![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien nog een domme vraag, maar mogen kinderen die niet zijn ingeschreven in het rijsregisteren op het kerkhof begraven worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het ontbreekt je gewoon totaal aan enig gevoel voor leven. En daar gaat het over. Dat iemand een kaarsje gaat branden waar iemand het leven liet omdat de fiets onder de auto van een dronken chauffeur raakte dat kan de familie heel mooi vinden maar voor jou zijn dat gewoon een hoop cellen die wat over de muren werden gesmeten. Ik kan die visie niet delen want dan zou ik fan zijn van elke oorlog en genocide. Darfour... goh... toch gewoon wat cellen die uit mekaar worden geschoten nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Getekend.
Om 'flower' een plezier te doen, en om de katholieke nihilisten te pesten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Verder is de hele discussie overbodig: een doodgeboren kind is zowel geboren als overleden tegelijk, en zo wordt dat ook de akte opgesteld: een akte waar zowel de geboorte als overlijden van het kind wordt opgemaakt. Dus dit kind is wel 'erkend' -er wordt hier met onnodige termen gegooid ![]() Er wordt hier een probleem gemaakt waar er eigenlijk helemaal geen problemen zijn.
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Het kind is opgenomen in de burgerstand, er bestaat een overlijdensakte, dus waarom zou het niet mogen begraven worden?
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel, laat eens horen met uw "Ik ben lid van de Hare Majesteit Koningin Fabiola-fanclub. Jij ook ?" - handtekening. Graag een linkje naar die fanclub, aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Maar toch moet het ergens pijnlijk zijn voor de ouders van een doodgeboren kind, wanneer ze vernemen dat een olifantenkalf triomfantelijk ingeschreven wordt in het geboorteregister, en hun eigen doodgeboren kind niet. Het blijft toch absurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Dat kalf leeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Getekend. Succes ermee.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
Citaat:
Wat me stoort is de verwijzing naar kraamGELD bevallingsVERLOF etc.. in geval van misval of doodgeboren kind is het verdriet uiteraard primair, maar ik zie met de beste wil niet in waarom iemand dan bevallingsverlof zou moeten krijgen als er geen kind is om voor te zorgen? Kraamgeld, kan men in dat geval ook beter vervangen door een bijdrage voor de begrafenis: men mag de dingen wel niet door elkaar halen. Men krijgt ook geen langdurig verlof als een levendgeboren kind later in de loop van zijn leven overlijdt. En ik mag toch veronderstellen dat het verdriet bij het overlijden van een levendgeboren en opgegroeid kind een pak zwaarder doorweegt dan dat bij een doodgeboren babytje is, waar men nog geen band mee heeft. Natuurlijk heeft men recht op een korte rustperiode waar zowel de moeder kan herstellen van de bevalling, als waar men het verdriet kan beginnen verwerken. Maar noem dat dan geen bevallingsverlof aub. Kortom, ik heb wel begrip voor een andere manier waarop men met doodgeboren kinderen omgaat, maar niet direct omwille van de redenen die men hierboven aanhaalt (zodat ze mee in het familieregister kunnen worden opgenomen? dat is leuk ja maar zeer weinig relevant). Wat NIET hoort is dat men olifantenkinderen in het bevolkingsregister gaat inschrijven. Ook niet als de olifantenmoeder blijkt te zijn bevallen van een olifantenbaby zoals de krant vermeldde. Schrijf olifanten in in het olifantenregister mijnheer Janssens, en kamelen in het kamelenregister. Vanuit die optiek begrijp ik de klacht van de ouders van doodgeborenen zeker en vast.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat het misschien daarmee was dat er zoveel belang aan dat papier wordt gehecht (omat hier voor alles een papier nodig is) Persoonlijk begrijp ik echt niet wat deze inschrijving troost kan bieden of zo belangrijk is. Die olifanteninschrijving is gewoon belachelijk dit ook snel gezegd zijnde. Maar als het kan helpen, heb ik die petitie getekend, het was een kleine moeite en als het lijden ermee kan verzacht worden, met plezier zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zit dat eigenlijk met onze vrienden de kaloten (voor wie 't al weer vergeten is: de katolieken dus).
Mag men zo'n te vroeg/doodgeboren kindje toch nog laten dopen en inschrijven in het doopregister van de kalotenkerk? Of moeten de ouders, en vooral de moeder, van zo'n kindje het maar doen met een gewone gedenkmis of dito plechtigheid?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Benedictus heeft dat voorgeborchte een tijdje geleden afgeschaft. Het was allemaal niet waar zei hij.... maar wat wie hij daar nu van! hij is er toch nog niet geweest? Volgens den Benny gaan ze nu ineens naar de hemel rijstpap eten... ik zou denken: geef die kinnekes dan tenminste eerst nog moedermelk hé!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat de kaloten aan hun kindjes beloven waar ze allemaal nog naartoe mogen, eens ze overleden zullen zijn, interesseert me nu even niet.
Ik vind dat de burgemeester of zijn ambtenaar, de vroeggeboren kindjes zou moeten kunnen inschrijven in het bevolkingsregister als zijnde geboren en helaas al overleden. Uit een soort respekt voor de ouders die zulks graag zouden hebben. En wat ik me dus afvroeg, zonder dat ik er zakes mee heb, is of de pastoors (voorgangers noemen ze die gasten graag tegenwoordig, heb ik horen zeggen) reeds uit eigen wil zoiets doen, dus die doodgeboren vroegkindjes inschrijven in het doopregister.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een goed voorbeeld overigens van een woord waarbij een Germaanse taal naar mijn aanvoelen expressiever is dan een Latijnse. Geef toe, voorgeborchte klinkt heel wat onheilspellender dan les limbes, en het zal wel de bedoeling geweest zijn dat we het als kind alleen al bij het horen van het woord reeds in de broek deden. We kunnen dus aannemen dat er bij jullie op jeugdige leeftijd meer gekakt werd dan bij ons, al kan ik getuigen dat wij daar desnoods wel een andere aanleiding toe vonden. Goed om horen overigens dat die virtuele kinderkribbe, als een soortement wachtzaal naar de hel, inmiddels is afgeschaft. Verbazend bovendien dat aardse en sterfelijke gekazuifelde oude heren kunnen beslissen over en menen vat te hebben op wat zich in de hemel en in de hel afspeelt. Ik heb daar, zelfs op uiterst jonge leeftijd, nooit kunnen in geloven. Maar dat zal wel aan mezelf liggen, dan. Te dom, ongetwijfeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat pastoors daar al dan niet mee doen zal mij al heel wat minder een zorg wezen. Ik neem aan dat die daarbij, zoals steeds, Gods wil volgen. Of bij gebreke daaraan, de wil van dat mens te Rome. Maar ik denk niet dat dit voor de meeste ouders in voorkomend geval een grote rol speelt. Als God kennelijk al onvoldoende goedheid had om een kindje levend geboren te laten worden, maakt het niet veel meer uit of Hij het al dan niet in een registertje wil opnemen, denk ik. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 25 mei 2009 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is vast daarom dat ik het woord zo goed heb onthouden. Je hebt gelijk: "voorgeborchte" klinkt alvast héél griezelig. bijna even griezelig als het woordt "krochten". Ik geloof dat dat grotten zijn maar dan eerder holen of zo. Enfin, waar ge dus in kunt gaan wonen hé! ![]()
|
![]() |
![]() |