![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
De vele kleine Griekse eilandjes voor de Turkse kust beschouwt men ook als Europees. Net zoals Malta dat Europees is en niet Afrikaans.
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Nou, dat vind ik wat minder van jou.
*Het Westen van Oekraïne heeft lange tijd onder Poolse en Oostenrijkse invloed gestaan. *De meerderheid vd bevolking zet zich toch stevig af tegen Rusland. *En niet te vergeten : de grote terreur van Stalin in de dertiger jaren van vorige eeuw , die miljoenen Oekraïeners de hongerdood heeft ingejaagd. Ik herhaal dus dat Oekraïne zowel in ons (strategisch en economisch) en hun eigenbelang er best aandoet om van zodra mogelijk bij Europa aan te sluiten.
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik Russisch leider was, zou ik dat niet willen. Rusland is sterk genoeg om zijn eigen koers uit te zetten. Wat wel kan is samenwerking. Daar kunnen beide gemeenschappen van profiteren (versterking tegen mosliminvloed). Eventueel kan dat uitmonden in een fusie. Dat is heel wat anders dan lidmaatschap. Bij een fusie wordt er onderhandeld over een nieuw gezamenlijk statuut. Bij lidmaatschap moet het acquis communautaire aanvaard worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burgemeester
|
![]() Soms denk ik dat je daarin best wel gelijk hebt Liberalist NL ... Loekasjenko is meer Russisch als Dmitri Medvedev zelf! Ik heb medelijden met het Wit-Russische volk dat cultureel en taalkundig zo genadeloos onderdrukt word.
Maar een troost: hoe sterker de democratie in Europa schijnt, hoe lastiger het voor Loekasjenko word om zijn land te isoleren. Nu al is de oppositie onder jongeren in Minsk veel groter als tien jaar geleden (men leert bij in Oost-Europa)
![]() |
#47 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Turkije moet en zal bij de EU komen, economisch zullen zij binnen 30 jaar veel sterker staan dan de meeste West-europese landen.
Ik denk niet dat 99% van turkije islamitisch is zal eerder naar 80% toegaan immers er veel joden en nog christenen leven. Rusland zal nooit bij de EU komen tenzij er zelf baas in kunnen spelen Laatst gewijzigd door Donar : 27 juni 2009 om 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat Turkije islamitisch is maakt niet uit. Het is een moderne staat, die nu al een groot deel van onze verlichtingswaarden aanhangt. Het moet wel flink verbeteren, m.b.t. mensenrechten, bewaring van de seculariteit, de Koerden, en Cyprus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons even de "realpolitik" bekijken.. Turkije "moet" juist niks,en zeker niet vanwege wat oprispingetjes van de EU-dwergjes! Rusland heeft ons al meermalen op onze plaats gezet ,ik neem aan dat Turkije daar niet lang mee zal wachten als ons gejank nog te lang duurt ![]() Wees realistisch,iedereen kijkt begerig naar onze kassa,ze zien dat die steeds slechter bewaakt wordt,en voor de rest kunnen we de pot op! Mijn bloed kookt als ik al die opgeheven wijsvingertjes zie van "de EU",met vooraan opperdwerg barosso,terwijl we slechts met de grootste moeite wat fregatten uit onze havens krijgen om wat te gaan spelevaren met Somalische vissertjes.....(en moesten koopvaardij-reders wat meer ballen aan hun lijf hebben en wat investeren in bewapening en training,of desnoods Blackwater Operations, in plaats van verzekeringen,dan was er niet eens dergelijke verstoring mogelijk van hun operaties!) Laatst gewijzigd door kelt : 27 juni 2009 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Burgemeester
|
![]() Kelt ... soms denk ik echt dat jij in een andere werkelijkheid leeft. Onze schatkist word juist steeds beter bewaakt
![]() Turkije zal geen lid worden van de EU. Er zijn teveel lidstaten die dat niet wensen, Griekenland en Cyprus voorop. En als een lidstaat nee zegt - blijft het ook nee. En daar kan zelfs Barosso niets aan doen.
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() De Europese Unie is al veel te groot en het democratisch deficit is gigantisch.
ALLES wordt boven onze hoofden beslist. Voor mij hadden ze het "Europa van de negen" veel grotere bevoegdheden moeten verlenen. En pas als alles werkte, met mondjesmaat andere lidstaten laten toetreden. Een grote Economische Unie is wel ok voor mij, maar de huidige Unie gaat (wil) veel verder (gaan) dan dat.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() De grenzen van Europa, Turkije en Rusland lijken duidelijke grenzen maar schijn bedriegt. Beide staten hebben hun invloed gehad op Europa; beide staten zijn op hun manier Europees en ergens wat minder, algemeen gesproken is het zo dat Rusland sinds 'Peter de Grote' en daarna 'Catharina de Grote' 'algemeen' wordt beschouwd als Europese staat (hoewel Kiev Rus' (in die periode) dat zeker ook was), bij Turkije en de grote voorganger het Ottomaanse Rijk ligt het in die zin (soms) wat anders omdat delen van Centraal en Oost Europa dat (vooral) als bedreigend hebben beschouwd. Ondanks dit alles blijven de toetredingscriteria het belangrijkst, mochten ze willen toetreden, wat ook nog maar de vraag is....
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 8 juli 2009 om 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Zou het niet logisch zijn dat de EU héél Europa omvat ? Van Gibraltar en IJsland tot de
Oeral ? Of denkt er iemand dat er (behalve de taal dan) méér verschil is tussen een Portugees , Hongaar of Rus dan tussen een inwoner van Oregon , Wisconsin of Florida in de USA ? Armere en rijkere regio's zullen er altijd zijn , zowel in Europa als in de USA .
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
geschiedenis . " Een mengcultuur van allemaal Europeanen " . En elke cultuur , hoe klein ook , behoudt zijn culturele eigenheid in het grote geheel dat Europa heet . Alleen denk ik dat men op economisch gebied enkel maar mee kan tellen wanneer men "Groot" is .
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|