![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Alle uitkeringen middelengebonden maken? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 31,43% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
18 | 51,43% |
daar valt over te praten |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,14% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij gedogen teveel en ik pleit schuldig.
Ik ken een vrouw die gescheiden is van haar man. Zij is werkloos en heeft 3 kinderen waarvan er twee in het hoger onderwijs zitten. Doordat haar man geen al te grote verdiener is (laag alimentatiegeld) en zij werkloos is hebben ze de volgende voordelen: - Lager tarief inschrijvingsgeld hogeschool. - Studiebeurs voor de drie kinderen (ja ook voor het kind in het lager onderwijs). - Bussypas (De Lijn) aan een speciaal tarief. Madam gaat wel iedere dag (in het zwart) poetsen in de horeca van 5u00 'smorgens tot 10u00 en in het weekend gaat ze daarbij daar ook nog afwassen. De exman zwijgt zedig omdat hij hierdoor minder moet bijdragen in de schoolkosten.
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou niet graag in die haar schoenen staan ocharme. Bewonderenswaardig wat ze doet. Kijk, mijn dochter is rijk, ze heeft drie huizen, en een yacht en een man met een huizenhoog salaris als wereldwijd manager van een grote Amerikaanse Multinational. Maar ze krijgt wel dopgeld zonder controle omdat ze op universiteit studeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem twee collega's met zelfde loon. De ene woont in een sociaal appartementje en koopt zich met de regelmaat van de klok een BMW, een breedbeeld LED TV, gaat elke wee uit en zo van die dingen. De andere leeft spaarzaam en is er moeizaam in geslaagd een bescheiden woning aan te kopen, rijdt met tweedehands autootjes en zolang zijn oude TV werkt is het goed. Collega 1 wordt werkloos en krijgt dus volgens U een volledige uitkering want de sukkelaar heeft niks. Collega 2 wordt invalide en kan op zijn kin kloppen want eerst moet hij zijn huis "opeten"? Is dat wat je bedoelt?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Koest, je stinkt uit je bek, in je kot. Met je hondse opmerkingen.
Ik heb daar in de verste verte zelf niets mee te maken. Ik vind het wel een grote schande, zoals het staatsmanna over de hoofden van de rijkjes uitgestrooid wordt, al is het mijn dochter. Maar ik zie ook niet in waarom ze het zou weigeren, als de staat haar dat cadeau doet _ GEEN ENKELE VAN DE RIJKJES WEIGERT HET STAATSWATER DAT NAAR ZEE TOE VLOEIT DWZ IN DE ZAKKEN VAN DE RIJKJES Laatst gewijzigd door eno2 : 11 januari 2011 om 15:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
TENZIJ JE BEDOELT DAT ZE MEESTAL IN BELASTINGSPARADIJZEN ZITTEN. (Caps locks stond verkeerd, ik wou niet schreeuwen.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens u mag dit waarschijnlijk enkel voor de veelverdieners, U kent ze wel zij die gratis eerste klasse abonnementen van hun werk krijgen en hun overuren aan 200% krijgen terwijl echt werkenden niet eens overuren mogen maken en dan maar kappen op arme mensen als die eens ergens een klein voordeeltje krijgen. Dus naast het grootbrengen van 3 kinderen werkt mevrouw nog de weekochtenden EN in het weekend. Degelijke mensen zouden dit schrijnend vinden dat iemand die zoveel doet voor de maatschappij dit in het zwart moet doen omdat zij anders niet rondkomt, omdat de jobs die zij uitvoert volgens de huidige betaalwijzen niet voldoende zijn om een gemiddelde leven uit te bouwen; zij krijgt immers geen voordelen vanuit haar functie en kan dus niet profiteren van de maatschappij zoals de veelverdieners doen.
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Zo doe jij dat dus met een onwaarlegbaar argument, rauw uit de werkelijkheid gegrepen: persoonlijk op de gevoelens trachten te werken.
Veel meer valt er van jouw ook niet te verwachten, want gewoon zwijgen tegenover iets onweerlegbaars, dat kan je niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In zijn plaats zou ik beschaamd zijn met zulke reacties. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 januari 2011 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Overheidsuitkeringen daarentegen zouden zonder veel bezwaar middelengebonden kunnen worden gemaakt, maar de overheid weet bij lange na niet wat iedereen verdient. Ook al denken velen met een geregistreerde baan van wel. Dus al met al lijkt mij dit alweer iets wat in theorie overdenkbaar is, maar in praktijk op niets zal uitdraaien. Big Brother is er wel, maar niet zo Big als velen geloven, zeker niet op financieel vlak... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet zo. Maar als het wel (in zeker mate) zo was, laat ze dan beginnen met wat ze wél al weten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() En hoe maak je zoiets middelengeschikt? Door geen uitkeringen meer te geven? Hoe gaat men dan de armoede uit het land houden? Hoe gaat men er dan voor zorgen wie zijn werk kwijt raakt door economische omstandigheden kan overleven als die net al een laag inkomen had?
Ik ben benieuwd
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jullie dit allemaal normaal vinden dan moet er niets hervormd worden, laat alles zoals het is.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn dat huis en die auto dan "middelen", die in mindering gebracht moeten worden op de uitkering, of zijn die lening en die hypotheek dan een reden om een hogere uitkering te krijgen?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 januari 2011 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan ga ik ook terug studeren, want toen ik studeerde kreeg ik dat niet. Of is 't voor een knelpuntberoep, dan valt je werkzoekingsplicht tijdelijk weg. |
|
![]() |
![]() |