![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen blijft de vraag, hoe kan de democratie in Europa beter geregeld worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() Een goede stap zou al zijn een burgerschapscursus of iets dergelijks in te voeren in scholen. Daarbij zouden ze dan een minimum over binnen en buitenlandse politiek leren.
Wat er nu in het middelbaar gegeven wordt is goed om mensen achterlijk te houden. Vandaar dat de opkomst ook zo laag is. De meeste mensen weten gewoon niet voor wat ze stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Europese samenwerking op gebied van handel, immigratie, millieu en defensie is prima. De Euro mag ook blijven (hoewel ik nog steeds heimwee heb naar de Gulden).
Voor de rest: weg met die hele EU. Weg met die talloze schimmige commissies en lobbygroepen. Weg met het Europarlement. Weg met honderden achterlijke bepalingen over hoe krom komkommers mogen zijn en dergelijke. Meer macht terug naar de lidstaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nederland moet te samen met Groot-Brittanie een samenwerkingsverband aangaan om op termijn de E.U achter zich te laten. De Nederlandse pers is te pro-Europees, daar erger ik me soms blauw aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |