Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2009, 07:22   #41
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Landen waar Europeanen wonen mogen lid worden van de EU. Dat zijn niet alleen landen die in Europa liggen of eraan grenzen, maar ook landen waar we een speciale affiniteit mee hebben. Israël en Turkije mogen van mij ook lid worden. Noord-Afrika, niet.
Oud 25 juni 2009, 07:24   #42
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als Turkije geografisch in Azië ligt dan vraag ik me af waar cyprus dan wel mag liggen of ik moet steevast foutieve kaarten ter hand genomen hebben.
Cyprus is een eiland in de Middellandse Zee, al naar gewenst kan je het Aziatisch of Europees bestempelen.
De vele kleine Griekse eilandjes voor de Turkse kust beschouwt men ook als Europees.
Net zoals Malta dat Europees is en niet Afrikaans.
Oud 25 juni 2009, 07:30   #43
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Oekraine hoort bij Rusland niet bij Europa.
Nou, dat vind ik wat minder van jou.
*Het Westen van Oekraïne heeft lange tijd onder Poolse en Oostenrijkse invloed gestaan.
*De meerderheid vd bevolking zet zich toch stevig af tegen Rusland.
*En niet te vergeten : de grote terreur van Stalin in de dertiger jaren van vorige eeuw , die miljoenen Oekraïeners de hongerdood heeft ingejaagd.
Ik herhaal dus dat Oekraïne zowel in ons (strategisch en economisch) en hun eigenbelang er best aandoet om van zodra mogelijk bij Europa aan te sluiten.
Oud 25 juni 2009, 07:52   #44
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Russin Bekijk bericht
Voor Parcifal.

Dat is uw persoonlijke kijk naar Rusland.
Dat kan. Jij kan als een waterkoker veel en lang uitstomen.
Maar wat heeft het samen te maken dat Rusland wil lid van EU worden.
Rusland wil toch helemaal geen lid worden van de EU.
Als ik Russisch leider was, zou ik dat niet willen. Rusland is sterk genoeg om zijn eigen koers uit te zetten. Wat wel kan is samenwerking. Daar kunnen beide gemeenschappen van profiteren (versterking tegen mosliminvloed). Eventueel kan dat uitmonden in een fusie. Dat is heel wat anders dan lidmaatschap. Bij een fusie wordt er onderhandeld over een nieuw gezamenlijk statuut. Bij lidmaatschap moet het acquis communautaire aanvaard worden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 12:45   #45
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
De landen Oekraïne, Wit-Rusland en Moldavië mogen ook toetreden.
Maar voor elk land dat op het lijstje staat geld natuurlijk logischerwijs dat ze pas mogen toetreden als de criteria zijn gehaald. En eerst moeten we inderdaad de besluitvorming wat simpeler en sneller maken zodat we de nieuwe landen er ook daadwerkelijk bij kunnen hebben. Uitbreiding is voor 2011 sowieso niet meer, en dan slechts Kroatië.
Wit-Rusland is een vazalstaat van Rusland, en dat zal in een eeuw niet veranderen. Het land kan beter stoppen de schijn op te houden en integraal deel uit gaan maken van de Russische federatie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 18:42   #46
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Soms denk ik dat je daarin best wel gelijk hebt Liberalist NL ... Loekasjenko is meer Russisch als Dmitri Medvedev zelf! Ik heb medelijden met het Wit-Russische volk dat cultureel en taalkundig zo genadeloos onderdrukt word.
Maar een troost: hoe sterker de democratie in Europa schijnt, hoe lastiger het voor Loekasjenko word om zijn land te isoleren. Nu al is de oppositie onder jongeren in Minsk veel groter als tien jaar geleden (men leert bij in Oost-Europa)

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 12:54   #47
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Turkije moet en zal bij de EU komen, economisch zullen zij binnen 30 jaar veel sterker staan dan de meeste West-europese landen.
Ik denk niet dat 99% van turkije islamitisch is zal eerder naar 80% toegaan immers er veel joden en nog christenen leven.

Rusland zal nooit bij de EU komen tenzij er zelf baas in kunnen spelen

Laatst gewijzigd door Donar : 27 juni 2009 om 12:55.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 12:56   #48
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Turkije moet en zal bij de EU komen, economisch zullen zij binnen 30 jaar veel sterker staan dan de meeste West-europese landen.
Ik denk niet dat 99% van turkije islamitisch is zal eerder naar 80% toegaan immers er veel joden en nog christenen leven.

Rusland zal nooit bij de EU komen tenzij er zelf baas in kunnen spelen
Vroeger was dat zo. Nu zijn de Joden en christenen enkel nog aanwezig in Istanbul, in zeer kleine mate. De meesten zijn bij de vorming van de natiestaat Turkije verjaagd. De Joden naar de VS en Palestina, de christenen naar Armenië e.a.
Oud 27 juni 2009, 12:58   #49
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar dat Turkije islamitisch is maakt niet uit. Het is een moderne staat, die nu al een groot deel van onze verlichtingswaarden aanhangt. Het moet wel flink verbeteren, m.b.t. mensenrechten, bewaring van de seculariteit, de Koerden, en Cyprus.
Oud 27 juni 2009, 13:02   #50
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Maar dat Turkije islamitisch is maakt niet uit. Het is een moderne staat, die nu al een groot deel van onze verlichtingswaarden aanhangt. Het moet wel flink verbeteren, m.b.t. mensenrechten, bewaring van de seculariteit, de Koerden, en Cyprus.

Laat ons even de "realpolitik" bekijken..

Turkije "moet" juist niks,en zeker niet vanwege wat oprispingetjes van de EU-dwergjes!
Rusland heeft ons al meermalen op onze plaats gezet ,ik neem aan dat Turkije daar niet lang mee zal wachten als ons gejank nog te lang duurt

Wees realistisch,iedereen kijkt begerig naar onze kassa,ze zien dat die steeds slechter bewaakt wordt,en voor de rest kunnen we de pot op!

Mijn bloed kookt als ik al die opgeheven wijsvingertjes zie van "de EU",met vooraan opperdwerg barosso,terwijl we slechts met de grootste moeite wat fregatten uit onze havens krijgen om wat te gaan spelevaren met Somalische vissertjes.....(en moesten koopvaardij-reders wat meer ballen aan hun lijf hebben en wat investeren in bewapening en training,of desnoods Blackwater Operations, in plaats van verzekeringen,dan was er niet eens dergelijke verstoring mogelijk van hun operaties!)

Laatst gewijzigd door kelt : 27 juni 2009 om 13:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 14:31   #51
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Kelt ... soms denk ik echt dat jij in een andere werkelijkheid leeft. Onze schatkist word juist steeds beter bewaakt er is een verschil tussen vrijgevigheid/solidariteit en stelen wist je dat? De EU geeft om anderen beter te laten worden - iets wat soms op eigen kracht niet lukt.

Turkije zal geen lid worden van de EU. Er zijn teveel lidstaten die dat niet wensen, Griekenland en Cyprus voorop. En als een lidstaat nee zegt - blijft het ook nee. En daar kan zelfs Barosso niets aan doen.

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 20:32   #52
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

De Europese Unie is al veel te groot en het democratisch deficit is gigantisch.
ALLES wordt boven onze hoofden beslist.

Voor mij hadden ze het "Europa van de negen" veel grotere bevoegdheden moeten verlenen.
En pas als alles werkte, met mondjesmaat andere lidstaten laten toetreden.

Een grote Economische Unie is wel ok voor mij, maar de huidige Unie gaat (wil) veel verder (gaan) dan dat.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 20:33   #53
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Kelt ... soms denk ik echt dat jij in een andere werkelijkheid leeft. Onze schatkist word juist steeds beter bewaakt er is een verschil tussen vrijgevigheid/solidariteit en stelen wist je dat? De EU geeft om anderen beter te laten worden - iets wat soms op eigen kracht niet lukt.

Turkije zal geen lid worden van de EU. Er zijn teveel lidstaten die dat niet wensen, Griekenland en Cyprus voorop. En als een lidstaat nee zegt - blijft het ook nee. En daar kan zelfs Barosso niets aan doen.
Het Verdrag van Lissabon zal goedgekeurd worden hoewel daar op de meeste plaatsen absoluut geen meerderheid voor gewonnen is.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 21:17   #54
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Rusland wil toch helemaal geen lid worden van de EU.
Als ik Russisch leider was, zou ik dat niet willen. Rusland is sterk genoeg om zijn eigen koers uit te zetten. Wat wel kan is samenwerking. Daar kunnen beide gemeenschappen van profiteren (versterking tegen mosliminvloed). Eventueel kan dat uitmonden in een fusie. Dat is heel wat anders dan lidmaatschap. Bij een fusie wordt er onderhandeld over een nieuw gezamenlijk statuut. Bij lidmaatschap moet het acquis communautaire aanvaard worden.
Een goede gelegenheid voor de lidstaten om zelf ook dat acquis kwijt te raken.
Oud 8 juli 2009, 00:51   #55
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

De grenzen van Europa, Turkije en Rusland lijken duidelijke grenzen maar schijn bedriegt. Beide staten hebben hun invloed gehad op Europa; beide staten zijn op hun manier Europees en ergens wat minder, algemeen gesproken is het zo dat Rusland sinds 'Peter de Grote' en daarna 'Catharina de Grote' 'algemeen' wordt beschouwd als Europese staat (hoewel Kiev Rus' (in die periode) dat zeker ook was), bij Turkije en de grote voorganger het Ottomaanse Rijk ligt het in die zin (soms) wat anders omdat delen van Centraal en Oost Europa dat (vooral) als bedreigend hebben beschouwd. Ondanks dit alles blijven de toetredingscriteria het belangrijkst, mochten ze willen toetreden, wat ook nog maar de vraag is....

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 8 juli 2009 om 00:53.
Adam Smith is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 14:28   #56
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Zou het niet logisch zijn dat de EU héél Europa omvat ? Van Gibraltar en IJsland tot de
Oeral ? Of denkt er iemand dat er (behalve de taal dan) méér verschil is tussen een Portugees , Hongaar of Rus dan tussen een inwoner van Oregon , Wisconsin of Florida in de USA ? Armere en rijkere regio's zullen er altijd zijn , zowel in Europa als in de USA .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 15:31   #57
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Zou het niet logisch zijn dat de EU héél Europa omvat ? Van Gibraltar en IJsland tot de
Oeral ? Of denkt er iemand dat er (behalve de taal dan) méér verschil is tussen een Portugees , Hongaar of Rus dan tussen een inwoner van Oregon , Wisconsin of Florida in de USA ? Armere en rijkere regio's zullen er altijd zijn , zowel in Europa als in de USA .
Ja, ik denk eerlijk gezegd dat er inderdaad meer verschil is tussen mensen uit de Oeral (of Oostelijk Siberië, om Rusland maar even aan en stuk te laten) en mensen op Groenland (of IJsland, waar je de grens ook trekt) dan tussen mensen van beide kanten van de States. In de VS zijn de verschillen pas relatief recent, in beginsel is het allemaal een mengcultuur van de Europese immigranten, ook houden bijvoorbeeld gezamelijke media de verschillen relatief klein. Los daarvan is het nog de vraag of je wel moet willen nastreven om net als de VS te zijn. Is het nou echt zo erg om in iets kleinere landjes te leven? Supergroot is ook niet alles...
Oud 8 juli 2009, 16:24   #58
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ja, ik denk eerlijk gezegd dat er inderdaad meer verschil is tussen mensen uit de Oeral (of Oostelijk Siberië, om Rusland maar even aan en stuk te laten) en mensen op Groenland (of IJsland, waar je de grens ook trekt) dan tussen mensen van beide kanten van de States. In de VS zijn de verschillen pas relatief recent, in beginsel is het allemaal een mengcultuur van de Europese immigranten, ook houden bijvoorbeeld gezamelijke media de verschillen relatief klein. Los daarvan is het nog de vraag of je wel moet willen nastreven om net als de VS te zijn. Is het nou echt zo erg om in iets kleinere landjes te leven? Supergroot is ook niet alles...
Misschien maak je een vergissing wanneer je het over Oostelijk Siberië hebt ? Dat ligt tegen Japan , en daarover had ik het echt niet ! Ik blijf van mening dat alle verschillende volkeren en culturen die Westelijk van de Oeral zitten min of meer één geheel vormen , met een in grote lijnen gemeenschappelijke
geschiedenis . " Een mengcultuur van allemaal Europeanen " . En elke cultuur , hoe klein ook , behoudt zijn culturele eigenheid in het grote geheel dat Europa heet . Alleen denk ik dat men op economisch gebied enkel maar mee kan tellen wanneer men "Groot" is .
Oud 8 juli 2009, 16:35   #59
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Misschien maak je een vergissing wanneer je het over Oostelijk Siberië hebt ? Dat ligt tegen Japan , en daarover had ik het echt niet ! Ik blijf van mening dat alle verschillende volkeren en culturen die Westelijk van de Oeral zitten min of meer één geheel vormen , met een in grote lijnen gemeenschappelijke
geschiedenis . " Een mengcultuur van allemaal Europeanen " . En elke cultuur , hoe klein ook , behoudt zijn culturele eigenheid in het grote geheel dat Europa heet . Alleen denk ik dat men op economisch gebied enkel maar mee kan tellen wanneer men "Groot" is .
O, je wilt dus maar een deel van Rusland in de EU, en hoe precies dacht je dat de Russen daarover zouden denken?
Oud 8 juli 2009, 17:16   #60
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
O, je wilt dus maar een deel van Rusland in de EU, en hoe precies dacht je dat de Russen daarover zouden denken?
Ge moet goed begrijpen : ik HEB niks te willen ! Ik stelde alleen de vraag of het niet logisch zou zijn om de grenzen van de EU te laten samenvallen met de natuurlijke grenzen van Europa , van de Atlantische Oceaan tot aan de Oerals . Trouwens , niet alleen Rusland en Turkije , maar ook Kazachstan ligt zowel in Europa als in Azië . En wat de Kazachen er van zouden vinden ? Mijnen beste , ik heb er geen flauw idee van !

Fré B.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be