Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 18:40   #41
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
U hebt duidelijk geen flauw benul over religie. Zouden we beter geen wet maken dat alle domme mensen humaan geeutaniseerd worden?

Je begeeft je aan scheldproza omdat je geen enkel argument kan inbrengen, gewoon omdat je geen enkele achtergrondkennis hebt over het onderwerp terzake. Over relige weet je blijkbaar ook niets, gezien je dwaze reactie.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:40   #42
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Meer dan wat u kent van de Vlaamse spelling, me dunkt.
U hebt gelijk. Als alle moslims, kleurlingen, homo's en andere groepen die niet in jouw wereldje passen geëlimineerd zijn kan je diegene die de spelregels niet altijd even goed volgen ook gaan vervolgen. Want natuurlijk hebben mijn posts geen enkele waarde als er een spellingsfout in zit.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:43   #43
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Je begeeft je aan scheldproza omdat je geen enkel argument kan inbrengen, gewoon omdat je geen enkele achtergrondkennis hebt over het onderwerp terzake. Over relige weet je blijkbaar ook niets, gezien je dwaze reactie.
???

Ik denk dat ik toch wel enig kennis heb omtrend religie of leren we alleen maar over potten bakken in het seminarie?
Oud 24 juni 2009, 18:45   #44
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd. Natuurlijk zijn ze niet onderdrukt, we eisen alleen maar dat ze al hun principes overboord gooien en hun geloofsovertuiging niet mogen tonen.
Ja ik moet zeggen daar zit veel logica in.
neenee, het 'eisen' begint stilletjes aan.
Ze eisen nu dat wij onze schoolreglementen niet aanpassen zoals wij het willen,
ttz - in simpele, mijn bewoordingen-
men merkt in schooltjes, dat islamietische jongens aan meisjes die gèèn hoofddoek dragen de les gaan spellen, omdat ze niet vroom genoeg zijn, naar de heren hun religieuze maatstaven. Hoe die gasten dat doen, kunnen we ons -afgaande op het gedrag dat we regelmatig van de jonge marokkanen mogen zien- wel een idee vormen.
Om te vermijden dat er ook maar 1 meisje zich 'gedwongen' voelt om een religieus symbool te dragen, waar ze niet achterstaat, verbied men gewoon , ineens �*lle religieuze symbolen. Wat op zich een chique geste is, me dunkt.
Dus eigenlijk is dit een regel om moslimmeisjes te beschermen tegen hun fanatiekere geloofsgenoten.

Verdere eisen die in belgie al plaats hadden,
-verwijderen van de kerstboom uit het justitiepaleis
-geen kerstfeestje meer in bepaalde kleuterklassen

eisen in G.B.
Geen onreine drughonden in een te doorzoeken pand.
De politie heeft gereageerd met de honden schoentjes aan te doen.

Niet verwoorde, maar afgedwongen eis in malmo
geen ambulances met een rood kruis meer op de zijkant
afgedwongen door : moltovcoctail op elke ambulance die in de betreffende wijken komt.

Ik vind dit niet uit he. U kan de bronnen van al deze op het internet, vrijelijk terugvinden.
Profiteer ervan.
Onder een islamitische democratie zoals in bvb Iran kan u dat niet.

instead of korans and imams

Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 18:51.
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:46   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle nonen naar het schavot!
Het ergste is dat die betaald worden om een hoofddoek te dragen door jou, mij en alle burgers van belgie.

LEVE DE DISCRIMINATIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!11
Waar ziet ge nonnen op de schoolbanken zitten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:46   #46
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als dat "geloofsovertuiging niet mogen tonen" ook geldt voor joden en katholieken, zie ik geen enkel probleem.
het is een maatregel tov �*lle religieuse symbolen.
Als ik juist ben ingelicht welteverstaan.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:49   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
het is een maatregel tov �*lle religieuse symbolen.
Als ik juist ben ingelicht welteverstaan.
Als de maatregel geldt voor zowel kruisjes, davidsterren, keppels als hoofddoeken, juich ik die maatregel toe.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:51   #48
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Je schijnt inderdaad heel weinig te weten over religie, een basisfundament dat in zowat ALLE RELIGIES aanwezig is (behalve deze die je verdedigt want deze verheerlijkt de dood) 'je zult niet doden', ken je niet.
Leer ook eens schrijven zonder fouten en informeer je over zaken waarover je een mening wilt uiten, in plaats van mensen die een mening verkondigen die je niet kan plaatsen wegens een gebrek aan achtergrondkennis, te bedreigen.
Ga eens de koran en de hadith lezen, dan kunnen we misschien nog eens praten.
Oud 24 juni 2009, 18:51   #49
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U een rasechte vlaming bent zou u toch moeten weten dat een non een katholieke zuster is.
Blijkbaar kent u NIKS van de vlaamse cultuur.
Hoeveel nonnen zaten er in uw klas tijdens de humaniorajaren?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:52   #50
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd. Natuurlijk zijn ze niet onderdrukt, we eisen alleen maar dat ze al hun principes overboord gooien en hun geloofsovertuiging niet mogen tonen.
Voor zover ik weet gaan kinderen naar school om iets te leren, niet om met geloofsovertuigingen te koop te lopen.

Ik heb zelf al voor klassen gestaan waar een aantal moslima's (maar niet allemaal !) ook tijdens de les een hoofddoek aanhadden.

Zowel de 'beste' leerlinge (de meest vlijtige, de meest enthousiaste) als de 'slechtste' (de minst vlijtige, de meest vervelende) hadden allebei een hoofddoek op.

Omdat dat in die school toegelaten was, maakte ik daar ook geen probleem van.

De moslima's zonder hoofddoek werden door degenen mèt hoofddoek net zo goed aanvaard en als vriendin beschouwd.

Het is volgens mij dan ook niet ècht een kwestie van 'geloof'.

In de school waar ik nu les geef, worden hoofddoeken niet toegelaten, en het ziet er niet naar uit dat snel gaat veranderen.

De grote meerderheid van mijn leerlingen zijn moslim, en de moslima's die bij het verlaten van de school de hoofddoek opzetten zijn op twee handen te tellen. Dat is dus een kleine minderheid.

Ik denk niet dat die meisjes er een ernstig probleem mee hebben dat ze binnen de schoolmuren geen hoofddoek mogen dragen, aangezien ook halskettingen met een kruisje of andere uiterlijke tekens van 'geloofsovertuiging' niet getolereerd worden.

Toch niet door mij.

Eén leerling wilde dat eerst niet aanvaarden, maar toen ik hem er op wees dat het schoolreglement �*lle uiterlijke tekens van 'geloofsovertuiging' verbiedt, legde hij zich uiteindelijk bij mijn eis neer, en het kruisje hing voortaan onder de t-shirt, niet erboven.

Helaas zijn slechts weinig collega's even consequent.

Het gevolg is dat nogal wat leerlingen zich 'geviseerd' voelen.

U kunt zich wellicht levendig voorstellen welke positieve bijdrage tot het 'klimaat' op school die eerder lakse collega's leveren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:53   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U een rasechte vlaming bent zou u toch moeten weten dat een non een katholieke zuster is.
Blijkbaar kent u NIKS van de vlaamse cultuur.
Dat weten we wel.
De vraag was wat een noon is.
Oud 24 juni 2009, 18:54   #52
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik heb een afkeer van volksverlakkerij da's zeker.
En godsdienst is daar een grote van, zo niet de grootste.
en de islam de militantste.
In heel de wereld zijn de moslims zogezegd onderdrukt.
In heel de wereld waar er een aanzienlijk aantal moslims zijn, 'eisen' ze.

zie ook, hier in euroopa. en dit is nog maar het begin.
We zitten in belgie nog maar aan , hoeveel 6% van de bevolking?
Wacht. Naar het schijnt is 12% een kritiek getal/ punt.
de toekomst zal het ons zeker leren.

Alleen spijtig, dat u me dan waarschijnlijk gelijk zal moeten geven. Maar dan is het kalf voor mijn kinderen en hopelijk dan toch ook wel voor de uwe, verdronken.
En die 12% komt uit je duim?

En het begin van wat?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:54   #53
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
???

Ik denk dat ik toch wel enig kennis heb omtrend religie of leren we alleen maar over potten bakken in het seminarie?

Je schijnt inderdaad heel weinig te weten over religie, een basisfundament dat in zowat ALLE RELIGIES aanwezig is (behalve deze die je verdedigt want deze verheerlijkt de dood) 'je zult niet doden', ken je niet.
Leer ook eens schrijven zonder fouten en informeer je over zaken waarover je een mening wilt uiten, in plaats van mensen die een mening verkondigen die je niet kan plaatsen wegens een gebrek aan achtergrondkennis, te bedreigen.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 24 juni 2009 om 18:57.
Oud 24 juni 2009, 18:54   #54
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
neenee, het 'eisen' begint stilletjes aan.
Ze eisen nu dat wij onze schoolreglementen niet aanpassen zoals wij het willen,
ttz - in simpele, mijn bewoordingen-
men merk in schooltjes, dat islamietische jongens aan meisjes die gèèn hoofddoek dragen, de les gaan spellen, omdat ze niet vroom genoeg zijn, naar de heren hun religieuze maatstaven.
Om te vermijden dat er ook maar 1 meisje zich 'gedwongen' voelt om een religieus symbool te dragen, waar ze niet achterstaat, verbied men gewoon , ineens �*lle religieuze symbolen. Wat op zich een chique geste is, me dunkt.
Dus eigenlijk is dit een regel om moslimmeisjes te beschermen tegen hun fanatiekere geloofsgenoten.

Verdere eisen die in belgie al plaats hadden,
-verwijderen van de kerstboom uit het justitiepaleis
-geen kerstfeestje meer in bepaalde kleuterklassen

eisen in G.B.
Geen onreine drughonden in een te doorzoeken pand.
De politie heeft gereageerd met de honden schoentjes aan te doen.

Niet verwoorde, maar afgedwongen eis in malmo
geen ambulances met een rood kruis meer op de zijkant
afgedwongen door : moltovcoctail op elke ambulance die in de betreffende wijken komt.

Ik vind dit niet uit he. U kan de bronnen van al deze op het internet, vrijelijk terugvinden.
Pofiteer ervan.
Onder een islamitische democratie zoals in bvb Iran kan u dat niet.
Natuurlijk is al wat u net opnoemde gek. En natuurlijk zou het niet mogen dat drughonden schoentjes moeten dragen (of elk ander punt dat u aanhaalt) maar daarmee is het nog altijd niet normaal dat normale mensen verplicht worden om tegen hun geloof in te gaan. Een hoofddoek is belangrijk voor vele moslims. En door dit te verbieden zal er GEEN betere integratie komen, het omgekeerde is veel plausibeler.
Maar ja is het niet net dat dat alle moslim haters willen? Want moest er een succesvolle integratie zijn is de zondebok weg.

50 jaar geleden moesten vrouwen ook een hoofddoek in de kerk dragen. Er was hier nooit een verbod op maar toch is dit gebruik langzaam verdwenen.
Denkt u niet dat de strenge islam regels ook zullen verwateren? Tenzij we ze iets geven om voor te strijden natuurlijk.

Maar dat brengt ons terug naar integratie en als je niet wilt dat een kleurling of moslim zich integreert zal dat ook niet gebeuren of zal het tenminste langer duren.
Oud 24 juni 2009, 18:55   #55
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zal islamitisch onderwijs ideaal zijn om nadien hier werk te vinden ??

Ze zullen allesinds niet zo stoer durven doen tegen hun moslim leraars...die kloppen namelijk (terug)
Maar bon als de moslim leerlingen het aftrappen uit een school wegens een hoofdoek verbod, dan kunnen we dat hoofdoek verbod beter nationaal invoeren
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:56   #56
monte
Vreemdeling

Standaard

Turken hebben al een school opgericht, de lucerna-collega. In theorie is iedereen er welkom, in de praktijk zijn de meeste leerlingen van Turkse origine. Leraars zijn autochtone Belgen, maar de directie is van Turkse origine. De kinderen mogen geen Nederlands spreken op school. Er is een studiebegeleidingscentrum verbonden aan de school, waarbij vrijwillige Turkse universiteit- of hogeschoolstudenten de leerlingen bijles geven.
Ik vind dit, als Turk zijnde die al ervaring heeft met racisme op school, een heel goede zaak. De scholen onderschatten migrantenkinderen, school en het CLB wijst ze veel te snel door naar een lager niveau. In Nederland heeft een studie uitgewezen dat allochtone kinderen die evenveel scoren als autochtone leerlingen op de CITO-toets, ondergeadviseerd worden. Daar zijn de kinderen niet bij gebaat. Een school zoals het lucerna-collega, die extra middelen inzet om goede resultaten van de leerlingen te promoten, is een goede zaak.
De oorzaak ligt niet enkel alleen bij een gebrek aan Nederlands, waarmee ik niet bedoel dat taalachterstand geen nadelig effect heeft.
monte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:58   #57
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Als je de koran gelezen hebt zou je toch moeten weten dat deze voortkomt uit de bijbel en dat daar ook duidelijk instaat dat doden not done is.
Oud 24 juni 2009, 19:00   #58
monte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monte Bekijk bericht
Turken hebben al een school opgericht, de lucerna-collega. In theorie is iedereen er welkom, in de praktijk zijn de meeste leerlingen van Turkse origine. Leraars zijn autochtone Belgen, maar de directie is van Turkse origine. De kinderen mogen geen Nederlands spreken op school. Er is een studiebegeleidingscentrum verbonden aan de school, waarbij vrijwillige Turkse universiteit- of hogeschoolstudenten de leerlingen bijles geven.
Ik vind dit, als Turk zijnde die al ervaring heeft met racisme op school, een heel goede zaak. De scholen onderschatten migrantenkinderen, school en het CLB wijst ze veel te snel door naar een lager niveau. In Nederland heeft een studie uitgewezen dat allochtone kinderen die evenveel scoren als autochtone leerlingen op de CITO-toets, ondergeadviseerd worden. Daar zijn de kinderen niet bij gebaat. Een school zoals het lucerna-collega, die extra middelen inzet om goede resultaten van de leerlingen te promoten, is een goede zaak.
De oorzaak ligt niet enkel alleen bij een gebrek aan Nederlands, waarmee ik niet bedoel dat taalachterstand geen nadelig effect heeft.
Fout in de Tekst : ik bedoel de kinderen moeten énkel en alleen Nederlands spreken op school , Turks mogen ze niet spreken.
monte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:01   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat eist niemand.
Maar blijkbaar hebben anderen principes waar gij last mee hebt.
Oud 24 juni 2009, 19:01   #60
PvdV
Partijlid

Standaard

btw ik zou het op prijs stellen dat u mijn spellingfouten verbetert zodat ik hier toch nog iets bijleer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be