel mensen een verkeerd beeld hebben over drugs en gebruikers, en dat daar ook nog wat werk is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hij nu blank of zwart is, hij zal voor dezelfde legale drugs niet bestraft, of voor dezelfde niet legale drugs wel bestraft worden. Daarvoor moet hij zijn huidskleur niet veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hij nu blank of zwart is, hij zal voor dezelfde legale drugs niet bestraft, of voor dezelfde niet legale drugs wel bestraft worden. Daarvoor moet hij zijn huidskleur niet veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee nee natuurlijk niet, iedereen zijn mening, waarheid en visie he. De media is een goed medium (in meervoud haha) om mensen te bereiken. Maar eens op tape, kunnen ze uw woorden verdraaien naar hun hand. Dus ja? Ze hebben nu al in het archief zoveel beelden van probleemgebruikers. Ze kunnen dat zo maximaliseren dat die mensen terug naar hun oude overtuigingen zakken als we dan toch een "punt" zouden maken. Daarom best uit het zicht van de camera. Iemand dat hier rechten gestudeerd heeft? Naar wie stuurt ge een dagvaarding als ge een wetgeving wilt aanklagen? ![]()
![]() |