![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Antwerpen gebeurt dit ook, vaak agressieve Romamuziekanten die bij de eerste toon al om geld vragen en echt barslechte muziek maken!
Wie geld weigert wordt uitgescholden! Er is niets tegen straatmuziekanten maar wel tegen dit soort agressieve straatrovers met instrument! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog een geluk dat niemand u tegenhoudt rustiger oorden op te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Natuurlijk is er niks op tegen dat iemand het brood verdient met een kunde of onkunde. Toch dient gewezen te worden op de vraag in hoeverre veel van die straatmuzikanten voor eigen rekening werken. Dienen zij huur- of beschermgeld te betalen aan deze of gene criminele organisatie? Laat ons wel wezen, de Oosteuropese, georganiseerde misdaad is op heel wat gebieden in het straatleven actief: zakkenrollerij, gewone bedelarij, etc. Dus waarom niet op het vlak van straatmuziek? Dat lijkt me voor de lokale politie het onderzoeken waard.
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Concertzalen zijn speciaal ontworpen om - goede - muzikanten te ontvangen, die kwaliteitsmuziek afleveren aan mensen die dit mooi vinden. Gitaartokkelaars en andere krot-"muzikanten " die hoop en al 3 deuntjes van buiten geleerd hebben , en daarmee de mensen het leven zuur maken, en geld proberen af troggelen zijn daarmee niet te vergelijken. Deze vervelende lawaaimakers zijn een cynische en pathetische karikatuur van muzikanten. Meer niet. Het enige dat ze verdienen zijn wat stampen onder hun achterste, tot ze uit het stadsbeeld verdwenen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan heel goed begrijpen dat de Horeca niet zit te roepen om "straatmuzikanten".
1. Ze spelen meestal bar slecht. 2. Ze storen de klanten die rustig op een terasje willen zitten. 3. Ze jagen klanten weg, ik zou alvast niet op een terasje gaan zitten waar op ieder moment een muzikant zijn onkunde komt ten berde brengen.
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Besef je hoe debiel dat klinkt?
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() nog hilarischer..
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, enkel op commercieel drukke plaatsen met veel horeca! En ja, als je daar woont moet je tegen lawaai kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat u mij nu vertellen dat iedereen maar zoveel mogelijk lawaai mag komen maken voor mijn deur omdat ik op een drukke plaats woon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beroepsbedelaars gewapend met muziekinstrumenten waarop ze amper kunnen spelen, en die enkel dienen om hun brutale aftroggelarij kracht bij te zetten, veroorzaken wél overlast aan veel mensen. Niet in het minst aan straatmuzikanten die wél talent hebben. Want eens dat er repressieve wetten zullen gestemd worden om dat schorremorrie te verplichten op te hoepelen, zullen ook zij uit het straatbeeld verdwijnen, tot mijn groot spijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echte straatmuzikanten geven hun kunsten ten beste op een pleintje. Liefhebbers kunnen ze dan komen beluisteren en honoreren. Horeca uitbaters kunnen ze ook inhuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() trop is teveel ;
nu ben ik al even niet meer in Gent geweest maar de laatste keer dat ik er was viel dat goed mee, wat me tegenviel was de Kortrijksepoortstraat die er al lang zeer vuil bijligt |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn repertorium bevat al vijftig tunes en ik begin niet in Gent voor ik er honderd heb. Ik ga staan spelen zoveel ik wil jongen, zodra ik goesting genoeg heb(ik doe dat normaal alleen in meer gastvrije buitenlanden) Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juli 2009 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() In mijn dorp zijn straatmuzikanten helemaal verboden.
|
![]() |
![]() |