Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 11:23   #41
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
LEVENSLANG nog wel? Hoeveel is dat? 5 jaar?
In het ergste geval vermoed ik. Mits goed gedrag 2,5 of 3 jaar waarschijnlijk.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 11:23   #42
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het ging erover wie hem doodschopte.

Je begrijpt toch wel het juridische verschil tussen iemand slaan en iemand doodslaan?
Muggengezift en pierengeneuk, de centrale woorden in mijn betoog waren IN GROEP. In groep misdrijven plegen, in groep veroordelen dus.

Laatst gewijzigd door lantjes : 26 mei 2009 om 11:24.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 11:26   #43
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer interessant om te weten dat justitie een ernstige job doet in Nederland.

In het zelfde geval hier in Belgie krijgen ze allemaal levenslang als het gerecht niet kan bewijzen wie het gedaan heeft, zie het Outlaw-proces.

Beter tien onschuldigen in de gevangenis dan èèn schuldige buiten.

Jij mag dat dan wel gerechtigheid vinden maar ik niet.
Kijk, als je niet kan bewijzen dat de stamp van X de oorzaak is van de dood, maar wél dat X, Y & Z allen stampen aan't uitdelen waren, steek ze dan allen in den bak eh voor slagen & verwondingen of zo
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 11:29   #44
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die De Padt is ook maar een lege doos. Dat zag ik al zodra ze 'm aanstelden als minister.
Toen ie burgemeester van Geraardsbergen was hebben ze bij telefacts es een docu gemaakt, "Geraardsbergen drinkt" waarin'm efkes de Geraardsbergenaren voor alcoholici, terwijl ge die enkel en alleen met een pint (hoehaarden denk ik dat'm drinkt) ziet in't café
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 26 mei 2009, 11:30   #45
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe goed dat ook klinkt: het is precies dat wat fout loopt. Niet langer de persoon van de crimineel moet centraal staan in de strafprocedures, wel het belang van de maatschappij. En de vrijlating van die vijf 'tieners' is een regelrechte aanslag op de maatschappij. Zo'n beslissing kan alleen komen van iemand die een dodelijke haat tegen zijn medemensen koestert.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 11:34   #46
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het zijn imho niet zozeer de daders die moeten opgehangen worden, die pakken maar de ruimte die ze krijgen. Het zijn de moreel corrupte rechters die moeten aangepakt worden.
De rechters die deze daders vrij laten rondlopen, zijn inderdaad medeplichtigen . En medeplichtigen van misdadigers horen niet rechter te zijn. Hun plaats is in feite in de gevangenis.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 11:38   #47
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Het zal UW moeder maar zijn....
Indien zwart op wit bewezen, tegen de muur met dergelijk gespuis. Het gaat van dag tot dag van kwaad naar erger.
Je vraagt je toch af hoe iemand zover kan komen. Mijn pa had me waarschijnlijk zelf de kop ingeslagen had ik, in mijn jeugd, dergelijke feiten gepleegd.
De mijne zeker en vast ook. Los daarvan vraag ik me af wat die kerels bezield ? Zonder het goed te keuren kan ik nog begrijpen waarom iemand een handtas steelt ( winstbejag ), maar bijna doodslagen daarvoor ? Er met meerderen wild op inbeuken ? Dat is toch puur sadisme ?
Oud 26 mei 2009, 11:43   #48
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Lessen snap ik nog, Geraardsbergen grenst aan Lessen, wat die Brusselaars hier komen te zoeken weet ik ook niet, en waarom Geraardsbergen.... ik weet het echt niet, het is niet dat de mensen die aan de muur & pachterstraat in rijke villa's wonen eh, die wonen in andere straten.

Het valt wel op dat de hoeveelheid hangjongeren hier met het jaar groter wordt, maar die zijn dan vooral aan't station, de markt & de plage te zoeken, ik versta trouwens niet dat niemand dit gezien zou hebben, vooral op klaarlichte dag met goed weer lopen er altijd wel mensen rond & op de muur
Iemand inéénslagen kan heel rap gaan, en veel mensen durven gewoon niet tussen komen.
Oud 26 mei 2009, 11:44   #49
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat? Ze is per ongeluk op hun vuisten gevallen & blijven botsen of wa? als't gerecht de grote kuis niet wilt doen wordt het misschien es tijd dat wij brave burgers het recht zelf in handen nemen, genoeg hoge bomen in Geraardsbergen om touwen aan te hangen, en da knoopke maken is ook niet zo moeilijk.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat die vrouw hen aangevallen heeft ? Als het nu bvb zo een VB-ster was, zo een agressief Vlaams vrouwmens, hé ? Al eens aan gedacht ?
Oud 26 mei 2009, 11:45   #50
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
De mijne zeker en vast ook. Los daarvan vraag ik me af wat die kerels bezield ? Zonder het goed te keuren kan ik nog begrijpen waarom iemand een handtas steelt ( winstbejag ), maar bijna doodslagen daarvoor ? Er met meerderen wild op inbeuken ? Dat is toch puur sadisme ?
Sadisme? Weet niet, denk eerder de combinatie adrenaline & meutevorming, op zo'n momenten is een mens ook maar een dom beest ze
Oud 26 mei 2009, 11:46   #51
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het zou natuurlijk ook kunnen dat die vrouw hen aangevallen heeft ? Als het nu bvb zo een VB-ster was, zo een agressief Vlaams vrouwmens, hé ? Al eens aan gedacht ?
Familie van De Moor?
Oud 26 mei 2009, 11:53   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons hopen dat het bij uw kinderen gebeurt als je het allemaal niet erg vindt.
hoe bedoel je? dat doodkloppen? Weinig waarschijnlijk dat mijn kinderen in zo'n groep zullen terechtkomen.

kijk mijn beste: als je in zo'n groep zit die DOELBEWUST mensen overvallen, beroven, of gewoon gezellig doodkloppen, dan ben je MEDEDADER.
Wil je dat niet, dan maak je rechtsomkeer en gaat heel hard lopen.

Vroeger noemde men dat: niet omgaan met slechte vrienden.

Tegenwoordig mag je dat niet meer zeggen wegens discriminatie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2009 om 11:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 11:55   #53
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
hier ga ik me niet over uitspreken, ik ken te weinig van de historiek ivm jeugdsanctierecht, wat ik je wél kan zeggen is als ik zoiets zie gebeuren dat ik er me verdomme wél mee zal moeien, al moet ik ze van de baan maaien met mijnen auto
Dan gebeurt er met jou hetzelfde als er met G. De Moor gebeurd is : dan word jij en je hele familie door de linkse media door de modder gesleurd, dan zal jij gecriminaliseerd worden en als provocateur/dader uit het verhaal komen.
Zie maar hoe sommige gedegenereerde linkse zieltjes hun best deden om het "bij de kraag grijpen door GDM" te verdraaien tot "regelrecht wurgpartij".
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 12:00   #54
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Dan gebeurt er met jou hetzelfde als er met G. De Moor gebeurd is : dan word jij en je hele familie door de linkse media door de modder gesleurd, dan zal jij gecriminaliseerd worden en als provocateur/dader uit het verhaal komen.
Zie maar hoe sommige gedegenereerde linkse zieltjes hun best deden om het "bij de kraag grijpen door GDM" te verdraaien tot "regelrecht wurgpartij".
Het verschil is wél dat ik van zin ben om het te overleven
Oud 26 mei 2009, 12:01   #55
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, als je niet kan bewijzen dat de stamp van X de oorzaak is van de dood, maar wél dat X, Y & Z allen stampen aan't uitdelen waren, steek ze dan allen in den bak eh voor slagen & verwondingen of zo
Precies, dat doet men in Nederland, hier daarentegen zijn ze allemaal schuldig aan moord.

En zelfs dan vindt men het hier nog niet genoeg, niet alleen moeten ze onschuldig in de gevangenis maar er zijn er hier die willen dat ze nog eens binnenblijven tot ze sterven van ouderdom.

Onschuldigen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 12:02   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer interessant om te weten dat justitie een ernstige job doet in Nederland.

In het zelfde geval hier in Belgie krijgen ze allemaal levenslang als het gerecht niet kan bewijzen wie het gedaan heeft, zie het Outlaw-proces.

Ik vermoed ten stelligste dat bij alle van die motorbendes-prosessen de kriminelen eigenlijk maar veroordeeld zijn tot een kwart van de straf die ze werkelijk verdienden.

Voor de rest moeten sommige goedgelovige mensen op dit forum eens wikepediën op mededader en medeplichtige.

Niet dat het veel uithaalt: ze steken ze toch niet in den jail.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 12:04   #57
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed ten stelligste dat bij alle van die motorbendes-prosessen de kriminelen eigenlijk maar veroordeeld zijn tot een kwart van de straf die ze werkelijk verdienden.

Voor de rest moeten sommige goedgelovige mensen op dit forum eens wikepediën op mededader en medeplichtige.

Niet dat het veel uithaalt: ze steken ze toch niet in den jail.
Vermoedens ja.

Verschaeve
Oud 26 mei 2009, 12:05   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Och! heeft hij het over die motorbende? Die allemaal de zwaarste straf kregen omdat ze vertikten om hun mond open te doen? En waar NADIEN de dader in de gevangenis geprobeerd heeft om zijn kompanen toch nog vrij te krijgen?
die hebben de kans gehad toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 12:13   #59
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
De rechters die deze daders vrij laten rondlopen, zijn inderdaad medeplichtigen . En medeplichtigen van misdadigers horen niet rechter te zijn. Hun plaats is in feite in de gevangenis.
De diverse parketten hebben het blijkbaar opportuun geacht van de daders naar huis te sturen. Dit gaat NIET om rechters, voor alle duidelijkheid.

Ik mag aannemen dat het bevoegd parket de daders toch ten minste zal vervolgen.

Voor het overige deel ik de mening van elk rechtschapen mens : dit soort misdrijven dient zowel preventief als repressief veel harder aangepakt te worden. Het is een goede zaak dat de jeugd passende bescherming kan genieten, maar dat is geen reden om losjes met jeugdcriminaliteit om te gaan.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 12:13   #60
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Och! heeft hij het over die motorbende? Die allemaal de zwaarste straf kregen omdat ze vertikten om hun mond open te doen? En waar NADIEN de dader in de gevangenis geprobeerd heeft om zijn kompanen toch nog vrij te krijgen?
die hebben de kans gehad toch?
Men weet dus dat er èèn dader was en men veroordeeld er twee onschuldigen bij, dat stoort u niet?

Hopelijk gebeurt het dan met uw kinderen, in goede familietraditie zullen die zich aan 18 jaar onschuldig in de gevangenis ook niet storen.

En dat vertikken van de mond opendoen heet in juridische termen "het recht op zwijgen".

Dat staat allemaal zeer duidelijk in de uitgebreide wet Franchimont. Dat gaat over rechten van de verdediging.

En daar staat zeker niet in wie zwijgt krijgt levenslang.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be