Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2009, 22:42   #41
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Het opvallende is dat rente ook nog eens verboden is volgens de islamitische regels.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 22:53   #42
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja Circe blijkbaar zijn de ongelovigzen in hun ogen toch nog goed genoeg om hun fortuin te beheren....

Hebben ze schrik van de banken in hun eigen land,of mogen ginds zo min mogelijk mensen weten hoe warmpjes ze er allemaal inzitten....
en blijkbaar zijn de goedgelovigen toch weer mee op de trein van circe.

er bestaat niet het minste bewijs dat die lijst met foto's, namen en bankrekeningnummers (met bedragen) ook maar iets meer zou zijn dan een spinsel uit de geest van een of andere pipo die niet zo'n voorstander is van het iraanse regime.

als circe beweert dat dit meer is dan dat, laat ze dan met bewijzen afkomen.

vrede,

redwasp
Oud 2 juli 2009, 23:26   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

en blijkbaar zijn de goedgelovigen toch weer mee op de trein van circe.

er bestaat niet het minste bewijs dat die lijst met foto's, namen en bankrekeningnummers (met bedragen) ook maar iets meer zou zijn dan een spinsel uit de geest van een of andere pipo die niet zo'n voorstander is van het iraanse regime.

als circe beweert dat dit meer is dan dat, laat ze dan met bewijzen afkomen.

vrede,

redwasp
"Het vrije volk"...
Wie die site eens leest weet van welke waarde ze is.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 23:50   #44
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Het opvallende is dat rente ook nog eens verboden is volgens de islamitische regels.
yeps en plots heb je islambankieren. het beestje rente heeft een andere naam, de constructie is ietsje anders maar de facto komt het op hetzelfde neer. uiteindelijk maken moslims die in dit soort constructies stappen zichzelf blaaskes wijs.

probleem is natuurlijk dat islamitische regels niet echt voorzien zijn op de huidige maatschappij. dat waren regels die misschien wel enig nut hadden 1400j geleden.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 23:51   #45
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

dat maakt op zich niet zo veel uit. wie minder kritisch is trapt wel in hun moddercampagnes. ik vind dat wie een link naar zo'n site legt op z'n minst moet proberen te schetsen hoe betrouwbaar de informatie is en de lezer daar expliciet proberen te op wijzen.

vrede,

redwasp
Oud 3 juli 2009, 11:39   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
yeps en plots heb je islambankieren. het beestje rente heeft een andere naam, de constructie is ietsje anders maar de facto komt het op hetzelfde neer. uiteindelijk maken moslims die in dit soort constructies stappen zichzelf blaaskes wijs.

probleem is natuurlijk dat islamitische regels niet echt voorzien zijn op de huidige maatschappij. dat waren regels die misschien wel enig nut hadden 1400j geleden.
Bij ons heet dat gewoon "Bevek": zelfde principe.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 13:49   #47
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

het principe is eigenlijk dat het voor een gelovige verboden is om geld te verdienen, alleen op basis van geld. uitlenen met rente of financiële speculatie zijn twee vormen daarvan. die hele regel verengen tot alleen een verbod op rente is een manier om hem te omzeilen. het is een manier om geldbezitters toch de mogelijkheid geven hun fortuin te laten aangroeien zonder te moeten werken of risico's te moeten nemen.

vrede,

redwasp
Oud 3 juli 2009, 15:17   #48
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 15:19   #49
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik heb het filmpje niet bekeken. Turkse Nederlander is iemand die komt aandraven met YouTube-video's als bron, daarom doe ik geen moeite.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 11:41   #50
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Neen. Seismologen zijn rare kerels. Ze zeggen dat breuklijnen vastliggen maar als er dan in Waals-Brabant een aardbeving gebeurd valt hun muil op de grond, want niemand kende die breuklijn. Het kan goed zijn dat de aarde daar de komende dagen weer harder gaat beven.
10 dagen later vond er inderdaad weer een aardbeving in Waals-Brabant plaats van 2.0, wat niet meer gehaald werd sinds maart dit jaar.

http://seismologie.oma.be/index.php?LANG=NL&LEVEL=210
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 21:26   #51
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Hier een video van een interview van een voormalige christelijke priester die moslim is geworden.

http://www.youtube.com/watch?v=nuM-xCBtBSE
Oud 27 juli 2009, 23:07   #52
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier een video van een interview van een voormalige christelijke priester die moslim is geworden.

http://www.youtube.com/watch?v=nuM-xCBtBSE
Dit vind je toch zelf niet echt overtuigend? Alsjeblieft Turkse Nederlander, als je overtuigd wilt raken van de waarheid van de Islam, ga dan heel intensief bidden of verlichting zoeken bij God. Maar geef mensen de gelegenheid om ook voor zichzelf die verlichting te zoeken in plaats van dat je mensen voorkauwt hoe ze dat moeten doen. Voor de een is boeddhisme de weg tot verlichting, voor de ander de Islam, voor de ander is er geeneens religie voor nodig!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 23:11   #53
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

De bekeerde priester vertelt het volgende:

In de bijbel staat dat Jesus gevangen was genomen. Het volk kon kiezen uit de vrijlating van twee personen: Jezus Christus of Jezus Barabbas. Barabbas betekent zoon van de vader. Jezus de zoon van de vader werd vrijgelaten en de andere Jezus werd gekruisigd.

Volgens de Koran is Jezus niet gekruisigd maar LEEK het alsof Jezus gekruisigd was.
Oud 27 juli 2009, 23:15   #54
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bekeerde priester vertelt het volgende:

In de bijbel staat dat Jesus gevangen was genomen. Het volk kon kiezen uit de vrijlating van twee personen: Jezus Christus of Jezus Barabbas. Barabbas betekent zoon van de vader. Jezus de zoon van de vader werd vrijgelaten en de andere Jezus werd gekruisigd.

Volgens de Koran is Jezus niet gekruisigd maar LEEK het alsof Jezus gekruisigd was.
De Koran vertelt ook dat de gekruisigde Jezus lichaamlijk de hemel in werd geleid. Maar maakt het uit? Is dogma, religieuze toewijding, religieus nationalisme (zo noem ik ''liefde voor een bepaalde religie'') nodig om bij God een wit voetje te halen?

Ik denk het niet. Er staan veel wijsheden in de Koran, net als in andere religieuze boeken. Er staat echter ook veel in wat we serieus onacceptabel moeten beschouwen. En wat ook God onacceptabel moet beschouwen, als hij ons respect wil genieten.
Oud 27 juli 2009, 23:29   #55
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit vind je toch zelf niet echt overtuigend? Alsjeblieft Turkse Nederlander, als je overtuigd wilt raken van de waarheid van de Islam, ga dan heel intensief bidden of verlichting zoeken bij God. Maar geef mensen de gelegenheid om ook voor zichzelf die verlichting te zoeken in plaats van dat je mensen voorkauwt hoe ze dat moeten doen. Voor de een is boeddhisme de weg tot verlichting, voor de ander de Islam, voor de ander is er geeneens religie voor nodig!
Ik wil hier met mensen discussieren. Ik plaats hier dingen waar ik in geloof. Ieder heeft de keuze om het te lezen of niet. Ieder heeft de keuze het te accepteren of te verwerpen. We zijn hier op een discussieforum. Ze kunnen zelf ook tegenargumenten plaatsen. Ze kunnen ook proberen mij te overtuigen met hun eigen overtuigingen.
Oud 27 juli 2009, 23:34   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil hier met mensen discussieren. Ik plaats hier dingen waar ik in geloof. Ieder heeft de keuze om het te lezen of niet. Ieder heeft de keuze het te accepteren of te verwerpen. We zijn hier op een discussieforum. Ze kunnen zelf ook tegenargumenten plaatsen. Ze kunnen ook proberen mij te overtuigen met hun eigen overtuigingen.
Godsdienst gaat toch niet om bewijzen, onderzoeken en verkennen? Het gaat om ervaring? Het is hetgeen wat de diversiteit aan verschillende religies in de wereld verklaart! Mensen hebben Apollo, Thor en Wotan, Allah, Yahweh, Jezus, Mohammed, Moses, Krishna, en talloze anderen gezien via een spirituele ervaring. Zoiets kan je niet bewijzen of opdringen; behalve via de opvoeding. Kinderen zijn erg vatbaar voor religieuze opvoeding. Wat er op jonge leeftijd wordt ingestopt, komt er vrijwel nooit meer uit. Dat is spijtig, want het weerhoudt die mensen van zoektocht naar echte spirituele/empirische waarheid.
Oud 27 juli 2009, 23:46   #57
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Godsdienst gaat toch niet om bewijzen, onderzoeken en verkennen? Het gaat om ervaring? Het is hetgeen wat de diversiteit aan verschillende religies in de wereld verklaart! Mensen hebben Apollo, Thor en Wotan, Allah, Yahweh, Jezus, Mohammed, Moses, Krishna, en talloze anderen gezien via een spirituele ervaring. Zoiets kan je niet bewijzen of opdringen; behalve via de opvoeding. Kinderen zijn erg vatbaar voor religieuze opvoeding. Wat er op jonge leeftijd wordt ingestopt, komt er vrijwel nooit meer uit. Dat is spijtig, want het weerhoudt die mensen van zoektocht naar echte spirituele/empirische waarheid.
Ik probeer ook niets aan wie dan ook op te dringen. Iedereen staat vrij mijn berichten te interpreteren zoals hij wil. Ik geloof in iets en wil dat graag met jullie delen. In een liberale maatschappij moet je dat kunnen doen. Als ik dit niet gedaan zou hebben, zou ik mezelf beperkt hebben. Als jij iets op je hart hebt dat je graag met ons wil delen, dan doe je dat toch gewoon? Een ieder is hier bezig een ander te overtuigen van zijn eigen ideeen. De communisten proberen anderen te overtuigen van hun communistische idealen, de liberalen willen anderen overtuigen dat het liberalisme het beste is etc. Dat is nu eenmaal het doel van dit forum.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 27 juli 2009 om 23:47.
Oud 28 juli 2009, 03:32   #58
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

In principe is de zakaat in onze maatschappij ingeworteld, onbewust mss?
We geven een DERDE (geen tiende) van ons loon af (voor zij die werken ) en dat wordt dan ook mede uitverdeeld onder de armen/werklozen/... via een uitkering, voedselpakketten etc.

Dat zeg ik omdat ik op pagina één iets van de zakaat.

Zowiezo heb ik nog nooit één bewijs gevonden dat de Islam het ware geloof is.
Wel heb ik sommige dingen gehoord/gelezen waarvan ik dacht, nice.... good job voor hen.

Maar waarom toch steeds die wraakzuchtige God?
Ik zeg niet dat God in het algemeen wraakzuchtig is, maar in religie wordt Ze wel heel bekrompen voorgeschoteld vind ik.

Doe dit niet of je brandt eeuwig in de hel
Enkel via deze weg kan je in de hemel komen
bla bla bla

Dat weiger ik ronduit te geloven. Ik geloof wel dat in religie mooie richtlijnen te vinden zijn om een goed leven te leiden. Maar ik denk dat religie de mens eerder beperkt dan verruimt.
Ik hou van verruiming, niet van beperking.
Oud 28 juli 2009, 09:04   #59
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat vroeg ik me ook altijd al af. Blijkbaar moet dat aan de imam worden gegeven volgens de moslims die ik het vroeg.

En wat doet die imam ermee?

KIJK MAAR EVEN MEE
Dan heb je dat toch maar aan heel beperkte groep gevraagd. Er worden in de moskee folders uitgedeeld met informatie van verschillende organisaties, hun websites, rekeningnummers. Je kan dan zelf kiezen aan welke organisatie je wil doneren. Dat je nog niet gezien hebt waar dat geld naartoe gaat zal waarschijnlijk komen omdat onze openbare of andere zenders het de moeite nog niet gevonden hebben om daar wat zendtijd aan te wijden. (Niet dat ik dat nodig vind).
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:52   #60
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer ook niets aan wie dan ook op te dringen. Iedereen staat vrij mijn berichten te interpreteren zoals hij wil. Ik geloof in iets en wil dat graag met jullie delen. In een liberale maatschappij moet je dat kunnen doen. Als ik dit niet gedaan zou hebben, zou ik mezelf beperkt hebben. Als jij iets op je hart hebt dat je graag met ons wil delen, dan doe je dat toch gewoon? Een ieder is hier bezig een ander te overtuigen van zijn eigen ideeen. De communisten proberen anderen te overtuigen van hun communistische idealen, de liberalen willen anderen overtuigen dat het liberalisme het beste is etc. Dat is nu eenmaal het doel van dit forum.
Mijn mening is dat je spirituele ervaring niet kunt delen. Dat betekent inderdaad niet dat je het niet mag proberen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be