Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is het Vlaams Blok terecht veroordeeld?
ja 38 38,38%
nee 61 61,62%
Aantal stemmers: 99. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2004, 19:53   #41
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Alternatief is natuurlijk om op de SP.A of de VLD te stemmen, maar dan stem je op fascistische partijen.
Je kan natuurlijk ook op LSP stemmen. De ideale niet-racistische proteststem zeg maar
dat is een idee. Maar toch vind ik et spijtig van die veroordeling... It just doesn't seem right.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 21:57   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Keep on dreaming....
Op 13 juni zullen er anders een aantal nog geen klein beetje verschieten als het dromen voorbij is.
Oud 21 april 2004, 22:24   #43
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Zovele topics over dat procesje dus pik ik er deze willekeurig uit.

Waar moet het nu naartoe met onze blokkers hier?

In topics als "vlaams blok is racistisch" of telkens er gewag gemaakt werd van het racistisch karakter van het blok kreeg men steeds de reply dat dat niet zo was vermits de vzw's waren vrijgesproken. Als men voorzichtig zei dat ze niet waren vrijgesproken maar dat de rechtbank zich onbevoegd had verklaard werd je door de blokkers als idioot beschouwd want voor hen was dat hetzelfde. Het vertrouwen in het gerecht was zeer groot en justitie kreeg alle lof. Nu er wel een uitspraak is herzien ze even snel hun mening over justitie, het is een corrupt, slaafs en gekleurd instrument van Verhofstad zelf.

Maar niet getreurd VB-ers. Jullie kunnen natuurlijk zeggen dat die uitspraak gebaseerd is op "slogans" van gisteren die vandaag van geen enkel belang meer zijn voor uw partij. Iedereen weet inmiddels dat ondanks het feit dat de leiding van de partij niet gewijzigd is, deze personen het licht hebben gezien en niet meer racistisch zijn.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 22:27   #44
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Zovele topics over dat procesje dus pik ik er deze willekeurig uit.

Waar moet het nu naartoe met onze blokkers hier?

In topics als "vlaams blok is racistisch" of telkens er gewag gemaakt werd van het racistisch karakter van het blok kreeg men steeds de reply dat dat niet zo was vermits de vzw's waren vrijgesproken. Als men voorzichtig zei dat ze niet waren vrijgesproken maar dat de rechtbank zich onbevoegd had verklaard werd je door de blokkers als idioot beschouwd want voor hen was dat hetzelfde. Het vertrouwen in het gerecht was zeer groot en justitie kreeg alle lof. Nu er wel een uitspraak is herzien ze even snel hun mening over justitie, het is een corrupt, slaafs en gekleurd instrument van Verhofstad zelf.

Maar niet getreurd VB-ers. Jullie kunnen natuurlijk zeggen dat die uitspraak gebaseerd is op "slogans" van gisteren die vandaag van geen enkel belang meer zijn voor uw partij. Iedereen weet inmiddels dat ondanks het feit dat de leiding van de partij niet gewijzigd is, deze personen het licht hebben gezien en niet meer racistisch zijn.
Eum als je na vier processen dan eindelijk je mannetje gevonden hebt die het blok wil veroordelen , dan moeten we dat sterk vinden? En een pluim voor de democratie?
Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 22:28   #45
Jack Bauer
Schepen

Standaard

JA

Dat jullie daar in Belgie nu pas achterkomen
Oud 21 april 2004, 22:29   #46
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb
Citaat:

Alternatief is natuurlijk om op de SP.A of de VLD te stemmen, maar dan stem je op fascistische partijen.
Je kan natuurlijk ook op LSP stemmen. De ideale niet-racistische proteststem zeg maar
Er wordt meestal gestemd op partijen die de kiesdrempel wellicht halen, dus zou ik je aanraden om agalev te stemmen, als je toch wilt protesteren...
Oud 21 april 2004, 22:31   #47
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Er wordt meestal gestemd op partijen die de kiesdrempel wellicht halen, dus zou ik je aanraden om agalev te stemmen, als je toch wilt protesteren...
Agalev komt zelfs niet meer op. En die zijn nog groen achter hun oren.
Oud 21 april 2004, 22:31   #48
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karl
't zou gaan tijd worden, ze hadden het in 44 al moeten doen
Hey jongen get a life !

Het Vlaams Blok bestaat 20 tot 25 jaar....

Ge zijt ferm ziek als ge nog met dien zever af komt van 60 jaar geleden. Zever in de zin dat het niet gelinkt is aan het Blok. Te betreuren feiten, dat wel.
Oud 21 april 2004, 22:33   #49
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Citaat:
Agalev komt zelfs niet meer op. En die zijn nog groen achter hun oren.
hehehehee

Mja LSP, BUB, AEL het wordt ietsjes teveel

Toch respect voor de mensen die er actief aan meedoen, je moet het maar doen hé... je inzetten voor iets waar je op voorhand weet dat het toch een flop wordt...
Oud 21 april 2004, 22:34   #50
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Eum als je na vier processen dan eindelijk je mannetje gevonden hebt die het blok wil veroordelen , dan moeten we dat sterk vinden? En een pluim voor de democratie?
Das inderdaad wel straf ja, na vier keer hebben ze iemand gevonden die z'n job wil en durft doen. Of ie dat goed gedaan heeft laat ik even in het midden maar zich onbevoegd verklaren getuigd niet van enige beroepsverantwoordelijkheid.

Lamzakl
Oud 21 april 2004, 22:34   #51
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Ben juist terug van me werk en heb het nieuws nog niet gezien maar aan de topics te zien hier kan ik alleen maar dit zeggen:

Gisteren zei ik nog hier dat de democratie aan het achteruit gaan is in België, nu weet ik het zéér zeker
Een overheid die zijn oppositie laat veroordelen .. zoiets klinkt zéér democratisch
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 22:35   #52
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Das inderdaad wel straf ja, na vier keer hebben ze iemand gevonden die z'n job wil en durft doen. Of ie dat goed gedaan heeft laat ik even in het midden maar zich onbevoegd verklaren getuigd niet van enige beroepsverantwoordelijkheid.
Tenzij de persoon in kwestie inderdaad niet bevoegd is, natuurlijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 22:42   #53
FM
Burger

FM's schermafbeelding

Standaard

"Nu nog ophangen in het openbaar!", zei Sadam Verhofstadt

"Of laten we ze kruisigen!", wist Fidel Stevaert te vertellen

"Dat zal ik wel beslissen wat ermee gebeurd!!", Zei Elio met een kwade stem

En ze leefden nog lang gelukkig...
FM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 22:43   #54
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Ben juist terug van me werk en heb het nieuws nog niet gezien maar aan de topics te zien hier kan ik alleen maar dit zeggen:

Gisteren zei ik nog hier dat de democratie aan het achteruit gaan is in België, nu weet ik het zéér zeker
Een overheid die zijn oppositie laat veroordelen .. zoiets klinkt zéér democratisch
Enn politieke partij hoeft zich dus niet aan de wetten van dit land te houden volgens u. Mooi

Als ik morgen een partij opricht samen met De Decker en Grootaerts die de snelheidslimieten op de openbare weg willen afschaffen dan mogen wij met z'n drietjes zo snel rijden als we willen en ziet geen enkele democraat er graten in dat we iedereen oproepen om mee te doen. Fijn.

Lamzakl
Oud 21 april 2004, 22:50   #55
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoezo niet bevoegd? De rechter hoefde toch niet te oordelen over het programma van het blok? Hij diende enkel te bepalen of deze partij in haar communicatie naar de bevolking de wet had overtreden, de wet op het racisme. Als een rechter niet bevoegd is om te bepalen of er een wet overtreden is en indien dat zo is een straf uit te spreken, waar zijn ze dan wel bevoegd voor?

Lamzakl
Oud 21 april 2004, 22:53   #56
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Bij mij moeten ze niet meer afkomen met 'We wisten het niet'.
Dedju toch, ik wou nu net WEl bij jouw afkomen.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 22:54   #57
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hoezo niet bevoegd? De rechter hoefde toch niet te oordelen over het programma van het blok? Hij diende enkel te bepalen of deze partij in haar communicatie naar de bevolking de wet had overtreden, de wet op het racisme. Als een rechter niet bevoegd is om te bepalen of er een wet overtreden is en indien dat zo is een straf uit te spreken, waar zijn ze dan wel bevoegd voor?
Niet elke rechtbank is bevoegd voor elk soort proces.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 22:57   #58
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enn politieke partij hoeft zich dus niet aan de wetten van dit land te houden volgens u. Mooi

Als ik morgen een partij opricht samen met De Decker en Grootaerts die de snelheidslimieten op de openbare weg willen afschaffen dan mogen wij met z'n drietjes zo snel rijden als we willen en ziet geen enkele democraat er graten in dat we iedereen oproepen om mee te doen. Fijn.
Daar hoeft ge geen wet voor af schaffen om zo snel te rijden als ge wilt
Ik vind het allemaal maar zo zo, eerst rap een wet uitschrijven om partijen de dotaties af te pakken die schuldig zijn aan de racismewetgeving en dan een paar weken erna wordt het blok na een proces of ik weet nie hoeveel ineens racistisch bevonden. Komt dat nu toch eens goed uit zeg, zo vlak voor de verkiezingen. Dan vind ik het scenario van Familie nog spannender
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 23:17   #59
Luk Vandam
Vreemdeling

Standaard

Hallo ik ben nieuw op dit forum en volg de politiek niet zo erg, maar ik ben toch blij met de veroordeling van het Blok. Dat zal hen leren om bussen van de lijn vol vreemdelingen te bekogelen met stenen. Of zonder reden vreemdelingen neer te steken of te vermoorden met ijzeren staven. De Joden in Antwerpen zullen ze nu ook wel niet meer durven te bedreigen. En in de dancings kunnen we nu ook weer plezier maken zonder dat de VB-sympathisanten rel schoppen. Jongens het gaat terug tof worden in België.
Luk Vandam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 23:41   #60
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:

Daar hoeft ge geen wet voor af schaffen om zo snel te rijden als ge wilt
Ik vind het allemaal maar zo zo, eerst rap een wet uitschrijven om partijen de dotaties af te pakken die schuldig zijn aan de racismewetgeving en dan een paar weken erna wordt het blok na een proces of ik weet nie hoeveel ineens racistisch bevonden. Komt dat nu toch eens goed uit zeg, zo vlak voor de verkiezingen. Dan vind ik het scenario van Familie nog spannender
Het verbaasd me geenszins dat jij naar Familie kijkt maar dit terzijde. Ik spreek me niet uit over het afnemen van dotatie's want dat is wel degelijk gericht tegen het blok. De wet op het racisme bestaat al langer en indien men zich niet schuldig had gemaakt aan een overtreding ervan had men ook z'n dotatie niet kwijgeraakt.

Enne te snel rijden op de openbare weg dat kost geld, veel geld net als het overtreden van de racismewet.

Lamzakl
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be