Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 09:37   #41
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht

Komaan zeg, dat kan toch bijna niets anders dan een parodie zijn?
Hoe groter de leugen, hoe straffer de onzin, hoe beter het verkoopt.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 09:38   #42
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ik wilde net hetzelfde posten. Dit moet een parodie zijn, hoewel dit niet de eerste keer is dat ik een dergelijke site tegenkom
Zélfs als het om een parodie gaat, zullen er idioten zijn die dit letterlijk nemen, en slikken.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 09:59   #43
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Zélfs als het om een parodie gaat, zullen er idioten zijn die dit letterlijk nemen, en slikken.
Euh, als ze het "slikken", is dat dan geen kanibalisme ?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 10:07   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Bwa, ze gaan er op vooruit, eerst geloofden ze in een theorie van 4000 jaar geleden, nu zijn ze al geëvolueerd naar een theorie van 400 jaar geleden... Geef ze nog een paar eeuwen, en het komt wel goed...

Het Vatikaan heeft immers ook ruim 400 jaar nodig gehad om toe te geven dat Galileo gelijk had. Sinds 1992 draait de zon eindelijk niet meer rond het Vatikaan (moet een serieuze schok geweest zijn in Disneyland-aan-de-Tiber)
al eens goed opgelet en gezien dat die homunuculuskes zedig groeien met hun pollekes voor hun "serpent scepter "of voor hun "secret place"? zo'n homunculuske is gekweekt van voor de geboorte zo te zien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 10:08   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Dezelfde slag zotten als de islamieten...En wij, de " normale mensen " zitten er middenin, tussen hamer en aambeeld.

met dat verschil dt ge met de homunculuskes moogt lachen, maar met de djinns niet hoor, want dan ben je strafbaar wegens racisme en islamfobie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 23:26   #46
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
met dat verschil dt ge met de homunculuskes moogt lachen, maar met de djinns niet hoor, want dan ben je strafbaar wegens racisme en islamfobie.
Hoezo? Behoren djinns tot een bepaald ras? Behoort god tot een bepaald ras? Als je dat niet weet kan je ook niet tot racisme worden veroordeeld.
Btw: islamfobie is niet strafbaar voor zover ik weet.

God schijnt overigens wel een man te zijn. Hij heeft een vrouw (Maria) verkracht (bezwangerd onder invloed van drugs of alcohol, zonder dat ze er erg in had). Dat is het enige kenmerk dat we van hem weten.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 22:44   #47
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=uIwiP...eature=channel
Oud 20 juni 2009, 22:45   #48
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Oud 20 juni 2009, 22:51   #49
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Als je het hebt over een hun visie op eender welke wetenschappelijke hypothese of theorie, dan zijn er maar bepaalde mensen waarmee we kunnen lachen. Mensen die menen in statische wetenschap te geloven, die kijken naar wetenschappelijke gegevens als een statische geheel van gegevens die niet verkeerd kan geinterpreteerd worden, en die vroeg of laat niet anders zal zijn.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 21:04   #50
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het is regelmatig voorkomend verschijnsel, ook hier. Er zijn al eerder disscussies over geweest op dit forum, bvb deze.

Ik vind het een ontzettend interessant fenomeen. Het lijkt wel dat een groot deel van de mensheid lijdt aan schizofrenie. Mensen hebben enerzijds een rationele zijde - nodig om te overleven - waarin allerlei feiten en wetenschappelijke bevindingen worden geaccepteerd. Anderzijds lijkt er een irrationele kant te bestaan - blijkbaar ook nodig anders bestond die niet - waar geloof een rol speelt die de rationele kant overheerst.
Ik kwam een paar dagen geleden op de afdeling religie van www.seniorennet.be/forum. Ik geloofde mijn ogen niet toen ik dat allemaal las!
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 00:06   #51
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het is regelmatig voorkomend verschijnsel, ook hier. Er zijn al eerder disscussies over geweest op dit forum, bvb deze.

Ik vind het een ontzettend interessant fenomeen. Het lijkt wel dat een groot deel van de mensheid lijdt aan schizofrenie. Mensen hebben enerzijds een rationele zijde - nodig om te overleven - waarin allerlei feiten en wetenschappelijke bevindingen worden geaccepteerd. Anderzijds lijkt er een irrationele kant te bestaan - blijkbaar ook nodig anders bestond die niet - waar geloof een rol speelt die de rationele kant overheerst.
De vraag die mij al een aantal jaren bezig houdt is niet zozeer waarom de meerderheid van de mensheid gelooft in een of andere god, maar wel waarom ik, en anderen, er absoluut niet in geloven.
Oud 22 juni 2009, 11:36   #52
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Ik kwam een paar dagen geleden op de afdeling religie van www.seniorennet.be/forum. Ik geloofde mijn ogen niet toen ik dat allemaal las!

Ik kom daar soms ook, gewoonlijk als ik eens goed wil lachen. Zou me niet verbazen als de enige van de aanwezige fundi's van op dit forum ook daar zitten.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 02:17   #53
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Ik kom daar soms ook, gewoonlijk als ik eens goed wil lachen. Zou me niet verbazen als de enige van de aanwezige fundi's van op dit forum ook daar zitten.
De clichés stapelen zich op. Niet enkel in het religie-onderdeel, maar al even erg in 'politiek'. We rekening houden dat die oudjes mogen stemmen.... Goed bestuur is dat...
Oud 23 juni 2009, 12:11   #54
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Moet met dergelijke onzin, dat het goed doet op het internet, gelachen worden?
het verspreiden van leugens die manifest indruisen tegen datgene wat de wetenschap ons heeft geleerd, is niet altijd even grappig. ik vind het zelfs gevaarlijk. de darwinistische evolutieleer is geen mening, maar een wetenschappelijke theorie die keer op keer bevestigd werd. deze theorie aanvallen gebeurt meestal vooral op grond van een ideologische (fundamentalistisch evangelist, baptist of soenniet) of een politieke (zionisme, anti-milieubewegin, anti-vrouwenrechten, anti-abortus...) agenda.

vrede,

redwasp
Oud 26 juni 2009, 07:11   #55
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Uiteraard, maar het gaat hier om wetenschappelijk vastgelegde feiten.

Ik begrijp wanneer het over alternatieve interpretaties zou gaan, of over dingen niet bewezen noch onbewezen zijn. Maar dit zijn dingen die men mets een goed microscoop kan weten.
Dat neemt niet weg dat ook christenfundamentalisten recht hebben op hun mening. Maar dat neemt op zijn beurt ook niet weg dat die mensen fucking idiots zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 07:16   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

het verspreiden van leugens die manifest indruisen tegen datgene wat de wetenschap ons heeft geleerd, is niet altijd even grappig. ik vind het zelfs gevaarlijk. de darwinistische evolutieleer is geen mening, maar een wetenschappelijke theorie die keer op keer bevestigd werd. deze theorie aanvallen gebeurt meestal vooral op grond van een ideologische (fundamentalistisch evangelist, baptist of soenniet) of een politieke (zionisme, anti-milieubewegin, anti-vrouwenrechten, anti-abortus...) agenda.

vrede,

redwasp
Volgens dezelfde redenering zouden we nu nog altijd op een platte schijf wonen en zou de zon nog rond de aarde draaien. Elke theorie en wetenschap moet bekritiseerbaar kunnen zijn. Het beste dat we dus kunnen doen is de bewijslast verder verhogen, niet toegeven aan het fundamentalisme, en aantonen hoe belachelijk die young earth & co toestanden zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 14:50   #57
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Mensen die duidelijk wetenschappelijk bewezen feiten negeren in naam van een religie zijn gewoon idioot en dom.

enkel domme mensen geloven in een religie.

Ik geloof in bepaalde goede waarden en vrijheden die in elk mens zitten als we geboren worden maar door ons leven worden we gekneed en getekend door onze familie en vrienden en totale omgeving.

Ik zal nooit beweren dat ik de totale waarheid bezit maar ik probeer wel te leven met een groot respect voor het leven en al het leven op deze planeet niet alleen de mensen
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 15:20   #58
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Spijtig dat de opnieuw geborenen van dit forum elders zijn gaan recruteren.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be