Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2009, 18:04   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik denk dat je verenigen met overheersen/bezetten verwart...

of is dat misschien hetzelfde voor jou?
Europese vereniging komt inderdaad neer op een bezetting ja.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 18:04   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nee, het was geen Nederlandse site waar ik naar linkte.
Maar ongetwijfeld wel door Ollanders gefinancierd
Oud 3 juli 2009, 18:08   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het was geen grondwet.
Waarom noemde men het dan zo?

Citaat:
Zij jij niet ooit dat je voorstander was van een intergouvernementeel Europa?
Nee. Europa kan mij eigenlijk geen zak schelen, Europa is een continent, een godin en een maan en meer niet.

Citaat:
Ach zo, het is je dus helemaal niet om democratie te doen. Je bent voor unanimiteit, het tegendeel van democratie.
Nee, ik ben wel degelijk voor democratie, daarom wil ik de soevereiniteit van de volkeren gehandhaaft zien.

Citaat:
1. In een volwaardig democratisch Europa zou het zwaartepunt niet langer bij de Raad maar bij het Europees Parlement liggen.
ah, is dat wat er in die niet-grondwet staat?

Citaat:
2. In het Europees Parlement zitten er vertegenwoordigers van meerderheid en oppositie van alle lidstaten en wordt er niet per land gestemd.
gij gelooft dat.

Citaat:
3. In een volwaardig democratisch Europa zou het niet de macht van de numeriek grootste lidstaten zijn die telt, maar de macht van de numeriek grootste politieke groep in het Europees Parlement.
Politiek is territorium. Welkom in de wondere wereld van de realiteit. Als het op nationale belangen aankomt zullen zowel liberalen als sossen als christendemocraten aan het zelfde zeel trekken. Allee behalve in Vlaanderen dan.

Citaat:
De kleinere lidstaten zijn trouwens oververtegenwoordigd in het EP, zo heeft Ierland 1 MEP per 350.000 inwoners waar Duitsland er maar 1 per 830.000 inwoners heeft.
Dat verandert het feit niet dat die groten nog altijd de kleintjes kunnen domineren. Dat heb je nog steeds niet kunnen weerleggen hoor.

Citaat:
Sorry dat ik het zo simplistisch voorstel, maar het is blijkbaar nodig om bij de basis te beginnen.
Misschien kan jij daar beter eens bij beginnen ja, want je bent wel ongelofelijk gehersenspoeld heb ik zo de indruk dat je zelfs de evidente dingen niet ziet .
Oud 3 juli 2009, 18:20   #44
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Europese vereniging komt inderdaad neer op een bezetting ja.
misschien had jij beter de bezetting door duitsland meegemaakt, dan zou je misschien minder onzin uitkramen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 18:54   #45
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Maar ongetwijfeld wel door Ollanders gefinancierd
Kun je dat ergens aan zien? Ik leer graag bij.
Oud 3 juli 2009, 23:28   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
misschien had jij beter de bezetting door duitsland meegemaakt, dan zou je misschien minder onzin uitkramen.
De ene bezetting is de andere niet, dat klopt, maar de basisprincipes blijven hetzelfde: politiekers die een europese staat willen waar zij de baas kunnen spelen. De ontkenning van de soevereiniteit van de volkeren is de eerste stap naar een vierde Rijk.
Oud 3 juli 2009, 23:29   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Kun je dat ergens aan zien? Ik leer graag bij.
ik niet, maar mitgard ongetwijfeld wel.
Oud 4 juli 2009, 02:05   #48
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die hollandse EU-haat begint een obsessie te worden blijkbaar...

tja, waar moet zo'n arrogant volk ook de schuld op steken van alles wat misgaat in hun landje.
toch niet op zichzelf zeker...
Ik vind het nogal arrogant, een volk arrogant te noemen. En dan nog de Nederlanders? Niet mijn ervaring.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 4 juli 2009 om 02:06.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:16   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik vind het nogal arrogant, een volk arrogant te noemen. En dan nog de Nederlanders? Niet mijn ervaring.
Nederlanders zijn weldegelijk een arrogant volkje. Zeker zij van boven de Moerdijk.

Ze zijn tegen Europa en tegen alles wat ze denken dat hun vrijheid beperkt, maar lopen zelf wel te roepen dat Vlaanderen zich aan hen moet onderwerpen.

Bij de laatste uitbraak van pandemie onder het vee, lieten ze zo duidelijk zien dat ze niemand sparen en met niemand rekening houden, toen hun eigen veeboeren vroegen om de sperzone aan de Moer te leggen en zo te zorgen dat de ziekte niet heel Nederland in een isolaties bracht.

Ze zijn tegen Europa, maar zijn wel de grootste profiteurs van het bestaan van Europa. Ze gaan dankzij de vrijhandel die Europa heeft ingevoerd dagelijks tanken over de grenzen, ze sturen hun kinderen naar de betere scholen over de grenzen, ze laten zich verzorgen buiten hun grenzen, omdat hun medische zekerheid onvermogende is, ze schuimen heel Europa af naar de goedkoopste vakantiegebieden en verpesten het er voor iedereen, ze staan te roepen dat alle landen de verkeersovertreders moeten doorgeven als die beboet worden in Nederland, maar weigeren dit zelf en houden buiten Nederland nergens rekening met de verkeersregels, ze laten hun intermkantoren Poolse en andere oostblok-bouwvakkers inschrijven volgens de regels en lonen van daar om hier in hun bouwbedrijven te werken en zeggen dan dat dit volledig volgens de wet is, ze zijn tegen buitenlandse bedrijven, maar werken ze voor het grootste deel in het buitenland, en ga zo maar verder.

Maar de meeste Nederlanders weten zelfs niet dat ze deze mogelijkheden enkel te danken hebben aan Europa, of dat ze anders met hun 12 miljoen binnen hun moeras moesten blijven en het maar moesten stellen met hun belabberde medische verzorging met zijn jaren lange wachtlijsten, dat ze het maar moesten stellen met hun onderwijssysteem dat zelfs door hen minderwaardig en duur word verklaard, dat ze buiten Nederland opgesloten zouden worden bij verkeersovertredingen tot ze er de boetes voor betaald hebben, dat urenlang konden aanschuiven aan de grenzen wegens controles.

Daarnaast staan ze te klagen dat Europa te veel kost en ondemocraties is, maar ze houden wel het VETO-recht in stand waardoor de EU de landbouwsubsidies aan de Engelse en Ierse adel en de Franse wijnboeren niet kan afschaffen.

Het huidige verdrag van Lissabon is trouwens geen grondwet, maar een besturingsverdrag om Europa te kunnen omvormen van een Unie van Europese staten, naar een Unie van Europese volkeren en regio's.

Dan zouden na een tijd, niet meer de staten zoals Frankrijk, DBR, Spanje, Italië, Oostenrijk, Griekenland vertegenwoordigd worden, maar de regio's zoals Pruisen, Baskenland, De Lage Landen, Schotse Hooglanden, enz.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 11:55   #50
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ontkenning van de soevereiniteit van de volkeren is de eerste stap naar een vierde Rijk.
Rijk met het Vierde Rijk!

De fouten die we maakten met het Derde Rijk hoeven we niet te herhalen. Een Rijk dat was gebaseerd op onderscheid tussen volkeren, met een Herrenvolk en 'Volksverderber'. Wanneer we beseffen dat iedereen gelijk is, dat een onderscheid op grond van volksafkomst kunstmatig is, komen we verder.
Tot welk volk moet ik me rekenen als ik ouders heb die uit verschillende volkeren afkomstig zijn? Als ik een paspoort van het land van het ene volk heb, kan ik dan nog veranderen? Als ik dat kan, ben ik dan niet altijd verdachte als lid van een vijfde kolonne?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 14:07   #51
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waarom noemde men het dan zo?
Omdat men één basisdocument wou maar het ging wel degelijk om een contract tussen staten, een verdrag dus.

Citaat:
Nee, ik ben wel degelijk voor democratie, daarom wil ik de soevereiniteit van de volkeren gehandhaaft zien.
Hier haal je weer beslissingsniveau en beslissingswijze door elkaar. Overigens, volkssoevereiniteit is iets anders dan "soevereiniteit van de volkeren" (nationale soevereiniteit). Nationale soevereiniteit wordt trouwens zwaar overschat, we leven immers in een post-nationale wereld.

Citaat:
Politiek is territorium. Welkom in de wondere wereld van de realiteit. Als het op nationale belangen aankomt zullen zowel liberalen als sossen als christendemocraten aan het zelfde zeel trekken. Allee behalve in Vlaanderen dan.
Maar kijk dan toch eens wat er gebeurt bij stemmingen in het Europees Parlement.

Citaat:
Dat verandert het feit niet dat die groten nog altijd de kleintjes kunnen domineren. Dat heb je nog steeds niet kunnen weerleggen hoor.
Ja, de groten hebben natuurlijk meer invloed, ze vertegenwoordigen dan ook meer mensen hé, maar als jij denkt dat ze de kleinere lidstaten kunnen domineren dan sla je de bal toch fameus mis. De vier groten (Duitsland, Frankrijk, VK, Italië) hebben samen géén meerderheid in het Europees Parlement (waar hun nationale partijen sowieso zelden gelijklopend stemmen) en géén meerderheid in de Raad.

Zij kunnen hun standpunten dus niet opleggen aan de andere landen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 juli 2009 om 14:09.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be