Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2009, 19:28   #41
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard opel antwerpen gaat dicht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
waarom niet ronduit gaan voor de VLAAMSE AUTO?

Het Nieuwsblad toonde aan:
- de know how is er

- de techniek en fabrieken zijn er

- als de Vlaamse Regering wil, is het geld er
Minister van mobiliteit Kathleen Van Brempt doet er alles aan om het gebruik van de auto zoveel mogelijk te beperken,daarbij worden moeite noch kosten geschuwd.Om dan ook nog miljarden te pompen in Opel is op zijn minst contradictorisch.Trouwens ook in Duitsland waar ze dan geen fabrieken zouden sluiten zouden 11000 banen verdwijnen,dit volgens Magna, al zou dat best nog meer kunnen zijn eens de deal afgerond is.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 20:23   #42
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is niet de schuld van Peeters dat Opel eventueel dichtgaat.
Het zal ook de schuld van Peeters niet zijn als Ford Genk zal dichtgaan.

Dat is allemaal de fout van de autobouwers die altijd maar meer wilden hebben en fabrieken uit de grond stampten gelijk paddestoelen.

Nu is de wereld verzadigd van auto's en leven ze allemaal boven hun stand.

Eeerst was er eind jaren '80 Coca Cola, daarna Renault, nu Opel en later Ford.....

De baas van de fabriek doet wat hij wil en daar hebben de werknemers of politici geen barst mee te maken, dat is gewoon economische realiteit.

Zelfs met jullie afgod Filip De Winter zal dat allemaal niet beter gaan.
Het gaat er niet om of Peeters daar echt iets kan aan doen ; het gaat er om dat hij vòòr de verkiezingen heldhaftig verklaarde dat hij er alles ging aan doen om Opel Antwerpen te redden, en dat hij, reeds wetend dat dit niet zou lukken, een show heeft opgevoerd om de potentiële kiezers om de tuin te leiden.

In werkelijkheid heeft hij, benevens zijn show, nul/niets gedaan, en zal hij ook in de toekomst nul/niets doen.

Ik wou u allen slechts wijzen op het overduidelijk feit dat Peeters u bij de neus genomen heeft.

Ik heb inmiddels begrepen dat dit u allen geen ene bal kan schelen, en ik neem daar nota van.

Terzijde :

Voor alle zekerheid heb ik nog eens goed de Vlaamse vlag bekeken. De vlag die geacht wordt Vlaanderen en haar volk te typeren, weet u wel. Uzelf en uw geestesgenoten incluis, uiteraard.

Er staat een vervaarlijke leeuw op afgebeeld. Met klauwen en al.

Mensen als u hadden wellicht liever gehad dat het een geblinddoekt mak schaap was, met een lintworm, en een joekel van een bloedzuiger in de nek.

Het is dus duidelijk : u hebt die vlag niet persoonlijk mogen ontwerpen. Ik uiteraard ook niet overigens, en Flupje Dewinter evenmin, net als welkdanige deelnemer aan dit forum.

Dat hebben onder andere de tsjeven gedaan die destijds, net als nu, van jullie (en van de pastoor) de lakens mochten uitdelen, en ook toen al zwoeren dat ze alles zouden doen voor Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 12 juni 2009 om 20:27.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 20:43   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door present_1957 Bekijk bericht
Minister van mobiliteit Kathleen Van Brempt doet er alles aan om het gebruik van de auto zoveel mogelijk te beperken,daarbij worden moeite noch kosten geschuwd.Om dan ook nog miljarden te pompen in Opel is op zijn minst contradictorisch.Trouwens ook in Duitsland waar ze dan geen fabrieken zouden sluiten zouden 11000 banen verdwijnen,dit volgens Magna, al zou dat best nog meer kunnen zijn eens de deal afgerond is.
Economisch is het gewoon waanzin, je moet die fabriek sluiten.
Feitelijk moet je de fabriek kopen en een flexibel platform maken waar je electrische hybriden mee ontwikkelt. Vanop dat platform kan elke fabrikant dan gewoon op dezelfde band zijn carosserie monteren.

Bekijk het als een PC platform, met modulaire componenten waar alles kan op gemonteerd worden. Een standaardplatform voor auto's dus.

Het enige dat je nog moet doen is wat sleutelen aan de wetgeving en zorgen dat electrisch/hybriden een voorsprong krijgen in het verkeer (vooral in de steden). Daarmee ga je dan recht naar de toekomst, spring je recht vooruit naar een efficientere economie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 21:22   #44
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
.........on-topc: wacht gewoon eens af tot Magna bekend maakt wat er zal gebeuren. De rest is speculatie.
OK, leest u dan toch even het persbericht mee van Magna International (Canada). Tussen de lijnen, natuurlijk, want de precieze omvang van de “required restructuring” zal uiteraard nu nog niet openbaar bekend gemaakt worden. Zoekt u ook even mee bij de “stakeholders” naar enige vermelding van de Belgische of Vlaamse regering, of Peeters, zeg maar :

Ik citeer :
June 1, 2009, Aurora, Ontario, Canada……Magna International Inc. (TSX: MG.A, NYSE: MGA) announced today that, following extensive negotiations over the past several days with various stakeholders, including representatives of German federal and state governments, GM Europe, General Motors Corporation and the US Treasury, it has reached a conceptual framework that should allow Opel to avoid a possible insolvency filing and pursue the restructuring required for its immediate and long-term viability. The framework reflects the total investment amount and the equity interests previously disclosed on May 22, 2009.

We stellen vast dat de “German federal and state governments” dus wel degelijk “iets gedaan hebben”.

Peeters (ocharme die jongen, hij kan er niets aan doen) en zijn Flemish Government hebben nul/zero/nada gedaan : ze worden niet eens vermeld.

Moet ik er echt nog een tekeningetje bij maken om mijn stelling duidelijk te maken ?
Oud 12 juni 2009, 21:26   #45
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
OK, leest u dan toch even het persbericht mee van Magna International (Canada). Tussen de lijnen, natuurlijk, want de precieze omvang van de “required restructuring” zal uiteraard nu nog niet openbaar bekend gemaakt worden. Zoekt u ook even mee bij de “stakeholders” naar enige vermelding van de Belgische of Vlaamse regering, of Peeters, zeg maar :

Ik citeer :
June 1, 2009, Aurora, Ontario, Canada……Magna International Inc. (TSX: MG.A, NYSE: MGA) announced today that, following extensive negotiations over the past several days with various stakeholders, including representatives of German federal and state governments, GM Europe, General Motors Corporation and the US Treasury, it has reached a conceptual framework that should allow Opel to avoid a possible insolvency filing and pursue the restructuring required for its immediate and long-term viability. The framework reflects the total investment amount and the equity interests previously disclosed on May 22, 2009.

We stellen vast dat de “German federal and state governments” dus wel degelijk “iets gedaan hebben”.

Peeters (ocharme die jongen, hij kan er niets aan doen) en zijn Flemish Government hebben nul/zero/nada gedaan : ze worden niet eens vermeld.

Moet ik er echt nog een tekeningetje bij maken om mijn stelling duidelijk te maken ?
Vlaanderen is op zich duidelijk te klein om een degelijk gewicht te vormen

de hereniging der Nederlanden! dan wast andere koek
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 21:42   #46
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht

Allez, dat ziet er goed uit voor een eventueel onafhankelijk Vlaanderen, dan. Als het al "duidelijk te klein" is om enig gewicht in de schaal te werpen ter redding van één fabriek .....

Maar goed, mijn punt is dat Peeters vòòr de verkiezingen de Vlamingen voorhield "alles" te zullen doen om Opel Antwerpen te redden, wijl hij in werkelijkheid niets gedaan heeft.

Ach, laat maar. Wat baten kaars en bril....
Oud 12 juni 2009, 21:59   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht

Dat denk ik niet. De herenigde Nederlanden blijven evengoed een pion op het schaakbord van het wereldkapitalisme.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 22:16   #48
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat denk ik niet. De herenigde Nederlanden blijven evengoed een pion op het schaakbord van het wereldkapitalisme.
Inderdaad,niet alléén op wereldschaal,maar zélfs op europese schaal zullen ze telkens weer de duimen moeten leggen voor de grotere landen zoals duitsland,frankrijk en engeland .....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 22:51   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
kijk, nu ging ik eens akkoord met u
en dan voegt er er die laatste zin aan toe

kan u nu echt eens geen één deftige post maken zonder als een debiel over te komen?

on-topc: wacht gewoon eens af tot Magna bekend maakt wat er zal gebeuren. De rest is speculatie.
Oke, ik neem die laatste zin terug en verander hem in:
Geen enkele politieker of partij kan iets beginnen tegen een grote multinational die zijn zaak runt zoals hij wil en wat hem het meeste voordeel opbrengt.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 juni 2009 om 22:51.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 22:53   #50
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Het gaat er niet om of Peeters daar echt iets kan aan doen ; het gaat er om dat hij vòòr de verkiezingen heldhaftig verklaarde dat hij er alles ging aan doen om Opel Antwerpen te redden, en dat hij, reeds wetend dat dit niet zou lukken, een show heeft opgevoerd om de potentiële kiezers om de tuin te leiden.

In werkelijkheid heeft hij, benevens zijn show, nul/niets gedaan, en zal hij ook in de toekomst nul/niets doen.

Ik wou u allen slechts wijzen op het overduidelijk feit dat Peeters u bij de neus genomen heeft.

Ik heb inmiddels begrepen dat dit u allen geen ene bal kan schelen, en ik neem daar nota van.

Terzijde :

Voor alle zekerheid heb ik nog eens goed de Vlaamse vlag bekeken. De vlag die geacht wordt Vlaanderen en haar volk te typeren, weet u wel. Uzelf en uw geestesgenoten incluis, uiteraard.

Er staat een vervaarlijke leeuw op afgebeeld. Met klauwen en al.

Mensen als u hadden wellicht liever gehad dat het een geblinddoekt mak schaap was, met een lintworm, en een joekel van een bloedzuiger in de nek.

Het is dus duidelijk : u hebt die vlag niet persoonlijk mogen ontwerpen. Ik uiteraard ook niet overigens, en Flupje Dewinter evenmin, net als welkdanige deelnemer aan dit forum.

Dat hebben onder andere de tsjeven gedaan die destijds, net als nu, van jullie (en van de pastoor) de lakens mochten uitdelen, en ook toen al zwoeren dat ze alles zouden doen voor Vlaanderen.
Mij heeft Kris niet bij de neus genomen.
Ik stem nooit voor tsjeven.
Oud 12 juni 2009, 22:54   #51
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
2.
Oud 12 juni 2009, 22:55   #52
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Inderdaad,niet alléén op wereldschaal,maar zélfs op europese schaal zullen ze telkens weer de duimen moeten leggen voor de grotere landen zoals duitsland,frankrijk en engeland .....
Dan hebben de walen de beste kaarten.
Als vlaanderen onafhankelijk wordt gaan die volgens velen hier aansluiten bij La Douce France.
Oud 12 juni 2009, 22:57   #53
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Opel dicht en verder gaat het leven.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 23:19   #54
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij heeft Kris niet bij de neus genomen.
Ik stem nooit voor tsjeven.
Tiens tiens, u ook al niet, blijkbaar.

Als u zo verder doet, Henri1, zult u op den duur nog bij de goeien moeten gerekend worden.

Maar goed, de CD&V veruit de grootste partij in Vlaanderen zijnd, moet er toch iemand op gestemd hebben, zou je denken. Wie weet zelfs iemand hier op het forum ?

Allez mannen, wie heeft de moed om te bekennen ? En ons eens uit te leggen waarom een mens dergelijke stommiteiten begaat.
Oud 12 juni 2009, 23:24   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al die boeren hebben voor de tjeven gestemd.
Rondom Gent is het al tjevenland dat de klok slaat bij die ouwe zakken.
Oud 13 juni 2009, 10:38   #56
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door present_1957 Bekijk bericht
de auto zal altijd nodig blijven, wel kan er ingezet worden op de milieuvriendelijkste auto van Europa, ik zie daar niets contradictorisch aan.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 10:46   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
milieuvriendelijkste
Als je spelling checker hier niet je pc voor heeft laten crashen, dan moet ik hem hacken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 11:08   #58
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Al die boeren hebben voor de tjeven gestemd.
Rondom Gent is het al tjevenland dat de klok slaat bij die ouwe zakken.
Dat kaartje als eens goed bekeken waar de gemeenten volgens grootste partij staan ingekleurd?
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 12:06   #59
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als je spelling checker hier niet je pc voor heeft laten crashen, dan moet ik hem hacken.
meest milieuvriendelijke

wat is 't Jaz, taalpurist geworden?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 12:09   #60
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oke, ik neem die laatste zin terug en verander hem in:
Geen enkele politieker of partij kan iets beginnen tegen een grote multinational die zijn zaak runt zoals hij wil en wat hem het meeste voordeel opbrengt.
nu ga ik akkoord met u
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be