![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fransen zijn samen met Duitsers en Scandinaviers de sociaalste toeristen.De asociaalste toeristen in mijn ervaring zijn Israeliers, Arabieren en helaas ook de Nederlanders.
Marco, buitenland | 10:55 | 10.07.09 Kom regelmatig in Frankrijk, het is een mooi land, mensen zijn over het algemeen een stuk beschaafder dan de Nederlanders. Pieter, Assen | 09:58 | 10.07.09 Ik heb nog nooit asociale fransen meegemaakt maar wel asociale nederlanders in het buitenland ze moeten altijd opvallen en lopen overal te schreeuwen. Ik heb nederlanders meegemaakt die hier in de winkel schreeuwend in het nederlands dingen wilden kopen. Hoe dom ben je dan. k.hari, Ljublana | 09:49 | 10.07.09 Ik werk al jaren in het toerisme, en het blijkt iedere keer weer: de Nederlanders zijn het ergste. Kan er niks aan doen, maar van sommigen vraag je je echt af hoe ze op de plaats van bestemming zijn aangekomen..gewoonweg domme mensen. De Fransen zijn over t algemeen erg aardig, ( sommige Parisiens niet meegerekend). Maar onbeschofte mensen heb je in ieder land wel... tes, eindhoven | 09:03 | 10.07.09 Woon zelf in Frankrijk, in een toeristische plaats waar Nederlanders de minst populaire toeristen zijn, ze komen met de caravans, zwerven door de straten met hun kinderen, schreeuwen in de supermarkt, staan om 6uur al buiten het restaurant om te eten, geven geen fooien, geef mij de fransen maar, beleefd, correct, en waarom moeten ze engels spreken, het is toch hun eigen land. Dat bewonder ik aan ze, je bent welkom in hun land maar JIJ past je aan, veel beter dan die linkse nederlandse theedrinkers mevr boutsers, avignon | 08:16 | 10.07.09 Ach Fransen zijn verwend in hun eigen land. Als ik in Frankrijk woonde zou ik beslist niet in het buitenland op vakantie hoeven. Fantastisch land. Marieke, Haarlem | 04:55 | 10.07.09 |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna alle Fransen die ik en, en dat zijn er niet weinig, spreken naast Frans nog een andere taal, welke taal hangt af van de streek waar ze wonen, de één spreekt ook Duits, de ander Engels, Italiaans of Spaans. Ik heb nog nooit moeite gehad met Fransen, niet in Nederland, niet in Frankrijk en ook niet in andere landen, kwestie van elkaar en elkaars gewoontes begrijpen.
Mams weet het beter, Rotterdam | 22:53 | 09.07.09 Na een dagje Parijs in m'n jeugd vond ik wel wat van de Fransen. Nu ik een aantal keer op vacantie ben geweest in frankrijk heb ik mijn mening radicaal bijgesteld. Prima gastvrij volk ! Helaas lopen er teveel a-sociale egoistische medelanders rond die alle regeltjes aan hun laars lappen. Je moet Jan Kaas natuurlijk niet vertellen wat hij wel en niet mag ! Erwin, Assen | 22:51 | 09.07.09 De Fransen zijn juist de meest beleefde toeristen. En de Nederlanders juist de minste. Kijk maar in de Thalys de mensen die schreeuwen en overal telefoneren zijn Nederlanders. Verder vraag ik mij af hoeveel vreemde talen de Engelsen spreken. Nederlander, Amsterdam | 22:21 | 09.07.09 |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() "is toch niet normaal" was bedoeld als parody op het politiek correcte sfeertje dat recentelijk op dit forum gaande is
![]()
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gevonden op aan ander forum:
Ik ben nooit echt in Parijs geweest (alleen op doorreis) bij wijze van boykotz maar het lijkt me dat je toch wat vergeet: when in Rome do like the Romans do, arrogant dus bij die Franse bakker bestel je gewoon arrogant een brood in het Hollands en als ze er maar aan denken om je weg te honen, lach je ze uit omdat zij het niet begrijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is niet omdat ik aanklaag dat er mensen zijn die niet de nodige hoeveelheid assertiviteit weten af te wegen (en dan maar zeker genoeg van etaleren, je weet nooit) dat ik zelf een mak schaap ben eh? Overigens merk ik wel dat mensen die op verlof vreselijk arrogante assholes zijn dat in het normale leven vaak helemaal niet zijn. En dat geldt vooral voor Hollanders. Er is volgens mij ergens een ongeschreven regel dat op vakantie gaan moet gepaard gaan met een overdreven zuinigheidsprincipe. Hoe minder de vakantie gekost heeft, hoe meer borst-vooruit een Hollander rondloopt. Al te vaak gaan gesprekken met hotelgasten al snel over de prijs die betaald is. Nen Hollander is de koning te rijk als blijkt dat hij minder heeft betaald voor hetzelfde. Het rare is dat dat enkel op verlof zo is. Je vraagt aan iemand die je voor het eerst ontmoet ook niet hoeveel hij voor zijn jas heeft betaald eh? Of voor zijn auto? Nee, enkel je reiskosten, daar wordt schaamteloos achter geinformeerd. Bij Hollanders is dat echt een wedstrijdje. Probleem is dat er dus veel Hollanders hun toevlucht nemen tot klachten over vanalles en nog wat om toch maar een beetje korting te kunnen bedingen. En er dan de dagen erna als een koning mee lopen op te scheppen. Dat is gewoon de realiteit. Ik kom al zeker 20 jaar Hollanders tegen op vakantie en het is altijd en overal hetzelfde. Verder heb ik niks tegen Hollanders, ik kom ze alleen liever niet op reis tegen.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt dan eindelijk de meest afgelegen camping in de Karpaten gevonden en hopelijk eindelijk tokkievrij.
Dan wordt ge 's morgens wakker......."Hé......Buurmannetje.............bakkie koffie doen"............ |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() Ik werk in het toerisme op de Antillen. Amerikanen zijn het ergst, ze behandelen ons als slaven
![]() Duitsers zijn luidruchtig en vet, ik neem er nooit meer dan 4 mee op me boot. Af en toe een verdwaalde Belg die het woord ''fooi of tip'' nooit gehoord hebt. Nee, geef mij maar Engelsen en Hollanders. Ik lach me altijd kapot om hun humor. Voor een trip van een uur geven ze meestal 20 dollar fooi en vragen vaak of ik ook wat wil drinken en eten. England - Holland WK finale! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sint-Maarten, Saba en Bonaire worden toch provincies van Nederland. Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 10 juli 2009 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Saba, Bonaire en Sint-Eusatsius worden Nederlandse gemeenten. Sint-Maarten en Curacao worden aparte landen binnen het koninkrijk, denk maar aan Aruba. De Antillen zullen dus waarschijnlijk verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe denk jij over - wat we in Nederland noemen - die lastige Antillianen ? Zijn mensen uit Curacao anders dan Aruba of Sint Maarten bv ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() de Japanners kwamen voor het derde jaar achtereenvolgens als de beste touristen uit deze enquete
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De bovenwindse eilanden (Saba, St. Eustasius en St. Maarten) zijn heel anders, mooier, rustiger en andere mentaliteit. Mensen van deze eilanden zie je bijna niet in Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zo 's nachts eens helemaal verdwaald op de N2, de route national terug naar België. Ik moet zeggen die Fransen gaan er nogal een gat uit.
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet ook zegen, ik heb nog nooit zo'n proper stad gezien als Tokyo.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 11 juli 2009 om 01:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toeristen op zich zijn al irritant
![]()
![]() |
![]() |