Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2009, 12:18   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het ziet er inderdaad naar uit dat Patricia Ceyssens dat verschil niet begrijpt. Electorale penisnijd kan de oorzaak zijn van die acute domheid.
Dat zou ik nu eens niet beter kunnen formuleren zie.
Sjapo !!

Overigens, als nva-stemmer zit ik er helemaal niet mee in dat de andere partijen, in het raam van de paringsdans tot regeringsvorming, de zwarte piet pogen door te schuiven naar het Weverke.
Want het Weverke is handig genoeg om daarmee om te gaan. Hij heeft op meesterlijke wijze geantwoord op alle punten waarop men de nva aangevallen heeft. Hij staat nu zoveel sterker.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 12:22   #42
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat buitenlandse investeerders denken is voor veel mensen hier maar bijkomstig.
Zij geloven nog steeds dat regeringen en staatsstructuren hun loon bepalen...
Natuurlijk wordt de invloed van de tegenstelling Belgicisme - Vlaams-Nationalisme op wat die investeerdes denken ook wel heel hard overdreven, met als doel de mensen schrik aan te jagen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 12:52   #43
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het maakt niets uit waarover het VB diepgaand nadenkt. Het simpele gegeven blijft, die orientaties hebben er niets mee te zien, het gaat over separatisme.
Het maakt heel veel uit voor het VB zelf, voor zijn kansen tot herstel én voor wat het voor Vlaanderen nog zal kunnen doen.
Oud 11 juni 2009, 12:55   #44
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Overigens, als nva-stemmer zit ik er helemaal niet mee in dat de andere partijen, in het raam van de paringsdans tot regeringsvorming, de zwarte piet pogen door te schuiven naar het Weverke.
Want het Weverke is handig genoeg om daarmee om te gaan. Hij heeft op meesterlijke wijze geantwoord op alle punten waarop men de nva aangevallen heeft. Hij staat nu zoveel sterker.
Goeie politiekers draaien alle aanvallen om in hun voordeel en gebruiken ze om hun tegenstander te vloeren, zoals in het aikido. Ik ben niet helemaal zeker of de NVA en De Wever die kunst goed genoeg beheersen om de huidige watch-wedstrijd heel door te komen en iets substantieels voor Vlaanderen te bereiken.
Oud 11 juni 2009, 12:55   #45
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Natuurlijk wordt de invloed van de tegenstelling Belgicisme - Vlaams-Nationalisme op wat die investeerdes denken ook wel heel hard overdreven, met als doel de mensen schrik aan te jagen.
2

Met oa dank aan onze Franstalige "vrienden".
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 12:58   #46
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik begin er stilaan plezier in te krijgen hoezeer geprobeerd wordt om de N-VA als de baarlijke duivel af te schilderen. Als de schuld van alles.

Wat me opvalt, is dat de andere partijen de mensen nu plots voor domme onnozelaars aanzien. Waar is het credo van de mondige burger gebleven?
Ik niet

En ik vrees dat er minder mondige burgers zijn dan u denkt.
(Al zou dat op basis van wat ik van u al gelezen heb in uw persoonlijke leefomgeving nog kunnen meevallen.)
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 13:03   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Nee mevrouw. Dat is het resultaat van de vld die alle problemen op de lange baan stopt en ze zo laat verotten.
Trutje Ceysens wil natrappen omdat ze jaloers is v.h. succes van Bartje.
Vóór de verkiezingen hoorden we haar nooit zo'n onzin uitkramen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 13:08   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Dansen...

Citaat:
Nee mevrouw. Dat is het resultaat van de vld die alle problemen op de lange baan stopt en ze zo laat verotten.
Dames nodigen uit:
Ceyssens: "Zeg Weverke, wilde gij dansen ?"
De Wever: "Ik wil wel dansen, maar liever met Friedatje"

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 13:35   #49
Kaal
Minister-President

Standaard

Dat artikel over Ceyssens is al een paar uur niet meer te zien op de site van De Standaard. Er zijn in de loop van de voormiddag tientallen reacties op gekomen, de overgrote meerderheid daarvan zeer negatief. Andere artikels die later op de site werden geplaatst zijn nu nog steeds zichtbaar.

Laatst gewijzigd door Kaal : 11 juni 2009 om 13:35.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 13:45   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dat artikel over Ceyssens is al een paar uur niet meer te zien op de site van De Standaard. Er zijn in de loop van de voormiddag tientallen reacties op gekomen, de overgrote meerderheid daarvan zeer negatief. Andere artikels die later op de site werden geplaatst zijn nu nog steeds zichtbaar.
Die meerderheid wil niet begrijpen dat het logisch is dat die buitenlandse investeerders België vermijden. Het is hier zelfs geen kwestie van VLD of N-VA. Stel nu voor dat u een buitenlandse investeerder ben : zou u echt in België willen investeren terwijl u dit in veel betere landen kan doen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 13:52   #51
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was zo duidelijk post-electorale penisnijd, zo plat en zo revelerend inzake Patricia's IQ, dat ze maar beter tegen zichzelf kon beschermd worden.

Anderzijds, de VLD is helemaal de trappers aan het verliezen en dat kunnen we alleen maar toejuichen, natuurlijk.
Oud 11 juni 2009, 14:00   #52
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heeft ze daar nu concrete bewijzen van ??
Ik vind anders dat de politieke onzekerheid op federaal niveau meer haar in de boter heeft gelegd dan gelijk wat anders.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 14:42   #53
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Die meerderheid wil niet begrijpen dat het logisch is dat die buitenlandse investeerders België vermijden. Het is hier zelfs geen kwestie van VLD of N-VA. Stel nu voor dat u een buitenlandse investeerder ben : zou u echt in België willen investeren terwijl u dit in veel betere landen kan doen?
We zijn het voor één keer eens. Investeerders willen eerst weten waar het naartoe gaat met België en dat is niet meer dan normaal. Dat heeft echter niets te maken met BDW, maar met de totale patstelling op federaal vlak.

Het is nu geen kwestie van nationalisme meer, maar van overleven. We moeten dringend een einde maken aan België. Hoe langer dat land overeind blijft, hoe sterker de welvaart achteruit zal gaan,

Laatst gewijzigd door Kaal : 11 juni 2009 om 14:43.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 14:46   #54
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik denk toch dat acties zoals die van TAK die publicitaire affiches overplakken die al eens een engelstalig woordje bevatten met een duidelijke boodschap "NEDERLANDS" niet bepaald
een vreemde investeringsvriendelijk klimaat scheppen. Bij gebrek aan "bewijzen" geef ik ieder het voordeel van de twijfel. Het is mij persoonlijk opgevallen dat bv; het merk Renault op de vlaamse commerciële zender het frans mijdt, waar ze in hun nreklame in Nedeerland complexloos de franse taal al eens durven gebruiken.

Misschien is het verschil tussen "respect eisen voor de streektaal = Nederlands"
en "vijandig staan tegenover anderstaligen" voor sommige mensen té subtiel...
pffffff ondernemers kijken naar daar waar ze het meeste voordeel kunnen halen uit hun investering, niet meer of niet minder. Anders zouden er maar weinig bedrijven actief zijn in pakweg Irak, en ik kan je vertellen dat er daar al serieus wat rijk zijn geworden.

Ondernemingsklimaat heeft te maken met bv de loonkosthandicap die we maar niet kunnen wegwerken.
Oud 11 juni 2009, 15:23   #55
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Kan ook zijn dat er iemand het haar heeft ingefluisterd; er zitten veel handpoppen in de VLD he
Ach, Ceysens is gewoon een domme koe. Dat mensen als Dehaene, Vogels of Ceysens op de N-VA kappen vind ik niet erg, dat is eigenlijk een compliment.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 11 juni 2009 om 15:26.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 15:43   #56
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Ja inderdaad, dan maar liever een big brother aan de macht.
U zei?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 15:46   #57
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
haha inderdaad die is goed bezig, maar ik dacht aan dedecker. Ik heb meer respect voor annemans dan voor zo een achterbakse dedecker die denkt dat hij de redder van het vaderland is. U mag vaderland invullen naar believen
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 15:50   #58
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Onthutsend hoe de N-VA na enkele dagen eindelijk eens in the picture te komen (zo boven 10%, winnaar enz...) die investeerders alreeds wegjaagt.
Misschien moet Ceysens dan maar met VB regeren, want die hebben al 18 jaar meer dan 10% en blijkbaar joegen die ze niet weg.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 16:00   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/Meningen/For...forumId=922699

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 16:00   #60
Jozef Ostyn

Standaard

Eigenlijk een beetje triest van Ceysens
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be