![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wel met perceptie, good news en feel good-verhalen (en niet te lang a.ub.), gelardeerd met een flinke portie (liefst buitenlands) rampennieuws en stemmingmakerij. Ik spreek nu over media in het algemeen, niet over een bepaalde krant. Wie hier op inspeelt boekt gegarandeerd succes. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 juni 2009 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Neen, maar u bent onbeschoft en u gedraagt zich als de butler van treza.
Ik neem wel de moeite om te beginnen aan stukken waarvan ik vermoed dat ze een andere mening vertolken dan de mijne (ik geloof niet dat iedereen dat doet.). Maar als ik te veel flauwekul zie haak ik af. Dat geldt trouwens ook voor stukken die wel mijn mening zouden kunnen weergeven. Te veel onzin=kappen. Een streven naar objectiviteit is voor mij een minimum. Jammer genoeg kreeg ik helemaal niet die indruk bij het stuk in DS. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 juni 2009 om 10:56. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=azert;4170434]
Citaat:
Genuanceerd? Guy Tegenbos en Mia Doornaert misschien. de rest schrijft tegen iets en niet voor iets. Verzuurden. Kijk trouwens es in de internationale ranking kwaliteitskranten. DS staat ver, heel ver. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=winnezele;4170454]
Citaat:
![]() Dat vat Amerikanistische frustratie Mia Doornaert zou dan voor genuanceerd doorgaan?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar een niet-Belgicistische krant bestaat hier inderdaad niet. Voornamelijk omwille van de (steeds nauwer wordende) "verwevenheid" tussen pers en overheid/machthebbers waar ik het eerder over had. Gewoonlijk worden de "Vlaamse standpunten" in de kranten (en zeker op TV) dan ook zwaar onderbelicht. Ook los van bv Vlaamse standpunten is dit een slechte zaak, want de behandeling van het nieuws wordt zo steeds meer een soort eenheidsworst. Ondanks alle multiculverhaaltjes wordt de denkwereld van de lezer eng gehouden. (Dat is trouwens geen typisch Belgisch verschijnsel, het wordt bijna overal erger.) Misschien moet iemand het toch eens proberen, gezien het verkiezingssucces van de Vlaamse partijen: VB-NVA-VB behalen samen ruim 36%. Daar moet toch iets mee te doen zijn. En wellicht zijn er bv bij CD&V ook mensen die dit graag zullen lezen. Zie ook http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=194 oa ivm de opvallend rode politieke kleur van de meeste journalisten en http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=200 over de discriminatie van De Wever in de pers Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 juni 2009 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 16 juni 2009 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/2624/Planet...t-Europa.dhtml |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een auteur die niet eens weet wat conservatisme wil zeggen (BDW heeft zelfs een hint gegeven met te verwijzen naar "Burke") is moeilijk serieus te noemen.
Wat hij vertelt over relativering en aanpassen is volledig terecht. Maar de link naar irrationeel karakter van vlaams-nationalisme is van de pot gerukt. De brave man heeft zelf z'n ideologische horizonten duidelijk nog niet ver gelegd. Conservatisme betekent "veranderen om te behouden" en in die zin is zelfkritiek even passend als in vraag stellen van lege instituten die juist inhoud tegenhouden.
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cijfers niet maar genoeg reacties van Franstaligen die in die zin gaan. Pas op, ik heb nooit beweerd dat Franstalige Belgen niet meer naar de Vlaamse Kust gaan. Natuurlijk zijn er nog veel die naartoe gaan maar tegelijkertijd zien we ook meer en meer Franstaligen die nu liever naar de Franse Kusten gaan als reactie van de Belgische situatie.
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga persoonlijk akkoord met dit bovenvermelde artikel. De Vlaamse Kust is niet mooi vergeleken met wat men in Frankrijk, Nederland, Duitsland of Spanje kan vinden. Als ik de zee aan onze kust zie, heb ik helemaal geen zin daarin te zwemmen! En over die lelijke buildings op de dijk zal ik zeker en vast liever zwijgen!
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De spanningen tussen Franstaligen en Vlamingen. Franstaligen zijn misschien geen separatisten in hun grote meerderheid maar ze zijn wel bewust dat iets in dit land niet meer klikt. En dat speelt volgens mij ook in vakantiebestemmingen.
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() behalve op fora van Le Soir of La Libre merk ik daar weinig van hoor...
![]() |