![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dankje.
Maar daarmee heb ik niet gezegd dat de problemen zijn opgelost, hoor. Er gaat nog veel mis, het recidivegetal blijkt (te) hoog te zijn en de criminailiteit is natuurlijk niet verdwenen. Nu loopt de discussie hoog op over taakstraffen in plaats van vrijheidsberoving en vice versa. Wat me echter wél bevalt is dat er beleid wordt gevoerd. Er wordt bijvoorbeeld geexperimenteerd met het ''niet opsluiten maar opvoeden'' concept voor jongeren. Controversieel, dat wel. In het begin was men positief, later kwam er veel kritiek op. Ik zou ook niet weten of het echt werkt maar er wordt tenminste iets verstandigs geprobeerd en de eerste resultaten waren bemoedigend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goed politiebeleid, ondersteund door de politiek en het gerecht, dringt de misdaad terug. Dat het in België niet kan, of zeker niet voldoende kan, is bijgevolg uitsluitend te wijten aan politieke onwil én aan de morele corruptie van een bepaald deel van ons gerecht. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 mei 2009 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en om een sel uit te sparen, moet dat feit al meer dan drie jaar bak opleveren, want anders moogt ge zelfs niet binnen, al zoudt ge het absoluut willen) Neen, maar serieus: vliegt ge in den bak voor: - een beperkte hoeveelheid voor eigen gebruik in je broekzak of in je auto? - een grotere hoeveelheid, zeg maar je voorraad voor een maand, maar duidelijk niet dielen - dielen op kleine schaal: wat gaan kopen in Holland, en om zelf uit de kosten te geraken wat voortverkopen aan mensen die ge kent uit uw vriendenkring; - dielen op grotere schaal - dielen ook aan minderjarigen - plantje(s) kweken duidelijk voor eigen gebruik - plantjes kweken voor jezelf en je direkte vriendjes - plantjes kweken in een soort van serre, professionele verlichting enz. enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |