![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wat? ik schreef dat ze als ze willen een minderjarige gerust kunnen aanhouden en zelfs bestraffen als een volwassene. en het betreft hier wel klasse justitie; als u de onevenredigheid niet wil zien tussen enerzijds een dronkeman die een politieker een knal tegen z'n kop geeft en daarvoor aangehouden wordt en drie minderjarigen die een oude vrouw met geweld, in bende half doodstampen en niet eens in voorarrest gaan maw dus onmiddellijk vrijgelaten worden, dan bent u van slechte wil. In dat geval van Geraardsbergen is het slachtoffer inmiddels overleden. Als ik hoor en zie dat mensen die veroordeeld werden voor doodslag en andere criminele feiten, 6 jaar na dato gewoon rondlopen, en de man met die burgemeester werd opgesloten... dan is evenredigheid ver te zoeken en kan men de reden daarvan allemaal toeschrijven aan de 'standing' van het slachtoffer.
Give us the children science and math instead of bibles and pastors instead of korans and imams Laatst gewijzigd door Pist*on : 22 juni 2009 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Naar ik mij herinner kan hij later wel berecht worden op die manier, maar zo snel na een feit een minderjarige vasthouden als een meerderjarige? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
wait. hier, het eerste dat ik effe kon opsnorren; http://www.kinderrechtswinkel.be/......90319-1222.pdf pagina 6, bovenaan.
Give us the children science and math instead of bibles and pastors instead of korans and imams Laatst gewijzigd door Pist*on : 22 juni 2009 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ben zelf dat stukje aan het zoeken over geweld op een publiek persoon, ik dacht ook dat de wet daar een verschil in maakte maar vind het niet onmiddellijk terug. Laatst gewijzigd door Kay_ : 22 juni 2009 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Trouwens uw argumentatie gaat niet op, van er is geen plaats in de instellingen. Dat is waar, maar in de gevangenis is er ook geen plaats, maar voor deze man, heeft men dan toch maar plaats gemaakt. Of niet? Maar voor handtasdieven hoeft dat niet. Ik zeg u, is het slachtoffer een gewone werkende belg = geen of halve maatregelen tegen de daders. is het slachtoffer van standing, politieker of een minderheid = de plooi!
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het bestaat thans echt hoor.
Citaat:
Au fond behandelt de wet minderjarigen en meerderjarigen anders, dus zelfs indien mijn argument over plaatsgebrek niet terecht is blijf je met dat probleem zitten. Ik ben akkoord dat het tegen het rechtvaardigheidsgevoel ingaat, meer dan 100% zelfs. Maar je kan moeilijk van klassenjustitie spreken door twee gevallen te vergelijken die wettelijk ver van elkaar liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen plaats in gevangenissen => meerderjarige aanvaller van de burgemeester wordt vastgezet. Wat verstaat u daar niet aan?
![]() |
![]() |
#48 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Echt, het is niet moeilijk, zoek mij 10 gevallen waarbij de dader van 1 stamp en vuistslag en waarbij het slachtoffer niet zwaar gekwetst werd, werd aangehouden. Gevonden? Neen he? Voila. Klassejustitie.
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik je gelijk ga moeten geven, samen met Piston. Als duidelijk blijkt dat de minderjarige aanvallers niet zijn vastgehouden omwille van plaatsgebrek en niets anders. Laatst gewijzigd door Kay_ : 22 juni 2009 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het ondertussen zelf gevonden:
http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/arti...stelling.dhtml Dit wist ik dus niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ok. maar over het plaatsgebrek is iedereen het eens. Alleen, en dat zijn 2 vliegen in één klap, 1) blijkbaar kan men als men echt wil wel plaats maken, want in de gevangenis voor volwassenen is er ook een plaatsgebrek 2) in dit geval wil men dus wel echt de moeite doen. Waarom? Omdat het een burgemeester en politieker betreft. Dus, klassejustitie. Want voor de daders van een diefstal waarbij een zeer zwaar gekwetst slachtoffer was, deed men niet die extra moeite, waarom niet?
Give us the children science and math instead of bibles and pastors instead of korans and imams Laatst gewijzigd door Pist*on : 22 juni 2009 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent een eerlijk mens.
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Dank je, maar juist is juist. Het feit dat de minderjarigen van de overval in Ninove nog rondlopen heeft enkel te maken met het plaatsgebrek en niet met het feit dat ze minderjarig zijn. Voor meerderjarigen is er echter inderdaad ook een plaats te kort, maar hier hebben ze voor een blauw oog blijkbaar inderdaad plaats kunnen maken. Nu mij dat duidelijk is rest er niets anders dat het ook zo te zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die gast had Termont misschien beter ineens in de hals gestoken? Dan kreeg ie slechts een berisping zoals die twee Oekraïners die nu gelukkig en wel in Israel wonen.
Broers die Simon Wijffels neerstaken worden niet gestraft Als ge zoiets doet moet ge het gewoon ineens goed doen. Een blauw oog! jamaar d�*t is wat anders natuurlijk. En ze hoefde zelfs niet terug uit Israel te komen om het proces bij te wonen... Maar, enfin, stel je voor dat ze wèl een maand straf hadden gekregen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 juni 2009 om 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
OK.
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Er IS een verschil tussen "geweldpleging" en "geweldpleging tegen een publiek persoon". Niet dat ik zeg dat je hier mis bent maar zou ook daar de betreffende wet eens over willen lezen.
![]() |
![]() |
#57 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
E.Gidius deed een voorstel van hoe de wet er zou moeten uitzien. Als ik het juist heb.
![]() |