Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2009, 17:55   #41
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Er bestaat ook een verschil van behandeling tussen mensen die de snelheidsbeperking respecteren en diegenen die dat niet doen. Als we uw redenering volgen dan is elke beleidsmaatregel een schending van de anti-discriminatiewetgeving.
Het gaat niet om het verschil in behandeling tussen mensen die de wet naleven en mensen die dit niet doen.

Het gaat om de wet zelf. De ene drug is toegelaten terwijl andere die even gevaarlijk of zelfs veel ongevaarlijker zijn wel verboden worden.

Het is discriminatie op basis van druggebruik.
Oud 20 april 2009, 17:59   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Er bestaat ook een verschil van behandeling tussen mensen die de snelheidsbeperking respecteren en diegenen die dat niet doen. Als we uw redenering volgen dan is elke beleidsmaatregel een schending van de anti-discriminatiewetgeving.
Je hebt waarschijnlijk over het laatste deel van de zin gelezen.
Het discriminatieverbod is geschonden wanneer voor een verschil in behandeling tussen twee of meerdere personen, situaties of gevallen geen redelijke verantwoording bestaat.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 18:34   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Het gaat niet om het verschil in behandeling tussen mensen die de wet naleven en mensen die dit niet doen.

Het gaat om de wet zelf. De ene drug is toegelaten terwijl andere die even gevaarlijk of zelfs veel ongevaarlijker zijn wel verboden worden.

Het is discriminatie op basis van druggebruik.
Dus alle drugs verbieden. Geen discriminatie meer.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 18:41   #44
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dus alle drugs verbieden. Geen discriminatie meer.
Neen, alle drugs legaliseren. Geen discriminatie meer.
Oud 20 april 2009, 19:35   #45
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Danny,

Ik denk toch dat de media erbij halen geen goed idee is.
Ik voel je punt heel sterk aan nochtans, en het is overduidelijk dat er gediscrimineerd wordt.
Ik snap uw punt en dat van TUP wanneer je over de "juiste" aanpak spreekt.
TUP is voor natuurlijke middelen, jij voor "the whole package".

Je kan hopelijk ergens aanvoelen dat de "whole package" nog wel minstens een generatie van ons bedje verwijderd is. Maar ik respecteer wel dat het idee nu al uitgesproken wordt. Alle grote waarheden begonnen ooit als blasfemie he.

Een XTC zonder de schadelijke stoffen erin, ik denk dat men dan toch op zoek gaat achter die XTC dat het "extase" gevoeld oppept.
Mijn eerste keer XTC was TE gek! Maar dat ligt er dan vooral aan dat daar tryptamine, smack en pep in zat.
Ik vind de herbal xtc's maar flauw en geven mij zeker niet dat "party-gevoel".
En met een goede "plakbol" kan je ze nu ook niet bepaald vergelijken.
Dus zowiezo denk ik langs ene kant dat men wel degelijk naar illegale hard drugs zal blijven grjipen. Net zoals cocaïne, kan jij het effect inbeelden van coke zonder de kerosine erbij verwerkt? Ik niet.
Wel heb ik al op een cocablaadje geknauwt en dat was teleurstellend. Mate de coca (thee van coca bladeren) is trouwens in hoge gebergten een must om niet ziek te worden. Tegen de hoogziekte.

Ik denk dat zuivere hard drugs voor de gebruiker heel teleurstellend zal uitkomen.

En daar verschilt het dan weer met cannabis.
Ik heb cannabis gekocht in coffeeshops, geteeld, van andere growers geproefd en de vuilste troep in mijn handen gekregen van straatdealers.

Cannabis is in haar zuivere vorm geeft wel degelijk het gewenst effect, en beter als ermee geknoeid is. Hoe zuiverder je wiet, hoe beter het effect.
Ik kan zelfs met zekerheid beamen, wanneer je met organische mest teelt en eventueel fosfor en potash bijvoedt met een booster (of pk13/14) veel zuiverder de ervaring beleeft als de doorsnee straatwiet.
Daarom vind ik dat we ons moeten beperken naar soft drugs.

Als er met wiet niet geknoeid wordt, is hij op zijn best.
En dat kan van hard drugs helaas niet gezegd worden.
Ik denk dat de media moet gehaald worden.
Het wordt tijd dat de "burger" eens correcte informatie krijgt over drugs. Dat de vooroordelen over gebruikers doorprikt worden.

Ik weet niet of jij in je omgeving, bij familie, vrienden, collega's kan zeggen dat je graag een joint rookt?
De meeste gebruikers verzwijgen dit uiteraard. Heel wat mensen hebben ongetwijfeld in hun omgeving drugsgebruikers, waarvan ze geen vermoeden hebben.
Ik denk dat veel mensen nogal ogen zouden trekken moesten ze weten wie er allemaal iets anders gebruikt dan alcohol.
Oud 20 april 2009, 19:40   #46
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, alle drugs legaliseren. Geen discriminatie meer.
Ook bij alle drugs verbieden is er geen discriminatie. Schijnt mij trouwens logischer te zijn.
Oud 20 april 2009, 19:44   #47
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ook bij alle drugs verbieden is er geen discriminatie. Schijnt mij trouwens logischer te zijn.
Mij niet.
Oud 20 april 2009, 19:51   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij niet.
Hangt er wel vanaf wat Uw geheime agenda is. Het wegwerken van discriminatie, of het legaliseren van alle drugs ?
Oud 20 april 2009, 19:55   #49
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hangt er wel vanaf wat Uw geheime agenda is. Het wegwerken van discriminatie, of het legaliseren van alle drugs ?
Ik heb geen geheime agenda.

Mijn plan is het wegwerken van discriminatie en het legaliseren van drugs.
Oud 20 april 2009, 19:59   #50
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

ARtisjok,

iedereen weet dat ik blow, iedereen

Ouders hadden gehad liever van niet. Maar ik vind dat het allemaal nog goed meevalt.
Ik citeer ook mijn vriendenkring en familie: we hebben liever dat je een jointje rookt dan dat je DRINKT, maar nog liever geen van beide. Dat laatste (geen van beide) is dan vooral familie dat spreekt.

Ik ben al wel door mensen die buiten mijn kringen staan een junk genoemd, of een zieligaard. Maarja, dat hoort erbij zeker? Hun onwetendheid heeft me dan ook nooit geraakt. Ik wist immers wel beter.

Maar neen, ik denk niet dat we de media daar dadelijk bij moeten halen. De media zal het toch maar verdraaien naar haar goesting. Zie hoe ze alles opblazen en sensatie-gericht aanpassen.
Ik denk dat we meer gaan bereiken met goede gesprekken, en dan pas de media erbij halen.

Zie, wie wilt er hier duidelijkheid?
Ik reik de hand: laat ons eens horen op het gerecht en bij een advocaat wat de opties zijn, zonder dadelijk de media erbij te betrekken. Alles volgens het boekje zonder camera in het face.

Wie is er voor te vinden een proces tegen de staat te starten ? Wie?
En dan ja dan wordt het stil, en zo bereiken we nooit iets.
De media erbij halen zal de staat alleen maar meer haar best doen doen om ons tegengelijk te bewijzen.
En de media is in handen van de staat.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 april 2009 om 20:00.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 20:24   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ARtisjok,

iedereen weet dat ik blow, iedereen

Ouders hadden gehad liever van niet. Maar ik vind dat het allemaal nog goed meevalt.
Ik citeer ook mijn vriendenkring en familie: we hebben liever dat je een jointje rookt dan dat je DRINKT, maar nog liever geen van beide. Dat laatste (geen van beide) is dan vooral familie dat spreekt.

Ik ben al wel door mensen die buiten mijn kringen staan een junk genoemd, of een zieligaard. Maarja, dat hoort erbij zeker? Hun onwetendheid heeft me dan ook nooit geraakt. Ik wist immers wel beter.

Maar neen, ik denk niet dat we de media daar dadelijk bij moeten halen. De media zal het toch maar verdraaien naar haar goesting. Zie hoe ze alles opblazen en sensatie-gericht aanpassen.
Ik denk dat we meer gaan bereiken met goede gesprekken, en dan pas de media erbij halen.

Zie, wie wilt er hier duidelijkheid?
Ik reik de hand: laat ons eens horen op het gerecht en bij een advocaat wat de opties zijn, zonder dadelijk de media erbij te betrekken. Alles volgens het boekje zonder camera in het face.

Wie is er voor te vinden een proces tegen de staat te starten ? Wie?
En dan ja dan wordt het stil, en zo bereiken we nooit iets.
De media erbij halen zal de staat alleen maar meer haar best doen doen om ons tegengelijk te bewijzen.
En de media is in handen van de staat.
Ook je collega's? Buren?
Ik vind het toch straf dat je "iedereen" durft en kan vertellen dat je blowt.
Vind je niet dat veel mensen een verkeerd beeld hebben over drugs en gebruikers, en dat daar ook nog wat werk is?

Ik wil zo'n proces wel steunen.
Ik denk niet dat je kan stellen dat de media (of alle media) in handen is van de staat. Ik erger mij wel geregeld over de onderwerpen en over de manier van berichtgeving.
Oud 20 april 2009, 20:33   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen geheime agenda.

Mijn plan is het wegwerken van discriminatie en het legaliseren van drugs.
Het legaliseren van alle drugs, dus. Als het alleen over het wegwerken van discriminatie gaat, zijn er andere middelen (alle drugs verbieden). Trouwens het toelaten van bepaalde drugs, en het verbieden van andere, is niet discriminerend. Drugs zijn nu eenmaal geen levende wezens.
Oud 20 april 2009, 20:36   #53
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik ben altijd recht voor de raap geweest.
Mijn gebuur toen ik bij mijn ouders woonde was nen politie.
Die zal wss wel geroken hebben dat ik buiten mijn jays smoorde, die mens zei altijd goeiendag tegen mij

Maarja, ik denk dat ik eigenlijk veel chance heb gehad en het goe getroffen heb.
Ik ben zo goed als nooit veroordeeld geweest door mensen omdat ik blow.

Maar ik zeg het, ik ben al wel door buitenstaanders zielig genoemd en een junk, dat wel. Maar ik heb een goede familie en een veilige vriendenkring. We laten mekaar gewoon vrij, ieder zijn ding he.
Mijne beste maat drinkt en blowed al meer dan tien jaar niet meer, ik respecteer dat. Net zoals hij van mij respecteert dat ik blow. Ik mocht zelfs bij hem binnen blowen.

Wel ik zeg je, met de media erbij halen gaan we niet het gewenst resultaat halen.
De media zal ons wel vinden eens we ermee begonnen zijn.
Een uitleg vragen en een rechtvaardiging vragen is toch ons recht? Moet daar persé een cameraploeg voor bij zijn?

Als we het voor de TV willen kunnen we beter een debat aangaan met politiekers in Phara ofzo he. Hoewel ik dat persoonlijk pissen tegen de wind noem.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 april 2009 om 20:36.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 20:42   #54
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het legaliseren van alle drugs, dus.
Neen, het legaliseren van drugs en het wegwerken van discriminatie.

Citaat:
Als het alleen over het wegwerken van discriminatie gaat, zijn er andere middelen (alle drugs verbieden).
Of alle drugs legaliseren.

Citaat:
Trouwens het toelaten van bepaalde drugs, en het verbieden van andere, is niet discriminerend. Drugs zijn nu eenmaal geen levende wezens.
Het zijn niet de drugs die gediscrimineerd worden maar de gebruikers.

Als iemand die slaappillen slikt gewoon zijn ding mag doen terwijl iemand die peppillen slikt zijn geld en vrijheid afgepakt mogen worden is er weldegelijk sprake van discriminatie op basis van druggebruik.
Oud 20 april 2009, 20:49   #55
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd recht voor de raap geweest.
Mijn gebuur toen ik bij mijn ouders woonde was nen politie.
Die zal wss wel geroken hebben dat ik buiten mijn jays smoorde, die mens zei altijd goeiendag tegen mij

Maarja, ik denk dat ik eigenlijk veel chance heb gehad en het goe getroffen heb.
Ik ben zo goed als nooit veroordeeld geweest door mensen omdat ik blow.

Maar ik zeg het, ik ben al wel door buitenstaanders zielig genoemd en een junk, dat wel. Maar ik heb een goede familie en een veilige vriendenkring. We laten mekaar gewoon vrij, ieder zijn ding he.
Mijne beste maat drinkt en blowed al meer dan tien jaar niet meer, ik respecteer dat. Net zoals hij van mij respecteert dat ik blow. Ik mocht zelfs bij hem binnen blowen.

Wel ik zeg je, met de media erbij halen gaan we niet het gewenst resultaat halen.
De media zal ons wel vinden eens we ermee begonnen zijn.
Een uitleg vragen en een rechtvaardiging vragen is toch ons recht? Moet daar persé een cameraploeg voor bij zijn?

Als we het voor de TV willen kunnen we beter een debat aangaan met politiekers in Phara ofzo he. Hoewel ik dat persoonlijk pissen tegen de wind noem.
Het is niet omdat jij dat zegt (over de media en gewenst resultaat halen) dat ik dat zomaar geloof. Ik denk er nog eens over na.

Jij hebt blijkbaar veel chance gehad, maar vind je niet dat veel mensen een verkeerd beeld hebben over drugs en gebruikers, en dat daar ook nog wat werk is?
Oud 20 april 2009, 20:51   #56
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn niet de drugs die gediscrimineerd worden maar de gebruikers.

Als iemand die slaappillen slikt gewoon zijn ding mag doen terwijl iemand die peppillen slikt zijn geld en vrijheid afgepakt mogen worden is er weldegelijk sprake van discriminatie op basis van druggebruik.
Welnee, de slikker van peppillen mag gerust slaappillen slikken (hij zal er alleen moeten aangeraken dacht ik - is er geen doktersvoortschrift voor nodig ?) zonder problemen, terwijl de slikker van slaappillen, wel problemen zal krijgen bij het slikken van peppillen.
Oud 20 april 2009, 20:59   #57
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welnee, de slikker van peppillen mag gerust slaappillen slikken (hij zal er alleen moeten aangeraken dacht ik - is er geen doktersvoortschrift voor nodig ?) zonder problemen, terwijl de slikker van slaappillen, wel problemen zal krijgen bij het slikken van peppillen.
Dat is zoals tegen een neger zeggen dat hij niet moet klagen over racisme omdat hij toch gewoon blank kan worden zoals Michael Jackson.
Oud 20 april 2009, 21:27   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zoals tegen een neger zeggen dat hij niet moet klagen over racisme omdat hij toch gewoon blank kan worden zoals Michael Jackson.
Of hij nu blank of zwart is, hij zal voor dezelfde legale drugs niet bestraft, of voor dezelfde niet legale drugs wel bestraft worden. Daarvoor moet hij zijn huidskleur niet veranderen.
Oud 20 april 2009, 21:27   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of hij nu blank of zwart is, hij zal voor dezelfde legale drugs niet bestraft, of voor dezelfde niet legale drugs wel bestraft worden. Daarvoor moet hij zijn huidskleur niet veranderen.
Oud 20 april 2009, 22:23   #60
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is niet omdat jij dat zegt (over de media en gewenst resultaat halen) dat ik dat zomaar geloof. Ik denk er nog eens over na.

Jij hebt blijkbaar veel chance gehad, maar vind je niet dat veel mensen een verkeerd beeld hebben over drugs en gebruikers, en dat daar ook nog wat werk is?
Jawel Artisjok, ge moet mij gelijk geven. (hehehehe)
Nee nee natuurlijk niet, iedereen zijn mening, waarheid en visie he.

De media is een goed medium (in meervoud haha) om mensen te bereiken. Maar eens op tape, kunnen ze uw woorden verdraaien naar hun hand. Dus ja?
Ze hebben nu al in het archief zoveel beelden van probleemgebruikers. Ze kunnen dat zo maximaliseren dat die mensen terug naar hun oude overtuigingen zakken als we dan toch een "punt" zouden maken.
Daarom best uit het zicht van de camera.

Iemand dat hier rechten gestudeerd heeft?
Naar wie stuurt ge een dagvaarding als ge een wetgeving wilt aanklagen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be