Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2009, 18:53   #41
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jij ploetert misschien van zonsopgang tot zonsondergang op het veld, liefje, maar ik niet hoor. Ik werk 37 uurtjes per week en "ploeteren" kan je een bureaujob bezwaarlijk noemen. Ik betaal dan wel belastingen, maar ik krijg daar ook ontzettend veel voor in de plaats. Mooi aangelegde straten en voet- en fietspaden, waterleiding, riolering, onderwijs voor mijn kinderen, ziekte- en invaliditeitsverzekering, inkomensvervangende uitkeringen wanneer één van ons beiden onverhoopt zonder werk zou komen te vallen... En ga zo maar door. Enig idee wat de gemiddelde levensverwachting was van zo'n veldploeteraar van enkele eeuwen geleden? Als jij ècht denkt dat de mensen toen gelukkiger waren, ben je niet goed snik.
Wat maakt al dat gezelligheidsfascisme van de moderne wereld nu uit? Wauw: u heeft fietspaden, daar zijn we werkelijk vet mee, vooral al omdat er tijdens de middeleeuwen er niet eens nood aan was. Wat uw verwijzing naar ziektes betreft, kan ik u alleen maar doorverwijzen naar de levensverwachting van HIV-patiënten. U zal wel beter dan ikzelf weten hoe lang die te leven hebben, zeker? En dan zwijg ik nog van de moderne ziektes zoals depressie of schizofrenie.

En jawel, mensen waren toen gelukkiger, voldaner en vooral veel vrijer in hun leven. Hier leven we constant in een dwangbuis. Op het veld, daar is de mens nog iets waard, hè. Van zo'n flauw en in essentie waardeloos bureaujobke zal het ware levensgeluk niet komen hoor.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 18:56   #42
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij ploetert misschien van zonsopgang tot zonsondergang op het veld, liefje, maar ik niet hoor. Ik werk 37 uurtjes per week en "ploeteren" kan je een bureaujob bezwaarlijk noemen. Ik betaal dan wel belastingen, maar ik krijg daar ook ontzettend veel voor in de plaats. Mooi aangelegde straten en voet- en fietspaden, waterleiding, riolering, onderwijs voor mijn kinderen, ziekte- en invaliditeitsverzekering, inkomensvervangende uitkeringen wanneer één van ons beiden onverhoopt zonder werk zou komen te vallen... En ga zo maar door. Enig idee wat de gemiddelde levensverwachting was van zo'n veldploeteraar van enkele eeuwen geleden? Als jij ècht denkt dat de mensen toen gelukkiger waren, ben je niet goed snik.
Even terzijde: jij betaalt geen belastingen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 19:03   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wat maakt al dat gezelligheidsfascisme van de moderne wereld nu uit? Wauw: u heeft fietspaden, daar zijn we werkelijk vet mee, vooral al omdat er tijdens de middeleeuwen er niet eens nood aan was. Wat uw verwijzing naar ziektes betreft, kan ik u alleen maar doorverwijzen naar de levensverwachting van HIV-patiënten. U zal wel beter dan ikzelf weten hoe lang die te leven hebben, zeker? En dan zwijg ik nog van de moderne ziektes zoals depressie of schizofrenie.
Bestonden depressie en schizofrenie toen niet? En vertel eens: wat is precies de levensverwachting van iemand met depressie of schizofrenie? En van iemand met HIV? Ben je je ervan bewust dat HIV geen ziekte is? Bestonden er in de middeleeuwen geen dodelijke ziekten? Al eens van de pest gehoord?

Zo vele vragen...

Citaat:
En jawel, mensen waren toen gelukkiger, voldaner en vooral veel vrijer in hun leven. Hier leven we constant in een dwangbuis. Op het veld, daar is de mens nog iets waard, hè. Van zo'n flauw en in essentie waardeloos bureaujobke zal het ware levensgeluk niet komen hoor.
Onzin! Je hebt er geen idéé van hoe euforisch gelukkig ik elke morgen al fietsend over het fietspad naar mijn bureaujobke kan vertrekken en hoe voldaan ik elke avond van mijn bureaujobke thuiskom...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 19:03   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Even terzijde: jij betaalt geen belastingen.
Toch wel.
Oud 17 juni 2009, 19:05   #45
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel.
Dat mag u gerust denken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 17 juni 2009, 19:05   #46
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Bestonden depressie en schizofrenie toen niet? En vertel eens: wat is precies de levensverwachting van iemand met depressie of schizofrenie? En van iemand met HIV? Ben je je ervan bewust dat HIV geen ziekte is? Bestonden er in de middeleeuwen geen dodelijke ziekten? Al eens van de pest gehoord?

Zo vele vragen...
Nu bevestigt u mijn punt juist: er is géén wezenlijk verschil in dit opzicht met 500 jaar geleden. Alleen is het véél erger geworden en hebben we alles in naamloze instituten en regels gestoken om het weg te stoppen.

Citaat:
Onzin! Je hebt er geen idéé van hoe euforisch gelukkig ik elke morgen al fietsend over het fietspad naar mijn bureaujobke kan vertrekken en hoe voldaan ik elke avond van mijn bureaujobke thuiskom...
Nu bent u er maar los op aan het fantaseren.

Oud 17 juni 2009, 19:06   #47
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En jawel, mensen waren toen gelukkiger, voldaner en vooral veel vrijer in hun leven.
Moest er een teletijd machine zijn, ik zou u een enkel ticket gratis betalen! Eens zien hoe rap ge zou terugkomen, gesteld dat die mannen ook een teletijd machine hebben.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 19:06   #48
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Dat mag u gerust denken.
waarom betaalt Raf geen belastingen volgens u?
Oud 17 juni 2009, 19:07   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag u gerust denken.
Dat is geen kwestie van "denken", maar een kwestie van "weten". Die wetenschap is overigens gebaseerd om de belastingbrief die ik jaarlijks invul en de rekening die er onvermijdelijk enkele maanden later op volgt.
Oud 17 juni 2009, 19:08   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
waarom betaalt Raf geen belastingen volgens u?
Mensen die voor de overheid werken, betalen geen belastingen.
Oud 17 juni 2009, 19:09   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu bevestigt u mijn punt juist: er is géén wezenlijk verschil in dit opzicht met 500 jaar geleden. Alleen is het véél erger geworden en hebben we alles in naamloze instituten en regels gestoken om het weg te stoppen.
Je ontwijkt mijn vragen met dooddoeners. Dat vind ik niet netjes van je...

Citaat:
Nu bent u er maar los op aan het fantaseren.
Pardon? Denk je niet dat ik zelf niet iets beter dan jij geplaatst ben om te bepalen of ik al dan niet gelukkig ben?
Oud 17 juni 2009, 19:09   #52
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Moest er een teletijd machine zijn, ik zou u een enkel ticket gratis betalen! Eens zien hoe rap ge zou terugkomen, gesteld dat die mannen ook een teletijd machine hebben.
Het komt er niet op aan ons te willen verplaatsen in de tijd om terug mens en niet langer loonslaaf te kunnen zijn, maar wel om de huidige tijd te verbeteren. Men moet geen slaaf van de tijd zijn, de tijd moet ons dienen om een evenwichtig en vroom leven te kunnen lijden. Het plattelandsleven bood daartoe de perfecte mogelijkheid. Het moet een toekomstige generatie toch lukken om de Katholieke zon schoon zoals nooit tevoren over ons land te laten schijnen.

Oud 17 juni 2009, 19:10   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nieuw... Zou ik de belastingen die ik al die jaren betaald heb nog kunnen terugvorderen, denk je?
Oud 17 juni 2009, 19:10   #54
Ambiorix

Standaard

Citaat:
ah, zo bedoelt ge. Waarom zegt ge niet direct wat ge bedoelt, is het nu echt nodig om eerst reacties uit te lokken om dan weer uwe libertarische mantra af te steken.
Oud 17 juni 2009, 19:10   #55
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen kwestie van "denken", maar een kwestie van "weten". Die wetenschap is overigens gebaseerd om de belastingbrief die ik jaarlijks invul en de rekening die er onvermijdelijk enkele maanden later op volgt.
Ah; als het dat maar is.
Oud 17 juni 2009, 19:11   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nieuw... Zou ik de belastingen die ik al die jaren betaald heb nog kunnen terugvorderen, denk je?
Welke belastingen?
Oud 17 juni 2009, 19:11   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah, zo bedoelt ge. Waarom zegt ge niet direct wat ge bedoelt, is het nu echt nodig om eerst reacties uit te lokken om dan weer uwe libertarische mantra af te steken.
Ik heb gewoon Raf even verbeterd. Meer niet.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 17 juni 2009 om 19:12.
Oud 17 juni 2009, 19:12   #58
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Je ontwijkt mijn vragen met dooddoeners. Dat vind ik niet netjes van je...
Ik stel vast dat u mijn punt beaamt, dus wat dat betreft zijn uw vragen opgelost.

Citaat:
Pardon? Denk je niet dat ik zelf niet iets beter dan jij geplaatst ben om te bepalen of ik al dan niet gelukkig ben?
De westerse mens zegt het ene, denkt het andere en doet nog iets anders. Een gezonde skepsis tegen de westerse, verstedelijkte en ontkerktelijkte mens is dan ook meer dan aangeraden.

Oud 17 juni 2009, 19:12   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken je hem nu nòg niet? Af en toe dat spelletje meespelen, dan issem content.
Oud 17 juni 2009, 19:13   #60
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke belastingen?
De belastingen die ik de voorbije twintig jaar betaald heb.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be