Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2004, 12:58   #41
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino
Kom kom nou, ik heb het debat gevolgd en FDW heeft de vloer geveegd met De Gucht. En dan met die cynische ondertoon... geweldig! Ok, er zijn wel een paar vragen/opmerkingen ontweken... maar welke politici doen dit niet? Hoe zou je zelf zijn als Polsmoel en De Smet steeds dezelfde opmerking geven dat het Vlaams Blok duidelijk niet veroordeelt is wegens het verkondigen van de vrije meningsuiting maar toch juist daarop zijn afgestraft?
toch opvallende hoe die van het Blok het anders blijven zien als Philippe De Winter er zo bescheten uitkomt.... en let op, ik ben geen fan van De Gucht, integendeel zelf, dus aan die bevooroordeeld ligt het niet... ik was nogal neutraal toeschouwers
Ik had toch de indruk dat de heer de Gucht er "bescheten" uitkwam.
Het vonnis zelf zegt. Men mag alles zeggen, maar het Vlaams Blok mag het niet zeggen. Dat is de enige conclusie dat er uit voortkwam. Iedereen mag alles zeggen, maar wanneer het Vlaams Blok het blijft aanhalen wordt het rasisme.
Hoe kan men dan iets aankaarten zonder te herhalen, wanneer het probleem na 20 jaar nog niet is opgelost.
Het stelt mij heel gerust dat het Vlaams Blok zijn standpunten niet zal veranderen.
Twee rechters, en de indieners zeggen dat dit een politieke "misdaad" is.
En een rechter "voelt" zich geroepen om toch bevoegd te zijn. (slimme kerel). Maar over de rechtstaat in België, maak ik mij reeds lang geen illusies meer. Er bestaat in België GEEN ENKELE rechtszekerheid meer voor de burger. (Dixit een prof van de rechtsfakultiet). De rechters INTERPRETEREN de wet! En daar zit hem het knoopke. Ze zijn almachtig. Kunnen NOOIT ter verantwoording geroepen voelen. Ze zijn een KASTE, op zijn eigen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 13:04   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kom kom nou, ik heb het debat gevolgd en FDW heeft de vloer geveegd met De Gucht. En dan met die cynische ondertoon... geweldig! Ok, er zijn wel een paar vragen/opmerkingen ontweken... maar welke politici doen dit niet? Hoe zou je zelf zijn als Polsmoel en De Smet steeds dezelfde opmerking geven dat het Vlaams Blok duidelijk niet veroordeelt is wegens het verkondigen van de vrije meningsuiting maar toch juist daarop zijn afgestraft?
toch opvallende hoe die van het Blok het anders blijven zien als Philippe De Winter er zo bescheten uitkomt.... en let op, ik ben geen fan van De Gucht, integendeel zelf, dus aan die bevooroordeeld ligt het niet... ik was nogal neutraal toeschouwers
Ik vond dat Dewinter er niet zo slecht uit kwam tov van die drie liberalen. Ik heb wel niet heel het programma gezien. Meer dan een kwartier Polspoel en Desmet kan ik ook niet aan. Nu, eigenlijk voert het Blok nu ook wel een zeer liberale campagne, of niet, met als centrale thema ''vrije menigsuiting''. Ik vind het in ieder geval behoorlijk burgerlijk.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 13:16   #43
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
net naar Polspoel & Desmet gekeken.. Lang geleden dat ik Dewinter nog eens bezig had gezien . Ik vind het wansmakelijk hoe hij elke werkelijke discussie uit de weg gaat . Telkens hem iets ten gronde voor de voeten wordt geworpen , probeert hij eronderuit te komen door ofwel op de man te spelen ofwel de discussie op een ander spoor te plaatsen.. Zeer bedenkelijk van niveau maar ongetwijfeld effectief..
Welke vraag is hij uit de weg gegaan dan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 14:18   #44
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
net naar Polspoel & Desmet gekeken.. Lang geleden dat ik Dewinter nog eens bezig had gezien . Ik vind het wansmakelijk hoe hij elke werkelijke discussie uit de weg gaat . Telkens hem iets ten gronde voor de voeten wordt geworpen , probeert hij eronderuit te komen door ofwel op de man te spelen ofwel de discussie op een ander spoor te plaatsen.. Zeer bedenkelijk van niveau maar ongetwijfeld effectief..
alle, en nogmaal, ik heb helemaal geen VLD noch De Gucht sympathie, integendeel (en ben ook geen linkse )... dus ik kon er redelijk neutraal naar kijken...

Neen, telkens er een vraag kwam ging Philippe De Winter gewoon z'n demagogisch gangetje ... geen concrete antwoorden, wel propaganda...

Kijk, ik ben heel tolerant voor de meeste standpunten van het blok, de manier van politiek doen van veel blokkers is voor mij echter een serieuze afknapper
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 14:25   #45
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

alle, en nogmaal, ik heb helemaal geen VLD noch De Gucht sympathie, integendeel (en ben ook geen linkse )... dus ik kon er redelijk neutraal naar kijken...

Neen, telkens er een vraag kwam ging Philippe De Winter gewoon z'n demagogisch gangetje ... geen concrete antwoorden, wel propaganda...

Kijk, ik ben heel tolerant voor de meeste standpunten van het blok, de manier van politiek doen van veel blokkers is voor mij echter een serieuze afknapper
Elk antwoord van De Winter is propaganda, want hij heeft zijn Partijstandpunten verdedigd. Hoe kan men dan geen propaganda voeren.
De Winter is niet veroordeelt voor rasisme, het zijn de VZW van het Vlaams Blok die veroordeelt zijn.
Dus wanneer De Winter zijn VZW verdedigd zal dit natuurlijk overkomen als propaganda. Wat had U anders verwacht?
Dat De Winter daar begon te bleiten?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 14:25   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ben jij een leerling dan van FDW? Jij zegt dat hij telkens vragen ontweek.
Awel ik heb dit niet gezien en vraag dus effectief om welke vraag het ging dan kan ik via de video terug kijken of het wel zo is.

Waarom ontwijk jij mijn vraag nu?
Oud 24 april 2004, 15:07   #47
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Elk antwoord van De Winter is propaganda, want hij heeft zijn Partijstandpunten verdedigd. Hoe kan men dan geen propaganda voeren.
De Winter is niet veroordeelt voor rasisme, het zijn de VZW van het Vlaams Blok die veroordeelt zijn.
Dus wanneer De Winter zijn VZW verdedigd zal dit natuurlijk overkomen als propaganda. Wat had U anders verwacht?
Dat De Winter daar begon te bleiten?
Wat ik verwacht ? Dat hij eens een normaler gesprek voort...

Er is een verschil tussen je eigen mening en die van een partij duidelijk maken in de context van een debat of als antwoord op een vraag, en zomaar telkens weer dezelfde rij slogans afgaan....

Nope, de titel van het topic is Dewinter kan niet debateren en dat kan hij niet...
zoals ik al zei, ik snap niet dat de vlaams blokkers Philippe kunnen verdedigen als boegbeeld.... men zou toch minstens iemand met meer inhoud zoals een Vanhecke of zo meer kunnen uitspelen op teevee... die komt stukken serieuzer en niet lachwekkend over...
Die man kun je staven aan z'n argumenten , en hem daarop proberen te pakken of er zelf door onder tafel gepraat worden.... iemand als Philippe De Winter werkt alleen maar op de lachspieren, of ergert de medemens -niet door inhoud, maar door manier van praten-
Oud 24 april 2004, 15:10   #48
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
De Winter werkt alleen maar op de lachspieren, of ergert de medemens -niet door inhoud, maar door manier van praten-
leg uit... wat is er grappig aan zijn manier van praten?
Dino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 16:01   #49
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
De Winter werkt alleen maar op de lachspieren, of ergert de medemens -niet door inhoud, maar door manier van praten-
doet mij denken aan zinloze discussies die ik vroeger met m'n klein zusje had: rood oplopen, verkrampt praten, blijven doordrammen over hetzelfde, constant terugvallen op one-liners ... zoiets
Oud 24 april 2004, 16:05   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

doet mij denken aan zinloze discussies die ik vroeger met m'n klein zusje had: rood oplopen, verkrampt praten, blijven doordrammen over hetzelfde, constant terugvallen op one-liners ... zoiets
Nog steeds ontwijk je mijn vraag é.
Oud 24 april 2004, 16:08   #51
Zorro
Burger

Zorro's schermafbeelding

Standaard

Gij hebt dan blijkbaar een andere versie gezien van P&D, want ik zag De Gucht zichzelf veel pijnigen elke keer hij wou of moest antwoorden.
Die was precies onder invloed.

Zo 3 �* 4 seconden wachten vooraleer hij aan zijn zin begon.

De Winter deed het goed, voor zover hij dat kan, want ook al ben ik VB, ik vind dat hij er toch debiel uit ziet!
Met zijn jaren 80 kapsel MAAR hij krijgt ook nooit de kans om volledig zijn verhaal te vertellen.

Die weinige keren dat het blok dan is aan het woord mag komen, dan nog laten ze hen niet volledig uitspreken.

Als de media het Blok meer op tv laten, dan zal de interesse van de Bevolking wel zakken, want wanneer komt het blok aan het woord in dit land???

Ofwel NA een (weeral) zware verkiezingsoverwinning ofwel als ze iets negatiefs gedaan hebben.

Ze roepen die er nooit bij als het om iets normaals gaat.

Geef mij maar Annemans of Vanhecke, die lijken mij geloofwaardig.
Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 16:11   #52
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Daar sluit ik mij volledig bij aan. Dewinter debatteert idd graag in slogantaal, meestal zonder enige inhoud.
Oops? Waarom ben ik nu verbaasd? Omdat Distel zijn leider op de korrel durft te nemen? Da's voor het eerst dat ik 1 woord van kritiek verneem. Ben je een beetje ziekjes vandaag Distel of begint uwen euro te vallen?
Oud 24 april 2004, 16:17   #53
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Daar sluit ik mij volledig bij aan. Dewinter debatteert idd graag in slogantaal, meestal zonder enige inhoud.
Oops? Waarom ben ik nu verbaasd? Omdat Distel zijn leider op de korrel durft te nemen? Da's voor het eerst dat ik 1 woord van kritiek verneem. Ben je een beetje ziekjes vandaag Distel of begint uwen euro te vallen?
Neen hoor. Die verbazing die je voelt is uw beeld van de Mestkever waar plots een deukje in komt. Een nuancering, zeg maar. En, hoe voelt het, eindelijk eens erkennen dat de ene Blok-kiezer de andere niet is?

P.S.: Je had al veel langer kunnen doorhebben dat ik ook mijn kritiek op het Blok heb. Maar dan moet je nu eenmaal van dat (sorry voor de uitdrukking) zwart/wit denken afstappen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 16:18   #54
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

P.S.: Dewinter is mijn leider helemaal niet. Zo'n geweldige nuancering was het blijkbaar dus ook weer niet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 24 april 2004, 16:21   #55
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal

Komt het er toch ooit van, laat het me weten...
De kunst is om een antwoord op je vraag te krijgen. Politiekers, en zeker die geroutineerde FDW, verstaan de kunst om op alles te antwoorden behalve op de kern van de vraag.

Je kan ook moeilijk een antwoord afdwingen.

Bovendien moet je ook je antwoorden kunnen staven, en op debatten is dat haast onmogelijk.

Er wordt wat gezwaaid met cijfers, maar als je die achteraf gaat natrekken klopt er geen bal van of zijn ze gemanipuleerd. Maar het debat is dan al voorbij. En dat weet die politieker ook wel.

Niet gemakkelijk dus, om een politieker vast te zetten. Maar ik zou het met FDW, of Annemans toch graag willen proberen, liefst voor een groot publiek dan, dat heeft het meeste effect
Inderdaad. Uw hoogmoed maakt u blind. Alhoewel ik erbij bljif dat je met een fitte in je pan zit waardoor er lucht in je hersens sijpelt.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 16:23   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
Dat mensen daarop stemmen maar de meesten zijn niet goed snik of zotgezopen
Zeer accurate analyse, Kaiser! Daar ben ik het volmondig mee eens!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 16:24   #57
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Uiteraard, aangezien jullie 750.000 mensen persoonlijk kennen.
Oud 24 april 2004, 16:28   #58
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
Gij hebt dan blijkbaar een andere versie gezien van P&D, want ik zag De Gucht zichzelf veel pijnigen elke keer hij wou of moest antwoorden. Die was precies onder invloed.
Deze uitspraak doet mij vermoeden dat jij onder invloed bent.

Citaat:
Zo 3 �* 4 seconden wachten vooraleer hij aan zijn zin begon. .
Als die mens nu zo spreekt dan is dat toch zo. Met st st st st st Steve lachen we toch ook niet.

Citaat:
De Winter deed het goed, voor zover hij dat kan, want ook al ben ik VB, ik vind dat hij er toch debiel uit ziet! Met zijn jaren 80 kapsel MAAR hij krijgt ook nooit de kans om volledig zijn verhaal te vertellen. .
Geef hem maar de volgende gouden tip: doe eerst je verhaal en zeg dan je slogans, niet omgekeerd.
Ik zou persoonlijk héél graag het verhaal over de werkloosheid, de staatsschuld, de sociale hangmat en dergelijke wel eens willen horen. En geen verhaaltje uit het groot VB sprookjesboek.

Citaat:
Die weinige keren dat het blok dan is aan het woord mag komen, dan nog laten ze hen niet volledig uitspreken.
Ik zag dat De Gucht veel meer door De Winter onderbroken werd dan omgekeerd.
Oud 24 april 2004, 17:15   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
En dan zijn jullie degene die altijd klagen over veralgemening.
Dus jullie twee menen echt wat jullie hier posten? Dat 700.000 mensen en in juni heel wat meer nog allemaal zot of bezopen zijn?

Amaj over rascisten gesproken...ik denk dat je gelijk hebt dat belgen rascisten zijn.
Oud 24 april 2004, 18:38   #60
cyrus_v2000
Burger

Standaard

ROFL
LMAO
LOL

@ topic titel

De Gucht durfde zelfs niet in FDW z'n ogen kijken

cyrus_v2000 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be