Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2009, 15:41   #41
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat de politiek correcten nog steeds komen aandraven met de stelling dat het zoveel mogelijk toelaten van hoofddoeken de integratie juist zal bespoedigen.
Als er één ding is dat we in ons land ondertussen toch al wel zouden moeten ontdekt hebben dan is het wel dat het verlenen van faciliteiten allesbehalve bevorderlijk is voor de integratie.
Ik wist niet dat iemand laten dragen wat ze willen hetzelfde is als hun faciliteiten verlenen. Volgens heet zoiets vrijheid.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 16:04   #42
perf
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Als u naar een moslim land gaat drinkt u geen alcohol in uw westers hotel?
Misschien moet men dan eerst beginnen met geen alcohol te serveren? Ik heb liever dat oorzaken aangepakt dan gevolgen.
perf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 16:06   #43
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perf Bekijk bericht
Misschien moet men dan eerst beginnen met geen alcohol te serveren? Ik heb liever dat oorzaken aangepakt dan gevolgen.
Dus mogen niet moslims ook geen hoofddoeken, korans of whatever dat niet typisch vlaams is verkopen?
Oud 25 juni 2009, 16:09   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus mogen niet moslims ook geen hoofddoeken, korans of whatever dat niet typisch vlaams is verkopen?
Hoe komt U aan die redenering - bij ONS is dat NIET verboden - in islam is het drinken van alcohol verboden - bijgevolg zouden ze consequent moeten zijn en het ook NIET schenken!!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 16:20   #45
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hoe komt U aan die redenering - bij ONS is dat NIET verboden - in islam is het drinken van alcohol verboden - bijgevolg zouden ze consequent moeten zijn en het ook NIET schenken!!
Als ik sommige hier bezig hoor zal hoofddoeken hier verboden worden of ze zouden het toch graag hebben.
Wiet is hier ook verboden toch kan je er vrij gemakkelijk aangeraken. Is dat dan consequent?
Oud 25 juni 2009, 16:24   #46
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat de politiek correcten nog steeds komen aandraven met de stelling dat het zoveel mogelijk toelaten van hoofddoeken de integratie juist zal bespoedigen.
Als er één ding is dat we in ons land ondertussen toch al wel zouden moeten ontdekt hebben dan is het wel dat het verlenen van faciliteiten allesbehalve bevorderlijk is voor de integratie.
Ik beschouw mezelf niet als politiek correct, wat die mensen hun beweegredenen zijn weet ik dus niet.
Wat ik wel weet, is dat als je die mensen dingen verbiedt waar zij eigenlijk niemand mee kwaad doen, je dan het weinige beetje begrip en goeie wil dat aanwezig was volledig teniet doet.

Het zou er voor zorgen dat die mensen zich allesbehalve geapprecieerd en begrepen voelen. Integratie lukt pas als die mensen willen integreren en dat gevoel bereik je niet door ze hun culturele gewoonten botweg te verbieden.

De enige manier waarop je het toelaten van hoofddoeken een verlening van faciliteiten kan noemen, is wanneer het dragen van een hoofddoek verboden is voor iedereen behalve voor moslima's.
Oud 25 juni 2009, 16:29   #47
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik beschouw mezelf niet als politiek correct, wat die mensen hun beweegredenen zijn weet ik dus niet.
Wat ik wel weet, is dat als je die mensen dingen verbiedt waar zij eigenlijk niemand mee kwaad doen, je dan het weinige beetje begrip en goeie wil dat aanwezig was volledig teniet doet.

Het zou er voor zorgen dat die mensen zich allesbehalve geapprecieerd en begrepen voelen. Integratie lukt pas als die mensen willen integreren en dat gevoel bereik je niet door ze hun culturele gewoonten botweg te verbieden.

De enige manier waarop je het toelaten van hoofddoeken een verlening van faciliteiten kan noemen, is wanneer het dragen van een hoofddoek verboden is voor iedereen behalve voor moslima's.
Ik mocht mijn pet ook niet opzetten in de klas. Deed ik daar dan iemand kwaad mee?
Oud 25 juni 2009, 16:31   #48
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik mocht mijn pet ook niet opzetten in de klas. Deed ik daar dan iemand kwaad mee?
Als het aan mij lag mochten studenten hun pet of muts ook gewoon ophouden.
Oud 25 juni 2009, 17:58   #49
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Het gaat hier om rechtstreekse haat tegen Islam, haat als gevolg van angst.

Deze antwerpse scholen zijn voor het overgrote deel bevolkt door jongeren van allochtone origine, en dat betekent dus dat ze de autochtonen zijn van de toekomst. Men weet tenminste al onbewust dat, wanneer men de leeftijd heeft bereikt van die hollandse kapvrouw, men een uitstervende minderheid zal zijn in dit land, een land dat tegen dan zich zelfs staatsrechterlijk zal geconverteerd hebben richting Makkah.

Dit is een wanhoopspoging om dit, op facistische wijze, te voorkomen.

Maar de hoofddoek en andere vormen van openlijk Islamisme verbieden zal die toekomst niet afwenden. Een toekomst waar het licht van een losbandig en ongelovig westen wordt uitgedaan

Het wordt tijd jezelf wat bij te scholen om bij te blijven.
Mijn kinderen worden opgeleid om later te kunnen gaan werken en leven waar er vraag naar is, en dat zal niet hier zijn.
Migratie loopt in alle richtingen en het zijn niet enkel immigranten die een huis in het buitenland hebben.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 18:01   #50
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

De enige oplossing op lange termijn is volgens mij het openen van een islamitisch onderwijsnet waar leerlingen hoofddoeken kunnen dragen, halal eten, vakantie nemen op islamitische feestdagen enz.
Verder voel ik me gelukkig dat Latino's niet zo'n lastpakken zijn zonder speciale eisen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 21:08   #51
Radioactive Man
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat iemand laten dragen wat ze willen hetzelfde is als hun faciliteiten verlenen. Volgens heet zoiets vrijheid.
Ja de vrijheid om zich niet te integreren en dan te blijten dat ze geen werk hebben.
Kijk ik ben geen extreem rechtse maar versta heel goed dat bestuur nodig is en af en toe ook een harde maatregel.

Ik weet dat dat verbod veel mensen serieus tegen de borst stoot maar face it dat moslims zeer moeilijk integreren,steeds een soort groep op zichzelf willen vormen en op die mannier van zichzelf een afgebakende minderheidsgroep maken.
DAT IS SLECHT!!!

Ze vinden dikwijls geen werk en kruipen allemaal bijeen in de goedkoopste buurten van het land waar ze hun groepsgevoel alleen maar versterken.

Mensen die voor dat hoofddoek verbod zijn willen die groep laten samensmelten met de meerderheidsgroep om zo discriminatie,racisme,marginaliteit tegen te gaan.
En niet omdat ze een soort Neonazi zijn.

En daar hebben we nog een gigantisch struikelblok als het neerkomt op integratie en daar dragen mensen als jij sterk toe bij en dat zijn vooroordelen.

Het is heel belangrijk dat mensen die constant trachten op te komen voor migranten op een linkse manier goed beseffen dat de meeste mensen die voor zo'n maatregelen zijn geen racisten zijn.

Migranten moeten dat ook leren want die gaan er soms van uit dat elke blonde mens ne racist is.Weet ge nog die discutie over die Duitser die die Gast met zijn probleem een klets gaf?
This is reality.

Ik heb dat ook al ervaren,zelfs over 't laatst in Leuven nog keek ik naar een auto die voor het rood stond te wachten en er zaten twee allochtonen in die onmiddelijk gebaren begonnen te maken en 1 van hen wuifde naar mij,de andere bleef smoelen trekken en was tegen die andere vanalles aan het mompelen en keek me aan alsof hij zeer kwaad was en die die wuifde knikte.

Die twee konden weer niet verdragen dat ik even naar hen keek zoals ik al 1000 keer heb meegemaakt maar waarom is dat?Vlamingen reageren daar nooit zo op(ik keek gewoon mss 2 seconden)

Die denken dat ik een racist ben en hen aankijk omdat ze vreemdelingen zijn.
Als ze dichterbij stonden vroegen ze wss "wat is uw probleem?"
Echt dat moet weg

Ik kijk op een dag mischien wel 500 mensen aan die ik niet ken maar als het een Marokaan of zo is moet ik erop letten van snel terug weg te kijken of tis van"wat is uw probleem?"
Ook krijg ik daar uiterst zelden een glimlach of een vriendelijke goededag van.

Waarom?Omdat die er van op voorhand vanuit gaan dat ik racist ben snap je?
Dus als je zo tegen racisme bent zoek dan mee naar deftige maatregelen ipv altijd maar te pleiten voor laat iedereen maar doen wat ze willen en elke maatregel afschilderen als racistisch want dan ondermijnen we juist onze vrijheid.

Er zijn maar weinig landen in de wereld waar de mensen zoveel vrijheid hebben als hier en ik zou dat graag zo houden en af en toe is daar een harde maatregel voor nodig.

Ik ben ervan overtuigd dat die hoofddoeken een ernstige rem op de integratie van Moslims vormt en dus vind ik dat een goed idee en da's niet omdat ik racist ben en dat geld voor de meeste.

Now keep that in mind plze.

Laatst gewijzigd door Radioactive Man : 25 juni 2009 om 21:13.
Radioactive Man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 21:28   #52
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Als het aan mij lag mochten studenten hun pet of muts ook gewoon ophouden.
Eindelijk, een consequent iemand.

Volgens een bepaald persoon hier moest ik om een pet te mogen opzetten in de klas eerst een gemotiveerd religieus verzoekschrift daarvoor indienen.
Oud 25 juni 2009, 22:01   #53
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radioactive Man Bekijk bericht
Ja de vrijheid om zich niet te integreren en dan te blijten dat ze geen werk hebben.
Kijk ik ben geen extreem rechtse maar versta heel goed dat bestuur nodig is en af en toe ook een harde maatregel.

Ik weet dat dat verbod veel mensen serieus tegen de borst stoot maar face it dat moslims zeer moeilijk integreren,steeds een soort groep op zichzelf willen vormen en op die mannier van zichzelf een afgebakende minderheidsgroep maken.
DAT IS SLECHT!!!

Ze vinden dikwijls geen werk en kruipen allemaal bijeen in de goedkoopste buurten van het land waar ze hun groepsgevoel alleen maar versterken.

Mensen die voor dat hoofddoek verbod zijn willen die groep laten samensmelten met de meerderheidsgroep om zo discriminatie,racisme,marginaliteit tegen te gaan.
En niet omdat ze een soort Neonazi zijn.

En daar hebben we nog een gigantisch struikelblok als het neerkomt op integratie en daar dragen mensen als jij sterk toe bij en dat zijn vooroordelen.

Het is heel belangrijk dat mensen die constant trachten op te komen voor migranten op een linkse manier goed beseffen dat de meeste mensen die voor zo'n maatregelen zijn geen racisten zijn.

Migranten moeten dat ook leren want die gaan er soms van uit dat elke blonde mens ne racist is.Weet ge nog die discutie over die Duitser die die Gast met zijn probleem een klets gaf?
This is reality.

Ik heb dat ook al ervaren,zelfs over 't laatst in Leuven nog keek ik naar een auto die voor het rood stond te wachten en er zaten twee allochtonen in die onmiddelijk gebaren begonnen te maken en 1 van hen wuifde naar mij,de andere bleef smoelen trekken en was tegen die andere vanalles aan het mompelen en keek me aan alsof hij zeer kwaad was en die die wuifde knikte.

Die twee konden weer niet verdragen dat ik even naar hen keek zoals ik al 1000 keer heb meegemaakt maar waarom is dat?Vlamingen reageren daar nooit zo op(ik keek gewoon mss 2 seconden)

Die denken dat ik een racist ben en hen aankijk omdat ze vreemdelingen zijn.
Als ze dichterbij stonden vroegen ze wss "wat is uw probleem?"
Echt dat moet weg

Ik kijk op een dag mischien wel 500 mensen aan die ik niet ken maar als het een Marokaan of zo is moet ik erop letten van snel terug weg te kijken of tis van"wat is uw probleem?"
Ook krijg ik daar uiterst zelden een glimlach of een vriendelijke goededag van.

Waarom?Omdat die er van op voorhand vanuit gaan dat ik racist ben snap je?
Dus als je zo tegen racisme bent zoek dan mee naar deftige maatregelen ipv altijd maar te pleiten voor laat iedereen maar doen wat ze willen en elke maatregel afschilderen als racistisch want dan ondermijnen we juist onze vrijheid.

Er zijn maar weinig landen in de wereld waar de mensen zoveel vrijheid hebben als hier en ik zou dat graag zo houden en af en toe is daar een harde maatregel voor nodig.

Ik ben ervan overtuigd dat die hoofddoeken een ernstige rem op de integratie van Moslims vormt en dus vind ik dat een goed idee en da's niet omdat ik racist ben en dat geld voor de meeste.

Now keep that in mind plze.
Nu moet u mij toch eens uitleggen welk verband er is tussen die allochtonen die u kwaad bekeken en het verbieden van hoofddoeken op school. Denkt u nu echt dat allochtonen zich minder geviseerd zullen voelen indien meisjes geen hoofddoeken meer mogen dragen? Dat is toch op zijn minst een zeer vreemde denkpiste.
Ik vind het ook vreemd dat u denkt dat moslims express in arme buurten gaan wonen. Is dat niet de wereld op zijn kop?

Waarom dent u dat een hoofddoek integratie tegen houd? Het is meer dan wishful thinking als u denkt dat dit de problemen opeens zal oplossen.
Kleren zijn kleren en niks meer. Neem de kleren weg en je hebt nog altijd dezelfde persoon. We leven niet in een sprookje waar alles verandert als Assepoester haar magische schoentjes aandoet of als moslim meisjes hun hoofddoek afdoen.
Oud 25 juni 2009, 22:04   #54
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Eindelijk, een consequent iemand.

Volgens een bepaald persoon hier moest ik om een pet te mogen opzetten in de klas eerst een gemotiveerd religieus verzoekschrift daarvoor indienen.
Dat heb ik totaal niet gezegd, u verdraait mijn woorden. Als u enkele van mijn andere posts zou lezen zou u weten dat ze voor mijn part ook met een tshirt van het vlaams blok naar school mogen gaan.
Oud 25 juni 2009, 22:07   #55
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Het gaat hier om rechtstreekse haat tegen Islam, haat als gevolg van angst.

Deze antwerpse scholen zijn voor het overgrote deel bevolkt door jongeren van allochtone origine, en dat betekent dus dat ze de autochtonen zijn van de toekomst. Men weet tenminste al onbewust dat, wanneer men de leeftijd heeft bereikt van die hollandse kapvrouw, men een uitstervende minderheid zal zijn in dit land, een land dat tegen dan zich zelfs staatsrechterlijk zal geconverteerd hebben richting Makkah.

Dit is een wanhoopspoging om dit, op facistische wijze, te voorkomen.

Maar de hoofddoek en andere vormen van openlijk Islamisme verbieden zal die toekomst niet afwenden. Een toekomst waar het licht van een losbandig en ongelovig westen wordt uitgedaan
Te dikwijls Spengler gelezen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 22:12   #56
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik sommige hier bezig hoor zal hoofddoeken hier verboden worden of ze zouden het toch graag hebben.
Wiet is hier ook verboden toch kan je er vrij gemakkelijk aangeraken. Is dat dan consequent?
Wiet? 't Wordt zelfs in de toiletten van het Sint Michielscollege in Brussel verkocht.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 22:17   #57
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem de kleren weg en je hebt nog altijd dezelfde persoon.
Als dat écht zo is, waarom wordt er dan zoveel heisa om gemaakt, waarom maak jij er zoveel heisa om, maakt het dan uit of ze dat doek wél of niet op hun hoofd hebben, bij ons is het NU eenmaal de gewoonte dat men zijn/haar hoofddeksel afneemt binnenshuis - ook is het de gewoonte om zich aan de wetten te houden en ook - ja óók - de regels van een school - kan je je daar niet mee verzoenen is er maar 1 oplossing - LEAVE!
Is dat zo moeilijk?
Oud 25 juni 2009, 22:35   #58
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Een school zou best neutraal terrein zijn. En de leerlingen zo naakt als mogelijk. Met naakt bedoel ik dan vrij van alle groep identificerende symboliek. Geen religie symbolen, maar ook geen symbolen die naar gangs of zelfs fanclubs verwijzen.

Zedenleer op school mag van mij afgeschaft worden.

Godsdienstles kan blijven, maar zou alle in België erkende godsdiensten moeten behandelen, ook confessionisme.

Het staat iedere groep vrij om buiten de school specifieke lessen te organiseren. Catechismus. Islam. Leren knopen leggen. Voetbal. Leren breien. Maakt niet uit.

Leerlingen met specifieke noden genoeg.
Oud 25 juni 2009, 22:36   #59
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Als dat écht zo is, waarom wordt er dan zoveel heisa om gemaakt, waarom maak jij er zoveel heisa om, maakt het dan uit of ze dat doek wél of niet op hun hoofd hebben, bij ons is het NU eenmaal de gewoonte dat men zijn/haar hoofddeksel afneemt binnenshuis - ook is het de gewoonte om zich aan de wetten te houden en ook - ja óók - de regels van een school - kan je je daar niet mee verzoenen is er maar 1 oplossing - LEAVE!
Is dat zo moeilijk?
Voor mij maakt het niet uit, maar voor hun wel. Voor mij is het een kleine moeite om op een hoofddoek te kijken, voor sommige van hun gaat het tegen alles in wat ze ooit geleerd hebben om "naakt" naast een vreemde man te staan.
Ik hoef mij totaal niet aan te passen omdat iemand anders een hoofddoek draagt, toch eisen wij dat zij zich aanpassen omdat sommige niet moslims zich ongemakkelijk voelen als ze iemand met een hoofddoek zien.

Bijna iedereen die ik ken die een pet draagt neemt die niet af binnenshuis en ja dat zijn allemaal 100% vlamingen.
Ik heb mij nooit aan de regels van de school gehouden, net als 80% van de andere leerlingen in mijn klas en school. Betekent dit nu dat ik mij niet wilde integreren?
De meeste van die moslim meisjes die een hoofddoek dragen, volgen de schoolregels tot op de letter op (en zeker meer dan de doorsnee vlaamse jongen).
Dus wat is uw punt?
Oud 25 juni 2009, 22:43   #60
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij maakt het niet uit, maar voor hun wel. Voor mij is het een kleine moeite om op een hoofddoek te kijken, voor sommige van hun gaat het tegen alles in wat ze ooit geleerd hebben om "naakt" naast een vreemde man te staan.
Ik hoef mij totaal niet aan te passen omdat iemand anders een hoofddoek draagt, toch eisen wij dat zij zich aanpassen omdat sommige niet moslims zich ongemakkelijk voelen als ze iemand met een hoofddoek zien.

Bijna iedereen die ik ken die een pet draagt neemt die niet af binnenshuis en ja dat zijn allemaal 100% vlamingen.
Ik heb mij nooit aan de regels van de school gehouden, net als 80% van de andere leerlingen in mijn klas en school. Betekent dit nu dat ik mij niet wilde integreren?
De meeste van die moslim meisjes die een hoofddoek dragen, volgen de schoolregels tot op de letter op (en zeker meer dan de doorsnee vlaamse jongen).
Dus wat is uw punt?
Mijn punt, mijn waarde, is - dat ze niet zo moeten zeiken en zich aan het schoolreglement moeten houden - géén enkele andere groep allochtonen veroorzaakt zóveel last en ellende - verkoopt zoveel fratsen en heeft zoveel noten op hun zang - als je geen hoofddoek op je hoofd hebt ben je NIET NAAKT - DAT is de reden - DAT ALLEEN AL - dat vrouwen of meisjes die GEEN hoofddoek dragen NAAKT zouden zijn - bedankt om MIJN punt te maken!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be