![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is niet zozeer de schadelijkheid van cannabis die het probleem vormt. Cannabis is natuurlijk schadelijk, maar niet zo erg, ongeveer in de buurt van alcohol.
Het grote probleem is de illegaliteit. Grote criminele organisaties verdienen er schatten aan. Door het gedoogbeleid steunt de Nederlandse overheid criminaliteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() IEDER gedoogbeleid steunt criminaliteit; ook in Nederland: dubbel paspoort voor Majesteiten & Allochtonen.
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vooraanstaand onderzoeker naar de werking van cannabis roken op de longen, spreekt zich in een interview uit tegen criminalisering van cannabisgebruikers. "In het begin, toen we er in ons onderzoek van uit gingen dat er een negatieve invloed moest zijn op de gezondheidstoestand van de longen, was ik tegen legalisering omdat ik dacht dat het zou leiden tot meer gebruik en dus ook tot een verhoging van de effecten op de gezondheid," zei Dr. Donald Tashkin, professor aan de universiteit van Californië in Los Angeles. "Maar nu ben ik voor legalisering. Ik wil niemand aanmoedigen om eender welke substantie te roken. Maar ik denk niet dat het als een illegale stof moet gestigmatiseerd worden. Tabak roken veroorzaakt veel meer schade en in termen van intoxicatie veroorzaakt alcohol veel meer schade." (Bron: Taiwan News van 24 mei 2009) http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...l.php?id=236#1 bron "IACM, www.cannabis-med.org" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elf wetenschappers uit de VS en Taiwan hebben gegevens samengevat uit fundamenteel onderzoek en een revaluatie van een epidemiologische studie van Sidney en collega's uit 1997. Hun onderzoek wijst uit dat cannabisrook de kans op kanker die geassocieerd wordt met tabak roken, niet verhoogt en zelfs vermindert. Hoewel cannabisrook hogere waarden bezit aan kankerverwekkende polycyclische aromatische koolwaterstoffen (PAH) dan tabaksrook, betekent dat nog niet dat cannabisrokers een hoger risico lopen op kanker dan tabaksrokers omdat het PAH-peil van minder belang is dan de impact van substanties op de PAH-activering door bepaalde eiwitten in de lever. "Het was niet verwonderlijk dat de toevoeging van delta-9-THC aan tabaksteer tot een duidelijke vermindering van kankerverwekkende activiteit leidde" in experimenten met kankercellen, schreven de auteurs in een artikel voor de Journal of Psychoactive Drugs." lees meer http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=222 bron "IACM, www.cannabis-med.org" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik snap de vraag niet. Kan je wat preciezer zijn?
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Je stelt "Ik geloof in het geheel niet dat volledige legalisatie het probleem verder zal terugdringen, in tegendeel zelfs."
Wat is voor jou "het probleem"? Kan je concreet vertellen wat "het probleem" is? Hoe manifesteert het zich? Wat moet er teruggedrongen worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf geheelonthouder en ik word nog dagelijks gepusht om toch maar een glaasje bier te nemen en mijn geheelonthouding wordt ook door sommige mensen bespot. Nou sta ik stevig in mijn schoenen om daar mijn schouders voor op te halen maar een aanzienlijk deel van de jongeren zal de druk/verleiding niet kunnen weerstaan. Als we echter de softdrugsgebruikers weten "op te sluiten" in de coffeeshops dan zal contact enkel optreden door welwillende gebruikers in een beperkte ruimte waardoor de druk grotendeels zal wegvallen.
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je welk percentage van de jongeren reeds cannabis gebruikte? Heb je enig idee welke plaats cannabis tegenwoordig inneemt in onze maatschappij? Je pleit voor coffeeshops? Legale of gedoogde coffeeshops? In heel Europa? Waar/bij wie mogen ze hun goederen aankopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bij deze een wetenschappelijk artikel over de schadelijkheid van illegale én legale drugs: The Lancet 2007, vol. 369: 1047-1053
Zowel de schade aan het menselijke lichaam van de gebruiker als de mate waarin het middel verslavend is en de gevolgen die het gebruik ervan heeft voor het gezin en de samenleving werden in acht genomen bij de classificatie: ![]() Ik plaats dit hier niet om de schadelijkheid van cannabis te minimaliseren, want alle drugs zijn tenslotte schadelijk, maar om die eindelijk eens in een juist perspectief te plaatsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet zozeer huidige coffeeshops hebben mijn steun maar wel beperkte gebruikruimtes.
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 juli 2009 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() en ik ga een wietverdamper aanschaffen om geen longkanker te krijgen
![]() Met sigaretten ben ik al een poos succesvol gestopt. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 3 juli 2009 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Waarom steeds dat gekanker over negerkruid en zegt niemand ooit iets over de paddo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 juli 2009 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Maar hier op forum wordt er steeds gezanikt over wiet. Over paddo's wordt af en toe iets gezegd, maar het lijkt erop alsof het lot van de paddo wietrokers koud laat. Er was geen enkele draad op dit forum over het paddoverbod.
Zelf vind ik wiet een inferieur middel. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 3 juli 2009 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() De wietkereltjes zijn er wellicht nog mee akkoord dat wiet legaal wordt maar paddo's niet. Hun drug eerst, zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bepaalde feiten werden gelinkt aan paddogebruik, waarvan de minister achteraf moest toegeven dat dit niet correct was. Wiet en paddo's kan je, wat betreft de uitwerking, de effecten, niet vergelijken. Elk zijn goesting. Ik vind dat er eindelijk een consequent beleid moet gevoerd worden; ik zie geen enkele reden om paddo's te verbieden. |
|
![]() |
![]() |