![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Als er op dit moment verkiezingen zouden zijn, zou u dan voor het Vlaams Blok stemmen ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
204 | 56,51% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
157 | 43,49% |
Aantal stemmers: 361. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#42 | |
Administrator
|
![]() Citaat:
Maarten |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, zeker niet!
|
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen
neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen, neen ======> oneindig neen en nog eens neen ![]()
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#46 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiterst boeiende en intelligente posting!
![]() |
#48 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals ik in die andere posting scgreef heb ik traumatische ervaringen met de "meeheulers" van Vlaams origine (ik zal ze zo noemen vermits ik terecht gewezen werd) tijdens de twee laatste oorlogsjaren. Ook heb ik mijn studies moeten betalen met studentenjob gedurende een deel van de nacht omdat ik de cursussen wilde volgen, wat blokken en een pintje drinken van tijd tot tijd. Mijn vader was invalide geklopt door die voorvechters van de vlaamse zaak. Ik heb hard gewerkt en ik ben hoger kaderlid geworden bij Ford Genk en heb overal in de wereld opdrachten tot een goed einde gebracht. Ik was namelijk financieel analyst en later hoofd boekhouding en heb de meeste grote investeringen van Ford mee onderzocht en mee de beslissingen helpen nemen. Ook Ford in Genk heeft aan mij te danken. Accountant van het IDAC en Certified Accountant in de US. Ik heb heel veel afgedragen (boven begrenzing) en geniet van een goed pensioen na brugpensioen. Nadien passeer ik al mijn vrije tijd voor geestelijk gehandicapten en zwaar verbranden. Ik heb een gelukkige jeugd gekend na de trauma's van de zwarten. Ik heb veel fijen momenten beleefd in Luik en Limburg en ben fan van taalgrensoverschijdende contacten. Ik ken mijn ( talen en tel veel vrienden maar ben assertief genoeg om in Brussel en aan de kust te eisen dat men mij in het NL aanspreekt. Ik zie dus helemaal geen enkele reden om dat communautair geweld na te volgen. Trouwens meer dan 30 percent van de mensen voelen zich goed. Ik zal nu maar ophouden. Mijn pensioen was zwaar belast bij Dehaene en Co en sinds 5 jaar hou ik netto ieder jaar wat meer over. Met een rekenblad kan ik bewijzen dat belastingen, taksen en lasten verminderden in h!n globaliteit en dat is zo voor mijn kinderen en schoonkinderen, mijn geburen en vele kennissen die de moeite nemen het allemaal objectief en goed te bekijken. Dus mijn waarde Philips, wat belet mij dan geen heil te zien in het VB en zelf het monsterverbond CV&V met NVA. Ik zie heil in Europa, leef in België en in het NLtaalgebied van België. Limburger en Wereldburger zoals HBvL ons Limburgers noemt. En het artificiële België weiger ik (en waarom zou ik dat niet mogen)te vervangen door een ander artificieel "Vlaanderen" waar de Limburgers minder van te verwachten hebben dan van wat ook. Au contraire, de rest van "Vlaanderen" misprijst Limburg, een kelein percentage "Vlaams Nationalisten" ten spijt. Vandaar een oneindig nee tegen hert VB en het NVA. De deocratie die jullie zo roemen laat mij dat toe.
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() U kon ook gewoon zeggen: op pensioen na brugpensioen, ipv uw levensverhaal even neer te typpen.
Bon, wat met uw vader gebeurd is, doet hier niets ter zake. Ik ben ooit door een hond gebeten, maar daarom ben ik nog altijd geen voorstander om alle honden te verbieden, noch zal ik alle honen beschuldigen of verdenken van enige geweldadige neigingen naar mij toe. Van uw certificaten snap ik geen kl*t*n, maar ze zullen wel schoon blinken veronderstel ik.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat de Voerenaars zo hun eigen idee hebben over dat 'samenleven' van Limburgers en Luikenaars. Met andere woorden dat zij WEL zich 'Vlaamse' Limburgers voelen. Of zie ik dat verkeerd?
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En de rest van het verhaal... de wereld bestaat uit nog heel wat anders dan "Vlaanderen" en taalperikelen, al dan niet opgeklopt door een kleine minderheid van de bevolking. De zogenaamde 800.000 kiezers zijn voor 1/3 Vlaams nationalisten, 1/3 "racisten" en 1/3 mensen die liever niet zouden stemmen maar dat hier doen omdat ze moeten stemmen. Bron: de heer Geeraerts (listtrekker VB in Limburg) in een artikel een paar weken geleden in HBvL.
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Feit is dat in 1962 daar een monsterlijke creatie gemaakt is voor een streek die in alles op Luik aangewezen was. Lang voor de tijd van Happart waren de Voerense mensen niet akkoord met die verandering van provincie. Echt Limburg heeft het altijd goed kunnen vinden met Luik en omgekeerd. Maar ja, je hoeft me niet te geloven. Ik had tussen mijn studievrienden destijds echte Voerenaars en weet heel goed wat daar allemaal gebeurd is. Een paar percent extremisten hebben er een boeltje van gemaakt.
![]() |
#55 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [size=7]NEIN[/size]
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag Steenbok. Je levensverhaal vertellen. Wel niet teveel in herhaling vallen want dat wordt op de duur vervelend.
Overigens ben ik ook een Limburgse. Mijn ouders waren echter, in tegenstelling tot de jouwe, beiden Limburgers. Limburgers van tegen de Nederlands-Limburgse grens en niet die met 'Frans België'. De enige politieke daad die mijn vader ooit verrichtte was, zijn kinderen op het hart drukken dat er één partij was waar ze nooit op mochten stemmen: de liberalen. Een goede raad die ik ter harte heb genomen, alhoewel ik evenmin ooit stemde voor de partij waarvoor hij zelf zijn levenlang koos. ![]() Misschien is het om al deze verschillen dat ik het gevoel heb uit een heel ander Limburg te komen jij.
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoorde mijn vader vaak 'dat iemand aan zichzelf de hele wereld denkt te kennen'. Ik heb bijvoorbeeld niks, maar dan ook niks met Luik te maken. De enige keer dat ik er even passeerde was toen ik naar Neufschateau reed voor een betoging en om de gedenksteen van Julie en Melissa te bezoeken. Wil ik naar Maastricht dan ben ik er stukken vlugger met mijn wagen dan met de trein. De Nationale Maatschappij van Belgische Spoorwegen schept er namelijk genoegen in om de Limburgers over Luik naar Maastricht te voeren. Voorzeker om de banden van de Limburgers met Luik in stand te houden. 8)
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#60 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die nog veeel langer als jij in dit land zullen wonen en die (mss beter dan jij) inzien dat bepaalde zaken echt niet meer getolereerd kunnen worden. Ik wil en mooie carriere maken en ik wil dazt mijn kinderen het later goed hebben en dat er vrijheid van spreken is,dat ze niet worden aangevallen op straat als ze egwoon met hun vriendjes aan het wandelen zijn, dat ook zij nog werk vinden en ga zo maar door