![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom noemde men het dan zo?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kun je dat ergens aan zien? Ik leer graag bij.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ene bezetting is de andere niet, dat klopt, maar de basisprincipes blijven hetzelfde: politiekers die een europese staat willen waar zij de baas kunnen spelen. De ontkenning van de soevereiniteit van de volkeren is de eerste stap naar een vierde Rijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het nogal arrogant, een volk arrogant te noemen. En dan nog de Nederlanders? Niet mijn ervaring.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 4 juli 2009 om 02:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn tegen Europa en tegen alles wat ze denken dat hun vrijheid beperkt, maar lopen zelf wel te roepen dat Vlaanderen zich aan hen moet onderwerpen. Bij de laatste uitbraak van pandemie onder het vee, lieten ze zo duidelijk zien dat ze niemand sparen en met niemand rekening houden, toen hun eigen veeboeren vroegen om de sperzone aan de Moer te leggen en zo te zorgen dat de ziekte niet heel Nederland in een isolaties bracht. Ze zijn tegen Europa, maar zijn wel de grootste profiteurs van het bestaan van Europa. Ze gaan dankzij de vrijhandel die Europa heeft ingevoerd dagelijks tanken over de grenzen, ze sturen hun kinderen naar de betere scholen over de grenzen, ze laten zich verzorgen buiten hun grenzen, omdat hun medische zekerheid onvermogende is, ze schuimen heel Europa af naar de goedkoopste vakantiegebieden en verpesten het er voor iedereen, ze staan te roepen dat alle landen de verkeersovertreders moeten doorgeven als die beboet worden in Nederland, maar weigeren dit zelf en houden buiten Nederland nergens rekening met de verkeersregels, ze laten hun intermkantoren Poolse en andere oostblok-bouwvakkers inschrijven volgens de regels en lonen van daar om hier in hun bouwbedrijven te werken en zeggen dan dat dit volledig volgens de wet is, ze zijn tegen buitenlandse bedrijven, maar werken ze voor het grootste deel in het buitenland, en ga zo maar verder. Maar de meeste Nederlanders weten zelfs niet dat ze deze mogelijkheden enkel te danken hebben aan Europa, of dat ze anders met hun 12 miljoen binnen hun moeras moesten blijven en het maar moesten stellen met hun belabberde medische verzorging met zijn jaren lange wachtlijsten, dat ze het maar moesten stellen met hun onderwijssysteem dat zelfs door hen minderwaardig en duur word verklaard, dat ze buiten Nederland opgesloten zouden worden bij verkeersovertredingen tot ze er de boetes voor betaald hebben, dat urenlang konden aanschuiven aan de grenzen wegens controles. Daarnaast staan ze te klagen dat Europa te veel kost en ondemocraties is, maar ze houden wel het VETO-recht in stand waardoor de EU de landbouwsubsidies aan de Engelse en Ierse adel en de Franse wijnboeren niet kan afschaffen. Het huidige verdrag van Lissabon is trouwens geen grondwet, maar een besturingsverdrag om Europa te kunnen omvormen van een Unie van Europese staten, naar een Unie van Europese volkeren en regio's. Dan zouden na een tijd, niet meer de staten zoals Frankrijk, DBR, Spanje, Italië, Oostenrijk, Griekenland vertegenwoordigd worden, maar de regio's zoals Pruisen, Baskenland, De Lage Landen, Schotse Hooglanden, enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De fouten die we maakten met het Derde Rijk hoeven we niet te herhalen. Een Rijk dat was gebaseerd op onderscheid tussen volkeren, met een Herrenvolk en 'Volksverderber'. Wanneer we beseffen dat iedereen gelijk is, dat een onderscheid op grond van volksafkomst kunstmatig is, komen we verder. Tot welk volk moet ik me rekenen als ik ouders heb die uit verschillende volkeren afkomstig zijn? Als ik een paspoort van het land van het ene volk heb, kan ik dan nog veranderen? Als ik dat kan, ben ik dan niet altijd verdachte als lid van een vijfde kolonne? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat men één basisdocument wou maar het ging wel degelijk om een contract tussen staten, een verdrag dus.
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Zij kunnen hun standpunten dus niet opleggen aan de andere landen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 4 juli 2009 om 14:09. |
|||
![]() |
![]() |