![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Er is geen enkele reden om het bestaansrecht van Israël aan te vechten tenzij met een antisemiet is of een van die ultraortodoxe joden die het niet aanvaarden voor de Messias er is.
Israël is een van de weinige (misschien het enige) dat door de verenigde naties is goedgekeurd in 1947. Europa heeft zich gedurende eeuwen schuldig gemaakt aan Jodenvervolging met als climax de Shoah. Zij hebben bewezen dat zij gedurende 1600 jaar geen bescherming konden bieden aan dat volk. Dus nu moet er geen europeaan mee af komen dat dit land geen recht heeft. De Islam, maar meer in het bijzonder de Arabische landen en regimes hebben gedurende maar dan 1300 jaar de Joden onderdrukt. De eerste heldendaad van Mohammed was trouwens de Joden van Medina, die er reeds 500 jaar woonden uit te moorden. De jodenvervolgingen in de arabische regimes zijn nooit gestopt en de climax was het vermoorden en uitdrijven van de Joden in 1947-1950. Er werden toen meer Joden uit de arabische landen verdreven dan er arabische vluchtelingen of uitwijkelingen waren uit het toenmalig palestina (en dan nog niet de niet palestijnse arabische inwijkelingen meegerekend). Dus moet er geen Arabier aan denken om het bestaansrecht van Israel aan te vechten. Het enige probleem dat moet opgelost worden is een duurzame vrede vinden tussen de twee bevolkingsgroepen met een eigen staat. En dat is niet onmogelijk. En indien er een arabische minderheid in Israël is en blijft, dan zie ik ook niet in waarom er geen Joden (of Israeliers) zouden mogen blijven in een toekomstig palestina... of moet dat Judenfrei zijn? Daarenboven vergeet iedereen hier dat Palestina tot 1922 ook grote delen van Transjodanië bevatte totdat het door de S-Arabische clan werd veroverd. Men zou dus zelfs kunnen zeggend dat door de palestijnse meerderheid in het huidige Jordanië dit reeds een palestijnse staat is die zijn eigen bevolking niet waardeert. En dat de vluchtelingen nog steeds in de arabische landen tweederangsburgers zijn en daar maar kunnen creveren laat ook zien wat hun echte interesse is voor die groep. Indien zij eens het voorbeeld geven? In Libanon hebben ze geen enkel recht en dit dank zij het land en de syrische bezetter. Het wordt tijd dat de deelnemers aan dit forum zich eens gaan correct informeren en zich niet laten beïnvloeden door anti-Isaelische propaganda waarvan de meeste argumenten op leugens berusten uit de Nazi-periode of de Sovjetperiode (heb ook voldoende stalinistische literatuur toen deze volksmoordenaars in eigen land de huioige propaganda reeds aan het voorbereiden waren) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat betreft sommige films kan ik bevestigen (zie andere post ergens) dat de dood van de kleine Mohammed Al Dura een enscenering geweest is. Heb de originele tapes gezien waar die kleine aan het spelen was tussen de proeven. En even terug naar Nazi's en Sovjet propaganda over het M-O. Vele van de pro-palestijnse propagandisten die hier over vele vrienden (NGO's) beschikken met ONS geld, maken voor het verleden gebruik van die bronnen en zelfs sommige van hun uitspraken zijn daar nog een copij van. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Dagallemaal schreef
Citaat:
![]() Overigens vind ik de notie over de infiltratie van sovjet en nazi sympathisanten in onze (gerespecteerde en gevestigde) media al even onnozel als de zionistische wereldheerschappij complotten. U beweert dat onze media wordt beinvloed door propaganda. Nu moet ik mij uit deze laatste stelling toch de vraag stellen: wie doet er hier nu eigenlijk aan propaganda?
![]() |
![]() |
#46 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En hoe zit dat met je objectieve bronnen? Neemt toch niet veel tijd om neer te pennen. By the way, iedereen draagt een sluier ( oogkleppen), jij en ik ook.
![]() |
![]() |
#48 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...c&start=30 Nu verwacht ten minste een hoogstaand en zeer objectief antwoord gebaseerd op feiten, facts . En doe het maar op die link. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Wat zijn uw "objectieve" bronnen?
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dus kom jij nu maar met iets af dat objectief is. Ik wacht nog steeds. So speak up now Een vriend heeft eens van Tony Mary himself een brief gekregen nadat hij schriftelijk klaagde over een volledig foute informatie die nooit werd verbeterd niettegenstaande een 5-tal emails naar de dienst: Buiten algemene zever dat de VRT per definitie (of Ukaze?) niet fout kan zijn stond dit er letterlijk in: Het Teletekst-bericht was naar de letter dus inderdaad niet helemaal correct, wel naar de geest Dit betekent dus dat de VRT alles mag interpreteren naar haar eigen geest en dat doen ze ook elke dag. Ik heb er zo nog een reeks , maar wil eerst eens iets "hoogstaands" van jou horen ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Ik zal maar veronderstellen dat je geen "objectieve" bronnen hebt of ze je niet durft tonen.
Citaat:
U trekt uit één geval een hele resem van conclusies, niet echt het heel objectief. Kunt u mij trouwens zeggen over welk berichtgeving het ging en wat er fout aan was, aangenomen dat het "mijn vriend..." verhaal wel klopt. Zo dat ik tenminste kan zien wat ze met "in de geest van bedoelde". Ik heb ook nooit gezegt dat de VRT niet fout kan zijn. Media kan gemanipuleerd worden. Het is aan ons om het met een kritisch oog te bekijken. Ik haal mijn informatie natuurlijk ook niet uit één media bericht. Ik haal mijn informatie uit de krant, tijdschriften, docus, reportage, boeken en in mindere maten uit het nieuws. Uit deze diversiteit trek ik dan mijn eigen conclusies, met in mijn achterhoofd dat die conclusies fout kunnen zijn. Ik denk toch wel dat dit naar objectiviteit leunt.
![]() |
![]() |
#53 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat betreft de objectiveit lees maar zelf hoe ik met je eigen argumenten de feiten bevestig op: http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#453526 En ga daar maar antwoorden aub. Zodat iedereen daar kan zien hoe objectiveit werkt in de VRT. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zet er anders nog een paar (semi) propaganda sites bij. Ik denk dat je nog net iets te gelofwaardig over komt. ![]()
![]() |
![]() |
#55 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |