Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2009, 12:51   #41
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Goed : kaaskop is niet racistisch. En als ik zeg " couscouskop " , ook niet racistisch dus ?
Naar mijn bescheiden mening niet neen.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 12:53   #42
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Op grond van welke kromme redenering ?
'Nikker' heeft een historische context, namelijk de slavernij. Dat woord ligt nog altijd zeer gevoeling bij een overgroot deel van de Afro-Amerikanen.
'Keeskop' en 'kutmarokkaan' kan je bezwaarlijk als racistisch zien.
Oud 5 juni 2009, 12:55   #43
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Goede raad van je beste vriend : gan naar Borgerokko, en spreek daar de eerste de beste marokkaans-uitziende als het volgt aan : " dag kutmarrokkaan , alles OK vandaag ? "
Waarom zou ik zonder aanleiding een Marokkaan gaan beledigen? U bent mss iemand die nodeloos mensen wil schofferen, maar daar doe ik niet aan mee.
Oud 5 juni 2009, 12:58   #44
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Negers in de VSA spreken elkaar ook vaak aan met "niggah", maar waag het niet om als blanke een neger met "niggah" aan te spreken want dan is het opeens racistisch.

Ik heb elders begrepen dat u (deels of geheel?) Algerijnse wortels hebt, dus als de ene 'arabier' tegen de andere iets zegt in de trant van "hoe gaat het vuile arabier" lijkt me dat hetzelfde als in bovenstaand neger-voorbeeld uit de VSA.
"Negers in de VSA spreken elkaar ook vaak aan met "niggah", maar waag het niet om als blanke een neger met "niggah" aan te spreken want dan is het opeens racistisch."

Onzin, er is een verschil tss 'nigga' en 'nigger'. 'Nigga' heeft in tegenstelling tot 'nigger' geen negatieve bijklank. Ik heb enkele Congolese kameraden die ik altijd begroet met "Whaz up nigga" of iets in die trend. Nog nooit geen problemen me gehad. Als je daarentegen 'nigger' zegt, heb je idd een groot probleem .
Oud 5 juni 2009, 13:08   #45
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Waarom zou ik zonder aanleiding een Marokkaan gaan beledigen? U bent mss iemand die nodeloos mensen wil schofferen, maar daar doe ik niet aan mee.
Maar je zei net dat het geen belediging was ? Hoe zit het nu ?

Laatst gewijzigd door beste vriend : 5 juni 2009 om 13:09.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 13:11   #46
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zei dat het niet racistisch was.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 13:13   #47
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
"Negers in de VSA spreken elkaar ook vaak aan met "niggah", maar waag het niet om als blanke een neger met "niggah" aan te spreken want dan is het opeens racistisch."

Onzin, er is een verschil tss 'nigga' en 'nigger'. 'Nigga' heeft in tegenstelling tot 'nigger' geen negatieve bijklank. Ik heb enkele Congolese kameraden die ik altijd begroet met "Whaz up nigga" of iets in die trend. Nog nooit geen problemen me gehad. Als je daarentegen 'nigger' zegt, heb je idd een groot probleem .
Opletten dat je tong niet slipt dan !
Allé, serieus, jong, je beseft toch dat je zever aan het vertellen bent zeker ? Met die onnozele detailkes...Ik ben zeker dat de negers hier in België geen onderscheid zullen maken als je ze als " nigga " of " nigger " aanspreekt. In beide gevallen zal dat niet in hun smaak vallen, of het zouden je eigen bovenste beste kameraden moeten zijn , die weten dat je zwanst. Maar dan is er ook geen enkele vergelijking meer mogelijk.
Oud 5 juni 2009, 13:25   #48
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen 'niggah' en 'nigger' is enkel de uitspraak waarbij 'niggah' de uitspraak is gebruikt door zowel negers over de hele VSA, als door alle andere Amerikanen in het zuiden van de VSA. 'Nigger' is de uitspraak overal elders. Andere woorden volgen dan ook precies hetzelfde patroon: 'trigger' vs 'triggah', 'bigger' vs 'biggah' enzovoorts.

Feit is en blijft dat negers elkaar daar wel met neger aanspreken, maar dat je dat als blanke dus echt niet hoeft te proberen, want dan ben je opeens racist.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 13:39   #49
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nochtans zie je dit niet bij kinderen. Racisme is juist een bij uitstek cultureel fenomeen.
Echt racisme is een cultureel fenomeen dat men evenwel overal en altijd bij alle mensen in meer of mindere mate zal aantreffen. Onze cultuur, ons soort mensen, tegenover die anderen. En dat geldt dus overal en altijd.

Terugkomend op die kinderen die u aanhaalt, heb ik ook vaak genoeg voorbeelden gezien van peuters en kleuters die niks van andere leeftijtijdsgenootjes moesten hebben, en dat die peuters en kleuters weldegelijk langs etnische lijnen wel of juist niet met elkaar omgingen. Ik heb dat zelf meerdere malen geobserveerd bij de peuterspeelzaal bij mij om de hoek.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 13:50   #50
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bent u dom of doet u enkel zo? Ik neig naar het eerste...

'Kutmarokkaan' is geen racisme, maar weldegelijk een belediging. Of gaat u nu ookal verkondigen dat 'racisme' en 'beledigen' synoniemen van elkaar zijn?
Oud 5 juni 2009, 13:51   #51
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hij zei dat het niet racistisch was.
Dank je .
Oud 5 juni 2009, 13:54   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt racisme is een cultureel fenomeen dat men evenwel overal en altijd bij alle mensen in meer of mindere mate zal aantreffen. Onze cultuur, ons soort mensen, tegenover die anderen. En dat geldt dus overal en altijd.
Weer een ahistorische uitspraak. Het fenomeen articuleert zich zeer verschillend in verschillende tijdperken en op verschillende plaatsen ...

& is uiteraard ook nauw verbonnen met politieke, economische, militaire, sexuele factoren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 juni 2009 om 13:54.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 13:56   #53
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Opletten dat je tong niet slipt dan !
Allé, serieus, jong, je beseft toch dat je zever aan het vertellen bent zeker ? Met die onnozele detailkes...Ik ben zeker dat de negers hier in België geen onderscheid zullen maken als je ze als " nigga " of " nigger " aanspreekt. In beide gevallen zal dat niet in hun smaak vallen, of het zouden je eigen bovenste beste kameraden moeten zijn , die weten dat je zwanst. Maar dan is er ook geen enkele vergelijking meer mogelijk.
Sinds wanneer staan details gelijk aan onzin?

Ik ben nogal into 'hiphop -en rapmusic' en kom dan ook regelmatig in contact met Afro-Amerikaanse personen. Voor u kan dit mss een detail lijken, maar voor hen is het een wereld van verschil. Ook hier in België maken onze zwarte medemensen weldeglijk een onderscheid tss 'nigga' en 'nigger'. Natuurlijk kijken ze je een beetje raar aan wanneer, iemand die ze helemaal niet kennen, op hen afkomt en hen begroet met "whaz up nigga', dit omdat 'nigga' vaak gebruikt wordt al begroeting tss kameraden ook wel 'homies' genoemd.
Tot zover deze lezing .
Oud 5 juni 2009, 13:59   #54
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen 'niggah' en 'nigger' is enkel de uitspraak waarbij 'niggah' de uitspraak is gebruikt door zowel negers over de hele VSA, als door alle andere Amerikanen in het zuiden van de VSA. 'Nigger' is de uitspraak overal elders. Andere woorden volgen dan ook precies hetzelfde patroon: 'trigger' vs 'triggah', 'bigger' vs 'biggah' enzovoorts.

Feit is en blijft dat negers elkaar daar wel met neger aanspreken, maar dat je dat als blanke dus echt niet hoeft te proberen, want dan ben je opeens racist.
Neen hoor, hier hebt u het spijtiggenoeg mis. Er zit voor die mensen weldegelijk een groot verschil tss 'nigga' en 'nigger'. Als een blanke racist een Afro-Amerikaan wil beledigen, dan zegt die 'nigger' en niet 'nigga', omdat het laatste geen negatieve bijklank heeft.
Oud 5 juni 2009, 14:00   #55
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer staan details gelijk aan onzin?

Ik ben nogal into 'hiphop -en rapmusic' en kom dan ook regelmatig in contact met Afro-Amerikaanse personen. Voor u kan dit mss een detail lijken, maar voor hen is het een wereld van verschil. Ook hier in België maken onze zwarte medemensen weldeglijk een onderscheid tss 'nigga' en 'nigger'. Natuurlijk kijken ze je een beetje raar aan wanneer, iemand die ze helemaal niet kennen, op hen afkomt en hen begroet met "whaz up nigga', dit omdat 'nigga' vaak gebruikt wordt al begroeting tss kameraden ook wel 'homies' genoemd.
Tot zover deze lezing .
Kan ik me indenken dat die raar opkijken als zo een blanke sufferd op hen toe komt en hen in hun eigen negertaaltje toespreekt. "whazz up nigga, i'm a wanna-bee nigga , i'm ashame being white you know. "
Oud 5 juni 2009, 14:03   #56
beste vriend
Banneling

Standaard belachelijk

Citaat:
Neen hoor, hier hebt u het spijtiggenoeg mis. Er zit voor die mensen weldegelijk een groot verschil tss 'nigga' en 'nigger'. Als een blanke racist een Afro-Amerikaan wil beledigen, dan zegt die 'nigger' en niet 'nigga', omdat het laatste geen negatieve bijklank heeft.
Allemaal zever zeg ik...Noem die mensen gewoon bij hun voornaam. En laat dat lingo voor tussen hunzelf, begin dat niet na te apen, je beseft blijkbaar niet hoe ongelofelijk belachelijk dat zoiets overkomt.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 5 juni 2009 om 14:03.
Oud 5 juni 2009, 14:16   #57
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan ik me indenken dat die raar opkijken als zo een blanke sufferd op hen toe komt en hen in hun eigen negertaaltje toespreekt. "whazz up nigga, i'm a wanna-bee nigga , i'm ashame being white you know. "
Wie zegt dat ik het over een blanke had? Het zelfde gebeurt met Latino's, Aziaten en zelfs Afro-Amerikanen. Wanneer iemand die je helemaal niet kent op je afkomt, ongeacht huidskleur, dan zou ik ook wel even denken van
"wat doet die kerel nu?"

En ja, soms ben ik echt beschaamd om me te vereenzelvingen met bepaalde personen. Ik ga echter geen namen noemen .
Oud 5 juni 2009, 14:17   #58
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Allemaal zever zeg ik...Noem die mensen gewoon bij hun voornaam. En laat dat lingo voor tussen hunzelf, begin dat niet na te apen, je beseft blijkbaar niet hoe ongelofelijk belachelijk dat zoiets overkomt.
Waarom zou ik naar u luisteren? Ik doe namelijk wat ik wil. Als ik mij, in uw ogen, belachelijk maak dan is dat toch mijn probleem?
Oud 5 juni 2009, 18:47   #59
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zou je hetzelfde zeggen als het over witte pubers ging die zo spraken over Marokkanen?
Ja, zeker. Hoeveel (blanke) pubers ken jij die zijn beschuldigd van racisme?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 18:49   #60
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat het een goed beeld van de allochtoonse jongeren vehiculeert ?
Kijk, oude man, het is een beeld van de jongeren tout court. Als een (blanke) puber mij zou beginnen uitschelden omwille van mijn huidskleur, zou ik ook niet naar de politie stappen. (ook niet als een blanke volwassene dat doet)
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be