![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() De blokkerkes hebben medelijden met hun killer, niet met zijn slachtoffers...
Hoe komt het dat ik daar niet meer verwonderd over ben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds ..werkt Filosoofs 'logica' in 2 richtingen? Als we de verhouding HVT/ 'verrijkende' killers in de gevangenissen even in ogenschouw nemen, dan is Filosoof er stukken erger aan toe dan die blokkerkes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik kom bij jou een ruit ingooien, maar ik zal maar de helft daarvan betalen als schadevergoeding, want met mijn preeke zou ik anders in de kriminaliteit terecht komen. Het is een zeer goede zaak dat een slachtofferfonds zo'n schadevergoeding kan voorschieten; het zou zelfs moeten mogelijk zijn bij misdrijven die niet alleen geweldsmisdrijven zijn. Maar één ding moet zeker zijn: in de mate van het mogelijke, moet gepoogd worden om dit voorschot te rekupereren. (vb. nu reeds zijn erfenis, inbegrepen het reservatoire deel ... bla bla .. blokkeren)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wèl zou kunnen is dat HVT bij vrijlating (en in geval dat hij werk vindt) onmiddellijk loonsbeslag zal krijgen waarschijnlijk tot het einde van zijn leven. --------------- Ik heb het opgezocht: de nabestaanden van Patrick Mombaerts kregen IN BEROEP weldegelijk 150.000€ - in dit geval op te hoesten door de ouders van brave kindje dat nooit iets misdeed, én 120 uurtjes schoffelen voor de - ondertussen gekende - drugsdealer/staafjesgooier. Blijft nog steeds mijn vraag: waarom 150.000 voor de DODE (!! K9? ) Patrick Mombaerts en slechts de helft voor de dode Oelemata en Luna. ----> toch kostwinnersvergoeding? ----> Oelemata werkte hier idd. illegaal, ECHTER: haar dochtertje was naar afrikaanse normen wèl legaal. Als ze alle in Afrika geboren kinderen als niet-ten laste zouden beschouwen dan moet er wel een pak worden aangepast.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik gaf je al hoe gekeken word.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HOE wordt gekeken? Mombaerts had - alhoewel weldegelijk potdood - wèl 150.000 euro schadevergoeding (in beroep). Waarop baseert men d�*t dan? dure begrafeniskosten (want dt is toch uw standpunt zeker?).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
krijg compasse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Wat kan ik vragen ? De personen die de gewelddaad hebben ondergaan, kunnen voor de volgende bestanddelen van de geleden schade een hulp aanvragen de morele schade, rekening houdend met de tijdelijke of blijvende invaliditeit; de medische kosten en de ziekenhuiskosten, met inbegrip van de prothesekosten; de tijdelijke of blijvende invaliditeit; een verlies of vermindering aan inkomsten ten gevolge van de tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid; de esthetische schade; de procedurekosten tot een bedrag van 4.000 EUR(6) ; de materiële kosten (kledij, verplaatsingskosten,…) tot een bedrag van 1.250 EUR; de schade die voortvloeit uit het verlies van een of meer schooljaren. De nabestaanden van een overleden slachtoffer kunnen een hulp aanvragen voor: de morele schade ingevolge het overlijden van het slachtoffer; de medische kosten en de ziekenhuiskosten; het verlies van levensonderhoud voor personen die op het ogenblik van de gewelddaad ten laste waren van het slachtoffer; -de begrafeniskosten tot een bedrag van 2.000 EUR; de procedurekosten tot een bedrag van 4.000 EUR(6); de schade die voortvloeit uit het verlies van een of meer schooljaren. De verwanten van een vermiste persoon, of de ouders van een minderjarig slachtoffer dat als gevolg van een opzettelijke gewelddaad een langdurige medische of therapeutische behandeling behoeft, kunnen een hulp vragen voor: de morele schade; de medische kosten en de hospitalisatiekosten; de procedurekosten tot een bedrag van 4.000 EUR(6). Noodhulp kan voor schade boven de 500 EUR worden toegekend en is gelimiteerd tot een bedrag van 15.000 EUR(7) . De totale hulp die aan een slachtoffer of zijn verwant kan worden toegekend, bedraagt maximaal 62.000 EUR. Een hulp wordt pas toegekend wanneer de schade meer dan 500 EUR bedraagt. Als die dus meer verdiende ...
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld kunt ge die opzoeken op het net.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"het gerecht" heeft hier eerder een statement proberen plaatsen, maar het is eigenlijk compleet misplaatst en zelfs ronduit racisme. Dat een dode minder waard is dan een half levende begrijp ik, maar als die dode een familie moet onderhouden en die half levende ook zou het bedrag van die halflevende minder moeten zijn. En nu is het omgekeerd.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het peutertje Luna krijgt meer dan haar oppas Oulemata. qua gedorven loon zou het andersom moeten zijn. en vermits er voor het peutertje enkel morele schadevergoeding dient betaald aan de ouders, waarom dan geen morele schadevergoeding aan de dochter van Oulemata + gedorven loon? Dus zou alvast Oulemata meer moeten krijgen toch? En nogmaals : akkoord voor de ziekenhuiskosten natuurlijk, maar wat maakt dat die dan 2.5 maal zo hoog oplopen? want me dunkt is de morele schadevergoeding bij iemand die nog leeft en nog kan werken toch minder dan voor iemand die is overleden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
![]() Citaat:
Daarnaast verzin je nu gewoon luna en Oulemata zijn uitkeringen aan nabestaanden die kregen zelf niks (logisch ze zijn dood) Weer uit de link die ik je gaf: de morele schade ingevolge het overlijden van het slachtoffer; de medische kosten en de ziekenhuiskosten; het verlies van levensonderhoud voor personen die op het ogenblik van de gewelddaad ten laste waren van het slachtoffer; -de begrafeniskosten tot een bedrag van 2.000 EUR; de procedurekosten tot een bedrag van 4.000 EUR(6); de schade die voortvloeit uit het verlies van een of meer schooljaren. uit kranten : Berekening Het hof hield bij de toekenning van de schadevergoedingen rekening met de graad van verwantschap, de intensiteit van het contact met het slachtoffer, de ernst van de feiten en de racistische component. De familieleden van Luna kregen in totaal 74.657 euro provisioneel toegekend. De nabestaanden van Oulematou 71.500 euro. http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-betalen.dhtml Citaat:
daarnaast kijkt men ook naar wie het geld krijgt: de zus van een slachtoffer of de ouders is verschillend. Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik word neergeschoten en ik overleef het, en gelijk wordt mijn kind neergeschoten en dat overlijdt, dan denk ik dat het nogal wiedes is dat mijn morele schade groter is voor het overlijden van mijn kind dan voor het feit dat ik een tijd in de kliniek moet liggen om de wonde te laten genezen! en ja, ik weet dat als je potdood bent het niet de doden zijn die de schadvergoeding ontvangen K9, dat heb je nu al twintig keer herhaald. Maar Luna en kostwinner Oelemata zijn dus beiden dood (en nee, ik weet het zij krijgen niks want ze zijn dood, goed zo? anders moet je het nog eens herhalen). dus het zijn de nabestaanden die schadevergoeding krijgen. voor luna krijgen haar ouders (dus niet zijzelf, want zij is dood, doe ik het goed zo K9?) 74.000 ongeveer euro voor Oelemata krijgt haar DOCHTER en haar familie (dus niet Oelemata zelf, want die is dood en ze kan dus niks krijgen) een schadevergoeding voor morele schade (mag het als dochter als je moeder wordt vermoord?) én als (ok illegale) zwartwerkster die wel voor haar familie geld opstuurde: 71.000 euro ongeveer. Vanwaar het verschil? Waarom krijg de turkse Songul Koç die het overleeft méér morele schadevergoeding (toch volgens K9) dan de nabestaanden van de anderen? Krijgen de gekwetsten van een auto-accident ook méér uitbetaald als morele schadevergoeding dan de passagiers die er het leven bij inlieten? sorry, dan de nabestaanden van de passagiers die er het leven bij inlieten, want die zijn dood hé K9 dat weten we ook. Trouwens, waarom krijgt Simon Wijffels slechts 15.000 euro schadevergoeding en zijn ouders ook 15.000 euro morele vergoeding terwijl die toch ook wel een trauma heeft opgelopen én ziekenhuiskosten heeft gehad, net als Songul Koç. Zou het dan toch aan de etnie van de dader liggen?Of aan die van het slachtoffer (<10% voor een witte, 100% voor een turks slachtoffer?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2009 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Ja ntuurlijk iemand schiet je neer voor je huiskleur en het enige probleem is die wond. Je weet toch wat moreel betekend? Citaat:
Citaat:
Een rechter houd rekening mee met alles, is die dochter ten laste van Oelemata (en dan wettelijk he) hoeveel verdiende ze (weeral wettelijk) hoe dicht was haar familie (als ze die 1 keer zag in 20 jaar is dat "iets" minder dicht dan de ouders van een kind),... Citaat:
Citaat:
![]()
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is er mis aan iemand's misdaden opsommen ? Speelt geen rol of het allochtonen zijn of niet, misdaden verdoezelen zou niet mogen toegestaan zijn. |
|
![]() |
![]() |