![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Het opvallende is dat rente ook nog eens verboden is volgens de islamitische regels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
er bestaat niet het minste bewijs dat die lijst met foto's, namen en bankrekeningnummers (met bedragen) ook maar iets meer zou zijn dan een spinsel uit de geest van een of andere pipo die niet zo'n voorstander is van het iraanse regime. als circe beweert dat dit meer is dan dat, laat ze dan met bewijzen afkomen. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wie die site eens leest weet van welke waarde ze is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
probleem is natuurlijk dat islamitische regels niet echt voorzien zijn op de huidige maatschappij. dat waren regels die misschien wel enig nut hadden 1400j geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
dat maakt op zich niet zo veel uit. wie minder kritisch is trapt wel in hun moddercampagnes. ik vind dat wie een link naar zo'n site legt op z'n minst moet proberen te schetsen hoe betrouwbaar de informatie is en de lezer daar expliciet proberen te op wijzen. vrede, redwasp
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
het principe is eigenlijk dat het voor een gelovige verboden is om geld te verdienen, alleen op basis van geld. uitlenen met rente of financiële speculatie zijn twee vormen daarvan. die hele regel verengen tot alleen een verbod op rente is een manier om hem te omzeilen. het is een manier om geldbezitters toch de mogelijkheid geven hun fortuin te laten aangroeien zonder te moeten werken of risico's te moeten nemen. vrede, redwasp
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Ik heb het filmpje niet bekeken. Turkse Nederlander is iemand die komt aandraven met YouTube-video's als bron, daarom doe ik geen moeite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://seismologie.oma.be/index.php?LANG=NL&LEVEL=210 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Hier een video van een interview van een voormalige christelijke priester die moslim is geworden.
http://www.youtube.com/watch?v=nuM-xCBtBSE |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() De bekeerde priester vertelt het volgende:
In de bijbel staat dat Jesus gevangen was genomen. Het volk kon kiezen uit de vrijlating van twee personen: Jezus Christus of Jezus Barabbas. Barabbas betekent zoon van de vader. Jezus de zoon van de vader werd vrijgelaten en de andere Jezus werd gekruisigd. Volgens de Koran is Jezus niet gekruisigd maar LEEK het alsof Jezus gekruisigd was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet. Er staan veel wijsheden in de Koran, net als in andere religieuze boeken. Er staat echter ook veel in wat we serieus onacceptabel moeten beschouwen. En wat ook God onacceptabel moet beschouwen, als hij ons respect wil genieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 27 juli 2009 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In principe is de zakaat in onze maatschappij ingeworteld, onbewust mss?
We geven een DERDE (geen tiende) van ons loon af (voor zij die werken ![]() Dat zeg ik omdat ik op pagina één iets van de zakaat. Zowiezo heb ik nog nooit één bewijs gevonden dat de Islam het ware geloof is. Wel heb ik sommige dingen gehoord/gelezen waarvan ik dacht, nice.... good job voor hen. Maar waarom toch steeds die wraakzuchtige God? Ik zeg niet dat God in het algemeen wraakzuchtig is, maar in religie wordt Ze wel heel bekrompen voorgeschoteld vind ik. Doe dit niet of je brandt eeuwig in de hel Enkel via deze weg kan je in de hemel komen bla bla bla Dat weiger ik ronduit te geloven. Ik geloof wel dat in religie mooie richtlijnen te vinden zijn om een goed leven te leiden. Maar ik denk dat religie de mens eerder beperkt dan verruimt. Ik hou van verruiming, niet van beperking.
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN