Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 9 juni 2009, 16:31   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grinderman Bekijk bericht
Het cordon is er vooral door het vreemdelingenstandpunt van het VB volgens mij en als je sommige blokkers hoorde tijdens de voorbije campagne willen ze dat cordon vooral niet verliezen.
...
Ik twijfel een klein beetje.
Het is volledig juist dat het vreemdelingenstandpunt van sommige blokkers en van sommige partijbonzen erover is.
Maar dat alleen zou nog geen reden zijn om hen meer aandacht te geven dan strikt nodig.
Men heeft volgens mij dat standpunt ivm vreemdelingen een beetje misbruikt, vooral toch aan belgisistische en frankofone kant.

Maar dat doet niks aan de blote waarheid: het blok heeft te ekstremistische kantjes, zowel op vlak van vreemdelingen, respekt voor legaliteit, etische kwesties als rechts-ekstremisme.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 juni 2009, 00:06   #42
Hans Jozef
Burger

Hans Jozef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik maak me sterk dat de NVA helemaal niet staat te trappelen om mee te regeren - vanzelfsprekend kunnen ze de verwachtingen van de kiezer niet inlossen en bij de volgend verkiezingen wel eens een heleboel stemmen 'terug' verliezen - een sterke oppositie verzekert hen van nóg meer stemmenwinst volgende keer.
Laten ze eerst maar eens laten zien wat ze waard zijn.
Ah Tiens, De Gucht zit op dit forum.
Hans Jozef is offline  
Oud 10 juni 2009, 00:18   #43
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog geen Vlaamse onafhankelijkheid, want we haalden geen meerderheid, hoe spijtig ook.
Waar heb je dan precies een meerderheid voor nodig? Vlaanderen heeft toch recht op zelfbeschikking?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 10 juni 2009, 06:52   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik twijfel een klein beetje.
Het is volledig juist dat het vreemdelingenstandpunt van sommige blokkers en van sommige partijbonzen erover is.
Maar dat alleen zou nog geen reden zijn om hen meer aandacht te geven dan strikt nodig.
Men heeft volgens mij dat standpunt ivm vreemdelingen een beetje misbruikt, vooral toch aan belgisistische en frankofone kant.

Maar dat doet niks aan de blote waarheid: het blok heeft te ekstremistische kantjes, zowel op vlak van vreemdelingen, respekt voor legaliteit, etische kwesties als rechts-ekstremisme.
Schoofzak, ik heb er nog nooit voor gestemd, maar laten we dit toch zeggen: hun extremistische standpunt in verband met het coccoonen van vreemdelingen met de sociale incest economie is wel nagel op de kop. Dat vreemdelingen daarom weg moeten op extreme wijze gedeporteerd worden dus, zul je mij niet horen zeggen... integendeel, er zijn andere argumenten om ze te overtuigen...
maar dat sociale zekerheid de coccoon moet zijn voor gans de wereld ??? Dat kunnen wij niet betalen, dus sowieso is die coccoon asociaal.

Bouw eens reciprociteit in het systeem: als uw vrouw met drie kindjes vlucht naar Namibie, zal zij daar opgevangen worden zoals in Belgie ??? Ik bedoel niet op het materiele af... wel bestaat er daar een sociaal systeem om de mensen op te vangen ?? IK denk dat op dat vlak we toch zowat uniek zijn in gans de wereld... Nu volgens mij is het dus goedkoper dat we vluchthuizen steunen in gans de wereld. Voila

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 juni 2009 om 06:53.
brother paul is offline  
Oud 10 juni 2009, 08:45   #45
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Waar heb je dan precies een meerderheid voor nodig? Vlaanderen heeft toch recht op zelfbeschikking?
Een meerderheid in't vlaams parlement misschien?
monza is offline  
Oud 10 juni 2009, 09:29   #46
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident Bekijk bericht
daar is het VB natuurlijk goed in, rukken.

Puberaal, ik weet het, maar ik kon het niet laten.
driewerf is offline  
Oud 10 juni 2009, 09:42   #47
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Een meerderheid in't vlaams parlement misschien?
Dat lijkt me bijkomstig op zijn best, tenslotte is het "Vlaanderen heeft recht op zelfbeschikking" en niet "Vlaanderen heeft recht op zelfbeschikking als er een meerderheid in het parlement is."

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 10 juni 2009, 09:49   #48
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me bijkomstig op zijn best, tenslotte is het "Vlaanderen heeft recht op zelfbeschikking" en niet "Vlaanderen heeft recht op zelfbeschikking als er een meerderheid in het parlement is."
In uwe kleine niet democratische wereld is het misschien zo.
monza is offline  
Oud 10 juni 2009, 10:58   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beseft gij eigenlijk zelf wat gij nu zegt ???

Ge maakt begot de kwadratuur van de sirkel !!

Vlaanderen heeft zijn recht op zelfbeschikking uitgeoefend vorige zondag. De Vlaming heeft voor zichzelf beschikt en beslist dat de weg naar de onafhankelijkheid zal gaan langs het pad dat we nu aan het inslaan zijn met de formasiebesprekingen.

Dat gij en ik daarmee niet gelukkig zijn; dat gij en ik nog verder onze politieke overtuiging zullen proberen uit te dragen (en gij op uw manier, dus genre Blok, en ik op de mijne dus genre nva), .. heeft daar (helaas) geen fluit mee te maken ... op dit ogenblik.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 juni 2009, 11:02   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Schoofzak, ik heb er nog nooit voor gestemd, maar laten we dit toch zeggen: hun extremistische standpunt in verband met het coccoonen van vreemdelingen met de sociale incest economie is wel nagel op de kop. Dat vreemdelingen daarom weg moeten op extreme wijze gedeporteerd worden dus, zul je mij niet horen zeggen... integendeel, er zijn andere argumenten om ze te overtuigen...
maar dat sociale zekerheid de coccoon moet zijn voor gans de wereld ??? Dat kunnen wij niet betalen, dus sowieso is die coccoon asociaal.

Bouw eens reciprociteit in het systeem: als uw vrouw met drie kindjes vlucht naar Namibie, zal zij daar opgevangen worden zoals in Belgie ??? Ik bedoel niet op het materiele af... wel bestaat er daar een sociaal systeem om de mensen op te vangen ?? IK denk dat op dat vlak we toch zowat uniek zijn in gans de wereld... Nu volgens mij is het dus goedkoper dat we vluchthuizen steunen in gans de wereld. Voila
Je zegt dus hetzelfde als ikzelf.

De schoofzak is offline  
Oud 10 juni 2009, 15:51   #51
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beseft gij eigenlijk zelf wat gij nu zegt ???

Ge maakt begot de kwadratuur van de sirkel !!

Vlaanderen heeft zijn recht op zelfbeschikking uitgeoefend vorige zondag. De Vlaming heeft voor zichzelf beschikt en beslist dat de weg naar de onafhankelijkheid zal gaan langs het pad dat we nu aan het inslaan zijn met de formasiebesprekingen.

Dat gij en ik daarmee niet gelukkig zijn; dat gij en ik nog verder onze politieke overtuiging zullen proberen uit te dragen (en gij op uw manier, dus genre Blok, en ik op de mijne dus genre nva), .. heeft daar (helaas) geen fluit mee te maken ... op dit ogenblik.
Je bedoelt dan dat Vlaanderen geen recht heeft op zelfbeschikking?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:06   #52
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dan dat Vlaanderen geen recht heeft op zelfbeschikking?
Neen, net zomin als Patagonië, Alaska, Bretagne, Quebec, Lapland, Groenland, Kabilië, Kivu, ....

Je moet namelijk een meerderheid hebben die dat wenst.

Na hoeveel jaren zal u dat eigenlijk begrijpen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 juni 2009 om 21:06.
Another Jack is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:23   #53
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Neen, net zomin als Patagonië, Alaska, Bretagne, Quebec, Lapland, Groenland, Kabilië, Kivu, ....

Je moet namelijk een meerderheid hebben die dat wenst.

Na hoeveel jaren zal u dat eigenlijk begrijpen?
Maar... Als volkeren zelfbeschikkingsrecht hebben, waarom moet Vlaanderen dan eerst nog toestemming vragen?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:24   #54
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar... Als volkeren zelfbeschikkingsrecht hebben, waarom moet Vlaanderen dan eerst nog toestemming vragen?
De meerderheid vd Vlaamse bevolking is niet geïnteresseerd.
Pietje is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:25   #55
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hoeven ze niet, alleen zou het praktisch zijn moest de meerderheid in het Vlaamse parlement die mening toegedaan zijn.
Another Jack is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:26   #56
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wanneer is het Vlaamse volk gevraagd Piet?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:26   #57
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Evenmin in quota, staatsgaranties, jobkorting, notionele aftrek en renteschommelingen.
Laten we ons daar dan ook maar niet meer mee bezig houden, he!
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 10 juni 2009 om 21:27.
Steben is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:28   #59
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat hoeven ze niet, alleen zou het praktisch zijn moest de meerderheid in het Vlaamse parlement die mening toegedaan zijn.
Allez, we gaan er eindelijk nog geraken precies Jack.

Het zou gemakkelijk zijn, maar niet noodzakelijk.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:31   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, we gaan er eindelijk nog geraken precies Jack.

Het zou gemakkelijk zijn, maar niet noodzakelijk.
Staatsgreep dus ???
Pietje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be