![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn motor is voor gebruik gedurende het hele jaar, vroeger was er zo'n systeem van de verzekering dat je 50 % betaalde en dan ook maar 6 maanden mocht rijden. IK heb verzekering voor het hele jaar maar ik betaal eigenlijk niet meer omdat ik die gekoppeld heb aan men wagen. Maar voor taks is het altijd een jaar ongeacht hoeveel je rijdt met je voertuig. Verkeersbelasting is dus voor een jaar ongeacht hoeveel gebruik je maakt van je voertuig. EN ik dacht dat het rond 65 euro is per jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nu ze toch bezig zijn, kunnen ze misschien ook eens een verbod op hollanders in 't stad uitvaardigen? Ik heb namelijk al noorderburen ontmoet in onze stad die zich niet netjes gedragen en voor overlast zorgen ...
Als ze die paar rotte appels nu eens aanpakken en verbaliseren ... nee iedereen over dezelfde kam scheren. Triestig dat er een meerderheid kan gevonden worden voor zo'n beslissing! Geluidsoverlast en onaangepast rijgedrag mag gerust stevig worden aangepakt, maar niet op deze manier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Partijlid
|
![]() Net zoals een crossmotor heeft een quad absoluut geen nut in de stad dus is het maar logisch dat ze net zoals crossmotors niet toegelaten worden.
Ik vind het eigenlijk vreemd dat ze ook maar ergens in belgie op de openbare weg mogen rijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als uw "soort" het ooit voor het zeggen krijgt, moeten we waarschijnlijk met z'n allen weer met een Trabant gaan rijden zeker ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Neen, in een tata noya of zoiets, kost maar 1500 euro !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ze moeten totaal niet verboden worden, 't is super om er mee te crossen maar ze hebben GEEN plaats op de openbare weg. U zou toch moeten weten dat er genoeg quad eigenaars zijn die er net zo over denken. Indien een quad op de openbare weg mag waarom een crossmotor dan niet? Dat is compleet onlogisch. Beide zijn gemaakt om te crossen op veldwegen en niet om er mee op een verharde weg te rijden. Dat er nog niet veel ongelukken gebeurd zijn kan maar een verklaring hebben, omdat de meeste eigenaars hun verstand gebruiken en ze niet op de openbare weg gebruiken. Laatst gewijzigd door PvdV : 1 juli 2009 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verboden plezier te hebben. Gelukkig is zelfmoord nog niet verboden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Partijlid
|
![]() Eigenlijk is zelfmoord wel verboden.
En niemand verbiedt u om plezier te hebben, zolang je anderen maar niet in gevaar brengt. Waarom zou ook maar iemand met een quad in de stad willen rijden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Partijlid
|
![]() Dit heeft niks met een dictatuur te maken. Die dingen zijn niet gemaakt om in de stad te rijden. Je mag ook niet met een fiets op de autostrade, is dit een dictatoriale wet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Op de onverharde wegens zijn die quads ook niet welkom. De ene onverharde weg na de andere wordt hen ook ontnomen. Remember De Croo in Brakel, Asse, Tienen, ... zelfs op het Rooiveld kan men niet meer terecht met een quad. Allemaal wegens onverdraagzaamheid van een groep mensen en gebrek aan werderzijds respect.
Die quads zijn gehomologeerd en bijgevolg toegelaten op de openbare weg. Ik zie er persoonlijk ook niet het nut van in om in een stad met die dingen te gaan rijden tenzij wat show verkopen ... maar moeten we dat daarom dan verbieden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het enige dat toch mag tellen zou volgens mij zijn, of het ja of nee technisch mogelijk is quads op een beschaafde manier te besturen.
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Straks mag ik mijn auto niet vol bloemetjes schilderen ook, of met een raar gevormde fiets rondrijden, omdat ik dat gewoon FIJN zou vinden. Als ik het verkeer niet in gevaar breng wat ga je je daar mee willen bemoeien. De maatschappij is meer dan een 'systeem' waarin alles zo perfect mogelijk moet geregeld zijn. De maatschappij is ook expressie, vrijheid, plezier, absurditeit... Als het allemaal puur functioneel moet gaat de levensvreugde een stuk achteruit. Pijnlijk die evolutie te zien plaatsvinden op plaatsen die pretenderen het principe van 'vrijheid' te verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als show verkopen verboden moet worden, stel je eens voor wat er dan nog allemaal aan moet geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Veiligheid' kan welliswaar gemakkelijk misbruikt worden, net zoals 'gezondheid', om mensen tot onzinnige dingen te verplichten of verbieden. Bekijk de evolutie, en vraag u af hoe het binnen twintig jaar eraan toe zal gaan indien die verbied en verplichtwaanzin niet wordt een halt toegeroepen. In plaats van naar een therapeut te gaan roepen mensen tegenwoordig om een verbod als ze met een stressprobleem zitten, en de politiek geeft daaraan toe kortzichtig als die is. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 juli 2009 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ten eerste trekken ze veel te snel op en is het veel te gemakkelijk om er mee uit de bocht te vliegen. Persoonlijk kan het mij niet schelen wat er in antwerpen gebeurt maar indien ze met die dingen in mijn buurt beginnen te rijden zal ik ook willen dat ze uit het stad verwijdert worden. Mijn kind is mij te dierbaar. Waarom is een crossmotor wel verboden op de openbare weg? Het is noghtans ook perfect mogelijk om er mee op de openbare weg te rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is dus volkomen terecht dat er wordt opgetreden tegen de quads, temeer dat door de sterke toename in de verkoop ervan ( x 4 ) men mag verwachten dat de overlast nog zal gaan toenemen. Het beste is natuurlijk de (vele) rotte appelen eruit halen, maar aangezien de politie nu al geen tijd heeft ... Deze maatregel bestraft ook de zeldzame "brave quadrijder", net zoals drempels aanleggen ook de automobilisten straft die zich aan de snelheid houden, maar is wel bijzonder effectief; er zal geen overlast meer zijn door de quadrijders in Antwerpen. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 2 juli 2009 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() Verbieden als effectieve maatregel. Ge kunt misschien gewoon naar Noord Korea verhuizen, daar vinden ze uw aanpak ook geweldig.
En wanneer gaan we sport auto's verbieden, motos, wielertoeristen? |
![]() |
![]() |