![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je begeeft je aan scheldproza omdat je geen enkel argument kan inbrengen, gewoon omdat je geen enkele achtergrondkennis hebt over het onderwerp terzake. Over relige weet je blijkbaar ook niets, gezien je dwaze reactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Partijlid
|
![]() U hebt gelijk. Als alle moslims, kleurlingen, homo's en andere groepen die niet in jouw wereldje passen geëlimineerd zijn kan je diegene die de spelregels niet altijd even goed volgen ook gaan vervolgen. Want natuurlijk hebben mijn posts geen enkele waarde als er een spellingsfout in zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik toch wel enig kennis heb omtrend religie of leren we alleen maar over potten bakken in het seminarie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ze eisen nu dat wij onze schoolreglementen niet aanpassen zoals wij het willen, ttz - in simpele, mijn bewoordingen- men merkt in schooltjes, dat islamietische jongens aan meisjes die gèèn hoofddoek dragen de les gaan spellen, omdat ze niet vroom genoeg zijn, naar de heren hun religieuze maatstaven. Hoe die gasten dat doen, kunnen we ons -afgaande op het gedrag dat we regelmatig van de jonge marokkanen mogen zien- wel een idee vormen. Om te vermijden dat er ook maar 1 meisje zich 'gedwongen' voelt om een religieus symbool te dragen, waar ze niet achterstaat, verbied men gewoon , ineens �*lle religieuze symbolen. Wat op zich een chique geste is, me dunkt. Dus eigenlijk is dit een regel om moslimmeisjes te beschermen tegen hun fanatiekere geloofsgenoten. Verdere eisen die in belgie al plaats hadden, -verwijderen van de kerstboom uit het justitiepaleis -geen kerstfeestje meer in bepaalde kleuterklassen eisen in G.B. Geen onreine drughonden in een te doorzoeken pand. De politie heeft gereageerd met de honden schoentjes aan te doen. Niet verwoorde, maar afgedwongen eis in malmo geen ambulances met een rood kruis meer op de zijkant afgedwongen door : moltovcoctail op elke ambulance die in de betreffende wijken komt. Ik vind dit niet uit he. U kan de bronnen van al deze op het internet, vrijelijk terugvinden. Profiteer ervan. Onder een islamitische democratie zoals in bvb Iran kan u dat niet.
Give us the children science and math instead of bibles and pastors instead of korans and imams Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als ik juist ben ingelicht welteverstaan.
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Je schijnt inderdaad heel weinig te weten over religie, een basisfundament dat in zowat ALLE RELIGIES aanwezig is (behalve deze die je verdedigt want deze verheerlijkt de dood) 'je zult niet doden', ken je niet.
Leer ook eens schrijven zonder fouten en informeer je over zaken waarover je een mening wilt uiten, in plaats van mensen die een mening verkondigen die je niet kan plaatsen wegens een gebrek aan achtergrondkennis, te bedreigen. Ga eens de koran en de hadith lezen, dan kunnen we misschien nog eens praten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf al voor klassen gestaan waar een aantal moslima's (maar niet allemaal !) ook tijdens de les een hoofddoek aanhadden. Zowel de 'beste' leerlinge (de meest vlijtige, de meest enthousiaste) als de 'slechtste' (de minst vlijtige, de meest vervelende) hadden allebei een hoofddoek op. Omdat dat in die school toegelaten was, maakte ik daar ook geen probleem van. De moslima's zonder hoofddoek werden door degenen mèt hoofddoek net zo goed aanvaard en als vriendin beschouwd. Het is volgens mij dan ook niet ècht een kwestie van 'geloof'. In de school waar ik nu les geef, worden hoofddoeken niet toegelaten, en het ziet er niet naar uit dat snel gaat veranderen. De grote meerderheid van mijn leerlingen zijn moslim, en de moslima's die bij het verlaten van de school de hoofddoek opzetten zijn op twee handen te tellen. Dat is dus een kleine minderheid. Ik denk niet dat die meisjes er een ernstig probleem mee hebben dat ze binnen de schoolmuren geen hoofddoek mogen dragen, aangezien ook halskettingen met een kruisje of andere uiterlijke tekens van 'geloofsovertuiging' niet getolereerd worden. Toch niet door mij. Eén leerling wilde dat eerst niet aanvaarden, maar toen ik hem er op wees dat het schoolreglement �*lle uiterlijke tekens van 'geloofsovertuiging' verbiedt, legde hij zich uiteindelijk bij mijn eis neer, en het kruisje hing voortaan onder de t-shirt, niet erboven. Helaas zijn slechts weinig collega's even consequent. Het gevolg is dat nogal wat leerlingen zich 'geviseerd' voelen. U kunt zich wellicht levendig voorstellen welke positieve bijdrage tot het 'klimaat' op school die eerder lakse collega's leveren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En het begin van wat?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je schijnt inderdaad heel weinig te weten over religie, een basisfundament dat in zowat ALLE RELIGIES aanwezig is (behalve deze die je verdedigt want deze verheerlijkt de dood) 'je zult niet doden', ken je niet. Leer ook eens schrijven zonder fouten en informeer je over zaken waarover je een mening wilt uiten, in plaats van mensen die een mening verkondigen die je niet kan plaatsen wegens een gebrek aan achtergrondkennis, te bedreigen. Ga eens de koran en de hadith lezen, dan kunnen we misschien nog eens praten. Laatst gewijzigd door Neptunus : 24 juni 2009 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar ja is het niet net dat dat alle moslim haters willen? Want moest er een succesvolle integratie zijn is de zondebok weg. 50 jaar geleden moesten vrouwen ook een hoofddoek in de kerk dragen. Er was hier nooit een verbod op maar toch is dit gebruik langzaam verdwenen. Denkt u niet dat de strenge islam regels ook zullen verwateren? Tenzij we ze iets geven om voor te strijden natuurlijk. Maar dat brengt ons terug naar integratie en als je niet wilt dat een kleurling of moslim zich integreert zal dat ook niet gebeuren of zal het tenminste langer duren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ze zullen allesinds niet zo stoer durven doen tegen hun moslim leraars...die kloppen namelijk (terug) ![]() Maar bon als de moslim leerlingen het aftrappen uit een school wegens een hoofdoek verbod, dan kunnen we dat hoofdoek verbod beter nationaal invoeren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() Turken hebben al een school opgericht, de lucerna-collega. In theorie is iedereen er welkom, in de praktijk zijn de meeste leerlingen van Turkse origine. Leraars zijn autochtone Belgen, maar de directie is van Turkse origine. De kinderen mogen geen Nederlands spreken op school. Er is een studiebegeleidingscentrum verbonden aan de school, waarbij vrijwillige Turkse universiteit- of hogeschoolstudenten de leerlingen bijles geven.
Ik vind dit, als Turk zijnde die al ervaring heeft met racisme op school, een heel goede zaak. De scholen onderschatten migrantenkinderen, school en het CLB wijst ze veel te snel door naar een lager niveau. In Nederland heeft een studie uitgewezen dat allochtone kinderen die evenveel scoren als autochtone leerlingen op de CITO-toets, ondergeadviseerd worden. Daar zijn de kinderen niet bij gebaat. Een school zoals het lucerna-collega, die extra middelen inzet om goede resultaten van de leerlingen te promoten, is een goede zaak. De oorzaak ligt niet enkel alleen bij een gebrek aan Nederlands, waarmee ik niet bedoel dat taalachterstand geen nadelig effect heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar hebben anderen principes waar gij last mee hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Partijlid
|
![]() btw ik zou het op prijs stellen dat u mijn spellingfouten verbetert zodat ik hier toch nog iets bijleer.
|
![]() |
![]() |