![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Parlementsvoorzitter
|
'Nikker' heeft een historische context, namelijk de slavernij. Dat woord ligt nog altijd zeer gevoeling bij een overgroot deel van de Afro-Amerikanen.
'Keeskop' en 'kutmarokkaan' kan je bezwaarlijk als racistisch zien. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Waarom zou ik zonder aanleiding een Marokkaan gaan beledigen? U bent mss iemand die nodeloos mensen wil schofferen, maar daar doe ik niet aan mee.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Onzin, er is een verschil tss 'nigga' en 'nigger'. 'Nigga' heeft in tegenstelling tot 'nigger' geen negatieve bijklank. Ik heb enkele Congolese kameraden die ik altijd begroet met "Whaz up nigga" of iets in die trend. Nog nooit geen problemen me gehad. Als je daarentegen 'nigger' zegt, heb je idd een groot probleem |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Banneling
|
Maar je zei net dat het geen belediging was ? Hoe zit het nu ?
Laatst gewijzigd door beste vriend : 5 juni 2009 om 13:09. |
|
|
|
|
|
#46 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij zei dat het niet racistisch was.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Allé, serieus, jong, je beseft toch dat je zever aan het vertellen bent zeker ? Met die onnozele detailkes...Ik ben zeker dat de negers hier in België geen onderscheid zullen maken als je ze als " nigga " of " nigger " aanspreekt. In beide gevallen zal dat niet in hun smaak vallen, of het zouden je eigen bovenste beste kameraden moeten zijn , die weten dat je zwanst. Maar dan is er ook geen enkele vergelijking meer mogelijk. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Feit is en blijft dat negers elkaar daar wel met neger aanspreken, maar dat je dat als blanke dus echt niet hoeft te proberen, want dan ben je opeens racist. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Terugkomend op die kinderen die u aanhaalt, heb ik ook vaak genoeg voorbeelden gezien van peuters en kleuters die niks van andere leeftijtijdsgenootjes moesten hebben, en dat die peuters en kleuters weldegelijk langs etnische lijnen wel of juist niet met elkaar omgingen. Ik heb dat zelf meerdere malen geobserveerd bij de peuterspeelzaal bij mij om de hoek. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
'Kutmarokkaan' is geen racisme, maar weldegelijk een belediging. Of gaat u nu ookal verkondigen dat 'racisme' en 'beledigen' synoniemen van elkaar zijn? |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
& is uiteraard ook nauw verbonnen met politieke, economische, militaire, sexuele factoren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 juni 2009 om 13:54. |
|||||||
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik ben nogal into 'hiphop -en rapmusic' en kom dan ook regelmatig in contact met Afro-Amerikaanse personen. Voor u kan dit mss een detail lijken, maar voor hen is het een wereld van verschil. Ook hier in België maken onze zwarte medemensen weldeglijk een onderscheid tss 'nigga' en 'nigger'. Natuurlijk kijken ze je een beetje raar aan wanneer, iemand die ze helemaal niet kennen, op hen afkomt en hen begroet met "whaz up nigga', dit omdat 'nigga' vaak gebruikt wordt al begroeting tss kameraden ook wel 'homies' genoemd. Tot zover deze lezing |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door beste vriend : 5 juni 2009 om 14:03. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
"wat doet die kerel nu?" En ja, soms ben ik echt beschaamd om me te vereenzelvingen met bepaalde personen. Ik ga echter geen namen noemen |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Gouverneur
|
Kijk, oude man, het is een beeld van de jongeren tout court. Als een (blanke) puber mij zou beginnen uitschelden omwille van mijn huidskleur, zou ik ook niet naar de politie stappen. (ook niet als een blanke volwassene dat doet)
|
|
|
|