Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2009, 19:08   #41
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In de andere draad geef je toch andere cijfers toe.
ik heb de beelden maar ff gezien toen johan verminnen bezig was + moet je niet op camerabeelden afgaan (geven een vertekend beeld want je kan de open plekken niet zien).
als je echt een beeld van het aantal volk wilt hebben, moet je met een heli er boven hangen.
en dan moet je ook nog rekening houden hoeveel percentage er echt is voor politieke doeleinden en wie voor het gratis concert zelf omdat hun favoriete artiest eraan meedoen.

aan de belgiscisten op dit forum om is over na te denken.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 mei 2009 om 19:10.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:11   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik heb de beelden maaf ff gezien toen johan verminnen bezig was + moet je niet op camerabeelden afgaan (geven een vertekend beeld).
als je echt een beeld wilt hebben van het aantal volk moet je met een heli er boven hangen.
en dan moet je ook nog rekening houden hoeveel percentage er echt is voor politieke doeleinden en wie voor het gratis concert zelf.

aan de belgiscisten op dit forum om is over na te denken.
Je moet nu zo niet terugkrabbelen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:11   #43
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

Tijdens het RTBf journaal van 19 uur werd Arno gevraagd om uit te leggen wat dat nu juist betekent, Belg zijn.
Antwoord van Arno: "L'odeur." (de geur) waarna hij de journalist uitnodigt om aan z'n linker oksel te ruiken.
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:12   #44
Shadowke

Standaard

Citaat:
ik krabbel niet terug

3000-5000 echte belgiscisten. de rest dagjestoeristen.
dan kom je ook aan 35000 man

tis maar hoe je het bekijkt

Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 mei 2009 om 19:13.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:12   #45
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
je zit hier niet in een kleutertuin he
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:13   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Volgens De Standaard van vandaag 17 mei.

"Vanmiddag vond onder een grijs wolkendek het Belgavox Concert aan het Atomium in Brussel plaats. Na een aarzelende start kwamen uiteindelijk 35.000 mensen op de Heizelvlakte toegestroomd, melden organisatoren en politie. Er heerste een gezellige, ontspannen sfeer."

35.000 man aanwezig te Brussel op Belgavox.
Dus meer volk op één manifestatie pro-België dan al de volgende Vlaams-nationale manifestaties (lees: anti-Belgische) te samen.

Te weten:
de IJzerbedevaart (5000 aanwezigen, dik geteld dan),
de IJzerwake (5000 aanwezigen),
het Vlaams-nationaal Zangfeest (5500 aanwezigen)
+ de laatste anti-Belgische betoging (1500 aanwezigen).
Totaal: 18.000 man op de totaliteit der 4 Vlaams-nationale manifestaties.

Het is maar dat men het weet.
Alsof jij zelf niet weet dat het merendeel van de mensen die vandaag naar Brussel kwamen dat in de eerste plaats deden voor de gratis concerten.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:15   #47
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Jongens het is hier weer een zootje aan het worden. Wat maakt het uit hoeveel man er is.

Als Vlaams-nationalist ben ik nog nooit naar het zangfeest of bedevaart geweest. Dat interesseert mij eerlijk gezegd geen bal. Het belangrijkste is dat ik mij inzet voor de Vlaamse zaak en dit ook vertaal in het stemhokje.
Oud 17 mei 2009, 19:15   #48
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Alsof jij zelf niet weet dat het merendeel van de mensen die vandaag naar Brussel kwamen dat in de eerste plaats deden voor de gratis concerten.
waren er ook gratis belgische frieten, de beste overigens
Oud 17 mei 2009, 19:16   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
je zit hier niet in een kleutertuin he
Inderdaad, je mag dus grootmoedig toegeven dat je er naast zat met "3000 man" in je openingspost.

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 mei 2009 om 19:21.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:22   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Jongens het is hier weer een zootje aan het worden. Wat maakt het uit hoeveel man er is.

Als Vlaams-nationalist ben ik nog nooit naar het zangfeest of bedevaart geweest. Dat interesseert mij eerlijk gezegd geen bal. Het belangrijkste is dat ik mij inzet voor de Vlaamse zaak en dit ook vertaal in het stemhokje.
Ik ben ook nooit naar een pro-Belgische manifestatie geweest. Maar ik ben wel een Belg.

En een Vlaming. En een Limburger.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:25   #51
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Geef toe die 35000 dat komt over als een krachtig signaal dat la belgique gekoesterd wordt door haar onderdanen.

Het kan zijn, ja het kan,, maar ik geloof er weinig van, zeker als ik terugdenk aan die getrukeerde fotos die indertijd in de krant stond van een of ander bezoek van la Reine Fbiola (ja la belgique heeft er 2). Daar stonden ook mensen meer dan 1x op dankzij photoshop.

Wat een komedie voor een land waar alles scheefgetrokken wordt en recht op de afgrond afstevend.

vive labelgique, en geef de mannen nog ene
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:27   #52
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Geef toe die 35000 dat komt over als een krachtig signaal dat la belgique gekoesterd wordt door haar onderdanen.

Het kan zijn, ja het kan,, maar ik geloof er weinig van, zeker als ik terugdenk aan die getrukeerde fotos die indertijd in de krant stond van een of ander bezoek van la Reine Fbiola (ja la belgique heeft er 2). Daar stonden ook mensen meer dan 1x op dankzij photoshop.

Wat een komedie voor een land waar alles scheefgetrokken wordt en recht op de afgrond afstevend.

Ik stel gewoon vast dat telkens wanneer er een pro-Belgische manifestatie wordt georganiseerd (de vorige was een pro-Belgische betoging in Brussel) dat er dan telkens ver boven de 30.000 aanwezigen zijn. Dat zijn nuchtere cijfers.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:28   #53
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het toch ook verdacht. Om 16 uur Belgische tijd las ik op de Standaard-site dat er na een trage start 5000 man waren. En nu plots 35.000???? Eeen leugentje om bestwil (het redden van Belgique)?

Laatst gewijzigd door longhorn : 17 mei 2009 om 19:29.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:30   #54
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht

Vooraf rekende ikzelf op ongeveer 25.000 mensen. Nu is 35.000 dus iets beter dan verwacht, maar toch nog steeds in de orde van grootte van hetgeen ik verwachtte. Met daarbij in acht genomen het feit dat velen in de eerste plaats gekomen zijn voor de gratis muziek en niet voor de politieke boodschap. En dan nog; indien de mensen écht belang hechtten aan België, waren er minstens 100.000 man naar Brussel afgezakt. Ik maak mij dus allerminst zorgen over de opkomst van vandaag.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:31   #55
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben ook nooit naar een pro-Belgische manifestatie geweest. Maar ik ben wel een Belg.

En een Vlaming. En een Limburger.
My point exactly. Als zoiets niet uw ding is, doet ge daar gewoon niet aan mee.

Hoogstwaarschijnlijk is het gros van die mensen gekomen om een rustig zondagnamiddagje uit te hebben. Ik geef hen geen ongelijk hoor, de line-up was goed. Doch, dat politieke kantje was er te veel aan.
Oud 17 mei 2009, 19:32   #56
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik dacht dat dit een familiedag van de BUB was.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:44   #57
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

wat er ook van zij, wij moeten zowat het enige land zijn, waar de artiesten systeembevestigend zijn. Zoals Gun ook al aangaf, denk ik dat velen niet worden gehinderd door een goede kennis van zaken mbt de Belgische problemen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 19:54   #58
Hallebarde
Banneling

Standaard

Wat een discussie…

Of een paar chanteurs/chanteuses nu 3.000 of 35.000 man bijeenkrijgen om een belgicistische boodschap te verkondigen : so what ?

U gaat daar toch geen ernstige conclusies aan verbinden ? Of wel ?

Kijk, al waren het 100.000 man, dan nog zou dat minder dan één procentje van de Belgische bevolking zijn.

Bij de verkiezingen van 2007 haalden Frank Vanhecke 219.218, Filip Dewinter 128.821, en zelfs de verguisde Anke Vandermeersch 103.993 voorkeurstemmen. Vergelijk dat even met die voorgehouden 35.000 voorstanders van l’Union Fait La Force, en trek dan uw conclusie.

Let wel, om die cijfers te halen moesten die daar allen niet eens voor zingen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 20:09   #59
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Wat een discussie…

Of een paar chanteurs/chanteuses nu 3.000 of 35.000 man bijeenkrijgen om een belgicistische boodschap te verkondigen : so what ?

Kijk, al waren het 100.000 man, dan nog zou dat minder dan één procentje van de Belgische bevolking zijn.

Bij de verkiezingen van 2007 haalden Frank Vanhecke 219.218, Filip Dewinter 128.821, en zelfs de verguisde Anke Vandermeersch 103.993 voorkeurstemmen. Vergelijk dat even met die voorgehouden 35.000 voorstanders van l’Union Fait La Force, en trek dan uw conclusie.

U hebt een punt ...

Maar die wave waar die artiesten vandaag op surfen is er een van leugens en bedrog ... wees maar zeker dat zij een bepaald publiek weten te charmeren en dus te beïnvloeden op hun stemgedrag ... ze stemmen dus op basis van leugens en bedrog en ze voelen zich er heel confortabel in

Pure walging ...
Oud 17 mei 2009, 20:56   #60
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Wat een discussie…

Appelen met peren vergelijken noemt men dat, het punt is dat een meerderheid van de Belgische en de Vlaamse bevolking geen voorstander is van een splitsing van België.
Get over it.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be